MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
dix schreef:
(quote)

Zeg nooit never nooit. Zeg Happel. Een buitenlandse coach zal niet 'op Nederlandsche wijze' behoeven te spelen. Dat zou onderhand een voordeel kunnen worden, al was het maar om van het gezeur af te komen.

Never nooit op dit moment.

Genoeg Nederlandse coaches die niet op de Nederlandse wijze spelen. En van buitenlandse coaches eist het publiek ook aanvallend voetbal.

dix
jasper1991 schreef:
Zeg ik iets geks met Frank de Boer?
Helemaal niet. Zijn er niet meer spelers van die lichting ? Ik meende dat Overmars z'n papieren aan het halen was? Rijkaard werd ook zonder relevante ervarig geparachuteerd in de Zeister bossen.

Ronald Koeman toch zeker niet... die heeft ook juist het probleem dat hij moeilijk met vedettes om kan gaan. Met Co Adriaanse is er altijd wel gedoe. Ik zie misschien wel wat in Louis van Gaal, die zou dan met jonge gasten aan de slag kunnen.

dix
Nicolage Rico schreef:
Genoeg Nederlandse coaches die niet op de Nederlandse wijze spelen. En van buitenlandse coaches eist het publiek ook aanvallend voetbal.

Ik denk dat een buitenlandse coach minder een onderdeel van de polemiek zal vormen, maar juist veel meer op resultaat wordt beoordeeld. En het publiek eist zoveel....het is makkelijk als je dat niet allemaal leest en verstaat. Kijk naar Ierland, niets is onmogelijk. Laten we Mourinho polsen

Ziegler
Deren Bliksem schreef:
Ziegler, klopt, maar als je geprofileerd wordt als resultaattrainer, zoals jij zegt, is het logisch dat je op straat komt als er geen resultaten zijn. En wat heb je dan? En geen resultaten en geen mooi voetbal.

Je mag toch hopen dat elke trainer op z'n resultaten wordt afgerekend? Of was van Basten een uitstekende keuze toen hij op het vorige EK mooi voetbal liet zien? Ook al vlogen we er nogal infantiel uit in de 2e ronde? Volgens mij hield hij terecht de eer aan zichzelf.
Overigens ben ik het helemaal niet met je eens over dat lelijke voetbal. Nogmaals: ik geniet van een spannende wedstrijd. Denemarken - Nederland vond ik uitstekend wat dat betreft.
Maar goed, ik ben geen 'fan'. Het interesseert me niet zo heel veel wie er kampioen wordt, als ik maar een leuk toernooi zie.

Ziegler, je doet alsof mooi voetbal resultaat uitsluit en vice versa. Dat klopt helemaal niet. En ik ben geen Nederlander, dus ik wil dat de Nederlandse bondscoach zijn geweldige aanvallers eens aan het voetballen zet. Dat eindeloos achterover leunen rond de eigen zestien en hopen op een inval van iemand is belachelijk saai.

Eens met FlyLo. Het erge is zelfs dat dit een soort van mislukt resultaatvoetbal is ook nog. Kan niet erger dus.

Misschien moet Bert even bellen met Ruud Gullit en vragen naar het nummer van Ted Troost. Misschien kan hij soelaas bieden.

"Saai" is idd een aardige typering van het voetbal van Oranje afgelopen woensdag, naast "futloos" - iig voldoende om als Nederlander in Duitsland je de ballen uit de broek te schamen - niet zozeer vanwege het resultaat (verliezen kan 'beuren), maar vanwege de vertoning.

Als een technisch ingesteld team het niet op zijn heupen krijgt zal het inderdaad al gauw zowel saai als ineffectief worden. Ik weet nog goed een keer dat Barcelona niet door een gegroepeerd Liverpool heen kon combineren, het voetbal wordt dan al gauw een soort gepiel.

Stijn_Slayer
Deren Bliksem schreef:
Huh?

Denk dat je een kampioenschap van Ajax vergeet, kampioenschap van PSV, Johan Cruijf schaal met AZ, Supercup met Benfica, beker met Valencia en plaatsing voorronde CL met Feyenoord.

En natuurlijk bijv. de uitschakeling van Arsenal door PSV, het Arsenal van Henry. Puur door tactische keuzes.

Het kampioenschap met Ajax was in 2004, dus dat klopt wel. Bij PSV kon hij voortborduren op Hiddink, de JC Schaal is niets waard en hij heeft het verder slecht gedaan bij Valencia. Hoe hij het verder bij Benfica deed, weet ik niet.

Valencia is het enige slippertje van hem. Bij Benfica haalde hij ook nog de kwartfinale Champions League.

Zo is er altijd wel wat, als het maar tegen Koeman is. Is typisch Nederlands, moeilijk om van een stempel af te komen.

