MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Wat Ieren overigens wel kunnen op sportgebied.

Wat is er zo gaaf aan Zweden? Ik ben eerder voor eenderwelke andere ploeg uit die poule, goed dus dat ze eruit zijn.

Ziegler
Joy4ever schreef:

Lekker boeiend. Nederland zit tenminste nog in het toernooi.

Maar dat kunnen we moeilijk een prestatie noemen.
Dit elftal was op het vorige WK eigenlijk al niet goed. Dat toernooi hebben ze op z'n duits volbracht: team, team, team + een aantal spelers die op momenten een wedstrijd kunnen beslissen. En nu is het allemaal wat minder gedreven en minder in vorm. Ik kan niet zeggen dat ik verwacht dat Nederland (mochten ze die volgende ronde halen) er ook maar iets van gaat bakken.
Denemarken verdient het meer.

Dat lijkt me toch niet, we tikten ze weg. Ik ben het wel met je eens over het vorige WK, maar ook dat elftal had van dit Duitsland verloren. De wedstrijd tegen Denemarken was voor het grootste deel pech.

Komaan die wedstrijd tegen Denemarken was geen pech. Jullie hadden echt bijna geen kansen, wel veel kansloze doelpogingen. Net zoals die 1ste kans (eigenlijk kansloze doelpoging) van Van Persie tegen Duitsland. Die kan hij nooit scoren maar toch hoor ik overal dat die zou moeten binnen zitten. En jullie hadden bijna allemaal zo'n kansloze doelpogingen (ook tegen denemarken.)

Hendrik68
Denemarken verdient het meer

Dus als wij ten koste van Denemarken doorgaan is dat onverdiend? Dan hebben zij ook 2 keer verloren hoor. Dus waarom verdienen zij het dan meer? Zijn ze liever, zijn ze knapper, raken zij de bal op een manier waarvan je helemaal opgewonden raakt? Ik snap die praat over "verdienen" nooit. Als je er 1 meer in trapt dan de tegenstander dan ben je de verdiende winnaar.

Als we er uit vliegen dan geef ik Kuipers een grote kans door te gaan. Is de beste scheidsrechter op het toernooi tot zover.

jassn schreef:
Net zoals die 1ste kans (eigenlijk kansloze doelpoging) van Van Persie tegen Duitsland. Die kan hij nooit scoren maar toch hoor ik overal dat die zou moeten binnen zitten.

Een paar weken terug scoorde hij tegen Bulgarije in precies dezelfde situatie wel. Zo kansloos was die bal niet.

In 1982 verloor Italie trouwens ook de eerste twee wedstrijden en daarna werden ze wereldkampioen. Het kan dus nog.

Stijn_Slayer
Ben het wel redelijk met jassn eens. Zo'n bal kan er een enkele keer invliegen (als de speler precies goed uitkomt), maar meestal niet.

Hendrik68
Eh, Herman, dat klopt niet. Italie speelde 3 keer gelijk.

Voetbalzone - 'Als ik klaar was met zo?n vrouw, moest de ober een bord eten brengen'

Geweldig, ik hou echt van zulke types.

600 escapades.. Respect toch! En er gewoon eerlijk voor uitkomen.

En als een vrouw hier uit voor zou komen had je haar een hoer genoemd. Begrijp me niet verkeerd: dit soort types vind ik ook altijd vermakelijk (Balotelli ) en ik zou niet heel anders hebben geleefd, maar om er respect voor te hebben (600 vrouwen)? Nee.

Hendrik68 schreef:
Eh, Herman, dat klopt niet. Italie speelde 3 keer gelijk.

Ach ja. Ik was er niet bij en had gelezen dat ze maar 3 punten hadden gehaald in de poule...Iets wat destijds ook helemaal niet kon met een overwinning.

Stijn_Slayer
''Op z’n hoogst zestig procent. Misschien een klein beetje meer in m’n topjaren. So what? [..] Als ik honderd procent inzet had gegeven, had ik nu nog bij Real Madrid gespeeld. Maar ik heb het nu ook prima, hoor.''

Ik geloof best dat hij niet altijd z'n best doet, maar dit is wel heel erg gemakkelijk. Gewoon een slappe smoes om z'n mislukkingen te verwerpen.

Hendrik68
Ach ja. Ik was er niet bij en had gelezen dat ze maar 3 punten hadden gehaald in de poule...Iets wat destijds ook helemaal niet kon met een overwinning.

O ja dat is ook zo, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Is dus niet altijd een voordeel dat 3 punten systeem. Maar nu wel.

MJ_DA_MAN schreef:
En als een vrouw hier uit voor zou komen had je haar een hoer genoemd.

Begrijp me niet verkeerd: dit soort types vind ik ook altijd vermakelijk (Balotelli ) en ik zou niet heel anders hebben geleefd,

maar om er respect voor te hebben (600 vrouwen)? Nee.

