Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juli 2025, 23:56 uur
Pasta mat roomkaas, room, spekreepjes en parmezaan schaafsels. Beetje zwaar, maar wel lekker.
2
geplaatst: 12 juli 2025, 13:27 uur
1
geplaatst: 12 juli 2025, 15:10 uur
dix schreef:
Ik heb een octopus van anderhalve kilo aan de haak geslagen
Ik heb een octopus van anderhalve kilo aan de haak geslagen
Qua exoot zijn Amerikaanse rivierkreeftjes in de gracht een bekend bekend fenomeen; een octopus is dan een nouveauté. Wel even laten uithangen

1
geplaatst: 15 juli 2025, 17:46 uur
Experimentele uiensoep met bier (alcoholvrij), boerenmetworst (aka droge worst), rijst, beetje schenkstroop en blokje bouillon. Voor herhaling vatbaar!
1
geplaatst: 15 juli 2025, 18:34 uur
GrafGantz schreef:
Gisteren vegetarisch Libanees bij Ali in Den Haag
Gisteren vegetarisch Libanees bij Ali in Den Haag
Ziet er goed uit ! Kleine tip mocht je ooit in Antwerpen (buiten het stadscentrum) komen:
Humm Echt enorm lekker en aan een gezellig stadspleintje met goede Antwerpse café’s.
0
geplaatst: 15 juli 2025, 18:39 uur
Bloemkool, met een papje. De Grote Grijze Geitenbreier kan trots op me zijn.
0
geplaatst: 15 juli 2025, 19:57 uur
GrafGantz schreef:
Mmm, … doe je je soms ook te goed aan dat “broodje p**p”? Ome W vond dat ook wel lekker, de GGG niet, meen ik me te herinneren.
2
geplaatst: 19 juli 2025, 18:01 uur
Ergens in de Alpen. En die schnitzels hier bevallen altijd prima. Lekker groot stuk apfelstrudel daarna met een goede vanillesaus. Smullen !
1
Deranged
geplaatst: 20 juli 2025, 13:02 uur
Vandaag carbonara maar wel met roomkaas toevoeging met het oog op een iets romigere beleving deze dag.
0
geplaatst: 20 juli 2025, 15:02 uur
meneer schreef:
Ergens in de Alpen. En die schnitzels hier bevallen altijd prima. Lekker groot stuk apfelstrudel daarna met een goede vanillesaus. Smullen !
Waar precies, of is dat een goedbewaard geheim?
1
geplaatst: 20 juli 2025, 16:45 uur
Hier in Umbrië kun je ook goed eten. Onze bevindingen tot nu toe:
- ham (zelf de allergoedkoopste) is hier zo veel beter dan thuis. Maar eigenlijk alle vlees.
- brood is hier niet echt lekker. Sowieso moet je pane "con sale" bestellen, maar dan nog, het lijkt alsof elk brood hier glutenvrij is.
- huisjes hebben hier niet vaak een koffiezetapparaat. Zo word je gedwongen espressootjes te maken en dat is geen straf!
- Pizza's kosten hier echt geen flikker.
- Tomaten, tomaten, tomaten. Marzanotomaten voor een euro de kilo, verrukkelijk.
- Meloenen, nectarine, olijven, truffels, bijna alles is hier lekker.
- ham (zelf de allergoedkoopste) is hier zo veel beter dan thuis. Maar eigenlijk alle vlees.
- brood is hier niet echt lekker. Sowieso moet je pane "con sale" bestellen, maar dan nog, het lijkt alsof elk brood hier glutenvrij is.
- huisjes hebben hier niet vaak een koffiezetapparaat. Zo word je gedwongen espressootjes te maken en dat is geen straf!
- Pizza's kosten hier echt geen flikker.
- Tomaten, tomaten, tomaten. Marzanotomaten voor een euro de kilo, verrukkelijk.
- Meloenen, nectarine, olijven, truffels, bijna alles is hier lekker.
