MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Running On Empty schreef:
Schiet Feyenoord nu echt wel wat op met de komst van Joris Mathijsen?

Die heeft toch ook wel zijn beste tijd gehad en echt snel is hij ook niet.

Ik denk dat Mathijsen één van de betere verdedigers van de Eredivisie wordt (ook al is hij al op zijn retour). Een echte leidinggever is hij niet, maar hij zal vast het jonge grut om hem heen kunnen coachen met al zijn ervaring. Vlaar was ook niet snel en nog minder wendbaar dan Mathijsen.

Dan heb je achterin:

Janmaat - de Vrij - Mathijsen - Bruno Martins Indi.

Voorlopig één van de, of dé, beste verdediginglinie(s) van de Eredivisie.

Nu voorin nog...

He$$el_01 schreef:
(quote)

Naja, vooral met het judo hebben we het toch wel laten liggen hoor. Zelfs de technisch directeur van de judobond heeft dat gezegd. En ik dacht dat we normaal gesproken ook wel wat meer medailles halen bij het roeien. Daarnaast had je nog kanshebbers als Verwijlen en Vos (tijdrit) en een paar sporters die net vierde of vijfde worden. Dan vind ik het niet gek dat er even wat negatievere gedachtes zijn.

Met BMX hebben we trouwens toch ook kanshebbers?

Zoals Niels al zegt: niet elke kanshebber wint een medaille. Er zit speling tussen wat men hoopt en wat daadwerkelijk te verwachten valt. Sinds Mark Huizinga falen de Nederlandse judoka's eigenlijk altijd op het finale moment. Als je dan hoort dat Bosch bang is om tegen die Française te judo'en en bij Grol, met al zijn ervaring, de voorbereiding toch in de soep loopt, dan is, realistisch gezien, brons een te verwachten resultaat. Wat betreft roeien behoorde de afgelopen jaren alleen de lichte dubbeltwee (van Eupen en vd Kolk) tot de echte wereldtop, maar die zijn gestopt. De rest moest het hebben van incidentele uitschieters. Tenslotte presteert Marianne Vos al jaren niet echt meer op de tijdrit (legt ze ook niet de focus op), dus ook daar viel het te verwachten dat ze geen medaille zou halen.

Ik heb voorafgaand aan de Spelen een voorspelling gedaan (zie 'Vraag van de dag-topic') en daarin had ik 2x brons bij judo en 1x brons bij roeien voorspeld. Dat is uitgekomen. Van mijn voorspelde medaillewinnaars (inclusief Epke, die ik was vergeten) heeft alleen Verwijlen geen medaille gehaald. Daar tegenover staat, dat ik het zilver voor de springruiters en het brons voor Marleen Veldhuis en Teun Mulder niet had verwacht. Voor de rest had ik alle medaillewinnaars voorspeld, alleen de kleur was soms anders. Dat is niet om op te scheppen over mijn voorspellende gaven, maar meer om aan te geven dat de prestaties redelijk conform mijn verwachtingen als relatieve leek zijn, dus dat men bij het NOC*NSF diezelfde conclusie wel zal trekken.

Overigens, bij BMX zie ik alleen voor Raymon vd Biezen heel misschien een medaille weggelegd, maar dan moet hij een enorme uitschieter hebben. Dan verwacht ik eerder nog een medaille voor een individuele springruiter.

Eerlijk is eerlijk - vooraf had je gedacht Feyenoord - Kiev: Feyenoord is kansloos. Maar als je de beelden (samenvattingen) hebt gezien, kan je alleen maar oordelen dat Kiev met veel mazzel is doorgegaan en dat Feyenoord idd een nieuwe scherpschutter nodig heeft - de 23 van Guidetti verklaren dan veel.

FC Utrecht kan voor komende zondag zijn borst nat maken, dat heb ik ook gezien. Erg jammer voor Feyenoord gisteren tegen Kiev want ze hadden het zeker verdiend. Prima ploeg met een geweldige Stefan De Vrij.

Mjuman schreef:
Eerlijk is eerlijk - vooraf had je gedacht Feyenoord - Kiev: Feyenoord is kansloos. Maar als je de beelden (samenvattingen) hebt gezien, kan je alleen maar oordelen dat Kiev met veel mazzel is doorgegaan en dat Feyenoord idd een nieuwe scherpschutter nodig heeft - de 23 van Guidetti verklaren dan veel.

