Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 31 juli 2020, 20:12 uur
Picanha in de green egg. Eerst de green egg op 130 graden tot een kerntemperatuur van 45 graden daarna de egg opstoken tot minstens 250 graden en braden tot kerntemperatuur van 55 graden.
Huisgemaakte frites en een salade. BBQ saus met receptuur uit Smokey Goodness maakt het af
Huisgemaakte frites en een salade. BBQ saus met receptuur uit Smokey Goodness maakt het af
1
geplaatst: 31 juli 2020, 20:20 uur
Picanha, green egg, moest het toch even opzoeken. Klinkt goed, en de rest ook.
2
geplaatst: 1 augustus 2020, 15:10 uur
Lamsbout, patatas bravas en een salade.
Er komt een mooie Chardonay bij en (tja) hier en daar ook een biertje.
Even later op de avond een fijn kaasplankje.
Volgende week begint het " normale" leven weer.
Er komt een mooie Chardonay bij en (tja) hier en daar ook een biertje.
Even later op de avond een fijn kaasplankje.
Volgende week begint het " normale" leven weer.
2
geplaatst: 1 augustus 2020, 15:58 uur
Straks diepvriespizza (tonijn en salami). Colaatje erbij. Junkfood op z'n tijd is onmisbaar.
3
geplaatst: 1 augustus 2020, 18:53 uur
Het was eigenlijk weer behoorlijk lekker al zeg ik zelf
: couscous met knoflook en ras el hanout, waarop gegrilde aubergine en courgette, lente-ui, marjorein en citroentijm uit eigen tuin, geitenkaas en walnoten met zeezout, peper en olijfolie. Lekker glas Pinot Grigio van het huis Kaltern. Vergeten foto van te maken, dat wel.
: couscous met knoflook en ras el hanout, waarop gegrilde aubergine en courgette, lente-ui, marjorein en citroentijm uit eigen tuin, geitenkaas en walnoten met zeezout, peper en olijfolie. Lekker glas Pinot Grigio van het huis Kaltern. Vergeten foto van te maken, dat wel.
0
geplaatst: 1 augustus 2020, 19:17 uur
Aha, een van die J B kruidenmixen, ik probeer ze vaak wel uit de voorraad te maken anders zit je met allemaal van die busjes opgescheept.
1
geplaatst: 1 augustus 2020, 19:37 uur
Haha, ik heb idd 6 van die busjes, maar dat zijn allemaal verschillende smaken en ik gebruik ze met regelmaat.
2
geplaatst: 1 augustus 2020, 19:52 uur
Aziatisch was het vandaag. Kipfilet, wokgroente (met o.a. peultjes en kastanjechampignons) en flesje woksaus (knoflook/koriander). Geen alcohol vandaag, maar glas Fanta Lemon-Elderflower paste er eigenlijk prima bij.
Morgen Hollandsche pot: brocooli met kaassaus, gemarineerde varkenshaas en gekruide krieltjes uit de oven.
Morgen Hollandsche pot: brocooli met kaassaus, gemarineerde varkenshaas en gekruide krieltjes uit de oven.
3
geplaatst: 1 augustus 2020, 21:20 uur
Voor: torentje van (achtereenvolgens, qua lagen) rode biet, geitenkaas, sla, couscoussalade (dressing witte azijn/basilicumolie), bietenblad, braam - erbij Grüner Veltliner van Artisan
Hoofd: parelhoen met saus van porcini, groene asperges, venkel met roomkaas, krieltjes met mediterraanse kruiden (uit de oven) - erbij Pinot Noir uit Nieuw-Zeeland
Na: ijs van vanille/blueberry muffin met framboos en aardbeimacaron
Tijd voor Netflix
Hoofd: parelhoen met saus van porcini, groene asperges, venkel met roomkaas, krieltjes met mediterraanse kruiden (uit de oven) - erbij Pinot Noir uit Nieuw-Zeeland
Na: ijs van vanille/blueberry muffin met framboos en aardbeimacaron
Tijd voor Netflix

