MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Strips

zoeken in:
Pastichio Rocker
BoordAppel schreef:
Schrijft Martin Lodewijk ze nog steeds?

Het laatste wat ik ervan gelezen heb waren De Kronieken van de Tussentijd, maar die waren niet zo best.

Nee, die vond ik zelf ook niet echt interessant, hoewel ik de stijl van Dick Matena wel kan waarderen. Maar de verhalen waren een beetje suf voor Storm.

Martin Lodewijk is nog steeds van de partij.

Check de covers van de twee nieuwe Storm-strips:

(afbeelding)

(afbeelding)

marmarloesloes
Spekkie Big, voor de kwaliteit van de tekeningen hoef je het niet te doen. Maar wel hi-la-risch!

(afbeelding)

goh.................

Ik heb alle strips van Suske en Wiske, Kuifje, Roel Dijkstra, Rob van de Rovers, Lucky Luke, en alle strips van KISS.

Vanmiddag weer eens een Generaal uit m'n stripcollectie gevist, Erfenis Van Oom Jules & Revolutie In San Cochabamba.
Kurkdroge humor op z'n best! (vooral het lot van agent Dreutel in het eerste verhaal).
Die voorplaat alleen al...

"Pardon heren, ik onderbreek niet graag een goed gevecht, maar als een van u de generaal is, verzoek ik hem vriendelijk de ander even los te laten teneinde dit expresseschrijven in ontvangst te nemen. Daarna kunt u gerust verder gaan met vechten. Dat stoort mij niet."

De Generaal is inderdaad gigantisch droog.

Je ziet Jiskefet het eigenlijk zó nadoen! Ik heb ze dan ook bijna allemaal, op de laatste twee na dan (nummer 13 en 14), en van allen heb ik de eerste druk. Voordeel van de jongste zijn van zes.

Sjors & Sjimmie lees ik ook weer wat vaker de laatste tijd. Minder droog, maar toch bij vlagen behoorlijk geestig. Die reeks moet het vooral hebben van goed geplaatste sarcasme.

Die onomatopeeën van de generaal zelf zijn ook zo heerlijk, als hij een geweldig plan heeft.

Jammer dat Peter De Smet er zo voortijdig mee gestopt is begin jaren '90. Die serie mocht van mij gerust doorgaan tot over 20 delen.

Vrot!

In een van mijn vorige identiteiten heb ik ooit strips verzameld en er ook over geschreven - o.a over Peter de Smet - ik had zelfs een kort verhaal in origenele tekeningen.

In 'Dire Straits' geraakt heb ik veel verkocht w.o. oorspronkelijk materiaal van Franquin, Hubinon (Buck Danny, Roodbaard), Jijé en Peter De Smet

Nu ben ik afgekickt en richt ik me op vinyl;

Oja, ik heb nog wel op zolder: Pep, vanaf het begin ('62), incl . intronummer - veel jaargangen compleet; Eppo - wil best ruilen bijv. tegen leuk vinyl.

Interesse: een pm

Blueberry en Bernard Prince vind ik geweldige strips. Heeft mijn vader een tijd geleden zo ongeveer alle delen van gekocht. Zit heel erg veel detail in en de verhaallijn slaat echt ergens op.

In huize Maiky wordt Dirk-Jan aanbeden. We hebben onze grasparkiet naar hem vernoemd. Een van de weinige strips waar ik hard om moet lachen.

Op dit moment ben ik bezig met Watchmen. Kort geleden heb ik het eerste deel van Bone gelezen. Fantastisch leuke strip, heerlijk getekend!

(afbeelding)

In de loop der jaren is mijn strip-interesse beperkt tot reeksen als Blueberry, Buck Danny, Roodbaard, Steve Canyon en Terry & the Pirates. Scenario's van Jean-Michel Charlier en Milton Caniff, resp. tekenwerk van Jean Giraud, Victor Hubinon, en Milton Caniff.
Inmiddels al die delen in hard-cover.
Charlier heeft heel veel elementen uit Steve Canyon en Terry & the Pirates verwerkt in zijn Buck Danny reeks,
Heb nooit iets gehad met humor-strips, wel met avonturen-strips.
Stripinteresse is de laatste tijd latent aanwezig; interesses gaan nog wel steeds uit naar audio/muziek en film.

Een recente ontdekking: Vinland Saga

Gajarigon schreef:
Een recente ontdekking: Vinland Saga
Stripreeks Prince Valiant doet mij de art-work meteen aan denken...

Mijn moeder verzamelt de Suske & Wiske albums, iedere keer als er een nieuwe uitkomt koopt ze hem. Ikzelf verzamelde vroeger de albums van Jommeke, nu ook nog die van Urbanus.

Vinland Saga heeft wel een mooi art. De art is volgens mij vrij typerd voor Manhwa (wat Vinland saga is) Ik heb het verhaal gelezen tot volume 2, als ik mij het goed herinner.

ter info:
Vinland Saga is een seinen manwa. Manhwa zo worden koreaans strip verhaal genoemd. Seinen zijn comics met een specifieke doelgroep: volwassen mannen. De verhalen bevatten vaak meer geweld, zijn vaak wat bloederiger getekend en haken vaak wat dieper in op de stof.

Voor de geinterseerde een link de strip online te lezen:
Vinland Saga Manga - Read Vinland Saga manga scans online. - onemanga.com

Voor de geinterseerde heb ik een aantal andere zeer sterke aanbeveling:

Als eerst wil ik iedereen Beserk aan raden, zonder twijfel het mooist getekende verhaal ooit. even een screenshot (dit is onderdeel van een totaal plaatje, maar is uitvergroot, door een scancommunitie):

(afbeelding)

Dit is zo gigantisch mooi en gedetaileerd getekent.
Een link naar de wiki pagina:
Berserk (manga) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

ik kan van beserk geen link geven, maar via torrents is er heel goed aan te komen.

Als laast wil ik een andere manwa aanraden: ravage of time. dit is een historische seinen. Met een zeer mooie art.
een wiki link: The Ravages of Time - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

een link naar de online manga:
The Ravages of Time Manga - Read The Ravages of Time manga scans online. - onemanga.com

manwa?

Maar inderdaad, Berserk

Gajarigon schreef:
manwa?

Maar inderdaad, Berserk

Stom ik bedoel natuurlijk: Manhwa

korenbloem schreef:
(afbeelding)

Heel interessant allemaal. Maar wat heeft dit detail van ´De Muzikale Hel´ van Jeroen Bosch ermee te maken?

korenbloem schreef:
(quote)

Stom ik bedoel natuurlijk: Manhwa

Miura is toch een Japanner en geen Koreaan?

MichelDumoulin schreef:
(quote)

Heel interessant allemaal. Maar wat heeft dit detail van ´De Muzikale Hel´ van Jeroen Bosch ermee te maken?

cfr.

Elvis Presley
Jeroen Bosch ftw!

Suske en Wiske, dat lezen wij thuis nu ook veel. Maar de nieuwere albums boeien ons totaal niet; de magie is er helemaal vanaf. Zeer schandelijk, dat lopende band werk.

Dus, het Bevroren Vuur is mijn favoriet; De Krimson Crisis ligt qua verhaal helemaal in mijn straatje. Geweldig getekend!

Blu-ray schreef:
(quote)
TinyURL

Zo beter?

Vandaag begonnen in

(afbeelding)

meer...

en al halfweg en hij is super goed. Heel zwierig getekend en een heel goed aanpak van een toch wel zwaar thema. Een absolute aanrader!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:23 uur

geplaatst: vandaag om 19:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.