Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 1 augustus 2020, 15:35 uur
johan de witt schreef:
Met drie tijdritten is Evenepoel ook in het voordeel in deze Giro.
Zo goed had ik het parcours niet op mijn vizier. Dat is wel een voordeel voor Evenepoel inderdaad. Zijn de tijdritten allemaal vlak? Want een klimtijdrit is toch weer andere koek. Met drie tijdritten is Evenepoel ook in het voordeel in deze Giro.
Ondanks de drie tijdritten lijkt een overwinning voor Evenepoel mij (bijna) niet mogelijk. Een klimmetje in Burgos is ook wel iets anders dan een Etna of Izoard. Ik hou het op de eerder genoemde namen. Al is het wel afwachten hoe het in dit bijzondere jaar met een ieders vorm gesteld is.
Voor nu (let wel, drie maanden van tevoren!) zeg ik Vincenzo!
En voor vanmiddag Alaphillipe als topfavoriet met Van Aert, Fuglsang en van der Poel als belangrijkste uitdagers.
0
geplaatst: 1 augustus 2020, 17:01 uur
We mogen weer! Ik kijk uit naar een duel tussen Alaphilippe en Van der Poel, met Van Aert, Fuglsang, Schachmann, Teuns en Lutsenko als outsiders.
0
geplaatst: 1 augustus 2020, 17:45 uur
Lijkt erop inderdaad. Wel een mooie kopgroep, 6 redelijk aan elkaar gewaagde renners bijeen. Lastig om te voorspellen wie dit zou winnen. Ik tip toch Schachmann.
1
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 1 augustus 2020, 23:19 uur
Eerlijk is eerlijk. Na de demarrage van Fuglsang op 50 kilometer voor de streep dacht ik dat hij ging winnen. Achteraf blijkt hij te vroeg te hebben gepiekt. Wat een slijtageslag. Na de beslissende demarrage van van Aert op 12 kilometer voor de streep was het lang nagelbijten of hij voorop zou blijven. In de laatste 5 kilometer zag je duidelijk dat Schachmann en Formolo niet meer tot het uiterste gingen om hem te achterhalen.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 2 augustus 2020, 03:47 uur
Evenepoel heeft heel goed stand gehouden in de laatste zware etappe in de ronde van Burgos en boekt hierdoor een mooie eindoverwinning. Fraaie etappezege van Sosa. Een dark horse om rekening mee te houden in één van de grote ronden.
0
geplaatst: 2 augustus 2020, 16:42 uur
Wat jammer zeg, Verstappen had gewonnen zonder die laatste pitstop.
0
geplaatst: 2 augustus 2020, 17:22 uur
Erg jammer, maar ook zijn banden waren niet best meer. Hamilton heeft dan weer de mazzel dat die band lek ging op driekwart van de laatste ronde. Bottas had pas echt pech door een lekke band net over start en finish.
0
geplaatst: 5 augustus 2020, 20:09 uur
Pfff wat een crash van Jakobsen. Hopelijk is het niet te erg. Groenewegen zwaar in de fout.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 5 augustus 2020, 20:14 uur
Inderdaad hopen dat het goed afloopt met Jakobsen. Terechte declassering van Groenewegen.
0
geplaatst: 5 augustus 2020, 20:21 uur
Verschrikkelijke valpartij van Jakobsen inderdaad, en een terechte diskwalificatie van Groenewegen, al is dat van ondergeschikt belang. Het is nu hopen dat het goedkomt met Jakobsen, en ook met die toeschouwer/fotograaf die hard werd geraakt..
0
geplaatst: 5 augustus 2020, 20:26 uur
De fotograaf, een jurylid blijkbaar, zou er vrij goed aan toe zijn. Zie foto op Twitter waar hij rechtop zit. Voor Jakobsen blijft het nog bang afwachten. Heftig, en dat 1 jaar na de dood van Björg Lambrecht.
0
geplaatst: 5 augustus 2020, 20:29 uur
Volgens https://naszosie.pl/2020/08/05/lekarz-wyscigu-tour-de-pologne-fabio-jest-z-nami-zyje-i-mamy-nadzieje-ze-wygram/ vecht hij (en de artsen) voor zijn leven 

0
geplaatst: 5 augustus 2020, 21:22 uur
Las het net pas en zag op Twitter de beelden van de finish. Pfff...
