Overig / Algemeen / Strips
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2009, 21:36 uur
Watchmen wel.
Vreemde vraag off-topic: is jouw nick afkomstig van een karakter uit The Wire?
Vreemde vraag off-topic: is jouw nick afkomstig van een karakter uit The Wire?
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 17:41 uur
Watchmen heb ik gelezen, een regelrechte (Amerikaanse) klassieker als je het mij vraagt. Goed uitgedachte personages, uitgekiend scenario en alle grote thema's komen aan bod: liefde, trouw, vriendschap, verraad. Het is dan ook een turf (in stripnormen). Ik raad je hem zeker aan.
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 18:14 uur
Watchmen is uitstekend ja, hoewel niet perse een Amerikaanse klassieker: zowel schrijver als tekenaar zijn Britten.
Schrijver Alan Moore heeft zelfs nog veel betere strips geschreven, zoals From Hell of League of Extraordinary Gentlemen.
Schrijver Alan Moore heeft zelfs nog veel betere strips geschreven, zoals From Hell of League of Extraordinary Gentlemen.
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 19:28 uur
Sandokan-veld schreef:
Watchmen is uitstekend ja, hoewel niet perse een Amerikaanse klassieker: zowel schrijver als tekenaar zijn Britten.
Inderdaad, je hebt hierin gelijk, maar het verhaal speelt zich af in de US en de comic, waar deze strip toch een grote verwantschap mee heeft, is een typisch Amerikaanse stripvorm. Daar tegenover staat natuurlijk dat zij Watchmen maakten als een reactie op de povere kwaliteit (in hun ogen) van de Amerikaanse comic in de jaren 80.
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 20:00 uur
Brother Mouzon schreef:
Hoort V For Vendetta ook niet in dat rijtje?
Hoort V For Vendetta ook niet in dat rijtje?
Je zou meer kunnen noemen nog, ik vind 'V' wat minder omdat het ook echt een werk is uit zijn begindagen, maar zeker wel een aanrader als je Watchmen e.d. leuk vond.
essence schreef:
Inderdaad, je hebt hierin gelijk, maar het verhaal speelt zich af in de US en de comic, waar deze strip toch een grote verwantschap mee heeft, is een typisch Amerikaanse stripvorm. Daar tegenover staat natuurlijk dat zij Watchmen maakten als een reactie op de povere kwaliteit (in hun ogen) van de Amerikaanse comic in de jaren 80.
(quote)
Issook natuurlijk, maar ik dacht, laat ik mijn kennis ook eens tentoon spreiden

0
geplaatst: 5 oktober 2009, 18:28 uur
Voetbal interesseert me geen fluit, maar hier steek ik toch een lansje op voor Roel Dijkstra. Daar waar voetbalstrips als Sjakie's Wondersloffen en Rob en z'n Rovers vooral uitblinken in pure knulligheid gaat Roel Dijkstra verder (De Jan Steeman-periode dus. Alles van daarna (vanaf De Maarschalk) interesseert me geen reet meer, vooral vanwege het slechte tekenwerk.) Het is grofgebekt en sarcastisch (althans voor een doorsnee strip) en vooral ook spannend met al die smoezelige managers en anderzijds randfiguren. M'n favoriete verhalen zijn Hard Tegen Hard, Buitenspel, De Superspits, Obstructie en Hattrick, maar eigenlijk zijn de eerste 10 albums allemaal erg goed.
De laatste tijd lees ik ook eens wat meer Johnny Goodbye en Agent 327. Lodewijk's humor bevalt me wel.
De laatste tijd lees ik ook eens wat meer Johnny Goodbye en Agent 327. Lodewijk's humor bevalt me wel.
0
geplaatst: 16 oktober 2009, 07:10 uur
De eerste drie delen van Linkerhanden gelezen

en hoewel ik graag een pak van de verhalen van Corbeyran heb gelezen (Meesters van het Spel, De Regelaar, De Zang van de Vampiers, ...), vind ik dit maar niets. Flutverhaaltjes imho.

