Overig / Algemeen / Strips
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2010, 20:28 uur
Lekker veel tijd vanmiddag, het huis voor mij alleen. Mijn drie vrouwen waren aan het shoppen en nu zijn ze nog langs een festivalletje langs, dus nog maar een stripje en een Hoegaarden Grand Cru tot mij genomen. Yammie!
Als u denkt een sarcast en pain in the ass te zijn, watch him:
Daniel Clowes // Wilson

Als u denkt een sarcast en pain in the ass te zijn, watch him:
Daniel Clowes // Wilson

0
geplaatst: 3 augustus 2010, 16:02 uur
De volgende uit de hoop:

Graphic novel die zich situeert op het Engelse platteland, in een 'kolonie' schrijvers. En plots komt een schoonheid de rust verstoren.
Ook verfilmd, met als regisseur Stephen Frears.

Graphic novel die zich situeert op het Engelse platteland, in een 'kolonie' schrijvers. En plots komt een schoonheid de rust verstoren.
Ook verfilmd, met als regisseur Stephen Frears.
0
geplaatst: 3 september 2010, 02:48 uur
0
geplaatst: 3 september 2010, 20:35 uur
Spreekt mij al direct aan, gewoon door de cover.
Moet ik eens uitchecken.
Moet ik eens uitchecken.
0
geplaatst: 30 januari 2011, 00:07 uur
Vandaag er maar weer eens een bij gepakt van de grote vriend in m'n avatar.
De Juwelen Van Bianca Castafiore is voor Kuifje-begrippen aartsflauw, maar in de serie in zekere zin opvallend: Het speelt zich allemaal af rond Haddock's kasteel. Ook lijken zoals zo vaak Herge's politieke opvattingen wat twijfelachtig, maar er zijn maar weinig series die de aandacht op zo'n toverachtige wijze weet vast te houden.
Ik ben recentelijk ook weer wat meer in Don Lawrence's werk gedoken. Vooral Storm is van een filmische waarde.
De Juwelen Van Bianca Castafiore is voor Kuifje-begrippen aartsflauw, maar in de serie in zekere zin opvallend: Het speelt zich allemaal af rond Haddock's kasteel. Ook lijken zoals zo vaak Herge's politieke opvattingen wat twijfelachtig, maar er zijn maar weinig series die de aandacht op zo'n toverachtige wijze weet vast te houden.
Ik ben recentelijk ook weer wat meer in Don Lawrence's werk gedoken. Vooral Storm is van een filmische waarde.

0
geplaatst: 3 oktober 2011, 12:49 uur
HammerHead schreef:
Ik ben ook altijd wel gecharmeerd geweest van het magnifieke teken(schilder)werk van Don Lawrence: dEUS - Pocket Revolution (2005)
O.a. de meesterlijke stripreeks van Storm en in mindere mate Trigië.
Ik ben ook altijd wel gecharmeerd geweest van het magnifieke teken(schilder)werk van Don Lawrence: dEUS - Pocket Revolution (2005)
O.a. de meesterlijke stripreeks van Storm en in mindere mate Trigië.
Ik zit weer helemaal in een Storm/Trigië-trip de laatste tijd.
Trigië, daar ben ik recentelijk eigenlijk pas mee begonnen (kwam er nooit echt van), maar ik vind het toch net iets meer vaart hebben, ze lezen toch wat lekkerder weg.
Gisteren nog De Klauwen Van Het Verleden en Het Slaapmonster gelezen... geweldig, die mix van SF, intriges en spektakel!
Ik heb trouwens geen voorkeur voor de eerste of tweede reeks, maar het tekenwerk van Don Lawrence is natuurlijk onovertroffen.

Sinds kort heb ik ook weer een deel van De Kronieken Van Pandarve (De Genesis-Formule) en het eerste deel van De Kronieken Van De Tussentijd (Het Voyager-Virus).
Aan de tekeningen te zien is er na het overlijden van Don Lawrence teveel veranderd...

Weet er iemand ook wat meer over die nieuwste Storm-reeks?

