Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2012, 22:08 uur
Twente en Heracles hebben ons lekker laten zitten. 
Naja, lekker voor Ajax. Al het geld voor de CL binnen, want Feyenoord komt toch niet door de voorrondes.

Naja, lekker voor Ajax. Al het geld voor de CL binnen, want Feyenoord komt toch niet door de voorrondes.
0
geplaatst: 2 mei 2012, 22:13 uur
He$$el_01 schreef:
Eindhoven Naja, lekker voor Ajax. Al het geld voor de CL binnen, want Feyenoord komt toch niet door de voorrondes.

0
geplaatst: 2 mei 2012, 22:31 uur
He$$el_01 schreef:

Ik zal Ajax van Harte Feliciteren met het nieuwe kampioenschap.
Je enigszins zeikerige opmerking snijdt maar heel weinig hout. Ik mag graag even wijzen op de twee keer dat Feyenoord Ajax dit jaar een pak slaag heeft gegeven en dat, desgewenst, nog een keer zal doen. En dat gaat in Europa ook gebeuren met menig tegenstander.
Dus hoe heet dat ook al weer, "effe dimmen" geloof ik....
0
geplaatst: 2 mei 2012, 22:43 uur
Messi is met 69 goals (and counting) nu de vaakst scorende speler in één seizoen ooit.
Messi
Waar is de tijd dat ze hem een gebrek aan efficiëntie verweten? Daarna was hij zgn blessuregevoelig, daarna legde hij zogezegd geen variatie in zijn spel (toen hij op rechts speelde). Alle kritiek overkomen en gewoon de allerbeste ooit
Messi

Waar is de tijd dat ze hem een gebrek aan efficiëntie verweten? Daarna was hij zgn blessuregevoelig, daarna legde hij zogezegd geen variatie in zijn spel (toen hij op rechts speelde). Alle kritiek overkomen en gewoon de allerbeste ooit

0
geplaatst: 2 mei 2012, 22:50 uur
ik verwijt hem anders wel een gebrek aan efficientie tegen chelsea !
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 mei 2012, 22:56 uur
Ik denk dat hij liever kampioen was geworden. Dit wordt helemaal mijn avond.
0
geplaatst: 2 mei 2012, 23:00 uur
Gründafjørdøhur schreef:
Heerenveen heeft gewonnen, PSV heeft gewonnen. Heerenveen is verzekerd van de 5e plaats. Nu zullen ze dus moeten verliezen van Feyenoord om verzekerd te zijn van Europees Voetbal.
Heerenveen heeft gewonnen, PSV heeft gewonnen. Heerenveen is verzekerd van de 5e plaats. Nu zullen ze dus moeten verliezen van Feyenoord om verzekerd te zijn van Europees Voetbal.
Of gewoon winnen... Alleen aan een gelijkspel hebben ze niets. Bizar verhaal. AZ had vandaag moeten winnen van NEC. Heb je ze een keertje nodig...
Gefeliciteerd Ajacieden. En vooral ook de Feyenoorders hier.

