Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2007, 20:03 uur
Misschien wel de opvallendste persoon in deze Tour vind ik Thomas Dekker. Eerst Tour en hij haalt een prachtig niveau. Chapeau!
0
geplaatst: 22 juli 2007, 09:48 uur
even een mailtje naar de nos gestuurd vanochtend....
Geachte heren/dames,
Vanaf het moment dat ik radio luisterde staat juli gelijk voor mij aan de tour. was het als ventje van 7 aan het strand eind jaren zeventig, als student begin jaren negentig en nu als werkend persoon: de tourradio staat aan in juli.
Nu weet ik dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken, en kan ik leven met het feit dat een van de reporters, de heer Jacques Chapel, iemand is die zichzelf graag hoort spreken en zich telkenmale weet te verliezen in even flauwe als irriterende beeldspraak. Soit, that's life, een persoonlijke beleving, en ook niet de reden dat ik mail.
Voor een connaisseur als de heer Chapel en een kwaliteitszender als de NOS is het een gotspe dat ik gisteren de hele middag werd bijgepraat over 'de rus vinikourov' terwijl het toch duidelijk moge zijn dat we het hier zouden moeten hebben over 'de kazach vinokourov'.
Derhalve graag even een update richting de heer Jacques Chapel, zodat ik vanmiddag weer met een gerust hart kan afstemmen op Radio Tour De France.
Met vriendelijke groet,
Charles
Geachte heren/dames,
Vanaf het moment dat ik radio luisterde staat juli gelijk voor mij aan de tour. was het als ventje van 7 aan het strand eind jaren zeventig, als student begin jaren negentig en nu als werkend persoon: de tourradio staat aan in juli.
Nu weet ik dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken, en kan ik leven met het feit dat een van de reporters, de heer Jacques Chapel, iemand is die zichzelf graag hoort spreken en zich telkenmale weet te verliezen in even flauwe als irriterende beeldspraak. Soit, that's life, een persoonlijke beleving, en ook niet de reden dat ik mail.
Voor een connaisseur als de heer Chapel en een kwaliteitszender als de NOS is het een gotspe dat ik gisteren de hele middag werd bijgepraat over 'de rus vinikourov' terwijl het toch duidelijk moge zijn dat we het hier zouden moeten hebben over 'de kazach vinokourov'.
Derhalve graag even een update richting de heer Jacques Chapel, zodat ik vanmiddag weer met een gerust hart kan afstemmen op Radio Tour De France.
Met vriendelijke groet,
Charles
0
geplaatst: 22 juli 2007, 09:51 uur
charlezzz schreef:
Geachte heren/dames,
Met vriendelijke groet,
Charles
Geachte heren/dames,
Met vriendelijke groet,
Charles
Chapel...

Door iedereen met een beetje verstand van wielrennen wordt die man zo verschrikkelijk afgezeken. Net als ons aller Herbert trouwens

0
geplaatst: 22 juli 2007, 09:54 uur
Lukas schreef:
Door iedereen met een beetje verstand van wielrennen wordt die man zo verschrikkelijk afgezeken. Net als ons aller Herbert trouwens

Laatstgenoemde kan zich in ieder geval nog op enige kennis beroepen.
0
geplaatst: 22 juli 2007, 11:41 uur
charlezzz schreef:
(quote)
Tja, maar de manier waarop ie dat brengt

