MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Ja, NL doet het goed naar grootte. Ook opvallend hoe Australië met slechts 25 miljoen inwoners op de 3e plek staat achter giganten VS en China. Ook de kiwi's doen het niet verkeerd met 5 miljoen inwoners.
En zo doorredenerend doen India, Indonesië, Pakistan, Brazilië, Mexico, Nigeria etc. het absurd slecht. Welvaart (en vrijheid, emancipatie, infrastructuur, ..) speelt wel een rol lijkt me.

Over vandaag: Lieke Klaver liep alles aan gort vandaag in de 4x400 kwalificatie zonder Bol. Erg knappe revanche.

Vandaag kan het aantal medailles voor België van 6 naar 8 of meer stijgen. Minstens 50% kans op eremetaal in het dames hockey, basket, taekwondo en de zevenkamp. Daarmee zouden het voor ons de beste Spelen in 100 jaar worden.

O ja, ze noemen mij ook wel de jinxmeister.

Lavreysen door naar de finale. Dat is dus minimaal zilver. Hoogland redt het niet. Eerlijk gezegd wel verwacht, aangezien hij gisteren in de kwartfinale ook al 3 keer moest rijden.

Man, wat is dat Breaking eigenlijk kut zeg. Leuk dat ze de spelen willen moderniseren maar dat kan ook anders lijkt me.

Dat gewauwel over de cultuur van breaking en dat bepaalde disses op de spelen wel eens voor straf kunnen zorgen. Niet te doen. Voor de leek qua jurering ook niet te volgen.

Valt mij ook erg tegen. Al heb ik alleen wat meiden gezien. Naar mijn idee was de 80's breakdance veel spectaculairder dan sinds de eind jaren 90 revival met die eindeloze cliche loop pasjes (ik ben geen kenner die de juiste termen kent).

Sowieso vind ik jury sporten maar dubieus. Paarden dressuur ook zoiets. Bij schoonspringen of turnen kan ik me er nog enigszins een voorstelling van maken, maar hier totaal niet. Bij atletiek, zwemmen, wielrennen, etc. gaat het om degene die het snelst is, het hoogst of verst kan springen of iets het verste weggooit.

Breaking verbaast mij ook. Ms kunnen we sjoelen Olympisch maken, dat is nog meer een sport...

Darten dan in elk geval eerder, vreemd dat dat er niet bij is.

Olympisch bridgen!

Wanneer wordt boomerpraat Olympisch?

Breakdance verschilt wel erg per deelnemer. Ik heb er nu ook een paar gezien die wel degelijk spectaculair oogden. Ben toch wel benieuwd naar de heren, en zeker de finale.
Overigens zijn de commentatoren net zo goed boomers en dat maakt het alleen maar leuk (die historie er achter).
Het blijft wel raar zo'n braaf publiek bij een battle.

vigil schreef:
Wanneer wordt boomerpraat Olympisch?

Zo snel mogelijk, ik wil best naar de Spelen

Ik zie dat overigens niet gebeuren. Vroeger misschien wel, maar toen was alles natuurlijk beter.

Toen waren er tenminste alleen échte sporten

Gelukkig zo weer wielrennen

johan de witt schreef:

Gelukkig zo weer wielrennen

Wist je dat schilderen een olympische sport was?

johan de witt schreef:

Ballonvaren!!

Diepzeeduiken!

Spijkerpoepen

Arno schreef:
Vandaag kan het aantal medailles voor België van 6 naar 8 of meer stijgen. Minstens 50% kans op eremetaal in het dames hockey, basket, taekwondo en de zevenkamp. Daarmee zouden het voor ons de beste Spelen in 100 jaar worden.

O ja, ze noemen mij ook wel de jinxmeister.

Doe je goed jinxmeister, de hockeysters 4e. Nu is het wachten op Thiam die door haar enkel gaat

Nou, komt er goud en brons bij?

De olympische spelen gaan een beetje aan mij voorbij. Net als het ek voetbal ,Tour en Giro. Een soort van kijkmoeiheid. Had ik niet met de voorjaarsklassiekers in het wielrennen. Misschien dat het morgen anders is met de Donostia San Sebastian Klasikoa.

johan de witt schreef:
Nou, komt er goud en brons bij?

Hoogland lijkt het niet te hebben. In de kwartfinale had hij het ook al moeilijk.

Harrie staat 1-0 voor, Hoogland 0-1 achter.

Michiel Cohen schreef:
De olympische spelen gaan een beetje aan mij voorbij. Net als het ek voetbal ,Tour en Giro. Een soort van kijkmoeiheid. Had ik niet met de voorjaarsklassiekers in het wielrennen. Misschien dat het morgen anders is met de Donostia San Sebastian Klasikoa.

Dat is ook altijd een mooie wedstrijd.

harm1985 schreef:
(quote)

Hoogland lijkt het niet te hebben. In de kwartfinale had hij het ook al moeilijk.

Harrie staat 1-0 voor, Hoogland 0-1 achter.

Harrie had het voor het eerst lastig, maar ik denk wel dat hij het in twee heats wint.

Koppelkoerzzzz

Glow
luigifort schreef:
Spijkerpoepen
....of achterwaarts padlopen....op gymnastiek was ik daar de beste in vroegah , terwijl ik gemiddeld qua sport in de "subtop" zat , midden sub... ...Als dat nou toen al als een echte sportdiscipline werd gezien had ik misschien Olympisch goud kunnen halen....ooit...destijds....wanneer toen...

Brons voor Lisa en Maike!

Mooie verrassing

Ze moeten die OS over 4 weken uitspreiden ipv ruim 2 weken. Tis veels te leuk

Leuker dan een WK of EK foebel ja. Leuker verrassing dat brons bij de madison.

Nu eens kijken of Harrie de volgende stap in zijn hattrick kan zetten!

Harrie ,Harrie.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:37 uur

geplaatst: vandaag om 13:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.