MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Vos

De eerste is binnen!

Majesteus gereden.

Je kunt alleen winnen als de rest verliest.

Het zag er echt plichtmatig uit, maar erg knap en ongelooflijk gegund.

Zephyr
Plichtmatig ?

Je moet het toch altijd eerst maar eens doen ....

Marianne, wereldprestatie !

Zo kwam het over... weinig verrassing, maar misschien is het ook gewoon puur omdat ze daadwerkelijk wint.

Plichtmatig

Gewoon fantastisch gedaan

herman schreef:
Plichtmatig
Waar zijn uw argumenten, meneer de altijd moralistische MusicMeter-ridder?

Zij moest en zou goud winnen, oftewel het was nauwelijks een strijd. Al 10 Km voor de finish kon het al nauwelijks meer fout gaan. Er zat geen sensatie aan deze overwinning, wat niets afdoet aan de fantastische prestatie van Vos. Ze was gewoon eenmaal de beste.

herman schreef:
Plichtmatig

En ook ik doe niet aan argumenten. Nou ja, eentje dan, je hebt poep in je ogen

Plichtmatig klinkt meer alsof er geen emotie bij komt kijken en alsof ze puur wint omdat ze toch niks beters te doen had vandaag. Als je ziet hoe blij ze is, is dit toch meer dan een zakelijke overwinning alleen.

Dat en het feit dat ze uren vantevoren het peloton al uit elkaar trok. Normaal zou je denken dat iemand zijn krachten moet sparen, maar het leek wel alsof ze niet kon wachten en te gretig was.
Maar ja, noem het maar plichtmatig. Moet sport dan voor jou net zo overdreven bombastisch zijn als die metal van je? Had ze achterstevoren over de streep moeten komen of een kilometer voor het einde even met de NOS-verslaggevers moeten bellen om te zeggen dat ze onderweg was? Of had ze een kwartier later moeten vertrekken om te zien of ze de rest nog in zou kunnen halen? Snap niet wat er plichtmatig aan was.

herman schreef:
Moet sport dan voor jou net zo overdreven bombastisch zijn als die metal van je? Had ze achterstevoren over de streep moeten komen of een kilometer voor het einde even met de NOS-verslaggevers moeten bellen om te zeggen dat ze onderweg was? Of had ze een kwartier later moeten vertrekken om te zien of ze de rest nog in zou kunnen halen?

Held.

herman schreef:
Gewoon fantastisch gedaan

Super afgemaakt. Daar kunnen de mannen nog 'een puntje aan zuigen'. Wel ongelooflijk dat de NOS even naar de reclame gaat en er weer in slaagt te laat terug te keren als de medaille ceremonie al is begonnen. Stelletje eikels.

De Spelen op een stuk of 4 BBC zenders vind ik geweldig. Goede verslaggeving.

Die NOS hockeyverslaggever vanmorgen was echt van het niveau Wim Kieft bij Sport1.

herman schreef:
Dat en het feit dat ze uren vantevoren het peloton al uit elkaar trok. Normaal zou je denken dat iemand zijn krachten moet sparen, maar het leek wel alsof ze niet kon wachten en te gretig was.
Maar ja, noem het maar plichtmatig. Moet sport dan voor jou net zo overdreven bombastisch zijn als die metal van je? Had ze achterstevoren over de streep moeten komen of een kilometer voor het einde even met de NOS-verslaggevers moeten bellen om te zeggen dat ze onderweg was? Of had ze een kwartier later moeten vertrekken om te zien of ze de rest nog in zou kunnen halen? Snap niet wat er plichtmatig aan was.

Ik had het gevoel dat de commentatoren de boel aan het opblazen waren, alsof het alle kanten uit kon. Toen die Amerikaanse sprintster eenmaal weg was kon ik me nauwelijks voorstellen hoe het scenario nog fout zou kunnen gaan. Ze wint zo'n beetje alles naar wat ik heb begrepen en ook deze strijd ligt precies in die lijn en van alle verwachtingen.

De overwinning van de waterpolo vrouwen in Peking vind ik toch even heel wat anders. Dat was een ongelooflijke sensatie. Noem je de overwinning van de hockeyvrouwen op België ook niet plichtmatig?

Zephyr
Die dunk van James Hardin tegen de Fransen .............; oef !

Running On Empty schreef:
(quote)

Super afgemaakt. Daar kunnen de mannen nog 'een puntje aan zuigen'. Wel ongelooflijk dat de NOS even naar de reclame gaat en er weer in slaagt te laat terug te keren als de medaille ceremonie al is begonnen. Stelletje eikels.

De Spelen op een stuk of 4 BBC zenders vind ik geweldig. Goede verslaggeving.

Die NOS hockeyverslaggever vanmorgen was echt van het niveau Wim Kieft bij Sport1.
Ik zapte gelukkig net op tijd de belg, waar ze wel op tijd waren.

Ziegler
jasper1991 schreef:

De overwinning van de waterpolo vrouwen in Peking vind ik toch even heel wat anders. Dat was een ongelooflijke sensatie. Noem je de overwinning van de hockeyvrouwen op België ook niet plichtmatig?