0
geplaatst: 3 oktober 2011, 22:08 uur
De kronieken van de buitenring is een spin-off van een tweede tekenaar/scenarist team (Minck Oosterveer en Willem Ritstier). Deze reeks speelt zich gewoon naast de originele reeks in het Pandarve universum af en is niet zo'n vaag bijééngeraapt rommelzooitje als de Kronieken van de Tussentijd.
Overigens is de reeks kronieken van de tussentijd nog bij leven van Don Lawrence uitgebracht, met name om het gat op te vullen wat door het steeds uitstellen van het reguliere deel 22 ontstond. Het tekenwerk van Dick Matena (hoewel een zeer begenadigd tekenaar) is echter totaal niet geschikt voor de Storm reeksen. In combinatie met de rommelige scenario's is het m.i. terecht dat deze reeks na 3 delen werd stopgezet.
Ik meen dat er een aantal jaar terug sprake van was dat ofwel Oosterveer of Romano Molenaar de oorspronkelijke Pandarve reeks na de dood van Lawrence zou voortzetten. Daar is dus voor Molenaar gekozen en mijns inziens terecht.
Het tekenwerk in het eerste deel van de buitenring zou ik redelijk tot ok willen noemen. Met name Roodhaar wordt geslaagd (en schaars gekleed) in beeld gebracht. Er is echter ook nog een hoop op het tekenwerk aan te merken. De gezichtsuitdrukkingen van Storm en vooral Nomad lijken regelmatig helemaal nergens op. Ook aan de (ver)houdingen van figuren en aan schaduwwerking valt nog veel te verbeteren. Af en toe kloppen de verhoudingen van figuren op de voor en achtergrond niet of ontbreken bepaalde essentiële schaduwen gewoon. Wat dat betreft is Molenaar al een stuk verder.
Het scenario van het eerste verhaal is verder niet al te flitsend. Rechtlijnig verhaaltje met een vrij flauw einde. Al met al zou ik deze eerste poging 2,5 ster op een MuMe schaal geven. Aangezien ik mijn Storm verzameling compleet wil houden heb ik 'm toch aangeschaft en zal ik dat met vervolgdelen ook wel blijven doen denk ik.
Overigens is de reeks kronieken van de tussentijd nog bij leven van Don Lawrence uitgebracht, met name om het gat op te vullen wat door het steeds uitstellen van het reguliere deel 22 ontstond. Het tekenwerk van Dick Matena (hoewel een zeer begenadigd tekenaar) is echter totaal niet geschikt voor de Storm reeksen. In combinatie met de rommelige scenario's is het m.i. terecht dat deze reeks na 3 delen werd stopgezet.
Ik meen dat er een aantal jaar terug sprake van was dat ofwel Oosterveer of Romano Molenaar de oorspronkelijke Pandarve reeks na de dood van Lawrence zou voortzetten. Daar is dus voor Molenaar gekozen en mijns inziens terecht.
Het tekenwerk in het eerste deel van de buitenring zou ik redelijk tot ok willen noemen. Met name Roodhaar wordt geslaagd (en schaars gekleed) in beeld gebracht. Er is echter ook nog een hoop op het tekenwerk aan te merken. De gezichtsuitdrukkingen van Storm en vooral Nomad lijken regelmatig helemaal nergens op. Ook aan de (ver)houdingen van figuren en aan schaduwwerking valt nog veel te verbeteren. Af en toe kloppen de verhoudingen van figuren op de voor en achtergrond niet of ontbreken bepaalde essentiële schaduwen gewoon. Wat dat betreft is Molenaar al een stuk verder.
Het scenario van het eerste verhaal is verder niet al te flitsend. Rechtlijnig verhaaltje met een vrij flauw einde. Al met al zou ik deze eerste poging 2,5 ster op een MuMe schaal geven. Aangezien ik mijn Storm verzameling compleet wil houden heb ik 'm toch aangeschaft en zal ik dat met vervolgdelen ook wel blijven doen denk ik.
0
geplaatst: 3 oktober 2011, 23:28 uur
Ben zelf eindelijk begonnen met The Walking Dead van Robert Kirkman. Ik heb sinds kort een tablet en zit nu continu in de trein te lezen. Fantastisch getekend en een boeiend verhaal. Valt me nu op dat de verschillen met de serie van AMC best wel flink aanwezig zijn. Het sfeertje uit de comic bevalt me meer 
Echt een aanrader voor de comic liefhebbers!

