MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Lollobrigida heeft, als moeder, hoor ik net, besloten lekker thuis te blijven en de sluitingsceremonie niet bij te wonen.

harm1985 schreef:
Lollobrigida heeft, als moeder, hoor ik net, besloten lekker thuis te blijven en de sluitingsceremonie niet bij te wonen.

Weet je zeker dat ze moeder is? Tenzij ik net met een bevoorrading stop bezig was heb ik nergens het feitje van haar beroemde tante Gina Lollobrigida langs horen komen. Gemiste kans.

Naar de Italiaanse ceremonie kijkend vraag ik me wel af hoe zoiets er in Nederland uit zou zien? Klompendans, tulpen projecties op de vloer en springende dj's denk ik?

edit: direct nadat ik dat schreef kwam Major Lazer op het podium haha.
Maar wel een aardig gevarieerde ceremonie verder.

Over vier jaar is het schaatsen wellicht in Heerenveen. Dus wie weet?

harm1985 schreef:

Grappig, Bergsma was als vader wel aanwezig.

Komende dagen maar even nagenieten
(afbeelding)

https://i.imgur.com/H9zjbuN.gif

vigil schreef:
(quote)

Dat is een prachtig feitje waar we dankzij Herbert vast nog vele jaren van kunnen genieten!

https://i.imgur.com/QEXlw0A.gif

Deens commentaar bij Thorup

Mijn deens is wat roestig maar volgens mij roepen ze steeds HOE DAN HOE DAN

Ik heb het even aan een Deense vriend gevraagd. Ze zeggen “Eeuwige dank aan Bergsma! Alle Denen gaan matjes dragen! Nederlanders mogen gratis naar Legoland! Ze krijgen Groenland van ons!”

Tja, en nu?

Die ene sport is nog steeds taboe, gaan we (jullie beter gezegd) het weer over darten en F1 houden?

Komende zaterdag de eigenlijke aftrap van het wielerseizoen met de klassieker Omloop Het Nieuwsblad....al druk bezig met allerlei wielerpooltjes in te vullen.

En nog maar iets meer dan een maand en het kandidatentoernooi begint in Cyprus. Krijgen we dit jaar een Nederlandse wereldkampioen in de grootste hier legale wereldsport?

Frenz schreef:
Tja, en nu?

Die ene sport is nog steeds taboe, gaan we (jullie beter gezegd) het weer over darten en F1 houden?

Singapore Smash is reeds van start gegaan, genieten! Kijk hier voor alle samenvattingen en soms zelfs volledige wedstrijden

Of kijk gewoon dagelijks even naar een filmpje van de beste punten van de dag, zoals hier dag 1:

Jordan Stolz doet na olympisch succes mee aan WK sprint én allround in Thialf DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Waarom ook niet.

Bedenk je wel: Heiden werd in 1980 géén Allround kampioen. Dat werd Hilbert van der Duim.

Quizvraag: welke vrouw werd eerder in hetzelfde jaar wereldkampioen allround en sprint?

Poek schreef:
Quizvraag: welke vrouw werd eerder in hetzelfde jaar wereldkampioen allround en sprint?

Friesinger?

harm1985 schreef:
(quote)

Friesinger?

Die kwam dichtbij, maar net in het jaar dat ze het WK sprint won werd ze tweede op het WK allround.

Poek schreef:

Cindy Klassen?

harm1985 schreef:
Jordan Stolz doet na olympisch succes mee aan WK sprint én allround in Thialf DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Waarom ook niet.

Bedenk je wel: Heiden werd in 1980 géén Allround kampioen. Dat werd Hilbert van der Duim.

Qua allround zal het waarschijnlijker makkelijker voor hem zijn dan sprint.
Veel concurrentie is er niet.

El Ninjo schreef:
(quote)

Cindy Klassen?

Goeie gok, maar ook net niet. Nooit wereldkampioen sprint geworden, wel een keer tweede in het jaar dat ze ook het WK allround won.