Inderdaad. Koeman lijkt me ook wel een geschikte bondscoach. Maar ik vind het ook wel weer lullig voor Feyenoord als hij nu alweer vertrekt. Hij zal het ook wel niet doen, denk ik. Of hij moet weer over een trein beginnen...

Louis van Gaal zou ook nog kunnen. Weten we tenminste zeker dat Van Bommel afscheid neemt.

Ik snap niet dat Van Gaal uberhaupt al genoemd wordt. Als iemand heeft bewezen niet geschikt te zijn als bondscoach is hij het.

Ik weet zeker dat als Koeman bondscoach gaat worden er periodes van interne onrust gaan komen.

Hendrik68
Onrust komt er altijd als het even wat minder gaat. Kijk nu maar, in 2010 was er niks aan de hand. In 1996 was het een grote bende met de zogenaamde Kabel. Hoewel diezelfde Kabel in 1998 weer speelde was er toen plots niks meer aan de hand. Kijk maar naar Oranje in 1974 toen het hosannah was en 2 jaar later was het weer dikke stront. Alles staat of valt met succes. Zo ook de goede naam van Van Marwijk. In 2010 de grote held en nu zogenaamd de grootste tactische onbenul op aarde.

Stijn_Slayer
Die paar prijzen verhullen zijn slechte prestaties. CV aflezen is ook typisch NL. Als Koeman bondscoach wordt, zet ik weer een boycot in gang.

Rijkaard heeft bij Barcelona laten zien dat hij om kan gaan met grote spelers, ze weet te motiveren en aantrekkelijk voetbal speelt. Hiddink mag ook, maar hij doet het toch niet.

Hendrik68
Ja sorry maar met Barcelona prijzen pakken is natuurlijk geen al te grote opgave. Ik wil Guardiola bijvoorbeeld wel eens bij Cercle Brugge aan de gang zien. Dan is hij plotseling vast niet zo veel beter meer als pakweg Harm van Veldhoven. Neemt niet weg dat Rijkaard van mij best weer bondscoach mag worden.

Je bent wel héél kortzichtig/onwetend als je de hand van Guardiola in dit Barcelona niet kan zien (of de hand van Rijkaard in het Barcelona ervoor). En alleen al de immense druk en het feit dat je met zoveel spelers moet werken die het spelletje zelf door en door begrijpen maakt die job één van de moeilijkste ter wereld (in de voetballerij)

Stijn_Slayer
@ Hendrik:

Dat die prijzen helemaal aan hem lagen zei ik ook niet. Persoonlijk en voetballend leek het voor de buitenwereld in ieder geval dik in orde. NL is wel een klasse minder dan dat Barcelona, maar het lijkt mij wel wat. Zo heel veel opties zijn er ook niet als je per se een Nederlander wilt hebben.

Stijn_Slayer schreef:
Die paar prijzen verhullen zijn slechte prestaties. CV aflezen is ook typisch NL.

Zonder CV kom ik nergens aan het werk hoor, lijkt me vrij belangrijk. En nogmaals, slechte prestaties? Vertel.

En bovendien, Rijkaard.. Gedegradeerd met Sparta, ontslagen bij Galatasary.. Over een slecht CV gesproken

Gullit is ook nog vrij.

Hendrik68
Beetje jammer FlyLo dat je mij onwetend en kortzichtig noemt. Ik denk dat ik wel enige kijk op het spelletje heb en jij hebt wel bewezen zo ongelofelijk anti bepaalde landen en pro bepaalde clubs te zijn dat je alle objectiviteit uit het oog kan verliezen. Is niet erg en bovendien heel menselijk, maar reageer dat niet of op anderen.

De druk bij Barcelona is inderdaad onbeschrijfelijk. Het werken met de huidige spelersgroep daarentegen is weer buitengewoon simpel. Met spelers als Iniesta, Xavi en Iniesta die naast ongelofelijk goede voetballers ook buitengewoon makkelijke personen in de omgang zijn.

Zet zo'n Guardiola eens neer voor Sneijder en Van Persie die niks zonder meer van een ander aannemen maar altijd eerst uitleg willen. Dan wil ik nog wel eens zien hoe hij daar mee omgaat.

herman schreef:
Gullit is ook nog vrij.

Ik las het in de Privé.

Hendrik68 schreef:
Beetje jammer FlyLo dat je mij onwetend en kortzichtig noemt. Ik denk dat ik wel enige kijk op het spelletje heb en jij hebt wel bewezen zo ongelofelijk anti bepaalde landen en pro bepaalde clubs te zijn dat je alle objectiviteit uit het oog kan verliezen. Is niet erg en bovendien heel menselijk, maar reageer dat niet of op anderen.