0
geplaatst: 2 mei 2012, 23:13 uur
musician schreef:
Je enigszins zeikerige opmerking snijdt maar heel weinig hout. Ik mag graag even wijzen op de twee keer dat Feyenoord Ajax dit jaar een pak slaag heeft gegeven en dat, desgewenst, nog een keer zal doen. En dat gaat in Europa ook gebeuren met menig tegenstander.
(quote)
Cool dat Feyenoord Ajax twee keer heeft verslagen. Ik weet niet wat je met deze reactie wilt bereiken, maar ik ben niet voor Ajax. Als je er mee bedoeld dat Feyenoord in de CL kan komen omdat ze van Ajax hebben gewonnen snap je er natuurlijk ook niet heel veel van. Dat zijn nogal onzinnige uitspraken. Feyenoord gaat echt niet door de voorrondes komen hoor. Niet dat PSV zo veel kans zou hebben, maar in ieder geval wat meer. PSV heeft namelijk nog een beetje een beschermde status waardoor je sommige tegenstanders niet of minder snel kan tegenkomen. Met sommige tegenstanders bedoel ik tegenstanders die in principe beter zijn dan elke club in Nederland op dit moment.
Mijn uitspraak was dus misschien een beetje overdreven, maar er zat/zit natuurlijk ook een beetje frustratie in. Feit blijft wel dat Feyenoord een hele kleine kans heeft om door te gaan naar de CL.
0
geplaatst: 2 mei 2012, 23:21 uur
Ik zou niet weten waarom en bovendien wil ik graag weten waar je die voorkennis over Europese resultaten volgend jaar vandaan haalt, tenzij je uiteraard beschikt over een glazen bol.
Natuurlijk zal elke club z'n best moeten doen om door te gaan naar een volgende ronde in de Champions League. Maar Feyenoord is verre van kansloos, gezien de ook vele treurige clubs die er ook aan meedoen. Laten we eerst maar eens zien wie ze gaan loten, als ze zondag sowieso de Champions League halen.
Het was niet zo maar "cool" maar gewoon een pak slaag dat Feyenoord gaf aan Ajax. Overigens werd er één keer gewonnen en één keer werd het gelijk.
Natuurlijk zal elke club z'n best moeten doen om door te gaan naar een volgende ronde in de Champions League. Maar Feyenoord is verre van kansloos, gezien de ook vele treurige clubs die er ook aan meedoen. Laten we eerst maar eens zien wie ze gaan loten, als ze zondag sowieso de Champions League halen.
Het was niet zo maar "cool" maar gewoon een pak slaag dat Feyenoord gaf aan Ajax. Overigens werd er één keer gewonnen en één keer werd het gelijk.
0
geplaatst: 2 mei 2012, 23:33 uur
He$$el_01 schreef:
Dat zijn nogal onzinnige uitspraken.
Dat zijn nogal onzinnige uitspraken.
Feyenoord gaat echt niet door de voorrondes komen hoor. Niet dat PSV zo veel kans zou hebben, maar in ieder geval wat meer. PSV heeft namelijk nog een beetje een beschermde status waardoor je sommige tegenstanders niet of minder snel kan tegenkomen. Met sommige tegenstanders bedoel ik tegenstanders die in principe beter zijn dan elke club in Nederland op dit moment.
Over onzinnige uitspraken gesproken.
FR-Fans.nl - Mogelijke tegenstanders voorronde CL
Mijn uitspraak was dus misschien een beetje overdreven, maar er zat/zit natuurlijk ook een beetje frustratie in. Feit blijft wel dat Feyenoord een hele kleine kans heeft om door te gaan naar de CL.
Je gaat nu al speculeren, terwijl je niet eens weet met wat voor elftal Feyenoord gaat spelen. Wie weet komen Kuijt en een groot talent van Man. City wel naar Rotterdam. Tegen Tottenham Hotspur zal het lastig worden, maar wie weet treft Feyenoord dat team niet eens. Alles is mogelijk.
Kein geloel, fussbal spielen!
0
geplaatst: 2 mei 2012, 23:34 uur
Nicolage Rico schreef:
Of gewoon winnen... Alleen aan een gelijkspel hebben ze niets. Bizar verhaal. AZ had vandaag moeten winnen van NEC. Heb je ze een keertje nodig...
(quote)
Echt een bizarre situatie. Ik ben het wel eens met Ron Jans dat de verliezend bekerfinalist geen play-offs moet krijgen, dan voorkom je deze situatie.
0
geplaatst: 2 mei 2012, 23:40 uur
Proficiat Ajax!
Nu hopen dat we in Belgie Anderlecht nog van een landstitel kunnen houden....
Nu hopen dat we in Belgie Anderlecht nog van een landstitel kunnen houden....
0
geplaatst: 2 mei 2012, 23:43 uur
Gründafjørdøhur schreef:
Echt een bizarre situatie. Ik ben het wel eens met Ron Jans dat de verliezend bekerfinalist geen play-offs moet krijgen, dan voorkom je deze situatie.
(quote)
Ik denk dat iedereen het daar mee eens is. Is toch van de zotte? Wel Europees voetbal spelen omdat je de KNVB-beker finale verloren hebt en niet als je 5e eindigt over 34 wedstrijden.
Sowieso ook niet goed voor het Nederlands voetbal. Wat heeft Heracles daar nou te zoeken. Ze zullen niet veel punten voor Holland bij elkaar sprokkelen iig.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 mei 2012, 23:54 uur
En ook datgene dat écht telde is waar geworden: Real kampioen! 
Deze keer maakte Mourinho niet de fout na de voorsprong en bleven ze op de helft van de tegenstander en aanvallen. Bilbao was geen partij, al was 't niet eens zo'n héle geweldige wedstrijd.
Als je zo lang met een ruime voorsprong bovenaan staat, zo veel goals maakt en zo weinig goals tegenkrijgt ben je de terechte kampioen.