0
geplaatst: 11 oktober 2011, 23:33 uur
HammerHead schreef:
De kronieken van de buitenring is een spin-off van een tweede tekenaar/scenarist team (Minck Oosterveer en Willem Ritstier). Deze reeks speelt zich gewoon naast de originele reeks in het Pandarve universum af en is niet zo'n vaag bijééngeraapt rommelzooitje als de Kronieken van de Tussentijd.
Volgens de Catawiki is de serie een aantal jaren terug al voortgezet door Romano, Jorg De Vos en Lodewijk en zitten we nu bij nummer 26 in de reguliere reeks (De Muiters Van Anker).
Ik moet echter nog pittig bijbenen met de serie. Ik ken tot nog toe een aantal van de Don Lawrence-delen en ben nu ook bezig Trigië aan het herontdekken door herdrukken te verkopen en achter eerste drukken aan te gaan.
De geschiedenis van Don Lawrence is interessant: Het echte geld haalde hij binnen aan de hand van de Nederlandse uitgeverij Oberon die hem de helpende hand toestak toen hij erachter kwam dat hij van z'n toenmalige Engelse uitgever geen buitenlandse royalties zag.
Aan Trigië zal hij daarom geen al te beste herinneringen hebben gehad, al bracht Oberon de delen naderhand bij bosjes uit.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 17:13 uur
Linius schreef:
Ben zelf eindelijk begonnen met The Walking Dead van Robert Kirkman. Ik heb sinds kort een tablet en zit nu continu in de trein te lezen. Fantastisch getekend en een boeiend verhaal. Valt me nu op dat de verschillen met de serie van AMC best wel flink aanwezig zijn. Het sfeertje uit de comic bevalt me meer
(afbeelding)

(afbeelding)
Ik heb de eerste 2 vertaalde delen gelezen en ik vond het wel oké, maar iets te veel 'gepraat' op sommige momenten. Sommige pagina's kraken onder het 'gewicht' van de tekst.
Maar inderdaad, wel een toffe story en goed getekend.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 22:36 uur
Ik lees ze zelf in het Engels, misschien dat het soms nog wel kan verschillen qua emoties. Maar dat er soms veel tekst op een pagina staat klopt wel ja. Zelf vind ik het niet echt storend, weer eens wat anders dan korte tekst ballonnen en veel plaatjes kijken. En ondanks dat schiet je eigenlijk nog zo de albums door is mijn ervaring.
0
geplaatst: 4 november 2011, 20:19 uur
Deze week Borgia gelezen. Van Jodorowsky en Manara.
Voor al wie van christelijk gevoos houdt. Waarbij pausen zich graag laten pijpen en ook wel eens vreemd gaan bij hun eigen kinderen. Waar tegenstanders na anaal te zijn gejost, ook nog eens vakkundig uit de weg worden geruimd. Waar het echt wel zoeken is naar een moraal. Als je 'geen moraal' niet meerekend is dat.
Wel, voor die: aangename lectuur.

Bovenstaande is wel grappig. Stond op een Amerikaanse blog, preuts gecensureerd want in de Nederlandstalige versie die ik gelezen heb is het de full monty. Gelukkig maar. En dat zeg ik niet enkel voor het uitzicht.

Voor al wie van christelijk gevoos houdt. Waarbij pausen zich graag laten pijpen en ook wel eens vreemd gaan bij hun eigen kinderen. Waar tegenstanders na anaal te zijn gejost, ook nog eens vakkundig uit de weg worden geruimd. Waar het echt wel zoeken is naar een moraal. Als je 'geen moraal' niet meerekend is dat.
Wel, voor die: aangename lectuur.

Bovenstaande is wel grappig. Stond op een Amerikaanse blog, preuts gecensureerd want in de Nederlandstalige versie die ik gelezen heb is het de full monty. Gelukkig maar. En dat zeg ik niet enkel voor het uitzicht.

0
geplaatst: 5 november 2011, 10:00 uur
Eeeuh ... drie keer herlezen maar ik heb geen onafgemaakte zin gevonden.
0
geplaatst: 5 november 2011, 14:16 uur
essence schreef:
Zo te zien heb je achteraf je bericht bewerkt.

