Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
0
geplaatst: 10 januari, 20:43 uur
0
geplaatst: 11 januari, 13:26 uur
Gelderse schotel, heel simpel, wel lekker. In een overschotel eerst een laagje puree (voor overschotel bijv.), daarop klein potje Hak rode kool, de helft van een in reepjes gesneden Gelderse rookworst (vandaar de naam van het gerecht), daarop klein potje Hak bruine bonen (eerst beetje natigheid uit het potje laten druipen), afdekken met puree, daarop de andere helft van de rookworst schijfjes verdelen, paneermeel, beetje boter, half uur in de oven op 250 en voila, Gelderse schotel!! Serveren met een pot Hak appelmoes. Smakelijk eten.
0
geplaatst: 11 januari, 13:36 uur
Tony schreef:
klein potje Hak rode kool, klein potje Hak bruine bonen, pot Hak appelmoes. Smakelijk eten.
klein potje Hak rode kool, klein potje Hak bruine bonen, pot Hak appelmoes. Smakelijk eten.
Ben jij dat Elise Schaap

0
geplaatst: 11 januari, 13:47 uur
Nee, maar wel fan van... huismerk potjes mag ook, maar smaakt toch net even iets minder verfijnd.
0
geplaatst: 11 januari, 18:00 uur
Na een middagje schaatsen, stamppot boerenkool, uiteraard met Unox worst en spekjes.
1
geplaatst: afgelopen zaterdag om 10:09 uur
Ik was gisteren weer eens bij de Oeigoer. Beregezellige tent (not) maar toch blijft ik daar graag terugkomen. Voor het eten that is.
1
geplaatst: afgelopen zaterdag om 16:16 uur
0
geplaatst: afgelopen zaterdag om 16:36 uur
dix schreef:
Ik was gisteren weer eens bij de Oeigoer. Beregezellige tent (not) maar toch blijft ik daar graag terugkomen. Voor het eten that is.
Wil ik al jaren een keertje gaan eten, maar m'n vrouw is niet zo culinair exotisch ingesteld. Of hebben ze er ook hamburger met friet? Ik neem trouwens aan dat je het over die tent aan de Diergaardesingel hebt, zou me verbazen als we hier meer dan 1 Oeigoerse toko hebben.
0
geplaatst: afgelopen zaterdag om 16:47 uur
Klopt. Echt goed lopen doet ie niet, we zaten er gisteren met drie bezette tafels en dat is daar al druk. Er zullen avonden zijn dat er niemand komt. Geen frites, de oeigoer draait op een speciaal soort pasta. Islamitisch dus veel kip en rund, pens en rundertong zijn ook beschikbaar. Prijzen zijn schappelijk en als je vrouw niet wil dan gaan wij toch een keer.
0
geplaatst: afgelopen zaterdag om 16:52 uur
Ha
In Nederland heeft het inderdaad niet de handigste naam, maar het is een van mijn lievelingsgerechten. Dus ja, zeker binnen gehouden.* denotes required fields.