MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Zijn hier toch een paar mensen blind voor het feit dat Kaka domweg een elleboogstoot uitdeelde. Als daar geen Ivoriaan maar een Robben had gelopen was hier de boel ontploft.

Maan je dit nou Marc?
Kaka deelde een elleboogstoot uit?
Zeg me dat je dat niet meent.

Er is een enorm verschil tussen een elleboogstoot en je schrap zetten omdat er een dolleman aan komt rennen.

wil iedereen zich even melden wie vond dat Kaka terecht een 2de kaart kreeg omdat hij een elleboog uiitdeelde.

vigil schreef:
wil iedereen zich even melden wie vond dat Kaka terecht een 2de kaart kreeg omdat hij een elleboog uiitdeelde.

al had het theater van Keita niet misstaan in vaderlandse musical-wereld

???? Hier kan ik echt niet bij!! Keita loopt gewoon zonder reden recht op Kaka af, en valt dan als dood neer zonder dat er iets gebeurt... Kaarten aannaaien noemen wij dat bij ons.

Komt dan nog eens bij dat Keita al lang van het veld had moeten gevlogen zijn voor een doodschop op ik-weet-niet-meer-wie bij Brazilië.

Als we gaan beginnen met zulke onnozoliteiten te bestraffen en de doodschoppen rustig toe te laten, staan we er goed op.

Vóór de wedstrijd had ik nog waardering voor Ivoorkust en hoopte ergens op een stunt. Echter naarmate de wedstrijd vorderde kreeg ik steeds meer afkeer van het wangedrag van Ivoorkust, voor mij zijn ze afgedaan.

corn1holio1 schreef:
???? Hier kan ik echt niet bij!! Keita loopt gewoon zonder reden recht op Kaka af, en valt dan als dood neer zonder dat er iets gebeurt... Kaarten aannaaien noemen wij dat bij ons.

Ik snap er ook echt helemaal niks van hoor

The time for talking about how the time for talking is over is over, says Terry

Artikel

rayman schreef:
Maan je dit nou Marc?
Kaka deelde een elleboogstoot uit?
Zeg me dat je dat niet meent.

Hij stootte ray. Met zijn elleboog.

corn1holio1 schreef:
Kaarten aannaaien noemen wij dat bij ons.

Als ik voor elke kaart die door een Braziliaan was aangenaaid een euro had geregen trok ik nu een fles Chateau Mouton-Rothschild open op de Seychellen. Uiteraard gingen de Ivorianen buiten hun boekje, maar dat maakt van Kaka en de zijnen nog geen koorknaapjes. Hoewel de overwinning terecht was natuurlijk.

The time for talking about how the time for talking is over is over, says Terry

Terry zit op de bank woensdag.

lebowski schreef:
(quote)

Hij stootte ray. Met zijn elleboog.

Hij zetten zich schrap, wegens het nakende gevaar van een dolleman.

Het was gewoon een elleboogstoot van Kaka. Je schrap zetten doe je niet met een uitgestoken elleboog (ik niet iig, degene die dat wel doet, dié mag zich melden), bovendien keek hij vooraf nog ff of ie hem wel goed zou raken. Ontzettend dom dus, en eigenlijk gewoon direct rood. Maar goed, dat is hem nu bespaard gebleven, waardoor het toch geen gevolgen heeft. Natuurlijk, Keita stelt zich aan, maar beweren dat hij alleen maar tegen Kaka aanloopt, dan heb je echt je ogen in je zak zitten of verstopt achter een grote geel-blauwe bril...

Bekijk dit eens een vertel me waar die dolleman zich precies ophoudt...

lebowski schreef:
Al kijk ik er nog eens 100 keer naar. Ik vind het helemaal niks.

Dit is toch gewoon een gevalletje Enoh-Afellay? Ik stel voor dat we ons allemaal even herinneren aan wiens kant we toen stonden.

Het wachten is nu op een kundig oordeel van scheidsrechter Frank
Vind het zelf overigens een gevalletje veel geschreeuw en weinig wol, als dit al een kaart is kunnen we beter naar biljarten gaan kijken. Alhoewel je met zo'n keu ook behoorlijk uit kunt schieten...

sporza: Brazilië klopt Ivoorkust en haalt achtste finale
sport.be
Sportwereld - Blunders scheidsrechter overschaduwen winst Brazilië - nieuwsblad.be

Gelukkig dat de pers gisteren niet half blind naar de wedstrijd heeft gekeken. De teneur is duidelijk, onterecht rood na een aangenaaide rode kaart.

Ik weet niet wat jullie definitie van een elleboogstoot is, maar voor mij is dat: een stoot geven met uw elleboog. Wat kaka deed was pure zelfverdediging. Ik kan het filmpje van Keita niet onmiddellijk vinden van een paar minuten eerder waar hij bijna het been van (ik denk) Silva in 2 stampt, maar als zo iemand zonder reden recht nar mij loopt, dan bescherm ik mezelf ook. Het was absoluut niet de intentie van kaka om Keite te kwetsen of iets dergelijks.

