Overig / Algemeen / Strips
zoeken in:
0
max en joep
geplaatst: 18 september 2007, 08:57 uur
300!!
en idd Kuifje, geweldig.
ik heb ze allemaal en enkele in het Frans.
"Kuifje is een deugniet!"
"Sterker nog; Kuifje is een deugniet!"
en idd Kuifje, geweldig.
ik heb ze allemaal en enkele in het Frans.
"Kuifje is een deugniet!"
"Sterker nog; Kuifje is een deugniet!"
0
max en joep
geplaatst: 18 september 2007, 09:05 uur
mille mille mille de sabords!
(heb weet het nu allemaal in het Frans sinds mijn laatste vakantie)
Kuifje is Tintin maar dat is vrij bekend.
Bobbie is Milou
Professor Zonnebloem is Monsieur Tournesol.
Jansen en Janssen zijn Dupont en Dupond
(heb weet het nu allemaal in het Frans sinds mijn laatste vakantie)
Kuifje is Tintin maar dat is vrij bekend.
Bobbie is Milou
Professor Zonnebloem is Monsieur Tournesol.
Jansen en Janssen zijn Dupont en Dupond
0
geplaatst: 18 september 2007, 10:40 uur
allez, ik ben content dat hier nog iemand Kuifje in het Frans kent
Het is echt wel veel beter dan in het Nederlands vind ik.
En Kapitein haddock is gewoon Capitaine Haddock
Het is echt wel veel beter dan in het Nederlands vind ik.En Kapitein haddock is gewoon Capitaine Haddock

0
max en joep
geplaatst: 18 september 2007, 10:59 uur
ik heb 3 strips in Frankrijk gekocht:
de 7 kristallen bollen
de zwarte rotsen
de schat van Scharlacken Rackham
Leer je ook nog eens goed Frans van.
de 7 kristallen bollen
de zwarte rotsen
de schat van Scharlacken Rackham
Leer je ook nog eens goed Frans van.
0
geplaatst: 18 september 2007, 11:06 uur
Le trésor de Rackam Le Rouge
Les sept boules de cristales
Le Roché noir
klinkt toch veel mooier
Les sept boules de cristales
Le Roché noir
klinkt toch veel mooier

0
max en joep
geplaatst: 18 september 2007, 11:28 uur
ik vond Milou heel er ggrappig klinken.
Sinds deze vakantie heet onze auto nu ook Milou.
Het is zo'n heerlijke foute nichterige naam, zo irritant dat het weer grappig is.
Vrij stupide maar grappig hoor;
als je dan weg rijdt en je hebt haast en hij trekt niet snel genoeg ofzo, zit je te roepen "Nou kom op Milou, hallo hee!!!"
Sinds deze vakantie heet onze auto nu ook Milou.
Het is zo'n heerlijke foute nichterige naam, zo irritant dat het weer grappig is.
Vrij stupide maar grappig hoor;
als je dan weg rijdt en je hebt haast en hij trekt niet snel genoeg ofzo, zit je te roepen "Nou kom op Milou, hallo hee!!!"
0
geplaatst: 18 september 2007, 16:19 uur
Heb zelf alleen maar de Zeven Kristallen Bollen in het Frans.
Maar ik heb ook nog 7 DVD'S van onze Kuif. Maar wel incl. het "Haaienmeer", natuurlijk.
Maar ik heb ook nog 7 DVD'S van onze Kuif. Maar wel incl. het "Haaienmeer", natuurlijk.
0
geplaatst: 18 september 2007, 18:51 uur
Lennonlover schreef:
dat Haaienmeer vond ik toch het minste verhaal...
dat Haaienmeer vond ik toch het minste verhaal...
Het verhaal vond ik ook niet het beste maar de film is prachtig!
Jammer van die andere stemmen, ook Zonnebloem heeft een totaal andere stem, ondanks dat vind ik Professor Zonnebloem het leukste personage van de Kuifje-Strips.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 18 september 2007, 19:01 uur
max en joep schreef:
300!!"
300!!"
als je 300 vet vind, raad ik je ook zeker Sin City aan, is ook van Frank Miller. vooral The Dame to Kill For en The Hard Goodbye zijn zeer goed
0
geplaatst: 19 september 2007, 19:42 uur
Zone 5100 was vroeger ook wel een leuk stripblad. 
Ook voor muziek- en filmrecensies overigens; ze hadden vaak wel leuke invalshoeken.

