Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 14:46 uur
Ik had zelfs kippenvel 's avonds bij de herhaling van Epke (was aan het werk en de live stream lag plat), en dat terwijl ik toen al wist dat hij goud had. Met stip m'n favoriete moment van de Spelen, gevolgd door Vos en Kromo. Favoriete moment zonder Nederlandse inbreng is toch wel de gouden plak van Murray, terwijl ik toch een groot Federer fan ben.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 14:46 uur
musician schreef:

Mijn liefde voor Guidetti al die tijd is heel verklaarbaar. Feyenoord had door moeten gaan naar de volgende ronde maar je ziet hoe het gaat.

Mijn liefde voor Guidetti al die tijd is heel verklaarbaar. Feyenoord had door moeten gaan naar de volgende ronde maar je ziet hoe het gaat.
Iedere Feyenoord hoopt natuurlijk op een langer verblijf van Guidetti.
Overigens, zijn kooopprijs ligt relatief gezien helemaal niet zo hoog en had hij er gisteravond eentje ingeschoten, dan had zich dat vanzelf al leuk terug betaald.
Ten eerste wil Guidetti niet langdurig naar Feyenoord, dus zet dat alvast uit je hoofd. Al zou Feyenoord het geld gehad hebben, dan nog zou het niet gelukt zijn. Guidetti wil een stap hogerop, dus kopen was geen optie. Als we het over huur hebben: we zijn allereerst afhankelijk van Manchester City. Feyenoord mag "geluk" hebben dat Guidetti die virus heeft en dus nog kans maakt op een nieuw verhuur van Guidetti aan Feyenoord, zodat hij hier kan revalideren (de doktoren kennen 'm onderhand...) en langzamaan mee kan spelen. Een win/win situatie.
Dan moet ik opeens terugdenken aan het seizoen dat Feyenoord de toenmalige Europa League won, in 2002. Toen werden ze ook uitgeschakeld in de Championsleague en zijn ze daarna in een rustig tempo opgestoomd naar het kampioenschap.
Je haalt wat dingen door elkaar. Feyenoord werd dat jaar geen kampioen, maar waarschijnlijk bedoel je de winst van de UEFA Cup. In dat jaar speelde Feyenoord wel in de poulefase van de CL, dus kwam het na de winterstop te spelen voor de UEFA Cup (wat fantastisch was).
Een herhaling van dat scenario lijkt mij helemaal niet kansloos....
Mij wel. Tal van clubs die veel meer kwaliteit hebben dan Feyenoord. PSV heeft dan misschien wel een klein kansje, al is hun verdediging niet goed genoeg voor die prijs. Maar geluk is ook nodig.
Zonder spits wordt het een moeizaam seizoen, met veel 0-0 wedstrijden, of in ieder geval veel Feyenoord wedstrijden met weinig doelpunten. Met 1 punt schiet je immers (geen woordspeling) niet veel op.
0
Hendrik68
geplaatst: 8 augustus 2012, 14:48 uur
Ik vind Smeets tijdens de OS ook een wereld van verschil met de Avondetappe. Daar werpt hij zich op als de autoriteit op Tourgebied. Tijdens de OS geeft hij over het algemeen iedereen keurig de ruimte. Mijn complimenten.
Valt mij inderdaad ook op dat het zeilen goed te volgens is. Ik vond het altijd zo onoverzichtelijk, maar nu is het goed te zien en dan is het direct ook leuk.
Straks weer hockey en vanavond Churandy. Weer een leuke dag.
Valt mij inderdaad ook op dat het zeilen goed te volgens is. Ik vond het altijd zo onoverzichtelijk, maar nu is het goed te zien en dan is het direct ook leuk.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 14:51 uur
@ Musician:
Feyenoord blijft hoop koesteren op terugkeer Guidetti | Feyenoord nieuws | FR12.nl
(net geplaatst).

Feyenoord blijft hoop koesteren op terugkeer Guidetti | Feyenoord nieuws | FR12.nl
(net geplaatst).