De laatste die het trouwens heeft geprobeerd sinds het WK Sprint en Allround meteen na elkaar zijn is denk ik Takagi in 2024, maar dat werd een DNS op de laatste dag, het bleek (voor haar) toch te zwaar.

Poehee...nog verder terug dan denk ik, want Wust heeft volgens mij ook nooit een WK sprint gewonnen.... Oost-Duitse tijdperk dan? Karin Kania of nog onder haar meisjesnaam Enke?

Edit: Vanaf welk jaar zit de 5 km eigenlijk in het WK allround voor vrouwen, want in de jaren 70 en deels jaren 80 zat de 1000m er meen ik in ipv de 5 km ...misschien wel terug naar de seventies dan?

Poek schreef:

Karin Enke.3 keer zelfs. 84,86,87.

Inderdaad Karin Enke (Kania)! En in tegenstelling tot Heiden pakte ze ook in een Olympisch jaar de beide titels. Ze was wel ook in een andere betekenis iemand die gepakt had (waarschijnlijk onbewust), maar de titels zijn haar nooit ontnomen.

Poek schreef:
En nog maar iets meer dan een maand en het kandidatentoernooi begint in Cyprus. Krijgen we dit jaar een Nederlandse wereldkampioen in de grootste hier legale wereldsport?

Ik vrees van niet en ik ben wel een bewonderaar van Anish maar ik denk dat hij niet " hard " genoeg zal zijn.

johan de witt schreef:
(quote)

Qua allround zal het waarschijnlijker makkelijker voor hem zijn dan sprint.
Veel concurrentie is er niet.

Met een WK sprint in de benen?

De Boo zal het Stolz niet makkelijk maken op de WK sprint. Maar De Boo wil nog wel eens een 500 meter verknallen.

Op het WK allround zie ik eigenlijk geen tegenstand, zeker nu Roest er niet bij is. Eitrem is ziek geweest en was op de 10000 niet echt sterk en als Stolz een lage 34er tijdt op de 500 en een lage 1:43 op de 1500, of zelfs nog wat sneller, dan zijn dat sowieso al 2,5 a 3 punten. Dat is dan 25 seconden op de 5 en 50 op de tien.

Ja, precies.
Bosker en Eitrem zijn/lijken de enige concurrenten te zijn.
Maar goed, hij zal vooral gebrand zijn op het WK sprint, omdat hij die titel nog niet heeft.

Rudi S schreef:
(quote)

Ik vrees van niet en ik ben wel een bewonderaar van Anish maar ik denk dat hij niet " hard " genoeg zal zijn.

Op wie zet je wel je geld in?

Ik heb zelf goede hoop dat Fabi het eens voor elkaar krijgt maar ik zie ook bijv goede kansen voor Pragg.

Aan Bosker gaat hij geen kind hebben, die zal zelfs op de 5000 nog moeite hebben om hem bij de benen. Stolz persoonlijke record is 6:14 op die afstand, Bosker reed 6:17 in Milaan.

Eitrem reed 1:45 op de 1500, dus tenzij hij in Thialf een seconde sneller kan en op de 500 ruim onder de 36 kan duiken wordt het ook met een 6.05 op de 5000 en een 12:45 op de 10000 een hele opgave.

Ik denk dat Stolz beide titels gaat pakken.

Rudi S schreef:
(quote)

Ik zie geen enkele reden waarom hij een minder dan gemiddelde kans zou hebben. Vorige keer dat hij meedeed zat hij ook dichtbij, ondanks een witnederlaag in de eerste ronde.

Arrie schreef:
(quote)

Op wie zet je wel je geld in?

Ik heb zelf goede hoop dat Fabi het eens voor elkaar krijgt maar ik zie ook bijv goede kansen voor Pragg.

Ja het gaat om vorm en details.
 Hikaru Nakamura laat zich weer eens zien en vooral benieuwd naar hem.
Caruana zeker en "outsider" Wei, Yi ( Tata 2024)
Natuurlijk hoop ik wel op Giri.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:21 uur

geplaatst: vandaag om 01:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.