MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
Bloemkool!

Maar dan toch wel op Poolse wijze, i.e. zonder sausje?

Onweerwolf
Chameleon Day schreef:
(quote)

Maar dan toch wel op Poolse wijze, i.e. zonder sausje?

Ik ben geen Pool, dus nee.

Gelderse schotel, heel simpel, wel lekker. In een overschotel eerst een laagje puree (voor overschotel bijv.), daarop klein potje Hak rode kool, de helft van een in reepjes gesneden Gelderse rookworst (vandaar de naam van het gerecht), daarop klein potje Hak bruine bonen (eerst beetje natigheid uit het potje laten druipen), afdekken met puree, daarop de andere helft van de rookworst schijfjes verdelen, paneermeel, beetje boter, half uur in de oven op 250 en voila, Gelderse schotel!! Serveren met een pot Hak appelmoes. Smakelijk eten.

Tony schreef:

klein potje Hak rode kool, klein potje Hak bruine bonen, pot Hak appelmoes. Smakelijk eten.

Ben jij dat Elise Schaap

Rudi S schreef:
Ben jij dat Elise Schaap

Nee, maar wel fan van... huismerk potjes mag ook, maar smaakt toch net even iets minder verfijnd.

Naar goede Britse traditie: een Sunday Roast.

Na een middagje schaatsen, stamppot boerenkool, uiteraard met Unox worst en spekjes.

Mie met rundvlees, broccoli en puntpaprika.

Onweerwolf
Geen spaghetti.

Uit eten met mijn vriendin: Tonkotsu ramen gegeten.

dix
Ik was gisteren weer eens bij de Oeigoer. Beregezellige tent (not) maar toch blijft ik daar graag terugkomen. Voor het eten that is.

dix
Barney Rubble schreef:
Tonkotsu ramen gegeten.

Binnen gehouden?

dix schreef:
Ik was gisteren weer eens bij de Oeigoer. Beregezellige tent (not) maar toch blijft ik daar graag terugkomen. Voor het eten that is.

Wil ik al jaren een keertje gaan eten, maar m'n vrouw is niet zo culinair exotisch ingesteld. Of hebben ze er ook hamburger met friet? Ik neem trouwens aan dat je het over die tent aan de Diergaardesingel hebt, zou me verbazen als we hier meer dan 1 Oeigoerse toko hebben.

dix
Klopt. Echt goed lopen doet ie niet, we zaten er gisteren met drie bezette tafels en dat is daar al druk. Er zullen avonden zijn dat er niemand komt. Geen frites, de oeigoer draait op een speciaal soort pasta. Islamitisch dus veel kip en rund, pens en rundertong zijn ook beschikbaar. Prijzen zijn schappelijk en als je vrouw niet wil dan gaan wij toch een keer.

dix schreef:
(quote)
Binnen gehouden?

Ha In Nederland heeft het inderdaad niet de handigste naam, maar het is een van mijn lievelingsgerechten. Dus ja, zeker binnen gehouden.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:50 uur

geplaatst: vandaag om 19:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.