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 15:01 uur
Ik weet niet of het nou zo verstandig is als Feyenoord gaat zitten wachten (gokt) op een spits die aan het revalideren is en misschien wel weer voor een jaartje naar Feyenoord mag.
Overigens duiken dit soort verwachtingen toch weer regelmatig op.
Misschien kan Feyenoord volgend seizoen (2013-14) wat van de Murdoch centjes gebruiken.
Misschien kan Feyenoord volgend seizoen (2013-14) wat van de Murdoch centjes gebruiken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 augustus 2012, 15:07 uur
herman schreef:
Vernederend? Dat vind ik toch niet hoor. Ajax heeft zich vorig jaar kranig geweerd in 4 van de 6 wedstrijden en ook in de thuiswedstrijd tegen Real speelden ze respectabel voetbal. Ze missen nu dan wel Vertonghen, maar alle andere spelers zijn weer een tikje beter en ervarener en het team is weer iets meer op elkaar ingespeeld. Ik denk dat Ajax het best positief in kan zien, al kan het natuurlijk zijn dat PSV langszij komt. Maar dat is ook geen wonder gezien de spelers die zij de afgelopen twee seizoenen hebben aangekocht.
Vernederend? Dat vind ik toch niet hoor. Ajax heeft zich vorig jaar kranig geweerd in 4 van de 6 wedstrijden en ook in de thuiswedstrijd tegen Real speelden ze respectabel voetbal. Ze missen nu dan wel Vertonghen, maar alle andere spelers zijn weer een tikje beter en ervarener en het team is weer iets meer op elkaar ingespeeld. Ik denk dat Ajax het best positief in kan zien, al kan het natuurlijk zijn dat PSV langszij komt. Maar dat is ook geen wonder gezien de spelers die zij de afgelopen twee seizoenen hebben aangekocht.
Tegen Real konden ze niet winnen en speelden ze inderdaad goed. Daar werd een spelletje van bovenaf gespeeld. De eerste wedstrijd werden ze overigens wel van de mat getikt. Elke speler van Real liep minstens twee keer zo snel.
Maar wat te denken van de voorbije jaren met de wedstrijden tegen Brondby, Kopenhagen en zelfs Maccabi Tel Aviv? Als je daar al niet eens meer kunt winnen en fatsoenlijk spel kunt brengen, tja....
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 15:56 uur
Rudi S schreef:
Ik weet niet of het nou zo verstandig is als Feyenoord gaat zitten wachten (gokt) op een spits die aan het revalideren is en misschien wel weer voor een jaartje naar Feyenoord mag.
Lijkt me logisch dat Feyenoord wat van die centjes kan en gaat gebruiken.

Feyenoord zal ook niet wachten op Guidetti, maar heeft momenteel geen mogelijkheid om een bruikbare spits te kopen en - waarschijnlijk - nog geen bruikbare spits gevonden om te huren. Als de keuze gemaakt moet worden tussen Guidetti (over zo'n 3 maanden) of helemaal niets, dan is de keuze makkelijk.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 15:57 uur
Stijn_Slayer schreef:
Tegen Real konden ze niet winnen en speelden ze inderdaad goed. Daar werd een spelletje van bovenaf gespeeld. De eerste wedstrijd werden ze overigens wel van de mat getikt. Elke speler van Real liep minstens twee keer zo snel.
In Spanje werd Ajax van het kastje naar de spreekwoordelijke muur gestuurd. In Amsterdam kon Ajax redelijk meekomen tegen Real B.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 16:07 uur
Hendrik68 schreef:
Ik vind Smeets tijdens de OS ook een wereld van verschil met de Avondetappe. Daar werpt hij zich op als de autoriteit op Tourgebied.
Ik vind Smeets tijdens de OS ook een wereld van verschil met de Avondetappe. Daar werpt hij zich op als de autoriteit op Tourgebied.
Dat is hij dan ook echt. Zeker nu Jean (Nelissen) niet meer leeft.
Hendrik68 schreef:
Zeker weten...hopen we dan toch.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 16:41 uur
Hockey is populair geloof ik, de stream van de NOS loopt alweer vast 

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 16:56 uur
Een verse medaille bij het paardjesspringen, de kleur is alleen nog niet bekend. Schroder moet nog een tweestrijd aangaan met een andere ruiter die eveneens als tweede is geëindigd. Met andere woorden, het wordt zilver of brons.
De hockeydames gaan wat minder voortvarend zo te zien
De hockeydames gaan wat minder voortvarend zo te zien

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 17:10 uur
Justus18 schreef:
Het kostte wat moeite, maar ik volg de livestream.
Het kostte wat moeite, maar ik volg de livestream.
Ja, ik nu ook maar maar dat zal wel zijn omdat het nu rust is

