Overig / Algemeen / Strips
zoeken in:
0
geplaatst: 30 januari 2012, 23:58 uur
Gister deze er eens bij gepakt:

Blijft heerlijk, die kromme machtsverhoudingen in het megaloma... eh, pittoreske Trigopolis waarin eens verstoten groeperingen weer eens terug bijten en jaloezie en verraad geen grenzen kennen!
Het leest altijd zo heerlijk weg, vooral op een blanke zondagmiddag....

Blijft heerlijk, die kromme machtsverhoudingen in het megaloma... eh, pittoreske Trigopolis waarin eens verstoten groeperingen weer eens terug bijten en jaloezie en verraad geen grenzen kennen!

Het leest altijd zo heerlijk weg, vooral op een blanke zondagmiddag....

0
geplaatst: 9 maart 2012, 22:18 uur
Mijn vriendin d'r vader moest zijn huis bewoonbaar maken op last van de brandweer. Nu heeft die man vroegah een boekwinkeltje gehad. En door de jaren heen is hij de weg kwijtgeraakt zeg maar, hij kan zo in zo'n programma over verzamelaars. Nu beland veel van die bende dus bij ons.....ik huur een box al voor eigen spullen, dus daar kan nog meer bij. Stapels vinyl platen, 78 toeren, etc.....alles uitzoeken nog, hoop meuk.
En dus ook strips, ook veel meuk. Maar.....soms iets leuks. Zoals een Snoek strip van Willy Vandersteen uit 1949 met een cataloguswaarde van zo'n 1000 euro. En meer....
Uitzoeken dus. Een klusje die mij als liefhebber wel is toevertrouwd.
Raar hoe het leven kan lopen. Ik, die al jaren verzamel en dan jaren later een relatie hebben met iemand en weer stapels strips via haar vader tegenkomen.
Wordt flink uitzoeken allemaal, want naast strips zijn er nog bergen vinyl platen, postzegels, munten, schilderijen, boeken.......veel meuk natuurlijk, maar er zitten zeker krenten in de pap, ben bij de strips al meer fraais van waarde tegengekomen zoals strips uit 1936, maar ook recenter interessant spul.
En dus ook strips, ook veel meuk. Maar.....soms iets leuks. Zoals een Snoek strip van Willy Vandersteen uit 1949 met een cataloguswaarde van zo'n 1000 euro. En meer....
Uitzoeken dus. Een klusje die mij als liefhebber wel is toevertrouwd.
Raar hoe het leven kan lopen. Ik, die al jaren verzamel en dan jaren later een relatie hebben met iemand en weer stapels strips via haar vader tegenkomen.
Wordt flink uitzoeken allemaal, want naast strips zijn er nog bergen vinyl platen, postzegels, munten, schilderijen, boeken.......veel meuk natuurlijk, maar er zitten zeker krenten in de pap, ben bij de strips al meer fraais van waarde tegengekomen zoals strips uit 1936, maar ook recenter interessant spul.
0
geplaatst: 9 maart 2012, 22:20 uur
essence schreef:
En intussen ben ik aan deel 6 van de vertaling aangekomen. Nice! Binnenkort eens de tv-serie checken.
(afbeelding)
(quote)
En intussen ben ik aan deel 6 van de vertaling aangekomen. Nice! Binnenkort eens de tv-serie checken.
(afbeelding)
De comics zijn een stuk beter dan de serie. De serie heeft met de laatste aflevering toch wel een nieuw dieptepunt bereikt. Al zijn er geruchten dat er wel interessante dingen staan te gebeuren in de aflevering van komende maandag.
De serie en de comic verschillen overigens ook enorm van elkaar. Denk aan nieuwe personages en totaal andere plotlijnen.
0
geplaatst: 17 juni 2012, 02:16 uur
Ik was laatst op de stripdagen in Haarlem alwaar ik Mark Retera eens kon ontmoeten. Hij heeft toen zijn nieuwe boekje gesigneerd 

0
geplaatst: 17 juni 2012, 10:35 uur
Over Haarlem gesproken.....die Wouden van Opaal heb ik gekocht in Haarlem, bij bijna gloednieuwe winkel van Silvester (in maart geopend). Erg mooie zaak en vriendelijke kerel in de shop. Zeker een bezoekje waard als je in Haarlem bent.
0
geplaatst: 22 juni 2012, 22:55 uur
Ik had nog wat andere aankopen gedaan laatst....en de bibliotheek hier hield ook uitverkoop...
Uit de bibliotheek, voor nog geen euro per stuk...