Deze keer maakte Mourinho niet de fout na de voorsprong en bleven ze op de helft van de tegenstander en aanvallen. Bilbao was geen partij, al was 't niet eens zo'n héle geweldige wedstrijd.
Als je zo lang met een ruime voorsprong bovenaan staat, zo veel goals maakt en zo weinig goals tegenkrijgt ben je de terechte kampioen.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 00:00 uur
Weereens een 'klassieke' ranglijst met Ajax, Feyenoord en dan de provincialen met PSV als hoogste. 

0
geplaatst: 3 mei 2012, 00:27 uur
Vond het maar een teleurstellende competitie dit jaar, vooral de laatste maanden waarin AZ, PSV en Twente zoveel punten lieten liggen.
Had gehoopt op een iets spannender einde.
Diepteunt is wel FC Groningen, zo goed als ze het de eerste helft deden, zo dramatisch is het na de winterstop gegaan. Het is echt geen gezicht meer zoals ze spelen.
Nu maar hopen op een zinderende CL finale en een geweldig E.K.
Diepteunt is wel FC Groningen, zo goed als ze het de eerste helft deden, zo dramatisch is het na de winterstop gegaan. Het is echt geen gezicht meer zoals ze spelen.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 00:31 uur
Stijn_Slayer schreef:

Dat ontkent denk ik niemand. Real Madrid heeft zowel aanvallend als verdedigend een ongekende weelde. Alleen het middenveld van Barcelona is een stuk sterker.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 00:44 uur
trebremmit schreef:
Vond het maar een teleurstellende competitie dit jaar, vooral de laatste maanden waarin AZ, PSV en Twente zoveel punten lieten liggen.
Helaas moesten "we" voor de winsterstop naar Groningen. Samen met VVV uit de enige wedstrijden waarin Feyenoord minder was dan de tegenstander. Waarvoor hulde (ook voor Groningen).
0
geplaatst: 3 mei 2012, 01:16 uur
Ik heb zeker een andere Feyenoord - ADO gezien dan jij. Dat weet ik wel zeker, want ik zag alleen de samenvatting. 

0
geplaatst: 3 mei 2012, 09:04 uur
trebremmit schreef:
Het is een beetje als een nachtkaars uitgegaan, het seizoen. Inderdaad een beetje teleurstellend. AZ heeft geloof ik 26 punten laten liggen na de winterstop.

Dat feestje op het Leidseplein zag er ook wel wat geforceerd uit, zag weinig authentieke vreugde in het journaal.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 09:21 uur
Mijn felicitaties aan alle Ajacieden, al waren ze natuurlijk al zo goed als kampioen.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 09:42 uur
jasper1991 schreef:
Weereens een 'klassieke' ranglijst met Ajax, Feyenoord en dan de provincialen met PSV als hoogste.
Hoezo "klassiek"? Dat lijkt mijn een 'klassiek' voorbeeld van selective distorsion, Google daar maar eens op: in jouw leven (en welzijn) heeft een dergelijke stand zich welgeteld éénmaal voorgedaan en de afgelopen 25 jaar is Feyenoord welgeteld driemaal boven PSV geëindigd. De notie "klassiek" veronderstelt substantieel meer kwantiteit.