Ook voor muziek- en filmrecensies overigens; ze hadden vaak wel leuke invalshoeken.
0
geplaatst: 19 september 2007, 19:50 uur
Oude strips zoals Fantastic Four, Spider-Man, Batman & The Hulk gaan er bij mij ook wel in, gewoon Stan Lee strips dus. 

0
geplaatst: 19 september 2007, 19:56 uur
JohnWilliams schreef:
Oude strips zoals Fantastic Four, Spider-Man, Batman & The Hulk gaan er bij mij ook wel in, gewoon Stan Lee strips dus.

Batman van Stan Lee? Laat hem dat maar niet lezen! Batman is namelijk een strip van DC, de grote concurrent van Marvel ( waar Stan Lee voor tekend)

0
geplaatst: 19 september 2007, 20:17 uur
Nee, ik weet heus wel dat Stan Lee géén Batman heeft getekend, dan zou hij wel te goed zijn
ik bedoelde eigenlijk dat ik de strips van Stan Lee ook nog heel goed vind. En inderdaad is Batman niet gemaakt door Lee.
ik bedoelde eigenlijk dat ik de strips van Stan Lee ook nog heel goed vind. En inderdaad is Batman niet gemaakt door Lee.
0
geplaatst: 19 september 2007, 20:34 uur
0
lambf
geplaatst: 19 september 2007, 21:18 uur
aERodynamIC schreef:
Heeft iemand een idee of alle strips in Burka Babes van Peter de Wit ook in de stripboeken van Sigmund hebben gestaan? In die reguliere Sigmund-boeken staan de babes namelijk ook, dat weet ik, en ik heb het vermoeden dat dit boekje daar weer een bundeling van is. Klopt dit vermoeden?
(afbeelding)
Heeft iemand een idee of alle strips in Burka Babes van Peter de Wit ook in de stripboeken van Sigmund hebben gestaan? In die reguliere Sigmund-boeken staan de babes namelijk ook, dat weet ik, en ik heb het vermoeden dat dit boekje daar weer een bundeling van is. Klopt dit vermoeden?
(afbeelding)
Deze stond iedergeval ook in de volkskrant, dat zal bij de meeste denk ik wel het geval zijn

0
geplaatst: 20 september 2007, 00:28 uur
(een heel laat antwoord) Ja!! Ik vind Tardi gewéldig: een ontzettend goede tekenaar maar nog een betere scenarist. Ik kan werkelijk echt genieten van de schoonheid van z'n scenario's. Tardi was m'n eertste liefde in de wereld van de volwassen strips, geloof ik. Na De Kronieken van de Onlogica - Prado, sommige grappige werken van Boucq en natuurlijk: de Maus.
Wie ik overigens ook heel goed vind, en nog niet vernoemd is in dit topic, zijn Munoz en Sampayo (Verhalen uit Joe's Bar, Alack Sinner). En natuurlijk de Familie Doorzon, zo ontzettend politiek incorrect. Hein De Kort was trouwens écht smerig soms. Ik kan me zo'n verhaal herinneren dat er zo'n vrouw op de tram stapt, ze haar benen open doet, een verse gebruikte tampon vanonder haar rokken haalt en die geeft aan een medepassagier "Hou 'm effe vast." Allemaal heel beeldend en ontzettend smerig getekend. Hoe die strip verder ging weet ik niet meer maar dat was op m'n jonge leeftijd toch wel zowat het smerigste wat ik ooit had gelezen, smeriger dan het slot van Pink Flamingos ofzo (ik kon toen niet geloven dat iemand zoiets kon bedenken).
Wie ik overigens ook heel goed vind, en nog niet vernoemd is in dit topic, zijn Munoz en Sampayo (Verhalen uit Joe's Bar, Alack Sinner). En natuurlijk de Familie Doorzon, zo ontzettend politiek incorrect. Hein De Kort was trouwens écht smerig soms. Ik kan me zo'n verhaal herinneren dat er zo'n vrouw op de tram stapt, ze haar benen open doet, een verse gebruikte tampon vanonder haar rokken haalt en die geeft aan een medepassagier "Hou 'm effe vast." Allemaal heel beeldend en ontzettend smerig getekend. Hoe die strip verder ging weet ik niet meer maar dat was op m'n jonge leeftijd toch wel zowat het smerigste wat ik ooit had gelezen, smeriger dan het slot van Pink Flamingos ofzo (ik kon toen niet geloven dat iemand zoiets kon bedenken).
0
geplaatst: 20 september 2007, 17:38 uur
lambf schreef:
Deze stond iedergeval ook in de volkskrant, dat zal bij de meeste denk ik wel het geval zijn
(quote)