Deze voor 5 euro in de Plus supermarkt (!)

En deze 2, 2e hands in de Slegte...

Uit de bibliotheek, voor nog geen euro per stuk...

Deze voor 5 euro in de Plus supermarkt (!)

En deze 2, 2e hands in de Slegte...

0
sxesven
geplaatst: 22 juni 2012, 22:57 uur
Bakema NL schreef:
Aantal strips gehaald/besteld...
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Aantal strips gehaald/besteld...
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
tellos
toffe sjit was (is?) dat
0
geplaatst: 13 juli 2012, 21:23 uur
Noach - Wegens de slechtheid der mensen. Geschreven door Darren Aronofsky (jawel, van Pi/Wrestler/Fountain, etc)/Ari Handel....en een film is in aantocht hiervan, met naar verluidt Russel Crowe en Anthony Hopkins.

0
geplaatst: 14 juli 2012, 21:24 uur
Die voorplaten van Suske & Wiske lijken steeds lelijker te worden (die vlammetjes...
), al lijkt de serie wel weer aan een opmaat bezig te zijn.
Maar Wiske in het verleden met krulletjes gecombineerd met het gebruikelijke Wiske-gedrag...
Zo werd in een ander recent deel de Stalen Molen tevoorschijn getoverd waar ook de Terranef dienst had kunnen doen.
Op zo'n wijze wordt de blauwe reeks onnodig voor de grabbel gegooid, alleen om de recente delen meer cachet te verlenen.
Die reeks heeft niets met de andere delen te maken en dat had zo moeten blijven.
Ik heb er weer een aantal Storm-delen bij, zal ze z.s.m. maar eens doornemen...
), al lijkt de serie wel weer aan een opmaat bezig te zijn.Maar Wiske in het verleden met krulletjes gecombineerd met het gebruikelijke Wiske-gedrag...

Zo werd in een ander recent deel de Stalen Molen tevoorschijn getoverd waar ook de Terranef dienst had kunnen doen.
Op zo'n wijze wordt de blauwe reeks onnodig voor de grabbel gegooid, alleen om de recente delen meer cachet te verlenen.
Die reeks heeft niets met de andere delen te maken en dat had zo moeten blijven.
Ik heb er weer een aantal Storm-delen bij, zal ze z.s.m. maar eens doornemen...

0
geplaatst: 31 augustus 2012, 01:05 uur
Ik had nog een paar stripjes meegepakt vlak voordat we naar Tsjechie gingen...

En dit was een geweldig 1e deel !!

Flink shirts ingeslagen ook in Tsjechie, meer dan 20 totaal voor de 3 mannen. Onderste 3 van mij, middelste rij voor de kleinste en bovenste rij voor mijn zoon. Later kocht mijn zoon nog een stuk of 6 shirts...voor 3,50 een shirt moet je dat niet laten liggen allemaal.

En deze 2 kocht ik nog even snel op onze laatste dag....
Niet helemaal hetzelfde, maar bijna zo...

En ik had ook nog een Spiderman t-shirt, met oude Steve Ditko tekenwerk er op...kon geen pic er van vinden.

En dit was een geweldig 1e deel !!

Flink shirts ingeslagen ook in Tsjechie, meer dan 20 totaal voor de 3 mannen. Onderste 3 van mij, middelste rij voor de kleinste en bovenste rij voor mijn zoon. Later kocht mijn zoon nog een stuk of 6 shirts...voor 3,50 een shirt moet je dat niet laten liggen allemaal.

En deze 2 kocht ik nog even snel op onze laatste dag....
Niet helemaal hetzelfde, maar bijna zo...

En ik had ook nog een Spiderman t-shirt, met oude Steve Ditko tekenwerk er op...kon geen pic er van vinden.
0
geplaatst: 3 september 2012, 13:09 uur
Een nieuwe DirkJan! 
Mogen er nog veel kaboutertjes misbruikt worden!

Mogen er nog veel kaboutertjes misbruikt worden!
0
geplaatst: 6 september 2012, 22:45 uur
Ik ben nu zelf bezig aan een prachtig ontroerend stripverhaal.
0
geplaatst: 10 september 2012, 14:16 uur
Half november verschijnt een nieuw album

Gisteren een Robbedoes en Kwabbernoot album gekregen van m'n oom met een tekening van Munuera voorin het album

0
geplaatst: 11 september 2012, 12:25 uur
Zoiets is altijd leuk. Ik heb ook een hele berg gesigneerde strips met tekening er in.
Kwam deze net tegen...

