Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 24 februari, 21:12 uur
Nou, de NK allround en Sprint zijn een beetje om des keizers baard, de volgende schaatsters zijn al gekwalificeerd voor het WK:
Sprint: Leerdam, Kok, Wennemars en De Boo
Allround: Rijpma-de Jong, Groenewoud, Beune, Van De Bunt en Huizinga.
Resteren 2 plekken voor de WK sprint (één man en één vrouw) en één voor de WK Allround (bij de mannen).
Dus én er staat amper wat op het spel én er zullen geen toppers meedoen. Tenminste, ik neem aan dat de gekwalificeerden niet mee zullen doen.
Overigens is Leerdam nog geen zekerheid voor het WK, dat ging ze nog bekijken, dacht ik.
Sprint: Leerdam, Kok, Wennemars en De Boo
Allround: Rijpma-de Jong, Groenewoud, Beune, Van De Bunt en Huizinga.
Resteren 2 plekken voor de WK sprint (één man en één vrouw) en één voor de WK Allround (bij de mannen).
Dus én er staat amper wat op het spel én er zullen geen toppers meedoen. Tenminste, ik neem aan dat de gekwalificeerden niet mee zullen doen.
Overigens is Leerdam nog geen zekerheid voor het WK, dat ging ze nog bekijken, dacht ik.
0
geplaatst: 25 februari, 11:56 uur
Schande dat de KSNB heeft besloten om 3 vrouwen voor de WK Allround een aanwijsplek te geven. Dat terwijl Merel Conijn vorig jaar nummer 2 was op de NK. Kan echt niet
https://nos.nl/artikel/2603882-knsb-wijkt-af-van-eigen-regels-beune-groenewoud-en-rijpma-de-jong-naar-wk-allround
De selectiesommissie van de KNSB baseerde de keuze voor aanwijsplekken op de prestaties van de schaatsers op de Winterspelen in Milaan en het olympisch kwalificatietoernooi (OKT) van eind december. Die overwegingen hebben meegewogen in de beslissing om voor de WK allround niet twee, maar drie vrouwen aan te wijzen, zegt Freek van der Wart, namens de selectiecommissie.
"Toetsing op basis van de vooraf bepaalde criteria gaf bij de vrouwen allround geen duidelijk uitsluitsel tussen de drie geselecteerde rijders. Daarom hebben we ervoor gekozen Antoinette, Joy en Marijke alle drie te selecteren. Hiermee willen we deze sporters die in aanmerking komen om te strijden voor de wereldtitel beschermen en hen de gelegenheid geven zelf hun voorbereiding te kiezen."
Het vooraf toewijzen van de drie WK allround-tickets leidt ertoe dat Merel Conijn, de nummer twee van de NK allround vorig jaar, geen kans meer maakt op een startplek op de WK allround. Zij won afgelopen Winterspelen zilver op de 5.000 meter.
"Toetsing op basis van de vooraf bepaalde criteria gaf bij de vrouwen allround geen duidelijk uitsluitsel tussen de drie geselecteerde rijders. Daarom hebben we ervoor gekozen Antoinette, Joy en Marijke alle drie te selecteren. Hiermee willen we deze sporters die in aanmerking komen om te strijden voor de wereldtitel beschermen en hen de gelegenheid geven zelf hun voorbereiding te kiezen."
Het vooraf toewijzen van de drie WK allround-tickets leidt ertoe dat Merel Conijn, de nummer twee van de NK allround vorig jaar, geen kans meer maakt op een startplek op de WK allround. Zij won afgelopen Winterspelen zilver op de 5.000 meter.
https://nos.nl/artikel/2603882-knsb-wijkt-af-van-eigen-regels-beune-groenewoud-en-rijpma-de-jong-naar-wk-allround
0
geplaatst: 25 februari, 12:01 uur
harm1985 schreef:
Nou, de NK allround en Sprint zijn een beetje om des keizers baard, de volgende schaatsters zijn al gekwalificeerd voor het WK:
0
geplaatst: 25 februari, 16:35 uur
Eerder vandaag de deelnemerslijst bekeken. Bij de NK allround doet Marijke Groenewoud alsnog mee, bij de mannen Huizinga, ondanks aanwijsplek.
Bij de NK sprint doet Wennemars mee bij de mannen, ook ondanks aanwijsplek. Gelukkig voor hem geen Chinezen dit keer.
Nuis slaat over, hij vind het gekkenwerk om een NK de week na de spelen te houden (met een week later alweer de WK). Hij gaat vakantie vieren. Hij heeft nog een punt ook, de timing van het NK is zeer beroerd.
Bij de NK sprint doet Wennemars mee bij de mannen, ook ondanks aanwijsplek. Gelukkig voor hem geen Chinezen dit keer.
Nuis slaat over, hij vind het gekkenwerk om een NK de week na de spelen te houden (met een week later alweer de WK). Hij gaat vakantie vieren. Hij heeft nog een punt ook, de timing van het NK is zeer beroerd.
0
geplaatst: 25 februari, 18:08 uur
Gretz schreef:
Schande dat de KSNB heeft besloten om 3 vrouwen voor de WK Allround een aanwijsplek te geven. Dat terwijl Merel Conijn vorig jaar nummer 2 was op de NK. Kan echt niet
Het lijkt me goed als Beune haar plek zou afstaan voor Conijn. Die won tenslotte wel een individuele medaille op de spelen.
0
geplaatst: 26 februari, 20:31 uur
Prachtige recap dit 

