Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 6 augustus 2020, 13:38 uur
Daar ben ik het helemaal mee eens, Edgar18. Groenewegen gaat duidelijk in de fout, maar de ernstigheid van de crash heeft te maken met een aantal factoren, waaronder dus ook die gevaarlijke finish lichtjes bergaf en de vreemd geplaatste dranghekken. Lefèvere gaat mijns inziens dan ook te ver in zijn reactie. Ik denk wel dat de UCI een voorbeeld gaat stellen met Groenewegen, maar ze zouden dus ook best de hand deels in eigen boezem mogen steken.
Het belangrijkste nu is dat Jakobsen erdoorheen komt. Hopelijk krijgen we later vandaag positief nieuws.
Enkele andere renners zijn ook zwaar ten val gekomen. Zo heeft Eduard Prades van Movistar o.a. een nekwervel gebroken, en enkele andere renners zijn naar het ziekenhuis overgebracht (Artikel Sporza).
Het belangrijkste nu is dat Jakobsen erdoorheen komt. Hopelijk krijgen we later vandaag positief nieuws.
Enkele andere renners zijn ook zwaar ten val gekomen. Zo heeft Eduard Prades van Movistar o.a. een nekwervel gebroken, en enkele andere renners zijn naar het ziekenhuis overgebracht (Artikel Sporza).
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 6 augustus 2020, 13:44 uur
UCI moet zeker hand in eigen boezem steken. Gisteren was een vliegende finish, omdat het licht bergaf ging. Laat dit leergeld voor ze zijn, zodat ze hier in het vervolg rekening mee houden bij het uitstippelen waar ze de finishstreep zetten. Wielrennen is spectaculair genoeg. Vliegende finishes heeft deze prachtige sport niet nodig. Veiligheid van renners dient altijd voorop te staan.
0
geplaatst: 6 augustus 2020, 13:46 uur
Voor de ASO hopelijk ook. De finish van etappe 11 van de Tour volgens Scorito:
“De laatste anderhalve kilometer gaat namelijk in dalende lijn. Daarom zal deze rit vermoedelijk eindigen met een supersnelle, en bijgevolg levensgevaarlijke, sprint. Sprinter staat al te boek als risicojob en dat zal na vandaag allerminst wijzigen. ”
“De laatste anderhalve kilometer gaat namelijk in dalende lijn. Daarom zal deze rit vermoedelijk eindigen met een supersnelle, en bijgevolg levensgevaarlijke, sprint. Sprinter staat al te boek als risicojob en dat zal na vandaag allerminst wijzigen. ”
2
Hendrik68
geplaatst: 7 augustus 2020, 13:45 uur
Lefevre en een dikke klont boter. Tom Steels had pas écht de bedoeling iemand te verwonden. Onder leiding van.......precies. Tom Steels werd terecht de ronde uitgezet, maar Lefevre heeft er destijds bij niemand op aangedrongen hem in de cel te gooien.
Tom Steels smijt met bidon | NOS
Tom Steels smijt met bidon | NOS
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 13:52 uur
Goed nieuws omtrent Fabio Jakobsen, gelukkig maar! Als ik het echter zo lees, is de schade aan zijn aangezicht ontzettend groot. Het zal bang afwachten zijn in welke mate hij daarvan herstelt, maar levensbedreigend is de situatie gelukkig niet meer.
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 14:00 uur
Toch opvallend milde reacties hier. Een moordaanslag is overdreven maar iemand tegen 80 km/u bewust in de hekken rijden een ongeluk noemen gaat ook niet op.
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 14:04 uur
Zeker, maar zoals Lefevre tekeer ging (en daarmee praat ik zeker niet goed wat Groenewegen deed). Tja de finish en zijn uitspraken, alles in het heetst van de strijd. En dit zal ook van alle tijden zijn, helaas. Dooddoener, maar sport is emotie.
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 14:28 uur
Als je de crash van bovenaf bekijkt is het wel duidelijk dat Groenwegen een kortsluiting in zijn hersenen moet hebben gehad en het zwart voor de ogen werd. Ik denk niet dat hij een verklaring heeft voor zijn aktie. Dit schaar ik ook niet onder een ongeluk maar ja, beoordeling laat ik verder maar aan de wielerwereld en justitie.