Kwam deze net tegen...

0
geplaatst: 20 september 2012, 02:20 uur
^
De kiosk op het Leeuwerikplein te Purmerend is de enige zaak in de nabije omtrek hier die soms een handjevol Storm-strips etaleert, meestal als er nieuw deel is, en van deze heb ik twee weken terug het laatste exemplaar weten mee te nemen.
Pas heb ik nog eens De Wentelwereld gelezen. Wat mij betreft zeker behorend tot de hoogtepunten van de Pandarve-reeks!
Vanmiddag overigens in de supermarkt het laatste deeltje van Suske & Wiske meegepakt (De Suikerslaven).
Het wordt natuurlijk nooit meer zoals bij Willy Vandersteen, maar ik ben al blij dat het niveau weer een beetje in de lift zit. De personages lijken weer wat meer te kloppen.
De kiosk op het Leeuwerikplein te Purmerend is de enige zaak in de nabije omtrek hier die soms een handjevol Storm-strips etaleert, meestal als er nieuw deel is, en van deze heb ik twee weken terug het laatste exemplaar weten mee te nemen.

Pas heb ik nog eens De Wentelwereld gelezen. Wat mij betreft zeker behorend tot de hoogtepunten van de Pandarve-reeks!

Vanmiddag overigens in de supermarkt het laatste deeltje van Suske & Wiske meegepakt (De Suikerslaven).
Het wordt natuurlijk nooit meer zoals bij Willy Vandersteen, maar ik ben al blij dat het niveau weer een beetje in de lift zit. De personages lijken weer wat meer te kloppen.
0
geplaatst: 20 september 2012, 07:40 uur
Dan kijk je niet goed hoor....mijn exemplaar kwam uit de kiosk op het Wormerplein.....en de ako in het Eggert heeft ze ook altijd wel.
...stadsgenoot.
(edit...streekgenoot)
...stadsgenoot. (edit...streekgenoot)

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 september 2012, 18:37 uur

Mijn 235ste exemplaar, ben ze ook weer aan het herlezen.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 02:37 uur
Ik heb eens zo'n recent deeltje van Sjors & Sjimmie verslonden (ik denk #35), maar het komt toch echt in de verste verte niet in de buurt van het niveau van de eerste Oberon-deeltjes. Hadden ze toen 1 pagina nodig om op een vlotte wijze tot een bevredigende clou te komen, zo wordt er hier 4 of 5 pagina's wat gestunteld en de verhalen an sich vind ik gewoon niet grappig meer.
De reeks heeft pakweg een lezersgroep van 8 tot 12 jaar en De Kolonel wordt ergens aangezien als pedofiel. Dat soort zware kost moet je een dergelijke lezersgroep niet voorschotelen.
Het schiet z'n doel geheel voorbij en het is van een bedenkelijk niveau.
Het oude drietal wist vroeger toch op een discretere manier iets te maken dat gewoon wèl werkte en dat een buitengewoon succes kende. Geen wonder dat de reeks inmiddels is gestopt.
De reeks heeft pakweg een lezersgroep van 8 tot 12 jaar en De Kolonel wordt ergens aangezien als pedofiel. Dat soort zware kost moet je een dergelijke lezersgroep niet voorschotelen.
Het schiet z'n doel geheel voorbij en het is van een bedenkelijk niveau.

Het oude drietal wist vroeger toch op een discretere manier iets te maken dat gewoon wèl werkte en dat een buitengewoon succes kende. Geen wonder dat de reeks inmiddels is gestopt.
0
geplaatst: 22 november 2012, 20:49 uur
Dirkjan 18 heb ik inmiddels ook weer een ruime week, en de collectie is weer compleet. Verveelt écht niet. 

0
geplaatst: 22 november 2012, 20:54 uur
Ik wacht nog even met de aanschaf van DJ 18, wellicht krijg ik hem binnenkort van de Sint.
0
geplaatst: 22 november 2012, 21:01 uur
Tja, wie weet heeft deze of gene hem al aangeschaft, dat zou toch lullig zijn. Oh, en een nieuwe DJ betekent meestal ook een nieuwe Sigmund 

0
geplaatst: 26 februari 2013, 19:53 uur
Recentelijk ben ik op jacht naar eerste drukken van vier-kleuren-druk Suske & Wiske-deeltjes.
Vanaf nummer 150 lijken ze in de ramsch nog gemakkelijk in gave conditie te vinden...
Vanaf nummer 150 lijken ze in de ramsch nog gemakkelijk in gave conditie te vinden...

* denotes required fields.