Tsja iets met een kalf en een put... Jammer, want het had er echt ingezeten. Je zal me wel weer een opportunist vinden, maar met een spits die er 20 per seizoen inlegt, gaat dit Feyenoord gewoon meedoen in de top 3 dit seizoen.

Running On Empty schreef:
FC Utrecht kan voor komende zondag zijn borst nat maken, dat heb ik ook gezien. Erg jammer voor Feyenoord want ze hadden het zeker verdiend. Prima ploeg met een geweldige Stefan De Vrij.

Clasie heeft in twee wedstrijden laten zien heel gemakkelijk met het niveau mee te komen. Sterker nog: vond hem over 2 wedstrijden waarschijnlijk de beste speler op het veld.

Jammer genoeg speelde Brown bij de verkeerde partij...

Clasie was gisteren inderdaad weer fantastisch, vrind Van Gaal op de tribune dus wellicht zit hij er gewoon bij tegen Belgie...

Nu nog even Schaken leren koppen (verder was hij prima) en Immers van een meter of 2,5 leren scoren en er kan niks meer fout gaan!

Titmeister schreef:
(quote)

Zoals Niels al zegt: niet elke kanshebber wint een medaille. Er zit speling tussen wat men hoopt en wat daadwerkelijk te verwachten valt. Sinds Mark Huizinga falen de Nederlandse judoka's eigenlijk altijd op het finale moment. Als je dan hoort dat Bosch bang is om tegen die Française te judo'en en bij Grol, met al zijn ervaring, de voorbereiding toch in de soep loopt, dan is, realistisch gezien, brons een te verwachten resultaat. Wat betreft roeien behoorde de afgelopen jaren alleen de lichte dubbeltwee (van Eupen en vd Kolk) tot de echte wereldtop, maar die zijn gestopt. De rest moest het hebben van incidentele uitschieters. Tenslotte presteert Marianne Vos al jaren niet echt meer op de tijdrit (legt ze ook niet de focus op), dus ook daar viel het te verwachten dat ze geen medaille zou halen.

Ik heb voorafgaand aan de Spelen een voorspelling gedaan (zie 'Vraag van de dag-topic') en daarin had ik 2x brons bij judo en 1x brons bij roeien voorspeld. Dat is uitgekomen. Van mijn voorspelde medaillewinnaars (inclusief Epke, die ik was vergeten) heeft alleen Verwijlen geen medaille gehaald. Daar tegenover staat, dat ik het zilver voor de springruiters en het brons voor Teun Mulder niet had verwacht. Voor de rest had ik alle medaillewinnaars voorspeld, alleen de kleur was soms anders. Dat is niet om op te scheppen over mijn voorspellende gaven, maar meer om aan te geven dat de prestaties redelijk conform mijn verwachtingen als relatieve leek zijn, dus dat men bij het NOC*NSF diezelfde conclusie wel zal trekken.

Overigens, bij BMX zie ik alleen voor Raymon vd Biezen heel misschien een medaille weggelegd, maar dan moet hij een enorme uitschieter hebben. Dan verwacht ik eerder nog een medaille voor een individuele springruiter.

Twee bronzen medailles als je zes kanshebbers hebt is gewoon te weinig. Dat er voor sommige sporters goede redenen voor zijn maakt het natuurlijk niet minder teleurstellend. De zilveren medaille voor de 4x100 dames is eigenlijk ook teleurstellend als je 4 jaar lang alles wint. Natuurlijk is het nog steeds knap hoor, maar het is toch jammer dat er net op dat moment één of twee zwemster hun minste wedstrijd zwemmen, Vos was niet echt een kanshebber inderdaad, ik bedoelde ook meer die andere Nederlandse (ben even de naam kwijt). Ik had gehoord dat die ook kansen had, maar blijkbaar viel dat tegen. Verwijlen zelfde verhaal.

Ik zeg niet dat elke kanshebber of favoriet meteen een medaille moet halen, maar als je zoals die wielrenster, Verwijlen en sommige judoka's dan eigenlijk totaal niet in de buurt komt van je doel mag ik dat toch onvoldoende noemen, dat doen ze zelf waarschijnlijk ook wel.