Ik heb er wel respect voor. Zegt misschien ook wel wat over mij.

herman schreef:
(quote)

Een paar weken terug scoorde hij tegen Bulgarije in precies dezelfde situatie wel. Zo kansloos was die bal niet.

die was toch gemakkelijker hoor, tegen duitsland kan hij nog net de bal raken terwijl tegen Bulgarije hij met gemak kan nadenken waar hij de bal gaat plaatsen.

MJ_DA_MAN schreef:
En als een vrouw hier uit voor zou komen had je haar een hoer genoemd. Begrijp me niet verkeerd: dit soort types vind ik ook altijd vermakelijk (Balotelli ) en ik zou niet heel anders hebben geleefd, maar om er respect voor te hebben (600 vrouwen)? Nee.

Ik heb toch liever voetballers die op een positievere (of minder hersenloze) manier opvallen langs het veld. Zoals Oleguer, die met zijn Ford Transit busje naar de trainingen van Barcelona ging en filosofische teksten schrijft in zijn vrije tijd.

Mooie parodie, hoe pijnlijk ook natuurlijk...

(afbeelding)

En nog een beetje hoop bouwen voor morgen.

Ziegler
Hendrik68 schreef:

Dus als wij ten koste van Denemarken doorgaan is dat onverdiend? Dan hebben zij ook 2 keer verloren hoor. Dus waarom verdienen zij het dan meer?

Ach, als de regels een klein beetje anders waren geweest had het onderlinge resultaat geteld.
Als ik het goed begrijp telt de wedstrijd tegen duitsland niet mee in het doelsaldo dat bepaalt welke ploeg doorgaat als Portugal, Nederland en Denemarken gelijk eindigen.
Als Nederland doorgaat is dat om boekhoudkundige redenen. Niet omdat ze het sportief verdient hebben.
Tenzij ze natuurlijk tegen Portugal een dijk van een wedstrijd spelen. Dan kan ik nog van gedachten veranderen.

Hoe kan het onderlinge resultaat tellen als 3 ploegen 3 punten hebben? Nederland wint van Portugal dan, maar Portugal van Denenmarken en Denenmarken van Nederland. Vicieuze circel.

Als Nederland het niet haalt vind ik dat Wolter Kroes de meeste schuld daaraan heeft.
Het zou je maar door je supporters elke keer worden toegezongen terwijl je het veld opkomt...

Gisteren na de avonddienst-week eindelijk weer eens een wedstrijd gezien.
Ik had het Zweden liever gegund i.p.v. die prima donna-figuren.
Het eerste Engelse doelpunt was voortreffelijk, dat wel.

Over Cassano: Mooi rond getal, maar eigenlijk komt dit soort stoeremannen-praat erg dom over.

Ondertussen in de Oekraine:

(afbeelding)

kaztor schreef:
Over Cassano: Mooi rond getal, maar eigenlijk komt dit soort stoeremannen-praat erg dom over.

Je kan het hem niet kwalijk nemen, hij is gewoon heel dom. Maar wel een prachtig figuur (net al Super Mario) Ik heb ze ook allebei in El Ninjo's pool, gewoon omdat het kan.

Robbie Keane schreef:
Hoe kan het onderlinge resultaat tellen als 3 ploegen 3 punten hebben? Nederland wint van Portugal dan, maar Portugal van Denenmarken en Denenmarken van Nederland. Vicieuze circel.

Als 2 of 3 ploegen evenveel punten hebben wordt er gekeken naar
1) Het aantal punten gehaald tegen de betreffende ploegen.
2) Het doelsaldo in de wedstrijden tussen de drie teams.
3) Het aantal doelpunten gescoord in die wedstrijden.
4) Als twee van de drie ploegen hetzelfde doelsaldo hebben en evenveel gescoord hebben wordt er weer naar punten 1 t/m 3 gekeken voor enkel die twee teams.
In dit geval niet van toepassing, maar voor de volledigheid:
5) Het doelsaldo in alle wedstrijden.
6) Het aantal doelpunten gescoord in alle wedstrijden.
7) Als er twee teams zijn overgebleven na punt 1 tot 6 en ze spelen toevalligerwijs de laatste wedstrijd tegen elkaar dan wordt het penalties nemen. Zo niet:
8 ) De positie in het UEFA nationaal team coëfficiënt.
9) Fair play van de teams.
10) Loting.

Scenario's:

Denemarken verliest, Nederland wint met 1-0. Portugal door vanwege punt 4.
Denemarken verliest, Nederland wint met 1 doelpunt verschil (geen 1-0). Portugal door vanwege punt 3.
Denemarken verliest, Nederland wint met 2 doelpunten of meer verschil. Nederland door vanwege punt 2.
Denemarken verliest, Portugal wint of speelt gelijk. Portugal door, gewoon op basis van punten.