Neemt niet weg dat Feyenoord een erg knap seizoen neerzet (waardering voor Koeman en zijn team), al is er nog één wedstrijd te gaan. Ajax kampioen ok - mijn grotere waardering gaat uit naar de R'damse brigade.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 09:55 uur
Mjuman schreef:
[Ajax kampioen ok - mijn grotere waardering gaat uit naar de R'damse brigade.
[Ajax kampioen ok - mijn grotere waardering gaat uit naar de R'damse brigade.
Same here...
knap en zeer onverwacht!
0
geplaatst: 3 mei 2012, 10:37 uur
Over onzinnige uitspraken gesproken.
Oke ik zie het. Als dit zo is klopt mijn uitspraak inderdaad niet. Feyenoord heeft dus eigenlijk de mazzel dat de toppers en subtoppers in de grote competities (Villarreal, Sevilla, Internationale, AS Roma, Werder Bremen, Bayer Leverkussen) een minder seizoen hebben zodat er op die plekken geen geplaatste teams staan.
Apart trouwens dat Napoli geen geplaatste club is. Die doen het toch al wat meer seizoenen redelijk in Europa?
0
geplaatst: 3 mei 2012, 10:52 uur
Mocht Feyenoord het halen dan maar tegen Glasgow. Die mogen al blij zijn dat ze uberhaubt nog bestaan tegen die tijd.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 11:06 uur
Als ik eerlijk ben, kan ik enig leedvermaak om de reacties van de PSV'ers niet onderdrukken. Alleen maar huilen over Heerenveen en kansen in de voorronde CL. Ik ben de eerste om toe te geven dat het een bizar scenario is. Een salonremise komt wel eens voor, maar een salon-alles-behalve-remise is volgens mij een noviteit. Wat echter door veel van onze Eindhovense vrienden over het hoofd gezien wordt, is dat het allesbehalve vanzelfsprekend is dat Heerenveen van Feyenoord wint, als ze er vol voor zouden gaan. Heerenveen presteert over het algemeen uitermate zwak tegen de andere topclubs en Feyenoord is al weken lang ongeslagen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat de afweging bij Heerenveen door het hoofd speelt: of er vol voor gaan en dan alsnog eindigen met een gelijkspel, waar beiden niks aan hebben, of rustig aan doen, nederlaag incasseren en gewoon als nr. 5 Europees voetbal halen. Het is lullig voor PSV, maar er zijn ook dergelijke situaties geweest waarin ze zelf aan het langste eind trokken, that's life. Ik wil niet te vroeg juichen, maar ik heb absoluut een positief gevoel over de 2e plek nu.
Wat betreft de voorronde CL: dat is puur speculeren. Logica gebiedt te zeggen dat PSV waarschijnlijk iets meer kans maakt dan Feyenoord, maar so what? Hebben ze daarom meer recht op de 2e plek. Lijkt me niet! Stop dus met daarover huilen en dan zien we in augustus wel verder. Feit is dat sinds de schande van oktober 2010 Feyenoord PSV meermaals sportief de voet heeft dwars gezet. Dat is de manier waarop het hoort
Lol. Dus buiten Alkmaar, Enschede, Arnhem, Waalwijk, Kerkrade en Nijmegen hopen ze wrs nu ook in Glasgow dat Feyenoord 2e wordt
EDIT: Kan me ook niet voorstellen dat Panathinaikos boven Napoli (Dat dit jaar 2e ronde CL haalde) staat. Linksonder is dat ook niet het geval, maar rechtsonder opeens wel. Anyway, in ronde 3 lijkt me alleen CSKA Moskou echt te sterk voor Feyenoord. Tegen Panathinaikos en Rangers geef ik ze zelfs een goede kans. In de 4e ronde wordt het erg lastig, maar dat zien we dan wel weer...
Wat betreft de voorronde CL: dat is puur speculeren. Logica gebiedt te zeggen dat PSV waarschijnlijk iets meer kans maakt dan Feyenoord, maar so what? Hebben ze daarom meer recht op de 2e plek. Lijkt me niet! Stop dus met daarover huilen en dan zien we in augustus wel verder. Feit is dat sinds de schande van oktober 2010 Feyenoord PSV meermaals sportief de voet heeft dwars gezet. Dat is de manier waarop het hoort
Lol. Dus buiten Alkmaar, Enschede, Arnhem, Waalwijk, Kerkrade en Nijmegen hopen ze wrs nu ook in Glasgow dat Feyenoord 2e wordt

EDIT: Kan me ook niet voorstellen dat Panathinaikos boven Napoli (Dat dit jaar 2e ronde CL haalde) staat. Linksonder is dat ook niet het geval, maar rechtsonder opeens wel. Anyway, in ronde 3 lijkt me alleen CSKA Moskou echt te sterk voor Feyenoord. Tegen Panathinaikos en Rangers geef ik ze zelfs een goede kans. In de 4e ronde wordt het erg lastig, maar dat zien we dan wel weer...
0
geplaatst: 3 mei 2012, 11:07 uur
Erg fijn dat het kampioenschap nu officieel is, het feest kan beginnen.
Zondag wordt nog een interessante dag met het vreemde scenario rondom Heerenveen. Van mij mogen ze verliezen zodat Feyenoord lekker die CL voorronde kan gaan spelen. Kan die arrogante Toivonen ook meteen een nieuwe club opzoeken.
Zondag wordt nog een interessante dag met het vreemde scenario rondom Heerenveen. Van mij mogen ze verliezen zodat Feyenoord lekker die CL voorronde kan gaan spelen. Kan die arrogante Toivonen ook meteen een nieuwe club opzoeken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.