0
geplaatst: 5 november 2011, 17:43 uur
Bij de kringloop weer een Agent 327 en Blauwbloezen gescoord, ik ben weer blij!
0
geplaatst: 5 november 2011, 18:43 uur
0
geplaatst: 10 november 2011, 00:19 uur
De laatste keer dat ik in Deventer was (jaaaaren geleden) was er een stripwinkel. Heb je die, mocht ie er nog zijn, al geprobeerd?
0
geplaatst: 10 november 2011, 01:14 uur
Knibbel Comics idd maar die heeft ze niet, toch bedankt
. Ik ga dit weekend naar Rotterdam, wie weet heb ik nog tijd om daar eens te kijken.
. Ik ga dit weekend naar Rotterdam, wie weet heb ik nog tijd om daar eens te kijken.
0
geplaatst: 23 november 2011, 09:57 uur
kaztor schreef:
Trigië, daar ben ik recentelijk eigenlijk pas mee begonnen (kwam er nooit echt van), maar ik vind het toch net iets meer vaart hebben, ze lezen toch wat lekkerder weg.
Gisteren nog De Klauwen Van Het Verleden en Het Slaapmonster gelezen... geweldig, die mix van SF, intriges en spektakel!
Ik heb trouwens geen voorkeur voor de eerste of tweede reeks, maar het tekenwerk van Don Lawrence is natuurlijk onovertroffen.
Sinds kort heb ik ook weer een deel van De Kronieken Van Pandarve (De Genesis-Formule) en het eerste deel van De Kronieken Van De Tussentijd (Het Voyager-Virus).
Aan de tekeningen te zien is er na het overlijden van Don Lawrence teveel veranderd...
(afbeelding)
(afbeelding)
(quote)

(afbeelding)
(afbeelding)
Die Storm van Oosterveer beviel me prima !!! Helaas zal het het enige deeltje blijven van de hand van Oosterveer, want hij is vlak voor het uitkomen van de strip verongelukt op zijn motor......hij zou bijna echt helemaal gaan doorbreken in Amerika. Heeft niet zo mogen zijn. Ook de Ronson Inc. strips bevielen me......en eigenlijk alles wel van Oosterveer, zijn tekenstijl stond me wel aan.
Leuk, een strip topic. Is mijn grootste hobby eigenlijk, al doe ik er op het moment het minste mee. Met een collectie van meer dan 45 000 strips kun je het een nogal uit de hand gelopen liefhebberij noemen. Ach ja, gewoon strips gelezen vanaf dat ik een klein kind was en dat is nooit meer opgehouden, ook nooit wat weggedaan. En eenmaal groot kind en wat te besteden liep het helemaal uit de hand, verslinden deed ik ze. En er is zoveel aanbod dat het onmogelijk is alles bij te houden, al heb ik flink mijn best gedaan.
Als ik me er meer mee zou gaan bezighouden dan zou ik me nu beperken tot het Nederlandstalig (Europese) werk. Gewoon iets meer de grens trekken ergens. Dat allemaal bijhouden is nog te doen. En als ik dan al Amerikaanse comics zou willen ga ik proberen om de standaard superhelden comics te vermijden.....maar ja, het blijft toch wel trekken, er zitten ook daar wel pareltjes tussen.
0
geplaatst: 23 november 2011, 12:20 uur
essence schreef:
Voor al wie van christelijk gevoos houdt. Waarbij pausen zich graag laten pijpen en ook wel eens vreemd gaan bij hun eigen kinderen.
Voor al wie van christelijk gevoos houdt. Waarbij pausen zich graag laten pijpen en ook wel eens vreemd gaan bij hun eigen kinderen.
De familie Borgia waren dan ook echte liefhebbers

The Borgias became prominent in ecclesiastical and political affairs in the 1400s and 1500s. Today they are remembered for their corrupt rule when one of them was pope. They have been accused of many different crimes, including adultery, simony, theft, rape, bribery, incest, and murder (especially murder by arsenic poisoning).
Cesare Borgia wist ook wel hoe hij indruk moest maken bij de vrouwtjes:
One day he went so far as to have the square of St Peter enclosed by a palisade, into which he ordered some prisoners - men, women and children - to be brought. He then had them bound, hand and foot, and being armed and mounted on a fiery charger, commenced a horrible attack upon them. Some he shot, and others he cut down with his sword, trampling them under his horse's feet. In less than half-an-hour, he wheeled around alone in a puddle of blood, among the dead bodies of his victims, while his Holiness and Madam Lucrezia, from a balcony, enjoyed the sight of that horrid scene.
0
geplaatst: 7 december 2011, 23:57 uur
Japsuh schreef:
Heb er pas weer een stapeltje Donald en Dagobert Ducks gescoord.

