Overig / Algemeen / Strips
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2007, 10:38 uur
Mijn favo strips zijn:
Heinz
Calvin & Hobbes (heb in amerika zo'n gigabox opgepikt, met alles in hardcover, zooo mooi)
Ghost World
Johan en Pierewiet, Smurfen *jeugdsentiment*
Heinz
Calvin & Hobbes (heb in amerika zo'n gigabox opgepikt, met alles in hardcover, zooo mooi)
Ghost World
Johan en Pierewiet, Smurfen *jeugdsentiment*
0
geplaatst: 14 november 2007, 16:14 uur
herman schreef:
Besson gaat al wat langer mee dan Peter Jackson hoor. Maar het heeft niet veel met ervaring te maken, meer met een bepaalde stijl en die van Spielberg en in mindere mate Jackson vind ik niet zo interessant.
(quote)
Besson gaat al wat langer mee dan Peter Jackson hoor. Maar het heeft niet veel met ervaring te maken, meer met een bepaalde stijl en die van Spielberg en in mindere mate Jackson vind ik niet zo interessant.
J.P.Jeunet vind ik dan weer niet passen...maar ieder z'n mening. In ieder geval maakt Spielberg de 1e.
0
max en joep
geplaatst: 14 november 2007, 16:28 uur
ik heb weer eens Rik Ringers uit de kast gehaald.
lekker hopeloos ouderwets
lekker hopeloos ouderwets
0
lambf
geplaatst: 14 november 2007, 16:48 uur
Zoals velen hier al hebben gezecht, Heinz is inderdaad een van de beste strips
.
De laatst gelezen strips zijn Wild Adapter en Ju-On - The Video Inside -, beide manga's.
.De laatst gelezen strips zijn Wild Adapter en Ju-On - The Video Inside -, beide manga's.
0
geplaatst: 14 november 2007, 17:45 uur
lees al lang geen strips meer, maar heb op zolder nog wel de hele verzameling van - guust flater en luitenant blueberry - liggen.
hoop dat m'n zoontje het net zo leuk vindt als ik vroeger.
hoop dat m'n zoontje het net zo leuk vindt als ik vroeger.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 14 november 2007, 21:40 uur
JohnWilliams schreef:
Nog elke Zaterdag ligt de D.D. bij mij op de deurmat.
Donald blijft natuurlijk het grappigst maar Dagobert Duck begin ik ook steeds meer leuk te vinden. Hij toch altijd met z'n geld.
(quote)
Nog elke Zaterdag ligt de D.D. bij mij op de deurmat.
Donald blijft natuurlijk het grappigst maar Dagobert Duck begin ik ook steeds meer leuk te vinden. Hij toch altijd met z'n geld.