Oké, bij roeien zijn we blijkbaar minder goed dan ik had verwacht, dus dan is één medaille gewoon goed. We haalden de voorgaande keren altijd minstens twee medailles, dus daar ging ik een beetje van uit.

Van mij mag je trouwens best opscheppen over je voorspellende gaven hoor.

Ik vind het trouwens wel een goed idee om K-1 een olympische sport te maken. Dan halen we toch weer een aantal medailles extra.

vigil schreef:
Clasie was gisteren inderdaad weer fantastisch, vrind Van Gaal op de tribune dus wellicht zit hij er gewoon bij tegen Belgie...

Nu nog even Schaken leren koppen (verder was hij prima) en Immers van een meter of 2,5 leren scoren en er kan niks meer fout gaan!

Er zal een goede spits bij moeten en dan staat er gewoon een prima elftal. Ben benieuwd of ze daar nog iemand voor kunnen halen en wie dat gaat worden.

Stijn_Slayer
De eerste meevaller van het voetbalseizoen: al het CL-geld is voor Ajax.

Sintnicolaas

Dat gaat met kerst alweer de prullenbak in ivm paniekaankoop.

Kippenvel gisteren bij Epke Voor mij het hoogtepunt van de Spelen, er hing een magische Olympische sfeer zoals in extreme ook vier jaar geleden bij Usain Bolt.

De andere hoogtepunten tot dusver zijn voor mij het goud voor Murray en daarna de 100 meter van Bolt.

Mjuman schreef:

Mijn liefde voor Guidetti al die tijd is heel verklaarbaar. Feyenoord had door moeten gaan naar de volgende ronde maar je ziet hoe het gaat.

Overigens, zijn kooopprijs ligt relatief gezien helemaal niet zo hoog en had hij er gisteravond eentje ingeschoten, dan had zich dat vanzelf al leuk terug betaald.

Nog steeds bestaat de minieme mogelijkheid dat Guidetti naar Feyenoord gaat, de beslissing valt deze maand.
Dan moet ik opeens terugdenken aan het seizoen dat Feyenoord de toenmalige Europa League won, in 2002. Toen werden ze ook uitgeschakeld in de Championsleague en zijn ze daarna in een rustig tempo opgestoomd naar het kampioenschap.

Een herhaling van dat scenario lijkt mij helemaal niet kansloos....

Wat Ajax doet met al dat Championsleague geld, afgezien dat het nogal een oneerlijke verdeling is, blijkbaar niets in de praktijk. De eerste de beste wedstrijd tegen PSV zijn ze al kansloos. Ik geloof ook niet dat Feyenoord in vorm daar ook maar iets van heeft te duchten.

Teunnis schreef:
Kippenvel gisteren bij Epke Voor mij het hoogtepunt van de Spelen, er hing een magische Olympische sfeer zoals in extreme ook vier jaar geleden bij Usain Bolt.

Mooi is te zien op een you tube filmpje het enthousiasme van de andere athleten aan de kant,
met name de amerikanen, maar ook de chinezen.
Zie bv commentaar hier over op de telegraaf site.

Teunnis schreef:

De andere hoogtepunten tot dusver zijn voor mij het goud voor Murray en daarna de 100 meter van Bolt.

Goh, dit zijn ook voor mij de hoogtepunten, nu ik erover nadenk.
Maar ook de andere Nederlandse medaillewinnaars hebben me veel spanning bezorgd natuurlijk.

En die commentator Hans van Zetten bij de rekstokfinale.
Hij trok me helemaal mee in z'n enthousiasme. Mede dankzij hem is de finale van Epke voor mij tot nu toe het hoogtepunt van de Spelen. Het mag gezegd worden!

He$$el_01 schreef:
(quote)

Twee bronzen medailles als je zes kanshebbers hebt is gewoon te weinig. Dat er voor sommige sporters goede redenen voor zijn maakt het natuurlijk niet minder teleurstellend. De zilveren medaille voor de 4x100 dames is eigenlijk ook teleurstellend als je 4 jaar lang alles wint. Natuurlijk is het nog steeds knap hoor, maar het is toch jammer dat er net op dat moment één of twee zwemster hun minste wedstrijd zwemmen, Vos was niet echt een kanshebber inderdaad, ik bedoelde ook meer die andere Nederlandse (ben even de naam kwijt). Ik had gehoord dat die ook kansen had, maar blijkbaar viel dat tegen. Verwijlen zelfde verhaal.