Bakema NL schreef:
Die Storm van Oosterveer beviel me prima !!! Helaas zal het het enige deeltje blijven van de hand van Oosterveer, want hij is vlak voor het uitkomen van de strip verongelukt op zijn motor......hij zou bijna echt helemaal gaan doorbreken in Amerika. Heeft niet zo mogen zijn. Ook de Ronson Inc. strips bevielen me......en eigenlijk alles wel van Oosterveer, zijn tekenstijl stond me wel aan.
(quote)
Ik heb 'm al wel, maar nog niet gelezen. De tekeningen zien er verbluffend uit.
Vreselijk wat de tekenaar is overkomen...
Wees er dus zuinig op.
Mij staat me trouwens een verrassing te wachten. Ik heb me laatst via een nieuwe verkoper weer getrakteerd op een lading eerste drukken van Trigië. De Storm-reeks, daar valt een groot gat voor me na de eerste paar delen, dus bij een nieuw bezoekje heeft m'n schatje een stapeltje eerste drukken van Storm voor me gekocht als kerstkadootjes en ik weet niet welke delen... Ik voel me als een kind!

Als ik me er meer mee zou gaan bezighouden dan zou ik me nu beperken tot het Nederlandstalig (Europese) werk. Gewoon iets meer de grens trekken ergens. Dat allemaal bijhouden is nog te doen. En als ik dan al Amerikaanse comics zou willen ga ik proberen om de standaard superhelden comics te vermijden.....maar ja, het blijft toch wel trekken, er zitten ook daar wel pareltjes tussen.
Dan zou ik je vast niet moeten vertellen dat er in Amsterdam tegenover het Tuschinski-theater een boekenzaak zit met een hele muur vol geïmporteerde Marvel Comics...
.
0
geplaatst: 8 december 2011, 17:43 uur
kaztor schreef:
Dan zou ik je vast niet moeten vertellen dat er in Amsterdam tegenover het Tuschinski-theater een boekenzaak zit met een hele muur vol geïmporteerde Marvel Comics...
.
. Doe het dan ook niet !!!

Maar t.o. Tuschinski een boekenzaak? Sinds wanneer is dat? Of is het zo'n "witte boekenwinkel" (tegenwoordig van eci geloof ik)? Die hebben altijd wel een stapel comics....tpb's dan, een verzameling losse dingen altijd. Beste manier van comics lezen blijft abo in de speciaalzaak, die elke week jouw titels apart zetten voor je. Ik deed zelf nooit aan tpb's, altijd de losse comics.
Ik zal mijn foto's eens opsnorren van mijn kamer strips in mijn oude woning....staan nog ergens op een cd-rom.
0
geplaatst: 8 december 2011, 22:45 uur
Ik had het trouwens verkeerd, maar het scheelt niet veel...
Tegenover Tuschinski zit inderdaad een soort van boeken/tijdschriftenwinkel, maar de zaak die ik bedoelde (New English Bookstore lees ik net) zit in de Kalverstraat tegenover de Kalvertoren, als je vanaf de Reguliersbreestraat het Muntplein oversteekt.
Tegenover Tuschinski zit inderdaad een soort van boeken/tijdschriftenwinkel, maar de zaak die ik bedoelde (New English Bookstore lees ik net) zit in de Kalverstraat tegenover de Kalvertoren, als je vanaf de Reguliersbreestraat het Muntplein oversteekt.
0
geplaatst: 8 december 2011, 23:33 uur
kaztor schreef:
Ja, dacht ik al. Dat is inderdaad meer zo'n soort "witte boekenwinkel". Leuk zo'n wandje, maar een echte sortering is het niet. Als je in Amsterdam een leuke comicstore zoekt moet je eens bij Henk gaan kijken op de Zeedijk. Aardige gozer achter de balie die de dagelijkse boel daar runt heet Paul.
0
geplaatst: 9 december 2011, 20:43 uur
Bedankt voor de tip. We zullen het eens even checken volgende maand! 

0
geplaatst: 29 december 2011, 14:02 uur
Vandaag nog eens een klassieker herlezen:
Rork van Andreas

Hermetisch verhaal, ingewikkeld ook en met weinig verklaringen of logische verhaallijnen maar je ondergaat het toch, je wordt er door geïntrigeerd, mede door de met momenten geniale tekeningen.
Rork van Andreas

Hermetisch verhaal, ingewikkeld ook en met weinig verklaringen of logische verhaallijnen maar je ondergaat het toch, je wordt er door geïntrigeerd, mede door de met momenten geniale tekeningen.
0
geplaatst: 5 januari 2012, 14:01 uur
Linius schreef:
Ben zelf eindelijk begonnen met The Walking Dead van Robert Kirkman.
Ben zelf eindelijk begonnen met The Walking Dead van Robert Kirkman.
En intussen ben ik aan deel 6 van de vertaling aangekomen. Nice! Binnenkort eens de tv-serie checken.

* denotes required fields.