Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2010, 18:01 uur
Dit is een slechte dag voor mijn wk-poule op het internet, terwijl ik thuis wel een gelijkspel had ingevuld bij Portugal - Ivoorkust.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 18:08 uur
herman schreef:
Yup, als Brazilië straks mooi speelt en Spanje morgen een galavoorstelling geeft, zijn de meningen wel weer wat verandert. We zijn net onderweg.
Yup, als Brazilië straks mooi speelt en Spanje morgen een galavoorstelling geeft, zijn de meningen wel weer wat verandert. We zijn net onderweg.

Ik zei niet voor niets: "tot nu toe". En er zijn al een heel aantal "toplanden" voorbijgekomen die er niks van bakten.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 18:08 uur
FlyLo schreef:
Wat een ontzettend kut-wk tot nu toe. Nog niet één match (helft) gezien die de moeite waard was. Duitsland-Australië heb ik niet kunnen kijken.
Tel daar de halflege stadions en de vuvuzela (zgn "cultuur", al bestaat 'ie nog maar een tiental jaar) bij op en je hebt één grote brok teleurstelling.
Wat een ontzettend kut-wk tot nu toe. Nog niet één match (helft) gezien die de moeite waard was. Duitsland-Australië heb ik niet kunnen kijken.
Tel daar de halflege stadions en de vuvuzela (zgn "cultuur", al bestaat 'ie nog maar een tiental jaar) bij op en je hebt één grote brok teleurstelling.
Hoor ik vaker, maar ik vond veel wedstrijden wat nerveus (1e wedstrijd niet willen verliezen). Het niveau is vaak wel op niveau (zo ook Portugal-Ivoorkust) maar de kansen/goals blijven uit. Vanavond veranderd dat wel waarschijnlijk.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 18:16 uur
Bedorvenkebab schreef:
Vanavond veranderd dat wel waarschijnlijk.
Vanavond veranderd dat wel waarschijnlijk.
"Dream on white boy" - Mjuman voospelt een zeer on-Braziliaans Braziliaans elftal: oud, stug, weinig verrassend. Om het eens anders te zeggen: verwacht dat het samba 'foetsjebol' wordt vervangen door Sauerkrautfussbal, maar dan uitgevoerd door Brazilianen.
Opvallend veel non-selecties (o.a. Ronaldinho).
0
geplaatst: 15 juni 2010, 18:19 uur
Ja de Braziliaanse pers verwacht dat ook al, maar zelfs dan moet het team in staat zijn om een tegenstander als Noord-Korea met speels gemak op te rollen.
0
Zorin
geplaatst: 15 juni 2010, 18:22 uur
We zullen het zien; volgens analist Piet de Visser (que
misschien voor sommigen) gaan de Koreanen over lijken....
0
geplaatst: 15 juni 2010, 18:23 uur
Mijn idee: Koreanen zijn fysiek en mentaal sterk en zullen eerder op het veld willen sterven dan zich gewonnen geven; bovendien zullen ze zich willen bewijzen tov Zuid-Korea. Geen lekkere tegenstander om tegen te beginnen, maar goed dat was Denemarken ook niet en dat liep goed af.
Niets voor niets is Piet nog steeds scout voor Chelsea (hij kent het Zuidamerikaanse voetbal op zijn duimpje); vind het nog steeds jammer dat ie in het kader van die Lemic-schoonmaak (mede in het kielzog van Stan Valckx) weg moest bij PSV.
Niets voor niets is Piet nog steeds scout voor Chelsea (hij kent het Zuidamerikaanse voetbal op zijn duimpje); vind het nog steeds jammer dat ie in het kader van die Lemic-schoonmaak (mede in het kielzog van Stan Valckx) weg moest bij PSV.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 18:34 uur
Als er vanavond weer zo'n wedstrijd is, dan is Poule G toch wel de sterkste Poule.
Porugal Ivoorkust was een leukere wedstrijd om te kijken dan Nederland Denemarken.
Drogba speelt met een gebroken arm.
Robben zal verbaast opkijken.
Toch wel andere mentaliteit.