Bruna Moura: From tragedy to the finish line | Milano Cortina 2026
After qualifying for Beijing 2022, Brazil’s Bruna Moura saw her Olympic dream shattered by Covid and a devastating car accident. Years later, she returned to the snow determined to fight on. Crossing the finish line with a smile meant reclaiming her dream, and her place as an Olympian.

Bruna Moura: From tragedy to the finish line | Milano Cortina 2026
After qualifying for Beijing 2022, Brazil’s Bruna Moura saw her Olympic dream shattered by Covid and a devastating car accident. Years later, she returned to the snow determined to fight on. Crossing the finish line with a smile meant reclaiming her dream, and her place as an Olympian.
2
geplaatst: 27 februari, 01:06 uur
Stomme KNSB 
https://nos.nl/artikel/2604157-conijn-niet-blij-met-oneerlijk-knsb-beleid-aanwijsplekken-wk-mijn-kans-afgepakt

https://nos.nl/artikel/2604157-conijn-niet-blij-met-oneerlijk-knsb-beleid-aanwijsplekken-wk-mijn-kans-afgepakt
"Niet alleen voor mezelf, maar voor iedereen die niet mee was naar de Spelen en door heeft getraind naar dit NK is het heel oneerlijk", zei Conijn, wijzend op de reglementen van de KNSB die voorschrijven dat de winnaar van de NK naar de WK gaat. "Het is niet vanzelfsprekend dat je dat NK wint, maar ik vind wel dat iedereen een gelijke kans moet krijgen."
0
geplaatst: 27 februari, 06:08 uur
Tja het lijkt mij dat de " topper" ook niet echt zich hebben kunnen voorbereiden door dat after OS op het NK.
Die hebben deze week notabene friet gegeten bij de koning
Jutta en Kjeld zijn sowieso al klaar voor dit seizoen.

1
geplaatst: 27 februari, 06:23 uur
Hij is koning van alle Nederlanders.
Het probleem is als je bij "ons" een friet met besteld betaal je €;3,- bestel je een patatje met betaal je al gauw € 10,-
Het probleem is als je bij "ons" een friet met besteld betaal je €;3,- bestel je een patatje met betaal je al gauw € 10,-

1
geplaatst: 27 februari, 10:02 uur
Gretz schreef:
Stomme KNSB
Stomme KNSB

(quote)
Als Conijn nu even van Groenewoud wint op het NK, pak ik vast de popcorn erbij
0
geplaatst: 27 februari, 10:33 uur
Rudi S schreef:
Tja het lijkt mij dat de " topper" ook niet echt zich hebben kunnen voorbereiden door dat after OS op het NK.

Nuis was sowieso geen kanshebber op een WK medaille, maar Jutta zeker wel. Al lijkt het nu een formaliteit dat Kok het WK wint.
Maar ja, er kan vanalles gebeuren, een valse start of een valpartij.
Ik denk dat Jutta wel een beetje verzadigd is en zich nog maar lastig kan opladen voor het WK. Die olympische gouden medaille was haar doel, niet nog een WK titel.
0
geplaatst: 27 februari, 10:34 uur
kaj_666 schreef:
(quote)
Dan zou het niet meer dan terecht zijn dat Groenewoud haar plek afstaat