Dat weet ik. De stripboeken over Sigmund komen ook uit de volkskrant, maar in die boeken stonden dus ook de burkababes en daar is nu een eigen boekje van verschenen. Ik vraag me dus af of dit boekje strips bevat die dus ook in die Sigmund boeken stonden (en dus automatisch ook in de Volkskrant).
0
geplaatst: 20 september 2007, 21:47 uur
george clinton schreef:
(quote)
(een heel laat antwoord) Ja!! Ik vind Tardi gewéldig: een ontzettend goede tekenaar maar nog een betere scenarist. Ik kan werkelijk echt genieten van de schoonheid van z'n scenario's. Tardi was m'n eertste liefde in de wereld van de volwassen strips, geloof ik. Na De Kronieken van de Onlogica - Prado, sommige grappige werken van Boucq en natuurlijk: de Maus.
Ja, Tardi's verhalen zouden eigenlijk zo verfilmd kunnen worden. 
Prado, Boucq en de Maus ken ik dan weer niet. Zal ze eens opzoeken!
0
geplaatst: 20 september 2007, 21:52 uur
Ze doen eerder aan Games-verfilmingen dan aan Stripverfilmingen. Maar dan moeten ze het wel goed doen! Zoals Spider-Man, Batman, Fantastic Four, Superman (edit: misschien zijn er toch wel veel stripverfilmingen, meer dan ik dacht in ieder geval
). Maar ik vind het wel weer leuk dat de (in mijn ogen) beste filmregisseurs de rechten van Kuifje hebben gekocht. Peter Jackson maakt er 1 en Steven Spielberg. Spielberg doet de 1ste en Jackson de 2e, wie de 3e gaat verfilmen is nog onduidelijk...misschien Columbus? Ondanks dat lijkt me het een geweldige film want alleen de naam Spielberg of Jackson zegt al genoeg, om over de muziek maar niet te spreken! (John Williams
)!
). Maar ik vind het wel weer leuk dat de (in mijn ogen) beste filmregisseurs de rechten van Kuifje hebben gekocht. Peter Jackson maakt er 1 en Steven Spielberg. Spielberg doet de 1ste en Jackson de 2e, wie de 3e gaat verfilmen is nog onduidelijk...misschien Columbus? Ondanks dat lijkt me het een geweldige film want alleen de naam Spielberg of Jackson zegt al genoeg, om over de muziek maar niet te spreken! (John Williams
)!
0
geplaatst: 20 september 2007, 22:01 uur
Hmm, dat soort stripverfilmingen is toch meer van het hapsliksoort. Ik zou een Tardi eerder door Luc Besson of zelfs Jean-Pierre Jeunet laten verfilmen.
0
geplaatst: 13 november 2007, 01:16 uur
Mijn stripheld van dit moment is Dirk Jan. Die strips zijn echt simpel en geniaal tegelijk en vooral ongelooflijk grappig.
0
geplaatst: 13 november 2007, 08:48 uur
herman schreef:
Hmm, dat soort stripverfilmingen is toch meer van het hapsliksoort. Ik zou een Tardi eerder door Luc Besson of zelfs Jean-Pierre Jeunet laten verfilmen.
Maar Spielberg & Jackson hebben meer ervaring...
0
geplaatst: 13 november 2007, 21:16 uur
JohnWilliams schreef:
(quote)
Besson gaat al wat langer mee dan Peter Jackson hoor. Maar het heeft niet veel met ervaring te maken, meer met een bepaalde stijl en die van Spielberg en in mindere mate Jackson vind ik niet zo interessant.
0
Spijtoptant
geplaatst: 13 november 2007, 21:26 uur
Sowieso zijn de strips van Tardi erg 'Frans', om niet te zeggen 'Parijs'.
Die moet je bij voorkeur door een Fransman laten verfilmen.
Zelf heeft Tardi dan ook weer een paar mooie romans 'verstript'. Zelf heb ik 'Een kater van lood' en 'Oorlog op de achtbaan'. Schitterend tekenwerk, op het eerste gezicht slordig en laks, maar zo vreselijk sfeervol.
Die moet je bij voorkeur door een Fransman laten verfilmen.
Zelf heeft Tardi dan ook weer een paar mooie romans 'verstript'. Zelf heb ik 'Een kater van lood' en 'Oorlog op de achtbaan'. Schitterend tekenwerk, op het eerste gezicht slordig en laks, maar zo vreselijk sfeervol.
* denotes required fields.