Porugal Ivoorkust was een leukere wedstrijd om te kijken dan Nederland Denemarken.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 18:44 uur
Een klein beetje kort door de bocht deric. (je pakt zelfs het stoepje mee) Als Drogba de hele wedstrijd op zijn handen had moeten lopen had ie het waarschijnlijk niet gedaan.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 18:45 uur
deric raven schreef:
Ik hoop dat dit niet serieus bedoelt is.Drogba speelt met een gebroken arm.
0
boomkat
geplaatst: 15 juni 2010, 18:52 uur
Fysiek duel, veel power, niet hoogstaand, wel spannend. De 1 houd er van, de ander niet. Ik heb me wel vermaakt.
cijfer update:
Bafana Bafana-Mexico 3*
Uruguay-France (2e helft) 1,5*
Zuid-Korea-Griekenland (1e helft) 3*
Argentina-Nigeria 2,5*
Engeland-USA 3,5*
Algerije-Slovenië (1e helft) 1*
Servië-Ghana (2e helft) 4*
Duitsland-Socceroos 4,5*
Nederland-Denenmarken 3* (NL speelde op 75% correctie: 60%)
Ivoorkust-Portugal 3,5*
cijfer update:
Bafana Bafana-Mexico 3*
Uruguay-France (2e helft) 1,5*
Zuid-Korea-Griekenland (1e helft) 3*
Argentina-Nigeria 2,5*
Engeland-USA 3,5*
Algerije-Slovenië (1e helft) 1*
Servië-Ghana (2e helft) 4*
Duitsland-Socceroos 4,5*
Nederland-Denenmarken 3* (NL speelde op 75% correctie: 60%)
Ivoorkust-Portugal 3,5*
0
geplaatst: 15 juni 2010, 19:12 uur
Portugal - Ivoorkust leek tenminste op een wedstrijd. Voor het eerst, zowaar. Verder is het nog niet vermakelijk. Duitsland was goed, maar speelde tegen Australië. Straks komt er nog wat meer spanning bij kijken, dat maakt ook een hoop goed. In de 3e voorronde moeten sommige ploegen het op de aanval gooien. Hopelijk levert het een aantal mooie aanvallen en goals op.
0
boomkat
geplaatst: 15 juni 2010, 19:25 uur
Nicolage Rico schreef:
Portugal - Ivoorkust leek tenminste op een wedstrijd. Voor het eerst, zowaar.
Portugal - Ivoorkust leek tenminste op een wedstrijd. Voor het eerst, zowaar.
.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 19:54 uur
Zorin schreef:
misschien voor sommigen) gaan de Koreanen over lijken.... Noord-Korea heeft de wedstrijden voor het WK niet onaardig gespeeld. Ze zullen heus niet gaan winnen, maar Brazilië loopt er ook niet zomaar met 6-0 over heen...
0
geplaatst: 15 juni 2010, 19:55 uur
rayman schreef:
Een klein beetje kort door de bocht deric. (je pakt zelfs het stoepje mee) Als Drogba de hele wedstrijd op zijn handen had moeten lopen had ie het waarschijnlijk niet gedaan.
Tegen een toch wel hard spelend Portugal vond ik het wel verrassend.
Een keer verkeerd neergehaald worden, zou wwarschijnlijk einde tournooi betekenen.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 19:57 uur
Zeker. Maar om aan de mentaliteit van Robben te twijfelen, want dat doe je volgens mij, dat gaat me effe te ver. Daarmee gaat de vergelijking mank.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 19:59 uur
Dick van Toorn was diep onder de indruk van de inzet van Robben, hij begreep niet 'waar die man het vandaan haalde'. Met de mentaliteit van Robben is echt niets mis...
Als een man van bijna 80 die zijn leven lang topsporters heeft opgelapt ervan onder de indruk is, hoeven wij er ook niet meer aan te twijfelen.
Als een man van bijna 80 die zijn leven lang topsporters heeft opgelapt ervan onder de indruk is, hoeven wij er ook niet meer aan te twijfelen.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 20:01 uur
Oow dat moet ie zeggen, waarheid ligt ergens in het midden. Kan me een opmerking van Deric goed voorstellen, Robben mag wat mij betreft best als de man van suiker met enkele vrouwelijke trekjes gezien worden. Toch hebben zowel Drogba als Robben er veel voor over om fit te zijn voor het WK, al denk ik inderdaad dat Drogba meer een bikkel is.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 20:02 uur
Robben gaat er vol voor, daar twijfel ik niet aan. Dick van Toorn heeft er echter wel belang bij de wereld een succesverhaal voor te schotelen. Volgens hem kon Robben nota bene al weer de eerste wedstrijd spelen.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 20:23 uur
Rhythm & Poetry verwoord het inderdaad goed.