3
geplaatst: 20 juli 2025, 17:19 uur
GrafGantz schreef:
Geen geheim maar wel een bijzondere plaats: Berchtesgaden. Daar waar ene Adolf Hitler in de buurt heeft gezeten waar hij zijn oorlogsplannen en vernichtungsplannen heeft ontworpen. Zat hier met zijn belangrijkste stafleden. We zijn net naar het Adelaarsnest museum geweest. Zeer indrukwekkend. En we zijn er echt stil van.
Vanavond eten we weer echt Beiers. Rindfleisch mit Spaetzle. Ik zit nu aan een halve liter Hese Weizen. Is hier 29° C. Warm.
Jij ook in de Alpen ?
0
geplaatst: 20 juli 2025, 17:46 uur
meneer schreef:
Jij ook in de Alpen ?
Jij ook in de Alpen ?
Nee, helaas niet. Was eind mei op weg naar Oostenrijk voor een korte trip, maar in het zuiden van Duitsland door panne afscheid van m'n auto moeten nemen. Met de trein terug naar huis en geen Alpen voor mij dit jaar

0
geplaatst: 20 juli 2025, 17:47 uur
Ontopic: spare ribs met bbq-marinade, puree en zwarte bonen met gezouten roomboter.
3
geplaatst: 20 juli 2025, 21:16 uur
GrafGantz schreef:
Nee, helaas niet. Was eind mei op weg naar Oostenrijk voor een korte trip, maar in het zuiden van Duitsland door panne afscheid van m'n auto moeten nemen. Met de trein terug naar huis en geen Alpen voor mij dit jaar
Dat is zeker vervelend. Zelf ook ooit meegemaakt. Panne met de auto is dan echt vervelend. Wie weet volgend jaar kan je weer !
Maar, nog even on topic: die maaltijden en bieren hier zijn echt funest voor mijn t-shirts. Die krimpen op de één of andere manier heel snel..
0
Deranged
geplaatst: 29 juli 2025, 13:22 uur
Het is weer tijd om een pannenkoek aan de bosrand aan te schaffen.
Verder heb ik een mandje met perziken bemachtigd.
En ook altijd wel een bakje frambozen in de koeling.
Verder heb ik een mandje met perziken bemachtigd.
En ook altijd wel een bakje frambozen in de koeling.
0
geplaatst: 29 juli 2025, 14:19 uur
Gisteren rijst, gemarineerde kip en groenteprutje met o.a. linzen. Vandaag pasta met gehakt en courgette. Morgen BBQ met hele groep van de sportclub waarbij iedereen wat meeneemt. Vlees, vis, (pasta)salade, gazpacho, rauwkost, brood, kaas, olijven, fruit, taart, wijn. Voor elk wat wils.
0
Deranged
geplaatst: 30 juli 2025, 17:11 uur
De vruchten van het limietloos denken en een handjevol kersen tis immers de season.
https://i.postimg.cc/3NYLRKb9/IMG-8895.jpg
Graag stel ik je dan ook voor aan mijn nieuwste vriendin.
https://i.postimg.cc/3NYLRKb9/IMG-8895.jpg
Graag stel ik je dan ook voor aan mijn nieuwste vriendin.
0
geplaatst: 31 juli 2025, 14:02 uur
0
Deranged
geplaatst: 31 juli 2025, 15:03 uur
Probeer haar nu te wifen.
Wil ook weer niet te hard van stapel lopen.
En ook nog een paar abrikozen.
Wil ook weer niet te hard van stapel lopen.
En ook nog een paar abrikozen.
0
Deranged
geplaatst: 31 juli 2025, 15:28 uur
Zij heeft een lot uit de loterij gewonnen dat kan haast niet anders.
Anders zou ik ook weten hoe dit allemaal ineens zou kunnen.
Gaat je verstand te boven normaal gesproken.
Anders zou ik ook weten hoe dit allemaal ineens zou kunnen.
Gaat je verstand te boven normaal gesproken.
* denotes required fields.