MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Gretz schreef:
Waarom lijkt vrijwel geen MuMe'er het shorttrack op Eurosport te volgen? (afbeelding)

Ik wil wel waar voor mijn belastinggeld. 107 miljoen per jaar geeft de NPO aan sport uit, precies dat bedrag dat ze moet bezuinigen.

Ik zou er totaal geen moeite mee hebben als de NPO alle sport zou overdragen naar de commerciëlen.

harm1985 e.a. zeg me of ik de komende dagen nog wat gifjes moet bakken van iconische momenten van Magisch Milaan. Doe het graag

harm1985 schreef:
(quote)

Ik zou er totaal geen moeite mee hebben als de NPO alle sport zou overdragen naar de commerciëlen.

Ik op zich ook niet, als de commerciële zenders vergelijkbare kwaliteit blijven leveren als Eurosport deze winter. Andere sporten die allang weg zijn bij de NOS zijn ook prima op z'n plek bij de commerciëlen.

Maar mijn liefde voor de NOS zal gelukkig ook niet snel roesten hoor. Dit soort momenten doen me beseffen dat het werk achter de schermen ook nog voor een aanzienlijk deel mensenwerk is. Gewoon leuk dat er wel eens iets even niet volgens plan gaat

Gretz schreef:
Waarom lijkt vrijwel geen MuMe'er het shorttrack op Eurosport te volgen? (afbeelding)

Dat wij elders nooit geen schaatsen / shorttrack kijken heeft 3 reden:

Herbert
Joris
Martin

Het zouden dan wel de eerste aan te gluren programma's zijn die ze hebben.

Om maar te zwijgen over de verkiezingsdebatten bij een commerciële zender.
Ik ben overigens een groot voorstander van sport op NPO en vooral om het live op internet te kunnen zien. Dat zal er bij de commerciële zenders niet inzitten.

vigil schreef:
X. Velzenboer, Milaan 2026: Fucking hell

Spraakwaterval Xandra https://fokstatic.nl/s/worshippy.gif

Ja, Xandra, dat is een teleurstelling. Wat gebeurde er volgens jou daar bij het ijs?

Ja, er zit gewoon een gat in het ijs en daarvoor gaan er ook al drie of twee op dezelfde plek en ik denk dat die het gat ook nog wat groter hadden gemaakt dan dat het al was. Ja, ik wist al dat ik met een gat op kop zat, dus ik dacht ook gewoon van ja, dan wil je hem uitrijden en ik was gewoon goed gefocust.

Maar ja, als er een gat in het ijs zit, ik heb echt mezelf afgevraagd van wat had ik anders kunnen doen. Maar ja, ik had niks anders kunnen doen als het ijs daar gewoon helemaal weg is, dan je rijdt daar doorheen. Ja, dat kan je ook niet zien of zo. Dat voel je wanneer het zo is en dan is het te laat. En ja, ik baal gewoon wel echt als een stekker, want ik rij ontzettend goed. En die 1500, ik voelde me echt zo sterk en ik heb me nog nooit zo sterk gevoeld op de 1500 en dat ik met zoveel overmacht ook op kop kan rijden.

Ehm ja, en dan is het gewoon wel echt heel zuur dat ik dat dan niet kan afmaken in de finale, want ja, zoals in de B-finale zit ik ook samen met Courtney Sarault in de B-finale en ja, daar heb ik natuurlijk al twee keer het podium mee gestaan en een strijd mee gehad in deze Olympische Spelen. Zij kan ook hele goede 1500s, dat heb ik het hele seizoen al gezien. Ja, dat ik dan die B-finale van haar win, dan zegt het mij ook weer dat ik gewoon echt heel goed ben en dat ik in die finale echt wel echt iets heel moois had kunnen laten zien en dat vertrouwen, dat had ik echt en ja, heb ik eigenlijk nog steeds, maar ja, daar heb ik nu niks meer aan.

Maar ja, dat is gewoon, ik ben wel blij dat ik dan nog zo'n B-finale rijd, want uiteindelijk wil je ook gewoon een goed gevoel, maar het is wel gewoon dat je denkt, ja, je koopt er ook niks voor.

Gretz schreef:
harm1985 e.a. zeg me of ik de komende dagen nog wat gifjes moet bakken van iconische momenten van Magisch Milaan. Doe het graag

Alleen als GrafGantz er woordgrapjes bij maakt

Voor Frenz : doe maar Geert maar jij bakt er niets van.

Godin & inspirerend, groot sportvrouw

Gretz gifjes erg leuk maar zijn die juichende sinaasappelen op?

Rudi S schreef:
Gretz gifjes erg leuk maar zijn die juichende sinaasappelen op?

Haha nu moet je me even helpen, want ik ben even compleet vergeet wat de fuss is rondom juichende

Wederom volledige Noorse dominatie bij de 50 kilometer in het langlaufen. Benieuwd of vriend Klaebo zijn nalatenschap als meest succesvolle winter-Olympiër aller tijden nog wat imponerender kan maken met nog een (gouden) plak.