Overigens bezit ik de masochistische neiging om toch altijd op de NOS af te stemmen, puur omdat ik me graag aan Herbert erger. Ik lig echt dubbel bij elke 'mocht u later hebben ingeschakeld', 'O'Grady heeft een gepenetreerde long', 'Deze rivier lag er vanochtend nog droog bij', elke vierde keer 'Aleksandr Botcharov, geboren in Irkutsk, maar inmiddels woonachtig in Omsk', 'Frank Dittrich, behoeft eigenlijk geen introductie, ik zal hem toch even geven', 'Voigt is een sympathieke vent', 'wat heb ik een respect voor deze Noor, wat een karaktermens', 'Kun je hier ook goed roeien, Maarten?', 'het achterste gedeelte van dit middeleeuwse kasteel is in laat-gotische stijl later bijgebouwd', 'wat moet Bruseghin nou weer met dertien ezels', 'Pavel Zygmunt zingt graag opera', 'Dittrich versnelt altijd te laat, er zou toch meer in zitten, denk je altijd' of 'we moeten objectief blijven, maar mijn sympathie gaat toch altijd naar de vluchters'.
0
geplaatst: 22 juli 2007, 11:57 uur
Lukas schreef:
'we moeten objectief blijven, maar mijn sympathie gaat toch altijd naar de vluchters'
(quote)
'we moeten objectief blijven, maar mijn sympathie gaat toch altijd naar de vluchters'

Het is overigens op de VRT soms ook lachen, met Hans de Clerq, ex-wielrenner en nu co-commentator. De arme man heeft een soort praatgebrek, en spreekt woorden als 'finish' uit als 'finis', of 'Champs-Elysées' als 'sansélysées'.

0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:00 uur
Arno schreef:

Het is overigens op de VRT soms ook lachen, met Hans de Clerq, ex-wielrenner en nu co-commentator. De arme man heeft een soort praatgebrek, en spreekt woorden als 'finish' uit als 'finis', of 'Champs-Elysées' als 'sansélysées'.
(quote)

In Nederland denken we dat dat een Vlaams dialect is

Bij de VRT heb ik vooral een zwak voor Karel van Nieuwkerken achterop de motor in Parijs-Roubaix:
Jaaahahaaahaahaaahahaa weheheheeeuuu gaahahaahaan hiehiehier nuhuhuhuhu ohohoohver eeheheheen kahahahahaseiheiheihenstroohooohohooohook

0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:07 uur
Vince vega schreef:
En dan vergeet je die lange Van Summeren nog....
En dan vergeet je die lange Van Summeren nog....
Ach, zo lang Maarten Ducrot maar tien keer per uitzending "de koers verteren" zegt, vind ik alles goed.

0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:13 uur
welke van de vlamingen is verantwoordelijk voor het bij scrabble uitermate succesvolle tommeketommeketommeketommeketoch?
0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:15 uur
gisteren viel me overigens bij herbert d. wel op dat hij de termen snok en kwak door mekaar gingen gebruiken.
0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:20 uur
In Vlaanderen schijnen die termen ook dicht bij elkaar te liggen 
Zo schijnt O'Grady dus ook zijn gepenetreerde long te hebben opgelopen...

Zo schijnt O'Grady dus ook zijn gepenetreerde long te hebben opgelopen...
0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:22 uur
wat overigens weer niet verward dient te worden met de 'derde bal'
0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:25 uur
charlezzz schreef:
(quote)
Of tot het gaatje gaan

0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:34 uur
0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:35 uur
charlezzz schreef:
welke van de vlamingen is verantwoordelijk voor het bij scrabble uitermate succesvolle tommeketommeketommeketommeketoch?
Die man is commentator Michel Wuyts, op het moment dat Tom Boonen wereldkampioen werd:
Tom Boonen moet zich nu losmaken, mag zich niet laten insluiten ...
Vinokourov in het centrum ... Valverde zet zich recht ...
Tom Boonen komt eruit ... Tom Boonen pakt nu over ...
Tom Boonen over Valverde ...
Tommeke Tommeke Tommeke ...
Wat doe je nu ?
Tom Boonen gaat wereldkampioen worden ...
Tom Boonen op 1 ?
Tom Boonen op 1 ?
Tom Boonen is WERELDKAMPIOEN!
NIET TE GELOVEN!
TOM BOONEN IS WERELDKAMPIOEN!
50 meter op kop en 't is genoeg ...
MOEDER, WE ZIJN NOG NIET THUIS!
0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:43 uur
Waar gaat dit dan over, een sporttopic op MuM 
(en politieke discussies mogen dan weer niet...
)