2
geplaatst: 1 augustus 2020, 23:09 uur
Hamburger, zalm, garnalen, vegaworst, courgette, aubergine en banaan met chocolade toe van de barbecue, met nog een salade erbij.
4
geplaatst: 2 augustus 2020, 16:12 uur
Moussaka is in de maak, dochterlief kookt.
Casillero del Diablo Cabernet sauvignon zit in de saus dus straks ook een glaasje erbij ( al is het maar om Graf tevreden te houden).
Casillero del Diablo Cabernet sauvignon zit in de saus dus straks ook een glaasje erbij ( al is het maar om Graf tevreden te houden).
2
geplaatst: 2 augustus 2020, 18:54 uur
Wit bolletje met gebakken shoarmavlees, ui en paprika.
Met sla, gehakte zilveruitjes (aanrader: zuur op shoarma!), knolfooksaus en currysaus. https://i.ibb.co/XCvSTKq/sh1.jpghttps://i.ibb.co/ZXFKdYs/sh2.jpg
Tweede portie, zonder witte bol: https://i.ibb.co/hRBDydV/sh3.jpg
Met sla, gehakte zilveruitjes (aanrader: zuur op shoarma!), knolfooksaus en currysaus. https://i.ibb.co/XCvSTKq/sh1.jpghttps://i.ibb.co/ZXFKdYs/sh2.jpg
Tweede portie, zonder witte bol: https://i.ibb.co/hRBDydV/sh3.jpg
2
geplaatst: 2 augustus 2020, 19:15 uur
Frieten met cheeseburger. Vandaag even geen gedoe in de keuken. Ook wel eens lekker.
1
geplaatst: 3 augustus 2020, 20:18 uur
Roerbakschotel met pandan rijst (natuurlijk uit de rijstkoker) erbij.
Pittig met een koud colaatje.
Pittig met een koud colaatje.
0
geplaatst: 3 augustus 2020, 20:24 uur
Rudi S - is dat echt zoveel beter, met een rijstkoker? Ik heb er een tijdje over gedaan, maar rijst in een gewone pan koken heb ik nu goed onder de knie. En benieuwd naar de groenten, vlees... maar niets moet...
1
geplaatst: 3 augustus 2020, 20:26 uur
Rijst koken is zo easy, daar heb je geen rijstkoker voor nodig.
2
geplaatst: 3 augustus 2020, 20:44 uur
jordidj1 schreef:
Rijst aan laten branden is een van de meeste voorkomende keukenongelukjes, veel meer dan glas omstoten.
Sistema heeft een soort van stoompan (11,50) voor in de magnetron - geen omkijken meer - perfect. In dezelfde pan kan je ook couscous ( 6 min) en quinoa (10 min) stomen - alles wordt lekker droog.
Hier aten we: lintpasta met tomatengehaktsaus (Bolognese) met geraspte parmezaan erover; erbij gegrilde courgette met petzo.
1
geplaatst: 3 augustus 2020, 21:02 uur
ZAP! schreef:
Rudi S - is dat echt zoveel beter, met een rijstkoker? Ik heb er een tijdje over gedaan, maar rijst in een gewone pan koken heb ik nu goed onder de knie. En benieuwd naar de groenten, vlees... maar niets moet...
Yep, in Azië is dat ook normaal, wij hebben er 3 , wassen aanzetten en slaat als ie klaar is (blijft ook nog warm). Beste keukentool

0
geplaatst: 3 augustus 2020, 21:39 uur
Ik vind mijn manier van rijst koken veel te leuk, ik sta dan toch al in de keuken en zo hoef ik niks te kopen en in de toch al overvolle keukenkastjes kwijt zien te raken.
0
geplaatst: 3 augustus 2020, 21:51 uur
jordidj1 schreef:
Tja makkelijk praten als je de Herman den Blijker onder de moderators bent

1
geplaatst: 4 augustus 2020, 08:52 uur
Rudi S schreef:
en slaat als ie klaar is
en slaat als ie klaar is
Ik werd in eerste instantie enthousiast, maar denk dat ik nu toch pas.
1
geplaatst: 4 augustus 2020, 09:58 uur
Leptop schreef:
Jonnie...
Jonnie...
Die zijn echt heel lekker! Vrijwel allemaal. Alleen die Zwolse Stoof niet, daar zit raar veel peper in., Stoofvlees kan ik lekkerder op smaak brengen.
0
geplaatst: 4 augustus 2020, 13:54 uur
Fathead schreef:
Die zijn echt heel lekker! Vrijwel allemaal. Alleen die Zwolse Stoof niet, daar zit raar veel peper in., Stoofvlees kan ik lekkerder op smaak brengen.
(quote)
En meestal zoutloos. Ook mooi meegenomen.
* denotes required fields.