Gretz schreef:
(quote)

Haha nu moet je me even helpen, want ik ben even compleet vergeet wat de fuss is rondom juichende

http://www.berkery.nl/fok/00smile/top2000/cheer-orange.gif

Oh nog belangrijker https://www.berkery.nl/fok/00smile/top2000/party0023.gif

ABDrums schreef:
Wederom volledige Noorse dominatie bij de 50 kilometer in het langlaufen. Benieuwd of vriend Klaebo zijn nalatenschap als meest succesvolle winter-Olympiër aller tijden nog wat imponerender kan maken met nog een (gouden) plak.

Ja dus. Maar gaat hij nóg 4 jaar door?

Hij wint dus alle evenementen, wat echt ongekend is, niet alleen de sprint, maar dus ook de 10 km en de 50km. Dat is een beetje alsof je bij schaatsen alle afstanden wint.

6x goud op één winterspelen is in ieder geval ongeëvenaard.

Sowieso is langlaufen en fantastische sport om te kijken, die prachtige omgevingen, athleten ploeterend door de sneeuw.

Ik ben het eens met alles wat je zegt. Langlaufen is inderdaad een fantastische, maar bovenal een fascinerende sport om naar te kijken. Het is lichamelijk denk ik ook de meest zware sport op de Olympische Winterspelen. Sterker nog, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Langlaufen is verschrikkelijk moeilijk, omdat je ongelooflijk sterke armen én benen moet hebben, je een onnoemelijk groot uithoudingsvermogen moet hebben en omdat je technisch heel verfijnd moet zijn om je goed te kunnen (blijven) voortbewegen. En dan komt daar ook nog de noodzakelijke mentale (veer)kracht bij als extra element, wat het naar mijn mening voor de doorgewinterde (pun intended) sportliefhebber nog prachtiger maakt om naar het langlaufen te kijken.

De commentator bij Eurosport zij inderdaad dat Klaebo er nog vier jaar aan vastplakt. Ik volg de sport niet op de voet, zo nu dan kijk ik het eens wanneer het me uitkomt, dus ik krijg niet al het nieuws omtrent de atleten mee en weet dus ook niet of hij heeft gespeeld met het idee om er een eind aan te breien. Het is in ieder geval mooi dat Klaebo heeft besloten om door te gaan, omdat het een visitekaartje en sieraad voor het langlaufen is die het aanstekelijk(er) maakt om de sport te blijven volgen in de toekomst. Misschien is het alleen voor de concurrentie een beetje zuur dat hij de sport professioneel blijft beoefenen, hahaha.

Het zou toch in ieder geval wat zijn als hij in 2030 van de partij is en op 33-jarige leeftijd, in de herfst van zijn langlaufloopbaan, nog mee kan strijden om medailles. De tijd zal het ons leren hoe het allemaal gaat lopen.

Kamila Sellier is gisteren geopereerd nadat ze een schaats in haar gezicht kreeg bij de 1500 meter. Het is nog onduidelijk of er blijvende schade is aan haar oog.

Shorttrackster die schaats bij oog kreeg geopereerd, ogen worden nog getest DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Mijn voorspelling: Stolz bij de mannen en Groenewoud bij de vrouwen.

Dus het zal wel Bergsma en Lollo worden.

Volgens Irene Schouten wint bij de massastart niet altijd de beste. Dat moet dus goedkomen voor Groenewoud!

Blijft toch raar dat bij de massastart, net als bij de ploegenachtervolging, een heel ander format wordt gereden dan bij de wereldbekers met de halve finales.

Stolz reed wel heel gemakkelijk hoor.

Van de Bunt heeft een skeelerverleden hoor ik net.

En Stolz heeft straalmotoren.

Die snor van die Canadees was wel een punt meer waard dan de mat van Bergsma.

Mamma Brigida.

Dit onderdeel mag wat mij betreft zo snel mogelijk worden afgeschaft. Wie kijkt hier nou voor zijn lol naar?

Goede tactiek wel. Energie sparen voor de finale en dan uitgeschakeld worden. Nou ja, bijna dan.

Kerkhoff leeft nog.

Fathead schreef:
Dit onderdeel mag wat mij betreft zo snel mogelijk worden afgeschaft. Wie kijkt hier nou voor zijn lol naar?

Ik vind dit leuker dan de ploegenachtervolging.

Groenewoud lijkt net op tijd in vorm. Of ze heeft haar kruit nu verschoten.

'Even de benen testen'.

Het zag er nu goed uit. Benieuwd naar de finales. Groenewoud geef ik in ieder geval een goede kans.

Is Herbert nou de enige die Stolz Ice Jordan noemt, in de hoop dat het aanslaat?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.