Wat blijf je toch hangen in het woord 'plichtmatig'. Het is simpelweg niet een handig gekozen woord.
De NOS noemt Vos 'ongenaakbaar'. Dat past beter,

Zephyr schreef:
Die dunk van James Hardin tegen de Fransen .............; oef !

Was dat die ene waarbij er vier aanvallen in 10 seconden waren waarvan dus uiteindelijk de laatste met een dunk wordt afgemaakt? Heerlijk was die. Wat een snelheid. Ik wil niet weer een hele discussie starten, maar dit is de reden dat ik voetbal soms erg saai vind. Hoe vaak zie je daar 4 aanvallen in 10 seconden?

Laat maar je bedoeld een ander. Ook zeer fraai trouwens.

He$$el_01 schreef:
Hoe vaak zie je daar 4 aanvallen in 10 seconden?

Wekelijks bij Barcelona

Nou nee. Die tikken de bal eerst 40 minuten over op het middenvel.d

Joy4ever schreef:
(quote)

Wekelijks bij Barcelona

Je snapt het eindelijk

edit: Spanje al uitgeschakeld op de OS, tegen Honduras
Iemand de match gezien? Ik zat in het stadion voor de eerste wedstrijd uit de JPL..
Enfin, goed voor de fitheid van Alba in ieder geval..

He$$el_01 schreef:
(quote)

Was dat die ene waarbij er vier aanvallen in 10 seconden waren waarvan dus uiteindelijk de laatste met een dunk wordt afgemaakt? Heerlijk was die. Wat een snelheid. Ik wil niet weer een hele discussie starten, maar dit is de reden dat ik voetbal soms erg saai vind. Hoe vaak zie je daar 4 aanvallen in 10 seconden?

Laat maar je bedoeld een ander. Ook zeer fraai trouwens.
Het is waar je van houdt. Ik zou voetbal echt niks meer vinden als er gemiddeld 50 goals in een wedstrijd zouden vallen. Een voetbalwedstrijd kent over het algemeen een een of meerdere climaxen, dat mis ik bij veel andere sporten.

Jasper 1991 is hier wel de sport kenner pur sang;
Vos die wel aan de hoge verwachtingen voldoet, daar waar vele andere favorieten falen, en dan zeggen dat de boel wordt opgeblazen.
......dat je op je twintigste nog niet uit die fase bent......

In ieder geval zal Evans tijdens de tijdrit geen enkele verwachting meer vervullen:
Bron: BBC Sport:
Cadel Evans ruled out of Olympic time trial by fatigue

Former world champion Cadel Evans has been ruled out of the men's individual time trial because he is exhausted.

jasper1991 schreef:
(quote)
Waar zijn uw argumenten, meneer de altijd moralistische MusicMeter-ridder?

Zij moest en zou goud winnen, oftewel het was nauwelijks een strijd.

Daar lopen er wel meer van rond die dat denken dan wel willen en die halen het ook niet. Als het zo makkelijk was zoals jij het aangeeft won iedereen elke week de toto...

jasper1991 schreef:
(quote)
Het is waar je van houdt. Ik zou voetbal echt niks meer vinden als er gemiddeld 50 goals in een wedstrijd zouden vallen. Een voetbalwedstrijd kent over het algemeen een een of meerdere climaxen, dat mis ik bij veel andere sporten.

Ja, die climaxen zijn natuurlijk het mooist inderdaad. Maar het vervelende is dat je soms 90 minuten moet wachten op die climax. Tussendoor gebeurd er soms gewoon te weinig. De leukste wedstrijden zijn toch de wedstrijden waarin er veel goals vallen en waarbij het spel snel van de ene kant naar de andere kant van het veld gaat (voor de neutrale toeschouwer vooral).

Nog leuke sporten vandaag op tv naast tennis? Ik ga er in ieder geval wel van uit dat ze tennis gaan uitzenden.

Stijn_Slayer
Helaas kon m'n dag gister niet veel slechter verlopen en moest ik de hele dag in het ziekenhuis zitten. Had USA - FRA (basketbal) graag gezien. Eenmaal thuis nog wel een stukje samenvatting gezien. Frankrijk werd met gemak weggespeeld zo te zien.

Gisteren waren de kwalificaties voor het turnen voor vrouwen. De Amerikaanse Jordyn Wieber (regerend wereldkampioene op de meerkamp) werd vierde in de kwalificatie en de beste 24 plaatsen zich voor de finale. Niks aan de hand zou je zeggen.

Toch mag ze niet naar de finale, omdat er maar twee deelnemers per land aan de finale mogen deelnemen. En laten de twee andere Amerikaansen nu toevallig tweede en derde geworden zijn... Ook de nummers 12, 21 en 22 uit de kwalificatie wordt zo een finaleplaats door hun neus geboord.

Ik vraag me af: Waarom?! Wie heeft deze stomme regel bedacht? Ik vind dit echt een regelrechte schande.

Stijn_Slayer
In dit geval wel. Als het om tien Amerikanen gaat, is het weer een ander geval. Alhoewel, de besten verdienen het ook wel weer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:08 uur

geplaatst: vandaag om 01:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.