MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Onweerwolf
GrafGantz schreef:
(quote)

Jaloers!

Net ook nog een 4-uurtje genomd.

Bami met kip saté, kroepoek, atjar. Toetje vanille kwark met aardbei saus.

Snoepkomkommertjes.

Deranged
Ferme sandwich in de town zo dadelijk.

Eten we nog iets vandaag?

Nou, vandaag: een herfst plaattaart. Heel simpel. Bladerdeeg. Randen bedekken met geklopt ei (met zout en peper). Daarop een mengsel van crème fraîche, mosterd en honing. Daarop verse vijgen en geitenkaas. Met topping van walnoot, rucola en cremaceto. O ja, …. en met tijm. Vooraf: zelf gemaakte champignonsoep, met cajun en … tijm.

Aan de verstreken tijd te zien lijkt het me dat een handjevol mumers al het loodje gelegd hebben.

Klopt. Ze eten veel te weinig. In ieder geval niet genoeg om te kunnen overleven. Terwijl zo’n plaattaart toch echt heel voedzaam is…

Onweerwolf
Geen macaroni maar ...

dix
Als het moet rijmen dan wordt het Cannelloni...
Toch gok ik op een AGV-tje.

Een twaalfgangenmenu, bestaande uit:

- Zaden-/pittengehakt
- Notengehakt
- Paddenstoelengehakt
- Linzengehakt
- Kikkererwtengehakt
- Jackfruitgehakt
- Groentegehakt
- Quinoagehakt
- Bulgurgehakt
- Couscousgehakt
- Bonengehakt
- Cakegehakt

Halve patat mayo + frikandel speciaal. Ik had behoorlijk honger. . Sorry , behoorlijke trek.

Gisteren uit eten met 2 jeugdvrienden die ik al zo'n beetje sinds m'n peutertijd ken. Afgesproken in Rotterdam dit keer, dus was een thuiswedstrijd voor mij. Gegeten pal aan de rivier, met uitzicht op zowel Erasmusbrug als Willemsbrug.

Voor: gepekelde zalm met wasabimayonaise, zalmeitjes en sinaasappel.
Hoofd: doradefilet met parelcouscous, venkel, gepofte knoflook en beurre blanc.
Na: citroentaart met hangop, meringue, aardbei en aardbei-sorbetijs

Gedronken: sauvignon blanc, pinot grigio, dark and stormy, gin-tonic, drambuie.

Onweerwolf
Vandaag:

Pap ✓
Boterhammen ✓
Stamppot

Tot nu toe:

Puntje kersen vanille vlaai
Koffie
Bolletje rauwkost komkommer tonijn
Snoeptomaatjes
Cola
Yoghurtdrank kersen

Ik ga hutspot maken, met spekjes (dobbeltjes deze keer), zou dominee Gremdaat zeggen.

Ik ga broccoli wokken met cashewnoten. Woksausje is a l’improvise, met oestersaus, knoflook, sjalot ben je al een heel eind.

Brood met draadjesvlees en op het eind mee gestoofde tomaten / komkommer.

Geroosterde pompoen uit de oven met olijfolie, zeezout, tijm, rozemarijn en knoflook. Verder nog gekruide krieltjes uit de koekenpan, en kerrie/knoflook varkenssausijsjes. Echt herfst op het bord dus.

Iets met kipfilet en tomaten, most likely (midnite snack).

Pasta polonaise.

Kaas-ui stokbrood uit de oven met gebakken zuurkool, falafel en fetakaas ertussen. Probeersel, midnite snack.

Raspatat met fritessaus en een bamischijf met chilisaus, + cola.

M'n vrouw had geen zin om met Thanksgiving te koken, en omdat ze zo dankbaar is dat ik in haar leven ben zijn we op haar kosten uit eten geweest

Voor: Huisgemaakte rösti - Gerookte makreel - Appelgranita - Pickles
Hoofd: Langzaam gegaard en krokant buikspek - Rozemarijnhoning - Aardappelpuree - Gebakken snijbiet - Ingelegd mosterdzaad
Na: Brownie donkere chocolade - Hazelnoot - Huisgemaakt vanille ijs - Olijfolie - Zeezout

Voor een glas wit, bij hoofd een glas rood en bij nagerecht een 23 jaar oude rum.

In lange tijd niet zo goed gegeten, dus verder geen klachten.

Onweerwolf
Bonen, piepers en iets dat recent nog schnitzel mocht heten maar nu ten prooi is gevallen aan conservatieve huilies.

Varkensstoofpot met tagliatelle, witte wijn, tomaatjes en olijven

Champignonsoep met extra stoofvlees, gebakken uien en macaroni grande.

Pasta met champignonsaus en spek.
Heb met een deel van de champignons eerst een duxelle gemaakt en dat gebruikt als de basis voor de saus (tezamen met pastawater en parmazan). Smaakte best goed.

Onweerwolf
Bloemkool!

Haha /topicwin

dix
Uit de aanbieding: een kalkoenschitzel. Blijkbaar gemaakt van gratie-kalkoen die helaas Driekoningen niet gehaald heeft.

GrafGantz schreef:
M'n vrouw had geen zin om met Thanksgiving te koken, en omdat ze zo dankbaar is dat ik in haar leven ben zijn we op haar kosten uit eten geweest

Verzaakt zomaar haar taken als “tradwife”? En ik begrijp wel gemeenschap van het vlees, maar geen gemeenschap van goederen? Ieder voor zich en God voor ons allen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:40 uur

geplaatst: vandaag om 17:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.