en hoewel ik graag een pak van de verhalen van Corbeyran heb gelezen (Meesters van het Spel, De Regelaar, De Zang van de Vampiers, ...), vind ik dit maar niets. Flutverhaaltjes imho.
0
geplaatst: 26 oktober 2009, 11:14 uur
Deze week een echte parel ontdekt, van een heel beloftevolle Belgische tekenaar. Niet minder dan geniaal tekenwerk en dito kleurgebruik. Een lust voor het oog en ééntje die ik met zekerheid aan lijn collectie zal toevoegen.
Brecht Evens - Ergens waar je niet wilt zijn

Enkele 'snippets' uit het boek:

Brecht Evens - Ergens waar je niet wilt zijn

Enkele 'snippets' uit het boek:

0
geplaatst: 27 oktober 2009, 11:05 uur
Ik heb 2 weken geleden deze prachtige versie van de bijbel gekocht;

(De originele engelstalige hardcover versie wel te verstaan)

(De originele engelstalige hardcover versie wel te verstaan)
0
geplaatst: 27 oktober 2009, 12:57 uur
@ MichelDumoulin, hier ben ik zelf ook erg benieuwd naar. Heb je hem voor een beetje een schappelijke prijs kunnen kopen?
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 01:10 uur
Ik geloof dat ik er €25,- voor heb betaald bij een stripboekenwinkel in Utrecht. De nederlandse versie (paperback) is voor 2 tientjes te bestellen.
0
leander?
geplaatst: 28 oktober 2009, 02:12 uur
Ja, er stonden een paar pagina's ervan in de Volkskrant en die hebben mijn interesse ook wel gewekt.
0
geplaatst: 31 oktober 2009, 18:28 uur
Onder mijn favoriete strips vallen vooral de Franco-Belgische klassiekers:
-Suske en Wiske (vaker gezegd, maar geldt ook voor mij: vooral de oudere, Willy Vandersteen verzon verhalen waarbij je na 100 keer lezen nog steeds de magie voelt. Paul Geerts heeft ook mooie verhalen gemaakt)
-Kuifje (valt er nog wat toe te zeggen over Kuifje? Qua invloed op eenzame hoogte denk ik)
-Asterix (fantastisch, grappig, avontuurlijk, historisch verantwoord. Al vind ik wel dat Albert Uderzo niet alleen verder had moeten gaan nadat Rene Goscinny helaas veel te jong overleed. Na nr 24 zijn het zwakke aftreksels geworden)
-Guust flater (hilarisch, humor!)
-Blake & Mortimer (spannende, thriller/detective/science-fiction achtige verhalen die ik niet los kan laten als ik eenmaal aan het lezen ben)
-Lucky Luke (humoristisch, leuke wilde westen taferelen. De verhalen geschreven door Rene Goscinny vind ik ver boven de andere verhalen)
-Verhalen van Olivier Bommel. Ik ben een grote bewonderaar van Marten Toonder: Fantasie, creativiteit, woordenkunstenaar!
Zoals men ziet lees ik vooral oude, klassieke strips. Heeft er iemand tips voor mij wat nieuwere strips betreft? Ik wil Largo Winch en XIII proberen aangezien Jean van Hamme een gerespecteerde scenarist is.
-Suske en Wiske (vaker gezegd, maar geldt ook voor mij: vooral de oudere, Willy Vandersteen verzon verhalen waarbij je na 100 keer lezen nog steeds de magie voelt. Paul Geerts heeft ook mooie verhalen gemaakt)
-Kuifje (valt er nog wat toe te zeggen over Kuifje? Qua invloed op eenzame hoogte denk ik)
-Asterix (fantastisch, grappig, avontuurlijk, historisch verantwoord. Al vind ik wel dat Albert Uderzo niet alleen verder had moeten gaan nadat Rene Goscinny helaas veel te jong overleed. Na nr 24 zijn het zwakke aftreksels geworden)
-Guust flater (hilarisch, humor!)
-Blake & Mortimer (spannende, thriller/detective/science-fiction achtige verhalen die ik niet los kan laten als ik eenmaal aan het lezen ben)
-Lucky Luke (humoristisch, leuke wilde westen taferelen. De verhalen geschreven door Rene Goscinny vind ik ver boven de andere verhalen)