De druk bij Barcelona is inderdaad onbeschrijfelijk. Het werken met de huidige spelersgroep daarentegen is weer buitengewoon simpel. Met spelers als Iniesta, Xavi en Iniesta die naast ongelofelijk goede voetballers ook buitengewoon makkelijke personen in de omgang zijn.

Zet zo'n Guardiola eens neer voor Sneijder en Van Persie die niks zonder meer van een ander aannemen maar altijd eerst uitleg willen. Dan wil ik nog wel eens zien hoe hij daar mee omgaat.
ja met 2 iniesta's zou het inderdaad wel heel gemakkelijk moeten zijn

Stijn_Slayer
Deren Bliksem schreef:
Over een slecht CV gesproken

Dat is juist mijn punt: puur op een CV beoordelen is bekrompen. Je moet ook kijken hoe de dingen zijn gelopen en waar de kwaliteiten van iemand wel en niet liggen. Bij Koeman kom je dan op een periode van slechte prestaties uit.

Koeman had nauwelijks een bijdrage aan de titel van PSV. Hiddink liet hem achter met een succesvolle selectie (die hij niet beter heeft gemaakt). Als Ajax één doelpunt meer had gemaakt, was PSV niet eens kampioen geweest. Dat zet zo'n titel ook wel in een ander daglicht. Dit is op dit seizoen na het enige succesvolle seizoen (met mitsen en maren) dat hij sinds 2006 heeft meegemaakt.

Bij Valencia werd hij vierde in de CL-poule. ''Tot aan de winterstop behaalde Koeman in de competitie één overwinning en scoorde zijn ploeg in totaal in twee wedstrijden.'' En ook de aap kwam weer uit de mouw: net als bij Ajax kreeg hij het aan de stok met de clubhelden. Echt een rampzalig seizoen (met een best goede selectie), ook al pakte hij de beker.

Bij AZ mocht hij de JC schaal gewoon komen ophalen. Die prijs is al niets waard, maar is eigenlijk ook voor 50% van Van Gaal. Bij AZ had 'ie ook maar de helft van de wedstrijden gewonnen.

Nadat hij de titel had gepakt ging het bij Ajax overigens ook snel downhill. Koeman moet zich eerst maar eens voor langere tijd bewijzen.

Stijn_Slayer schreef:

Koeman had nauwelijks een bijdrage aan de titel van PSV. Hiddink liet hem achter met een succesvolle selectie.

Ja, net als Michels in 1990 een kampioensploeg aan Beenhakker had achtergelaten. We weten de rest..

Als Ajax één doelpunt meer had gemaakt, was PSV niet eens kampioen geweest. Dat zet zo'n titel ook wel in een ander daglicht.

Ja, en als Ajax twee jaar geleden één doelpunt minder tegen Twente had gemaakt.. Of als Rensenbrink een centimeter meer naar rechts, of als Robben had gestift of als dit, als dat. Feit is dat hij blijkbaar in alle voorgaande wedstrijden zoveel punten heeft gehaald, dat hij dus gewoon terecht kampioen is geworden.

Bij Valencia werd hij vierde in de CL-poule. ''Tot aan de winterstop behaalde Koeman in de competitie één overwinning en scoorde zijn ploeg in totaal in twee wedstrijden.'' En ook de aap kwam weer uit de mouw: net als bij Ajax kreeg hij het aan de stok met de clubhelden. Echt een rampzalig seizoen (met een best goede selectie), ook al pakte hij de beker.

Valencia was inderdaad een erg slechte periode, dat geeft hij zelf ook toe. Maar bij Benfica schakelde hij Manchester United, Liverpool en Porto uit in de CL. En het scheelde niet veel of hij had Barca uitgeschakeld.

Bij AZ mocht hij de JC schaal gewoon komen ophalen. Die prijs is al niets waard, maar is eigenlijk ook voor 50% van Van Gaal. Bij AZ had 'ie ook maar de helft van de wedstrijden gewonnen.

Die wedstrijd won hij gewoon met 5-1, toen speelde AZ erg goed. En volgens mij maakte hij toen gewoon de opstelling en heeft hij de hele voorbereiding meegemaakt.

Gertjan Verbeek lijkt mij wel wat voor het Nederlands Elftal.

Deren Bliksem schreef:
(quote)

Ik las het in de Privé.

Oja, dat ook nog.

Gelezen op Twitter:
Ons elftal bezocht vanmorgen een weeshuis in Oekraine. "Het is afgrijselijk om al die droevige gezichten te zien", aldus de 6-jarige Pjotr!

En wat doet een Nederlander nadat hij het EK heeft gewonnen?
Hij zet zijn playstation uit en gaat wat anders doen

-

Ondertussen op buienrader.nl:

http://www.buienradar.nl/images.aspx?jaar=-3&bliksem=0&voor&soort=verwachting1x1&tijdid=20126171742

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:28 uur

geplaatst: vandaag om 01:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.