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 15:09 uur
Poeha schreef:
Zeker, maar zoals Lefevre tekeer ging (en daarmee praat ik zeker niet goed wat Groenewegen deed).
Zeker, maar zoals Lefevre tekeer ging (en daarmee praat ik zeker niet goed wat Groenewegen deed).
Maar dan nog is het opvallend dat het hier meer gaat over hoe Lefevre tekeer ging dan over hoe Groenewegen tekeer ging.
gigage schreef:
Ik denk niet dat hij een verklaring heeft voor zijn aktie.
Ik denk niet dat hij een verklaring heeft voor zijn aktie.
Toch is die actie volgens mij het logische gevolg van een mentaliteit. Je ziet zijn kopje enkele keren naar beneden gaan. Dat is echt niet alleen van de inspanning en voor de aerodynamica, maar ook om te kijken wat er achter hem aankomt. En dan tweemaal van zijn lijn afwijken omdat Jakobsen sneller is.
Een soort kortsluiting kan je het wel noemen. Je ziet wielertoeristen al gekke dingen doen alleen maar om hun tempo aan te houden, of hun gemiddelde snelheid hoog te houden.
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 15:19 uur
Mooie comeback van Dumoulin! Gewoon bijna podium in een 'sprintetappe' na een leadout gedaan te hebben.
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 15:39 uur
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 8 augustus 2020, 00:19 uur
Verrassende overwinning van Carapaz in een sprint van een met name door Quikcstep uitgedund peloton op heuvelachtige terrein in derde etappe van de ronde van Polen.
1
geplaatst: 8 augustus 2020, 08:50 uur
Carapaz is ook gewoon een hele goede coureur. Hij wordt m.i. nog wel eens onderschat, omdat ie tot nu toe alleen nog maar in de Giro heeft laten zien. Ik zie hem iig als topfavoriet voor de komende Giro, met het huidige uitgedunde deelnemersveld.
Verder lijken Roglic en Dumoulin op de afspraak voor de Tour, dat belooft wat. Ik heb er iig zin in
Verder lijken Roglic en Dumoulin op de afspraak voor de Tour, dat belooft wat. Ik heb er iig zin in

0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 8 augustus 2020, 15:20 uur
Van Aert en Démare zie ik als de grootste kanshebbers voor het binnenhalen van de zege in Milaan - San Remo. Al kan ik me voorstellen dat zowel van der Poel als Alaphilippe na hun zwaar tegenvallend optreden in Le Strade Bianche gebrand zijn op revanche.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 15:40 uur
Arbeidsdeskundige schreef:
Verrassende overwinning van Carapaz in een sprint van een met name door Quikcstep uitgedund peloton op heuvelachtige terrein in derde etappe van de ronde van Polen.
Op een soortgelijke manier won hij in de Giro vorig jaar ook al 'ns een rit, dacht ik. Ik hoop dat ze hem bij INEOS niet te erg in een keurslijf gaan dwingen, want ik vind het een erg leuke renner!
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 15:43 uur
Van Aert is geweldig op dreef, dus hopelijk kan hij ook vandaag scoren. In San Remo wint echter niet vaak de topfavoriet. Sonny Colbrelly is alvast mijn dark horse.
Ik kijk er wel naar uit, hopelijk krijgen we, door het gewijzigde parcours (hoewel de finale intact blijft) en de zomerse omstandigheden een verrassend wedstrijdverloop.
Ik kijk er wel naar uit, hopelijk krijgen we, door het gewijzigde parcours (hoewel de finale intact blijft) en de zomerse omstandigheden een verrassend wedstrijdverloop.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 16:34 uur
Jumbo-Visma maakt indruk in Frankrijk!
Mollema ook (weer) goed, leuk dat hij de juiste vorm te pakken lijkt te hebben.
Mollema ook (weer) goed, leuk dat hij de juiste vorm te pakken lijkt te hebben.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 18:29 uur
En ook dubbel feest voor België, met REV die een solo van 50km gaat voltooien in Polen.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 20:08 uur
Prachtige overwinning van Wout Van Aert. Het als topfavoriet afmaken in San Remo is niet iedereen gegeven! Ook Alaphilippe was erg sterk, nadat hij even voor de voet van de Cipressa nog te kampen kreeg met een lekke band.