-Verhalen van Olivier Bommel. Ik ben een grote bewonderaar van Marten Toonder: Fantasie, creativiteit, woordenkunstenaar!
Zoals men ziet lees ik vooral oude, klassieke strips. Heeft er iemand tips voor mij wat nieuwere strips betreft? Ik wil Largo Winch en XIII proberen aangezien Jean van Hamme een gerespecteerde scenarist is.
0
geplaatst: 1 november 2009, 09:55 uur
de-alchemist schreef:
Largo en XIII hebben zeker hun kwaliteiten. Probeer ze eens van iemand te lezen te krijgen, voor je ze koopt want als je eenmaal aan een reeks begint ...
Andere aanraders imho: Lanfeust en spinn offs (fantasy), Jeremiah (avontuur), Aldebaran (science fiction), Apocalypsemania (sf), Sabels en Galjoenen (humor/avontuur), ook aan paar manga's kan ik je aanraden: Monster en Death Note.
En eigenlijk nog zoveel reeksen/one shots.
Ik loop regelmatig binnen in de bib om strips en laat me daar dan verrassen door reeksen die ik nog niet ken.
0
geplaatst: 1 november 2009, 13:00 uur
ook aan paar manga's kan ik je aanraden: Monster en Death Note.
[/quote]
Manga's zijn zeker ook vet ja! Death Note en Monster zou ik zeker willen lezen, ware het niet dat ik de anime's al gezien had. Mijn probleem is dat ik veel anime's kijk en daardoor al het verhaal ken. Ik denk dat ik voor 20th century boy en Pluto ga, want daar is iedereen razend enthousiast over.
Comics lees ik eigenlijk helemaal niet, vroeger wel vaak de Spidermans en X-men van me broers gelezen, maar verder toch ook weer gek op de cartoons. Maar ik ga binnenkort Bone van Jeff Smith aanschaffen. De enige reden waarom ik dat nog niet gedaan heb is omdat er geen kleurenversie is van one volume editie. Los zijn ze wel in kleur te koop, maar heb liever de dikke versie... Dus ik twijfel nog over de manier waarop ik Bone wil lezen, maar lezen ga ik het!
[/quote]
Manga's zijn zeker ook vet ja! Death Note en Monster zou ik zeker willen lezen, ware het niet dat ik de anime's al gezien had. Mijn probleem is dat ik veel anime's kijk en daardoor al het verhaal ken. Ik denk dat ik voor 20th century boy en Pluto ga, want daar is iedereen razend enthousiast over.
Comics lees ik eigenlijk helemaal niet, vroeger wel vaak de Spidermans en X-men van me broers gelezen, maar verder toch ook weer gek op de cartoons. Maar ik ga binnenkort Bone van Jeff Smith aanschaffen. De enige reden waarom ik dat nog niet gedaan heb is omdat er geen kleurenversie is van one volume editie. Los zijn ze wel in kleur te koop, maar heb liever de dikke versie... Dus ik twijfel nog over de manier waarop ik Bone wil lezen, maar lezen ga ik het!
0
geplaatst: 1 november 2009, 15:38 uur
Ik vind Heinz fantastisch.
En sinds kort lees ik ook de absurdistische cartoons van Matthias Giesen.
("Gordijnen voor beginners" vind ik erg leuk)
En sinds kort lees ik ook de absurdistische cartoons van Matthias Giesen.
("Gordijnen voor beginners" vind ik erg leuk)
0
geplaatst: 3 november 2009, 20:55 uur
Die zijn echt totaal niet grappig...
Matthias Giesen is wel een ontdekking voor mij. Geweldig.
Matthias Giesen is wel een ontdekking voor mij. Geweldig.

0
geplaatst: 3 november 2009, 21:34 uur
Nou ja die van Superman is wel grappig maar de rest is flauw of ik snap het gewoon niet.
0
leander?
geplaatst: 6 november 2009, 21:17 uur
Ik vind ze wel vet. Kon er wel mee lachen. Moet je denk ik een bepaald soort humor voor hebben.. Superdroog 

* denotes required fields.