Zeker heeft Robben zijn kwaliteiten, maar ik neem een diepe buiging voor Drogba.
Vind het trouwens jammer dat in Poule G er twee landen afvallen.
Portugal, Ivoorkust en waarschijnlijk ook Brazilie zijn toch wel elftallen waar ik graag naar kijk.
Zeker heeft Robben zijn kwaliteiten, maar ik neem een diepe buiging voor Drogba.
Vind het trouwens jammer dat in Poule G er twee landen afvallen.
Portugal, Ivoorkust en waarschijnlijk ook Brazilie zijn toch wel elftallen waar ik graag naar kijk.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 20:25 uur
Kom nou Deric en R&P. Het zou oliedom zijn om Robben nu al in te brengen. Hij moet er in de 1/8 finales staan, daar moet alles voor wijken.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 20:30 uur
Ja, dikke kans dat Robben snel weer geblesseerd raakt. De man heeft na 22 mei 1 keer vol mee getraind en 1 helft gespeeld bij het Nederlands elftal. Er is een groot verschil tussen niet meer geblesseerd en wedstrijdfit.
In de poule gewoon zonder Robben verder, dat moet ook makkelijk kunnen met Elia en Affelay nog achter de hand.
In de poule gewoon zonder Robben verder, dat moet ook makkelijk kunnen met Elia en Affelay nog achter de hand.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 20:31 uur
Ik ben wel benieuwd of Elia de volgende wedstrijden mee speelt, en hoe hij zich in het tournooi ontwikkeld.
Ik weet niet of het goed is om alle druk op Robben te leggen.
Als heel Nederland verwacht dat hij het verschil zal maken, lijkt me voor hem wel een erg hoge druk.
Al wetende dat hij er toe in staat kan zijn.
Ik weet niet of het goed is om alle druk op Robben te leggen.
Als heel Nederland verwacht dat hij het verschil zal maken, lijkt me voor hem wel een erg hoge druk.
Al wetende dat hij er toe in staat kan zijn.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 20:39 uur
Haha, zagen jullie ook het volkslied van Noord-Korea, een van die spelers zat helemaal te janken, geweldig gezicht 

0
geplaatst: 15 juni 2010, 20:41 uur
@DR: Spierscheuringen en kneuzingen zijn heel andersoortige verwondingen dan een botbreuk. Een breuk heelt (soms met mechanische hulpmiddelen) mooi, en dan is 't klaar - scheuring en kneuzing kan je (veel) later weer last van krijgen - spreek uit ervaring.
Dus niet te vergelijken die twee blessures.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 21:03 uur
Nanne-1995 schreef:
Haha, zagen jullie ook het volkslied van Noord-Korea, een van die spelers zat helemaal te janken
Haha, zagen jullie ook het volkslied van Noord-Korea, een van die spelers zat helemaal te janken
Het was ook tegen het valse aan...
0
geplaatst: 15 juni 2010, 21:25 uur
Mjuman schreef:
@DR: Spierscheuringen en kneuzingen zijn heel andersoortige verwondingen dan een botbreuk. Een breuk heelt (soms met mechanische hulpmiddelen) mooi, en dan is 't klaar - scheuring en kneuzing kan je (veel) later weer last van krijgen - spreek uit ervaring.
Als verpleegkundige kan ik daar wel over zeggen dat niet elke botbreuk even makkelijk heelt.
Ligt zeker aan de plek.
Als een bot verkeerd aangroeit, zul je daar ook je hele leven last van houden.
Kneuzing is vervelend en pijnlijk, maar vraagt veelal om rust en koeling.
We wijken ondertussen wel af.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 22:20 uur
Mooie voetbaldag vandaag.
Hopelijk volgen er nog meer van zo'n wedstrijden.
Hopelijk volgen er nog meer van zo'n wedstrijden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.