(en politieke discussies mogen dan weer niet...
)
0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:43 uur
Arno schreef:
Die man is commentator Michel Wuyts, op het moment dat Tom Boonen wereldkampioen werd:
Wat doe je nu ?
Tom Boonen op 1 ?
Tom Boonen op 1 ?
NIET TE GELOVEN!
(quote)
Wat doe je nu ?
Tom Boonen op 1 ?
Tom Boonen op 1 ?
NIET TE GELOVEN!
mooi he!
ik was gisteren bij http://www.musicmeter.nl/artist/29268 naar aanleiding van het eindelijk gereedkomen van http://www.musicmeter.nl/album/66707 en hij kon bovenstaanden ook uit het hoofd voordragen
0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:47 uur
voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=PpL5ak6MvjA
0
geplaatst: 22 juli 2007, 12:58 uur
Lukas schreef:

Ik dacht op het eerste oog aan Rik Verbrugghe
(quote)

Ik dacht op het eerste oog aan Rik Verbrugghe

ik denk dat als aurum (zie hierboven) deze video ziet, er voorlopig wer genoeg (vlaams-waalse) politiek te zien is geweest op mume
0
Ace
geplaatst: 22 juli 2007, 17:52 uur
Klumpie schreef:
Die jongen is het gewoon net niet. Overigens hoeven ze bij Rabo geen illusies te maken dat ze met Rasmussen de tour gaan winnen. Daarvoor zijn z'n tijdritten en klimmerscapaciteiten te zwak. Tot nu toe heeft hij alleen maar bergritten gewonnen wanneer hij 6 minuten voorsprong had gekregen.
(quote)
Die jongen is het gewoon net niet. Overigens hoeven ze bij Rabo geen illusies te maken dat ze met Rasmussen de tour gaan winnen. Daarvoor zijn z'n tijdritten en klimmerscapaciteiten te zwak. Tot nu toe heeft hij alleen maar bergritten gewonnen wanneer hij 6 minuten voorsprong had gekregen.
Hoewel het nu makkelijk lullen is na zo'n weergaloze etappe vind ik dit echt onzin. Ok, dat hij zo'n tijdrit als gisteren reed had niemand verwacht, maar dat hij niet goed genoeg kan klimmen? Hij wint 2 keer de bolletjestrui (dan rijd je sowieso anders dan voor het geel) en laat nu zien dat hij een van de besten (zo niet de beste) is in het hooggebergte! De een na de ander valt weg als Rasmussen even aan de boom schudt! Grote klasse! Beetje jammer dat mijn favoriet Valverde wederom door het ijs zakte...
0
geplaatst: 22 juli 2007, 17:54 uur
Ace schreef:
Hoewel het nu makkelijk lullen is na zo'n weergaloze etappe vind ik dit echt onzin. Ok, dat hij zo'n tijdrit als gisteren reed had niemand verwacht, maar dat hij niet goed genoeg kan klimmen? Hij wint 2 keer de bolletjestrui (dan rijd je sowieso anders dan voor het geel) en laat nu zien dat hij een van de besten (zo niet de beste) is in het hooggebergte! De een na de ander valt weg als Rasmussen even aan de boom schudt! Grote klasse! Beetje jammer dat mijn favoriet Valverde wederom door het ijs zakte...
(quote)
Hmm, op voorhand had ik Rasmussen in de bergen niet deze credits gegeven. Die ritten heeft ie allemaal met een lange ontsnapping gewonnen. Dat is knap, maar als je eenmaal vanuit een groepje favorieten de rest eraf moet rijden, is het toch andere koek. Maar goed, dat kan ie dus ook

0
geplaatst: 22 juli 2007, 18:50 uur
Ace schreef:
Hoewel het nu makkelijk lullen is na zo'n weergaloze etappe vind ik dit echt onzin.
(quote)
Hoewel het nu makkelijk lullen is na zo'n weergaloze etappe vind ik dit echt onzin.
Precies achteraf lullen kunnen we allemaal. Rasmussen had tot vandaag nog nooit bij een groepje favorieten de concurrenten eraf gereden. Virenque heeft 7x de bergtrui gewonnen, maar Armstrong en Ullrich waren in die tijd toch echt de betere klimmers.
Ik zei het misschien wat hard over de klimmerscapaciteiten, maar wat ik daarnet schreef bedoelde ik daarmee.