Ook een popcornmoment: Beune die Rijpma verslaat op de 1500m op het WK én de titel pakt.
Maar ja, Van Der Duim versloeg Heiden ook op het WK in 1980. Dus wat zegt dat?
2
geplaatst: 27 februari, 18:14 uur
Een zeer goede week voor Griekspoor deze week in Dubia door maar liefst drie hoger genoteerde spelers (nr 10, 13 en 18 van de wereld) te verslaan. Hopelijk weet hij het dit weekend ook (eens) af te maken zodat hij weer eens in de buurt komt van de Top 20 van de wereld.
0
geplaatst: 28 februari, 10:57 uur
Nou, we worden gedwongen om het NK de eerste afstanden via de app te kijken.
Hier hebben we wel een nieuwe bingo kaart voor nodig.
Kraantje Lek, Ijsseltrofee zijn alvast voorbij gekomen, goede rondjesrijder ook. En Martin heeft even uitgelegd hoe het puntensysteem werkt.
Marijke Groenewoud rijdt het NK niet uit. Die gebruikt het als warmup. Wil de blamage voorkomen dat ze van Conijn verliest denk ik.
De 40-jarige liefhebber Bergsma doet ook mee.
Ook mooi: slechts 3 mannen zitten onder het baanrecord van Femke Kok.
Hier hebben we wel een nieuwe bingo kaart voor nodig.
Kraantje Lek, Ijsseltrofee zijn alvast voorbij gekomen, goede rondjesrijder ook. En Martin heeft even uitgelegd hoe het puntensysteem werkt.
Marijke Groenewoud rijdt het NK niet uit. Die gebruikt het als warmup. Wil de blamage voorkomen dat ze van Conijn verliest denk ik.
De 40-jarige liefhebber Bergsma doet ook mee.
Ook mooi: slechts 3 mannen zitten onder het baanrecord van Femke Kok.
0
geplaatst: 28 februari, 12:37 uur
Conijn is uit protest niet gestart op de 3000 meter, waar ze tegen Marijke Groenewoud moest rijden. Groenewoud reed een 3:56. En dat is 5 seconden sneller dan in Milaan.
0
geplaatst: 28 februari, 13:13 uur
Poek schreef:
Ik zie Groenewoud wel wereldkampioen worden.
Ik zie Groenewoud wel wereldkampioen worden.
Ik denk dat het van de 500 gaat afhangen van Wiklund. Die was op de OS super sterk op de 1500, 3 en de 5.
Groenewoud nu 4 seconden voorsprong op de nummer 2, dat kan ze cruisend uitrijden, mocht ze dat willen
0
geplaatst: 28 februari, 14:05 uur
vigil schreef:
Een zeer goede week voor Griekspoor deze week in Dubia door maar liefst drie hoger genoteerde spelers (nr 10, 13 en 18 van de wereld) te verslaan. Hopelijk weet hij het dit weekend ook (eens) af te maken zodat hij weer eens in de buurt komt van de Top 20 van de wereld.
Eindigt wel in mineur zo

0
geplaatst: 28 februari, 14:12 uur
Herbert is ook een echte liefhebber hoor, zelden iemand zo enthousiast gehoord onder een tijd van 6:30 op de 5. Bij de mannen, welteverstaan.
1
geplaatst: 28 februari, 14:13 uur
harm1985 schreef:
Herbert is ook een echte liefhebber hoor, zelden iemand zo enthousiast gehoord onder een tijd van 6:30 op de 5. Bij de mannen, welteverstaan.
Slechts 24 seconden boven het baanrecord!
1
geplaatst: 28 februari, 14:26 uur
En de vierde tijd van Bergsma op de 5000 meter in Thialf ooit. En dat op zijn 40e!
Denk dat een podium niet eens onhaalbaar is. Morgen en vlakke 1500 met 3 rondjes 27 en dan de 10.
Denk dat een podium niet eens onhaalbaar is. Morgen en vlakke 1500 met 3 rondjes 27 en dan de 10.
1
geplaatst: 28 februari, 14:32 uur
0
geplaatst: 28 februari, 14:42 uur
Jillert niet blij met actie Merel: https://nos.nl/artikel/2604363-conijn-plots-verdwenen-bij-nk-allround-vanwege-knsb-maatregel-enorm-gefrustreerd
0
geplaatst: 28 februari, 14:48 uur
harm1985 schreef:
En de vierde tijd van Bergsma op de 5000 meter in Thialf ooit. En dat op zijn 40e!
Bosker zoals verwacht wel veruit de beste.
Vreemd dat hij geen interviews mag geven, van de KNSB.
1
geplaatst: 28 februari, 14:55 uur
Wilde het net zeggen ja, het peloton moet wel erg aan elkaar wennen lijkt het wel. De renners zijn duidelijk nog niet dusdanig op elkaar ingespeeld. De natte, gure omstandigheden helpen trouwens ook niet mee. De koers is ook nog wat tam trouwens, maar het zal zo wel los barsten op weg naar de Muur.
* denotes required fields.