ja, ik heb ook al een abonnement sinds 1995 ofzo, van oom Dagobert heb ik zijn hele levensverhaal, vond ik erg leuk
0
geplaatst: 15 november 2007, 08:58 uur
Dagobert is echt grappig, daarom lezen zijn verhalen in de D.D ook altijd zo snel weg. Gelukkig dat hij dan ook vaak voorkomt.
0
max en joep
geplaatst: 15 november 2007, 12:21 uur
ik vond vroeger Sneeuw ook een vette strip.
heel geweldadig en ziek en duister
heel geweldadig en ziek en duister
0
geplaatst: 15 november 2007, 14:36 uur
Ja Donald Duck blijft wel de godfather van de strips voor mij. Dat heb ik vroeger gruwelijk veel gelezen en ik lees het nog steeds redelijk vaak (abbonnementje he
). Die booswichtenclubverhaaltjes vind ik trouwens ook altijd mooi om te lezen.
0
geplaatst: 15 november 2007, 15:36 uur
Weirdo Wizzy schreef:
Ja Donald Duck blijft wel de godfather van de strips voor mij. Dat heb ik vroeger gruwelijk veel gelezen en ik lees het nog steeds redelijk vaak (abbonnementje he
). Die booswichtenclubverhaaltjes vind ik trouwens ook altijd mooi om te lezen.Vind bijna alles leuk, Madame Mikmak is ook altijd leuk. Misschien dat ik de verhaaltjes van Rakker het minst leuk vind.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 15 november 2007, 16:41 uur
JohnWilliams schreef:
Vind bijna alles leuk, Madame Mikmak is ook altijd leuk. Misschien dat ik de verhaaltjes van Rakker het minst leuk vind.
(quote)
Vind bijna alles leuk, Madame Mikmak is ook altijd leuk. Misschien dat ik de verhaaltjes van Rakker het minst leuk vind.
ja, net als Tokkie Tor, is ook niet zo heel veel aan
0
geplaatst: 16 november 2007, 08:00 uur
Klopt, Maar Zwarte Magica & Oma Duck blijven wél altijd grappig.
0
geplaatst: 22 november 2007, 10:04 uur
Hugo Prat met stip. Ieder plaatje is een kunstwerk op zichzelf, prachtig expressief getekend. En natuurlijk het avontuur want de strip is voor mij een medium waarin je lekker weg kunt dromen terwijl het daarnaast ook literatuur kan zijn. Mooi dat een verhaal soms met minimale tekst verteld wordt en veel aan de verbeelding overlaat.

En natuurlijk Jacques Tardi en dan vooral de serie over Isabella Avondrood. Prachtig getekend en mooie, idiote verhalen met een kritische ondertoon. Nog lekker spontaan; later is het wat meer een stijloefening.

En natuurlijk Jacques Tardi en dan vooral de serie over Isabella Avondrood. Prachtig getekend en mooie, idiote verhalen met een kritische ondertoon. Nog lekker spontaan; later is het wat meer een stijloefening.

0
wcs
geplaatst: 15 maart 2008, 17:51 uur
Ik vind guust flater nu eens een echte held, die gaat al slapend door het leven!!! Ook kamagurka is best geniaal ( bert's bobje)
0
[Roel]
geplaatst: 15 maart 2008, 18:24 uur
de oudere strips van de rode ridder, suske en wiske, jerom. de nieuwe nummers zijn echt doodvervelend. hagar de verschrikkelijk, dirk-jan, urbanus zijn altijd goed om eens te lachen.
0
geplaatst: 1 april 2008, 16:33 uur
Tardi maakt inderdaad hele mooie strips!
Maar de stripseries van Alex, Keos, Lefranc etc. van Jacques Martin zijn ook fantastisch en behoren beslist tot mijn favorieten!
Maar de stripseries van Alex, Keos, Lefranc etc. van Jacques Martin zijn ook fantastisch en behoren beslist tot mijn favorieten!
0
geplaatst: 1 april 2008, 19:12 uur
0
geplaatst: 3 augustus 2008, 17:23 uur
Hein De Kort!! 
Ga vooral op zoek naar z'n eerste stripalbum Dat Kan Iedereen Nou Wel Willen Maar Ik Moet Het Zelf Ook Leuk Vinden en de 2 Pardon Lul-verzamelalbums. Oer-droogkloterige humor op z'n allerbest!

Verder vind ik Kuifje heel leuk en ook Suske & Wiske, alhoewel ze de laatste tijd van BEDROEVEND niveau zijn.
De Krachtige Krans, De Raap Van Rubens en De Tamme Tumi zijn toch wel de allerbeste van Paul Geerts.
... en sinds kort een Michael Jackson-neusje.
De eerste pakweg 10 albums van het latere team (niet van Jan Kruis, dus) waren leuk. Daarna werdt het me te trendgevoelig.
Dat was juist de grap. Dat over-emotionele, pseudo-diepzinnige geleuter werdt altijd gerelativeerd door dat nuchtere gedrag van de maarschalk. Het was altijd weer hetzelfde maar het was geen lach-of-ik-schiet-humor en dat kon ik eigenlijk wel waarderen.
Knudde was dan weer van een heel andere orde, maar ook bij vlagen erg grappig (Knudde In Afrika!)
Wij hadden vroeger trouwens de Sjors, de Donald Duck, Mickey Mouse en Pep/Eppo/Word Vervolgd, dus werden er al;tijd strips gelezen thuis.