Gulden middenweg: ja, Kaka gaf een tikkie maar die Keita mag volgend jaar een hoofdrol in MacBeth, wat een aansteller... Maar goed, Kaka moet professioneel genoeg zijn om te weten dat een beetje voetballer iedere gelegenheid aangrijpt om een ander een kaart te verkopen en dus gewoon zijn armen stil houden, dan is er ook niets aan de hand.

Dit was geen overtreding, laat staan een gele kaart. Als iemand tegen je aanloopt zet je je altijd schrap door de arm omhoog te brengen.

FlyLo schreef:
Dit was geen overtreding, laat staan een gele kaart. Als iemand tegen je aanloopt zet je je altijd schrap door de arm omhoog te brengen.

nou laten we deze discussie maar afronden lijkt me.

lebowski schreef:
(quote)

nou laten we deze discussie maar afronden lijkt me.

Dus jij laat gewoon over je heen lopen?? De natuurlijke reactie is inderdaad je beschermen door je arm omhoog brengen.

Ik heb mijn punt gemaakt, jij ook, let's move on.
Eens kijken of die andere Portugezen ook kunnen winnen.

Kos
Tuurlijk was het bezopen dat Kaka rood kreeg, geel was al belachelijk geweest.

Het is een natuurlijke reactie als iemand blind op je af komt, om die persoon af te houden, dat deed Kaka, niet meer en niet minder.
Dus dat Keita erbij is gaan liggen is zware matenaaierij, hij had zelf rood moeten krijgen voor dit theater.
Geteld hoe vaak Kaka wel niet onderuit is geschoffeld? Nou, heel vaak.
Er hadden minimaal 2 Brazilianen de benen wel kunnen breken na forse overtredingen met gestrekt been.

Het vervelende is dat volgens de regels van het spel de provocateur vrijuit gaat (dat was Enoh destijds tegenover Affelay) en degene die reageert, bestraft wordt. Niet alleen stelde 'het vergrijp' amper wat voor, Kaka was daarvoor heel wat keren getreiterd en gepakt. Afellay werd toen ook duidelijk geprovoceerd door Enoh; imo moet ook de provocateur (de kaart aannaaier) worden aangepakt.

Mjuman schreef:
Het vervelende is dat volgens de regels van het spel de provocateur vrijuit gaat (dat was Enoh detsijds) en degene die reageert, bestraft wordt. Niet alleen stelde 'het vergrijp' amper wat voor, Kaka was daarvoor heel wat keren getreiterd en gepakt. Afellay werd toen ook duidelijk geprovoceerd door Enoh; imo moet ook de provocateur (de kaart aannaaier) worden aangepakt.

Dat is in het hele leven het kromme, degene die wat flikt mag je niets terugdoen want jij wordt gestraft en de agressor gaat vrijuit.
Als je een inbreker in je eigen huis op heterdaad betrapt, die mag je nog niet een haar krenken, je kunt hem verstandiger zijn gang laten gaan. Te zot voor woorden.

Kan Ivoorkust niet eventjes een supergrote rode kaart krijgen en verdere deelname ontzegt worden? Als ze het niet met voetbal kunnen winnen voeren ze maar een circusvertoning op... Wat een stelletje losers Precies één (1) speler die na afloop de handen schudt. Wat zou die zich doodschamen voor z'n ploeggenoten, zeg!

Aan Brazilië alle lof, daarentegen. En die scheids, daar is het woord 'hondelul' gewoon voor uitgevonden.

Ploppesteksel schreef:
(embed)

Blijft geweldig

idd.

Ik word fan van Noord-Korea: hebben die uberhaupt al wel een overtreding gemaakt deze wedstrijd?

Ik heb geen idee. Ik zit op mijn werk.
Heeft Ronaldo al rood? Of betraande oogjes?

corn1holio1 schreef:
Ik kan het filmpje van Keita niet onmiddellijk vinden van een paar minuten eerder waar hij bijna het been van (ik denk) Silva in 2 stampt.

Elano was dat. Ik dacht even dat ik naar een slashermovie zat te kijken. Niet normaal meer...

lebowski schreef:
De speler van Ivoorkust liep (zonder te kijken) zijn richting in, ik zou mijn arm ook een beetje als verbreeding hebben gebruikt, anders knalt ie namelijk tegen je aan. Niks geen elleboog dus, ze zouden die Afrikaan moeten schorsen i.p.v. Kaka. Als hij namelijk niet als een Ronaldo naar de grond gegaan was was niemand het opgevallen. Gebeurt bovendien tig keer per wedstrijd, zoiets. Als je dit geel/rood vindt dan.... weet het niet, maar iig: .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:18 uur

geplaatst: vandaag om 22:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.