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 17:18 uur
Ah, dat wist ik niet. Ze zijn dus (terecht) bij het springen blijven hangen.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 17:19 uur
Ik kijk nu naar te grote mannen op te kleine fietsjes. Zo nu en dan prijs ik mij gelukkig niet de vriendin van een van de deelnemers te zijn, laat staan een van de deelnemers. Nederland (Van Gendt) staat eerste, maar zonder commentaar weet ik niet wat dat waard is.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 17:34 uur
Nederland 1 en 3 bij de plaatsing van de BMX. Daar moeten medaillekansen in zitten.
Ondertussen incasseren de hockeydames een tegendoelpunt, terwijl ik ze in de tweede helft wat beter vond.
Ondertussen incasseren de hockeydames een tegendoelpunt, terwijl ik ze in de tweede helft wat beter vond.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 17:40 uur
2-2 
Edit: maar nu mogen ze blij zijn dat ze de verlenging hebben gehaald

Edit: maar nu mogen ze blij zijn dat ze de verlenging hebben gehaald

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 18:16 uur
Poeha schreef:
(quote)
Meen je dit?
Ik ben het wel eens dat Mart tijdens de OS een stuk minder ergerlijk is dan gewoonlijk.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 18:36 uur
GrafGantz schreef:
Met stip m'n favoriete moment van de Spelen, gevolgd door Vos en Kromo
Met stip m'n favoriete moment van de Spelen, gevolgd door Vos en Kromo
Vooral het commentaar was echt fantastisch, dat maakte de prachtige oefening van Epke nog mooier en zeker het mooiste moment tot nu toe.
Erg benieuwd naar Sedoc en Churanday vanavond!!
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 18:44 uur
Shoot-out, best leuk om te zien. Ik hoop dat er een paar hooggeplaatste mensen van het voetbal naar deze wedstrijd hebben gekeken. Verandering is verre van slecht voor je sport.
Mooi dat ze door zijn trouwens, maar dat mocht ook wel. Ze maakten het onnodig spannend, maar uiteindelijk goed er voor gevochten.
Mooi dat ze door zijn trouwens, maar dat mocht ook wel. Ze maakten het onnodig spannend, maar uiteindelijk goed er voor gevochten.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 18:49 uur
He$$el_01 schreef:
Shoot-out, best leuk om te zien. Ik hoop dat er een paar hooggeplaatste mensen van het voetbal naar deze wedstrijd hebben gekeken. Verandering is verre van slecht voor je sport.
In Amerika doen (of deden?) ze dat al een tijdje. Bij hockey werkt het, bij voetbal ziet het er niet uit. Er zijn wel wat dringendere veranderingen dan de pingels.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 18:56 uur
Ja, het staat er een beetje raar inderdaad. Ik vond de shoot-out leuk om te zien. Met die tweede regel bedoelde ik eerder het gebruik van camerabeelden dat over het algemeen redelijk goed werkt.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 20:14 uur
Volgens mij klopt de puntentelling bij het turnen niet. Ik heb zojuist het Engelse commentaar gehoord en ook in de krant gelezen wat Sports Illustrated ervan vond. En ik heb het zelf nog een keer teruggezien. Het verbinden van 2 elementen levert 0,2 bonus op. Het verbinden van 3 elementen levert slechts 0,4 op (want 2 keer 0,2), maar het is toch echt moeilijker om 3 aan elkaar te verbinden. De uitvoering was ook niet zo geweldig en gelukkig stond Epke stil bij zijn afsprong. Sportman van het Jaar!
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 20:42 uur
Nicolage Rico schreef:
In Spanje werd Ajax van het kastje naar de spreekwoordelijke muur gestuurd. In Amsterdam kon Ajax redelijk meekomen tegen Real B.
(quote)
Huh? Heb je de thuis wedstrijd wel gezien? Ajax stond 2-0 voor ware het niet dat de arbitrage beide doelpunten onterecht afkeurde. Dat is niet 'aardig meekomen' als je het mij vraagt. Sowieso had Ajax vorig seizoen een uitstekende kans om door te bekeren maar door een ongelofelijke uitslag in een andere wedstrijd is dat nooit gebeurd. Dat NL clubs niets in de CL te zoeken zouden hebben is ook grote onzin.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.