Tja, en Evenepoel.. Fenomenaal. Meer woorden hoef je daar niet aan vuil te maken, zeker?
Tja, en Evenepoel.. Fenomenaal. Meer woorden hoef je daar niet aan vuil te maken, zeker?
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 20:15 uur
Zarco pole, wie had dat nog verwacht.

Marquez zal dit seizoen wel geen kampioen meer worden.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 20:38 uur
Ik ben bijna opgehouden met me te verbazen over Evenepoel, maar zo even - na een solo van 50 km - Fuglsang op bijna 2 minuten zetten en de rest op 2,5 minuut of meer. Wtf.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 20:46 uur
Ik ben erg benieuwd naar Lombardije, dat zou zomaar een clash kunnen worden tussen twee youngsters: Evenepoel en Pogačar.
1
geplaatst: 8 augustus 2020, 20:55 uur
trebremmit schreef:
Dat wordt bijna ondoenbaar inderdaad met zo'n kort seizoen en na minstens drie races nog altijd geen punten. Hij moest opnieuw geopereerd worden omdat de titanium plaat in zijn arm gebroken was. Dit gebeurde bij het proberen openen van een raam. En met komende week alweer een race en de week daarop ook is het nog maar te zien of hij dan al kan meerijden.
Voor Fabio Quartararo ziet het er mooi uit als Viñales en Dovizioso niet sterker gaan presteren. Over die laatste, als je deze docu nog niet zag, zeker de moeite. Kijkje achter de schermen bij Dovi en Ducati:
Dovizioso Undaunted
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 21:10 uur
Wat zijn Alaphilippe en Van Aert toch pracht renners om naar te kijken.
Verder mag Milaan - Sam Remo wat mij betreft als wielermonument worden ingeruild voor de Strade Bianche. Zo bijzondere race - buiten de afstand - is MSR toch ook weer niet.
Verder mag Milaan - Sam Remo wat mij betreft als wielermonument worden ingeruild voor de Strade Bianche. Zo bijzondere race - buiten de afstand - is MSR toch ook weer niet.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 22:10 uur
Ik snap die kritiek wel. Milaan - San Remo is vaak voorspelbaar en slaapverwekkend tot aan de Poggio. Maar toch. Ook al is die koers maar 10km boeiend, het zijn vaak wel de meest intense 10km van het wielerjaar.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 22:13 uur
Kronos schreef:
Voor Fabio Quartararo ziet het er mooi uit als Viñales en Dovizioso niet sterker gaan presteren. Over die laatste, als je deze docu nog niet zag, zeker de moeite. Kijkje achter de schermen bij Dovi en Ducati:
Dovizioso Undaunted
Dovizioso Undaunted
Mooie docu, maar bij hem valt me hetzelfde op als bij Lorenzo, ze lijken er niet zoveel plezier in te hebben als een Marquez of een Rossi. Erg veel spanning zit er op, toch wel een aardige jongen als je hem ziet, misschien denkt ie teveel na, en doet een Marquez dat veel minder.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 8 augustus 2020, 23:31 uur
Titmeister schreef:
Ik ben bijna opgehouden met me te verbazen over Evenepoel, maar zo even - na een solo van 50 km - Fuglsang op bijna 2 minuten zetten en de rest op 2,5 minuut of meer. Wtf.
Ik had deze buitengewone prestatie graag willen aanschouwen. Dus vooral hoe hij op 50 kilometer van de finish zich losmaakt van de anderen. Maar Eurosport begon de samenvatting pas toen er nog 20 kilometer te rijden waren en Evenepoel zijn slag al lang geslagen had. Erg jammer.Ik ben bijna opgehouden met me te verbazen over Evenepoel, maar zo even - na een solo van 50 km - Fuglsang op bijna 2 minuten zetten en de rest op 2,5 minuut of meer. Wtf.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 8 augustus 2020, 23:37 uur
Genoten van Milaan - San Remo. Op 12 kilometer voor de finish zit van Aert nog rustig in de staart van het uitgedunde peloton. Aan het begin van de Poggio zit hij waar hij moet zijn. Zijn reactie op de splijtende demarrage van Alaphilippe laat zijn buitengewone koersinzicht zien. En dan vervolgens het blijven knokken om terug in het wiel van Alaphilippe te komen. En het vervolgens koel afmaken in de sprint.
* denotes required fields.