Maar die finish ook, downhill
Daar was al eerder over geklaagd, maar ze houden hem erin.
Maar die finish ook, downhill

Daar was al eerder over geklaagd, maar ze houden hem erin.
0
geplaatst: 5 augustus 2020, 21:38 uur
Luchtpijp en gehemelte verbrijzeld en hersenbeschadiging schijnt t te zijn.
Groenewegen rijdt al op een plek waar er eigenlijk niemand meer tussen kan, gaat hij met 80 km naar beneden nog verder naar rechts, echt niet goed te praten
Groenewegen rijdt al op een plek waar er eigenlijk niemand meer tussen kan, gaat hij met 80 km naar beneden nog verder naar rechts, echt niet goed te praten
0
geplaatst: 6 augustus 2020, 00:30 uur
Iets hoopgevende berichten over zijn toestand nu:
Wielrenner Jakobsen in kunstmatige coma na huiveringwekkende valpartij | NOS
Hij ligt in een kunstmatige coma in het ziekenhuis, bevestigt de perschef van de wielerkoers. Volgens de rondearts heeft Jakobsen bij zijn val onder meer zijn gehemelte en zijn luchtpijp verbrijzeld. Poolse media melden op basis van uitspraken van de assistent-directeur van het ziekenhuis dat hij waarschijnlijk geen hersenletsel heeft en dat er geen vitale organen ernstig zijn beschadigd. Zijn toestand wordt stabiel genoemd.
Wielrenner Jakobsen in kunstmatige coma na huiveringwekkende valpartij | NOS
0
geplaatst: 6 augustus 2020, 00:38 uur
Ja iets, maar het is wel stabiel maar nog steeds kritiek en dat is toch anders dan enkel stabiel
1
geplaatst: 6 augustus 2020, 13:06 uur
Fabio Jakobsen buiten levensgevaar.
Voorzichtig positief nieuws
.
Vermoedelijk zal er de komende dagen meer duidelijk worden over zijn (mogelijke) toekomst als wielrenner. Volgens de berichtgeving is er veel schade aan hoofd en borst. Hij zal (lang) moeten revalideren, maar het hoeft hopelijk niet per se einde carrière te betekenen.
Groenewegen heeft voor het eerst gereageerd op het incident. Die moet zich echt heel slecht voelen. Hij heeft zonder twijfel een grote fout gemaakt, maar de man wegzetten als misdadiger en dreigen met gevangenisstraf gaat me te ver. Het is een ongeluk zoals ze vaker voorkomen in het wielrennen. Door de omstandigheden (downhill, verkeerd gemonteerde dranghekken) pakte de crash veel erger uit dan in vergelijkbare gevallen.
Voorzichtig positief nieuws
. Vermoedelijk zal er de komende dagen meer duidelijk worden over zijn (mogelijke) toekomst als wielrenner. Volgens de berichtgeving is er veel schade aan hoofd en borst. Hij zal (lang) moeten revalideren, maar het hoeft hopelijk niet per se einde carrière te betekenen.
Groenewegen heeft voor het eerst gereageerd op het incident. Die moet zich echt heel slecht voelen. Hij heeft zonder twijfel een grote fout gemaakt, maar de man wegzetten als misdadiger en dreigen met gevangenisstraf gaat me te ver. Het is een ongeluk zoals ze vaker voorkomen in het wielrennen. Door de omstandigheden (downhill, verkeerd gemonteerde dranghekken) pakte de crash veel erger uit dan in vergelijkbare gevallen.
0
geplaatst: 6 augustus 2020, 13:11 uur
Onregelementair sprinten levert hem sowieso een schorsing op. Lefevere gaat wel erg ver, maar het kan. Is bij het voetbal ook wel eens gebeurd, een aangifte.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 6 augustus 2020, 13:36 uur
God zij dank is Fabio Jakobsen buiten levensgevaar.
* denotes required fields.