Oftewel Denemarken ligt er hoe dan ook uit als ze verliezen.

Denemarken speelt gelijk, Portugal verliest. Denemarken door op punten.
Denemarken speelt gelijk, Portugal ook. Portugal door vanwege punt 1.
Denemarken speelt gelijk, Portugal wint. Portugal door op punten.
Denemarken wint, Portugal niet. Denemarken door op punten.

Dan nog het scenario dat Portugal en Denemarken winnen. Dan gaat Denemarken ten alle tijden door, want het doelsaldo is minimaal hetzelfde als Duitsland en Portugal (+0), maar ze hebben op welke manier dan ook meer gescoord in de onderlinge wedstrijden dan Duitsland (excl. tegen Nederland op dit moment 2x, tegenover Duitsland op dit moment 1x). De uitslag van Duitsland - Denemarken bepaalt dan het lot van Duitsland en Portugal.

Bij een 1-0 of 2-1 winst voor Denemarken gaat Portugal door vanwege punt 3. Bij 2 doelpunten of meer verschil in het voordeel van Denemarken gaat Portugal ook door, dan vanwege punt 2. Bij 3-2 gaat Duitsland door vanwege punt 4. Bij 4-3, 5-4, etc. gaat Duitsland door vanwege punt 3.

Volgens mij heb ik zo wel alle scenario's te pakken.

dus Denemarken en Duitsland een akkoordje

4-3 is een mooie uitslag

3-2 is dus ook al genoeg Als ze het op een akkoordje gaan gooien wordt het dat akkoordje. Een gelijkspel is te riskant voor Denemarken en dus ook voor Duitsland (want dan gaat Denemarken wellicht in de laatste minuut die 1-0 erin gooien als Portugal toch lijkt te gaan winnen). Maar dit akkoordje lijkt me niet realistisch, want dan wordt Duitsland tweede in de poule. Lijkt me dat ze liever tegen Tsjechië spelen dan tegen Rusland. Of het moet vanavond nog gek lopen en Rusland wordt tweede. Of nog gekker, Griekenland wordt eerste Daarvoor moet Griekenland met 3 doelpunten verschil winnen en Tsjechië gelijkspelen. Dan had ik als Duitser tegen de Denen gezegd, we gunnen jullie de volgende ronde, maar dan moeten jullie wel tegen Rusland.

Groep C is ook wel interessant wat scenario's betreft. Bijvoorbeeld: Kroatië en Spanje 1-1, en Italië wint 3-1, dan gaat Italië door ten koste van Kroatië vanwege de UEFA ranking.

Groep D kan leuk worden als Oekraïne met 1-0 wint en Zweden met 3-1. Dan gaat Engeland door ten koste van Frankrijk vanwege de UEFA ranking.

Kroatië staat voor Italië op de ranking dus dit lijkt me omgekeerd te zijn

Ziegler
Robbie Keane schreef:

In de voetballerij is het normaal om dan naar het doelsaldo te kijken. En als dat ook gelijk is naar het onderlinge resultaat. Als er 3 ploegen zowel een gelijk aantal punten als een gelijk doelsaldo hebben, heb je gelijk maar anders niet.

Duitsland gaat het sowieso niet op een akkoordje gooien want bij een eerste plaats in de poule is hun kwartfinale wedstrijd dicht bij het basiskamp en weinig reistijd is erg praktisch in de voorbereiding. Tevens tref je een lichtere tegenstander in de kwartfinale en raak je niet uit je flow.

Hoeveel de Duitsers ons ook mogen haten, er zitten teveel voordelen aan eerste worden in de poule om die Denen de wedstrijd te geven of in ieder geval risico te lopen geen eerste te worden.

Teunnis schreef:
Scenario's:

.... Heel veel 'statistisch' geouweneel ...

Volgens mij heb ik zo wel alle scenario's te pakken.

10 uur research, 1 uur typen, 20 uur geouweneel alhier. Whatever happened to real life en buiten spelen?

We zullen wel zien - mijn simpelmanfilosofie: een ploeg die tweemaal verliest en zo afgaat als Oranje tegen Duitsland - en ja ik was een paar dagen daar voor cursus - verdient het imo niet om verder te komen.

De enige uitzondering: Portugal krijgt zo'n pak slaag dat er in de 22e eeuuw nog over wordt gesproken en Ronaldo kust de schoenen van alle NL'ers.

En dat is denk ik niet haalbaar, maar reken gerust verder. Misschien kun je je diensten aanbieden aan meiskes die psychologie of sociologie studeren, want statistiek ("Statistics for the Social Sciences") is het grote struikelblok na het eerste semester.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:53 uur

geplaatst: vandaag om 04:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.