0
geplaatst: 22 juli 2007, 18:52 uur
Trouwens Boogerd en Dekker, chapeau. 
En Contador mijn favoriet.

En Contador mijn favoriet.

0
Ace
geplaatst: 22 juli 2007, 20:23 uur
Klumpie schreef:
Precies achteraf lullen kunnen we allemaal. Rasmussen had tot vandaag nog nooit bij een groepje favorieten de concurrenten eraf gereden. Virenque heeft 7x de bergtrui gewonnen, maar Armstrong en Ullrich waren in die tijd toch echt de betere klimmers.
Ik zei het misschien wat hard over de klimmerscapaciteiten, maar wat ik daarnet schreef bedoelde ik daarmee.
(quote)

Wanneer ik het gisteren had gelezen had ik hetzelfde gezegd. De man is een topklimmer en is dat al jaren. Het was alleen nooit een echte klassementsrijder. Dat is in mijn ogen heel wat anders. Nu, dankzij een ongelofelijke tijdrit (waar haalt hij het vandaan?) is hij het opeens wel. Virenque kon dat ook niet (al werd hij ooit ook eens 10e in een tijdrit meen ik me te herinneren), maar dat maakte hem nog geen mindere klimmer. Mannen die jij noemt, als Ullrich en Armstrong, waren zowel klimmers als tijdrijders van de buitencategorie.
Ik heb Contador ook in mijn Telgraaf-poule en vind het prachtig dat hij het zo goed doet!
Overigens geweldig commentaar vanmiddag: "Dit zijn de eerste live-beelden ooit van Leipheimer die een aanval doet!"
Ik vind het een vreselijke wielrenner, evenals die Evans. Overal maar een beetje achteraan rijden voegt weinig toe aan de amusementswaarde mijns inziens.
0
geplaatst: 22 juli 2007, 20:28 uur
Ace schreef:
Wanneer ik het gisteren had gelezen had ik hetzelfde gezegd. De man is een topklimmer en is dat al jaren. Het was alleen nooit een echte klassementsrijder. Dat is in mijn ogen heel wat anders. Nu, dankzij een ongelofelijke tijdrit (waar haalt hij het vandaan?) is hij het opeens wel. Virenque kon dat ook niet (al werd hij ooit ook eens 10e in een tijdrit meen ik me te herinneren), maar dat maakte hem nog geen mindere klimmer. Mannen die jij noemt, als Ullrich en Armstrong, waren zowel klimmers als tijdrijders van de buitencategorie.
(quote)
Vergeet niet dat Virenque zijn winst toch ook vooral pakte met een lange vlucht hier en daar. Als het erop aankwam, was Ullrich of Armstrong sterker bergop. Rasmussen zoals ie nu rijdt is meer te vergelijken met Pantani, terwijl hij voor gisteren meer in de categorie Virenque zat m.i.
0
geplaatst: 22 juli 2007, 20:29 uur
Ik lig sowieso in een deuk af en toe om Dijkstra en Ducrot. Enige nadeel vind ik dat Dijkstra de koning is van de voorbarige conclusies. Ducrot gsiteren bij die tijdrit over Klöden: Ja ga effe lekker aan je broek zitten trekken, KNAKWORST. 

0
geplaatst: 22 juli 2007, 20:30 uur
rayman schreef:
Ik lig sowieso in een deuk af en toe om Dijkstra en Ducrot. Enige nadeel vind ik dat Dijkstra de koning is van de voorbarige conclusies. Ducrot gsiteren bij die tijdrit over Klöden: Ja ga effe lekker aan je broek zitten trekken, KNAKWORST.

Die was ook echt
ja...Boogerd vandaag voor de microfoon: FUCKING KUTFRANSOOS!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.