Ga vooral op zoek naar z'n eerste stripalbum Dat Kan Iedereen Nou Wel Willen Maar Ik Moet Het Zelf Ook Leuk Vinden en de 2 Pardon Lul-verzamelalbums. Oer-droogkloterige humor op z'n allerbest!

Verder vind ik Kuifje heel leuk en ook Suske & Wiske, alhoewel ze de laatste tijd van BEDROEVEND niveau zijn.
herman schreef:
De laatste echt goede Suske en Wiske zaten in de 220 denk ik. De Kleine Postruiter, Sagarmatha enzo.
De laatste echt goede Suske en Wiske zaten in de 220 denk ik. De Kleine Postruiter, Sagarmatha enzo.
De Krachtige Krans, De Raap Van Rubens en De Tamme Tumi zijn toch wel de allerbeste van Paul Geerts.

gemaster schreef:
Suske heeft in ieder geval wel smaak.
(quote)
Suske heeft in ieder geval wel smaak.
... en sinds kort een Michael Jackson-neusje.

gemaster schreef:
Ik heb alles van Sjors en Sjimmie tot nummer 34 geloof ik. Daarna werd het voor mij allemaal een stuk minder goed te begrijpen. Het ging ineens niet meer over 'hoe kunnen we meester Bobbelnek een loer draaien', maar over dingen als suïcidale jongeren.
Ik heb alles van Sjors en Sjimmie tot nummer 34 geloof ik. Daarna werd het voor mij allemaal een stuk minder goed te begrijpen. Het ging ineens niet meer over 'hoe kunnen we meester Bobbelnek een loer draaien', maar over dingen als suïcidale jongeren.
De eerste pakweg 10 albums van het latere team (niet van Jan Kruis, dus) waren leuk. Daarna werdt het me te trendgevoelig.
BoordAppel schreef:
Dat zullen er wel meer zijn. Ik kan me niet herinneren ooit een ingezonden brief te hebben gelezen waarin De Generaal werd afgekraakt. Thuis had hier iedereen er een hekel aan. Bah, die vervelende ellenlange nietszeggende monologen ook.
(quote)
Dat zullen er wel meer zijn. Ik kan me niet herinneren ooit een ingezonden brief te hebben gelezen waarin De Generaal werd afgekraakt. Thuis had hier iedereen er een hekel aan. Bah, die vervelende ellenlange nietszeggende monologen ook.
Dat was juist de grap. Dat over-emotionele, pseudo-diepzinnige geleuter werdt altijd gerelativeerd door dat nuchtere gedrag van de maarschalk. Het was altijd weer hetzelfde maar het was geen lach-of-ik-schiet-humor en dat kon ik eigenlijk wel waarderen.
Knudde was dan weer van een heel andere orde, maar ook bij vlagen erg grappig (Knudde In Afrika!)
Wij hadden vroeger trouwens de Sjors, de Donald Duck, Mickey Mouse en Pep/Eppo/Word Vervolgd, dus werden er al;tijd strips gelezen thuis.

0
geplaatst: 23 augustus 2008, 16:07 uur
Groot stripliefhebber als ik ben zal ik mijn favorieten ook maar delen;
De Generaal (elke keer hetzelfde en elke keer weer goed)
Guust Flater
Asterix en Obelix
Lucky Luke
Luitenant Blueberry
Comanche
Douwe Dabbert
en lonely at the top; Kuifje
Ook wel heel veel Suske en Wiskes gelezen, maar die werden vanaf circa het 150ste deel wel heel erg slap. Het niveau van bijvoorbeeld 'De Apekermis' zal wel nooit meer gehaald worden.
De Generaal (elke keer hetzelfde en elke keer weer goed)
Guust Flater
Asterix en Obelix
Lucky Luke
Luitenant Blueberry
Comanche
Douwe Dabbert
en lonely at the top; Kuifje
Ook wel heel veel Suske en Wiskes gelezen, maar die werden vanaf circa het 150ste deel wel heel erg slap. Het niveau van bijvoorbeeld 'De Apekermis' zal wel nooit meer gehaald worden.
0
geplaatst: 23 augustus 2008, 18:31 uur
Ook maar een lijstje favorieten, in willekeurige volgorde:
Ian Kaledine
Storm
Luc Orient
Robbedoes & Kwabbernoot
De Minimensjes
De Huurling
Soda
Konvooi
Douwe Dabbert
Garfield
(het bloedige zwaard van) Conan de Barbaar
ABC Warriors
Judge Dredd
Vaders was altijd geabonneerd op Kuifje en Robbedoes, dus daarvan zijn praktisch alle jaargangen nog aanwezig.
Ook heb ik nog een enorme hoeveelheid 2000 AD's en Marvel Comics liggen.
Ian Kaledine
Storm
Luc Orient
Robbedoes & Kwabbernoot
De Minimensjes
De Huurling
Soda
Konvooi
Douwe Dabbert
Garfield
(het bloedige zwaard van) Conan de Barbaar
ABC Warriors
Judge Dredd
Vaders was altijd geabonneerd op Kuifje en Robbedoes, dus daarvan zijn praktisch alle jaargangen nog aanwezig.
Ook heb ik nog een enorme hoeveelheid 2000 AD's en Marvel Comics liggen.
0
geplaatst: 23 augustus 2008, 20:57 uur
Alhoewel ik de laatste tijd sporadisch een strip lees, ben ik nog steeds stripliefhebber. Mijn favoriete strips zijn :
Guust Flater
Asterix
Kuifje
Blake & Mortimer
Lucky Luke
Robbedoes & Kwabbernoot (ten tijde van Franquin)
Suske & Wiske (ten tijde van Vandersteen)
Net als Suez was ik in mijn jeugd ook liefhebber van het stripweekblad Robbedoes (ik heb talrijke verzamelalbums maar lees ze nu zelden).
Guust Flater
Asterix
Kuifje
Blake & Mortimer
Lucky Luke
Robbedoes & Kwabbernoot (ten tijde van Franquin)
Suske & Wiske (ten tijde van Vandersteen)
Net als Suez was ik in mijn jeugd ook liefhebber van het stripweekblad Robbedoes (ik heb talrijke verzamelalbums maar lees ze nu zelden).
0
Raekwon the chef
geplaatst: 23 augustus 2008, 22:58 uur
Hmm. Kuifje, Suske en Wiske enzo heb ik eigenlijk nooit wat aan gevonden, veel te standaard getekend en veel te saaie verhalen
geef mij maar sin city:

geef mij maar sin city:

0
stuart
geplaatst: 28 augustus 2008, 17:13 uur
Ik heb het meeste van Asterix (de eerste 25) , Michel Vaillant (stuk of 15, met name die met 64 pagina's) en Kuifje (stuk of 10).
Strips lezen doe ik echter nu zelden meer.
Strips lezen doe ik echter nu zelden meer.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 28 augustus 2008, 22:17 uur
Death Note is toch wel m'n nummer 2, zoniet gedeelde plaats met Sin City:

Prachtig getekend, steekt met kop en schouders boven vele andere manga's, terecht één van de populairste manga's van dit moment.

Prachtig getekend, steekt met kop en schouders boven vele andere manga's, terecht één van de populairste manga's van dit moment.
0
geplaatst: 28 augustus 2008, 23:20 uur
0
Raekwon the chef
geplaatst: 28 augustus 2008, 23:27 uur
Is gewoon een voorbeeldje van het internet geplukt 
Kan geen Russisch en ook geen Japans.. kon ik dat maar!

Kan geen Russisch en ook geen Japans.. kon ik dat maar!
* denotes required fields.