Ik zeg niet dat elke kanshebber of favoriet meteen een medaille moet halen, maar als je zoals die wielrenster, Verwijlen en sommige judoka's dan eigenlijk totaal niet in de buurt komt van je doel mag ik dat toch onvoldoende noemen, dat doen ze zelf waarschijnlijk ook wel.

Oké, bij roeien zijn we blijkbaar minder goed dan ik had verwacht, dus dan is één medaille gewoon goed. We haalden de voorgaande keren altijd minstens twee medailles, dus daar ging ik een beetje van uit.

Van mij mag je trouwens best opscheppen over je voorspellende gaven hoor.

Ik vind het trouwens wel een goed idee om K-1 een olympische sport te maken. Dan halen we toch weer een aantal medailles extra.

Natuurlijk een individuele sporter wil altijd het hoogst mogelijke en zal dan ook ontevreden zijn als hij dit niet haalt - terecht, daarvoor ben je topsporter. Als je naar de prestaties van de hele equipe kijkt, zijn er altijd sporters die tegenvallen en sporters die boven hun kunnen presteren. Je kunt inderdaad stellen dat Verwijlen, de 4x100 estafette en de judoka's tegen zijn gevallen - die wielrenster (Ellen van Dijk) had naar mijn weten ook niet meer dan een kleine kans op een medaille. Daar tegenover staat de boven verwachting goede prestaties van de springruiters, Veldhuis en Mulder. En natuurlijk is het geweldig als je het als favoriet (Vos, Kromowidjojo, van Rijsselberghe, Zonderland) waarmaakt. Ik denk dat je, enigszins afhankelijk van de resultaten van de nog komende medaillekandidaten, al voorzichtig kan stellen dat het geslaagde Spelen zijn voor NL...

Zeker waar. Ik had het er ook meer over dat de eerste paar dagen redelijk tegen vielen. Die zijn de laatste paar dagen echter wel weer helemaal goed gemaakt natuurlijk.

Fortunato schreef:
(quote)

Goh, dit zijn ook voor mij de hoogtepunten, nu ik erover nadenk.
Maar ook de andere Nederlandse medaillewinnaars hebben me veel spanning bezorgd natuurlijk.

En die commentator Hans van Zetten bij de rekstokfinale.
Hij trok me helemaal mee in z'n enthousiasme. Mede dankzij hem is de finale van Epke voor mij tot nu toe het hoogtepunt van de Spelen. Het mag gezegd worden!

Phelps vind ik ook zeker wel een hoogtepunt. Ongelofelijk wat die man heeft laten zien. Sanchez na zijn winst op de 400 meter horden vond ik ook mooi om te zien. Daarnaast elke gouden medaille van de Nederlanders natuurlijk.

De commentator bij het turnen vind ik sowieso wel erg goed. Hij heeft het voor elkaar gekregen om sommige dingen zo goed uit te leggen dat ik het zelfs nog een beetje ga begrijpen. Ik begin het turnen steeds leuker te vinden.

Stijn_Slayer schreef:
De eerste meevaller van het voetbalseizoen: al het CL-geld is voor Ajax.

En een stuk minder punten voor Nederland, waardoor Ajax als het dadelijk weer 2de gaat worden achter PSV zich niet direct kan plaatsen maar ja dat zijn van die lange termijn zaken...

Je moet natuurlijk ook niet tweede worden. Dat zou stom zijn.

Hendrik68
Wat een fantastische dag gisteren. De beelden van Epke zijn nu al legendarisch. Wat een oefening als je als laatste van de favorieten moet en je weet dat niemand gefaald heeft. Hij had het niet gezien verder, maar aan het gejuich te horen wist hij wel dat hij niets mocht laten liggen. En het dan "gewoon" doen. Het eerste individuele turngoud in de historie. Mijn dochter die ook op turnen zit heeft het er de hele dag over. Ik ben benieuwd of de turnvereniging opeens een storm aan nieuwe leden krijgt.

Het streven van Nederland was 18 medailles. We hebben er nu 14, dus dat schiet aardig op, met 2 grote kansen op een hockeymedaille, Cornellissen bij de dressuur, misschien een springruiter, misschien Schuil/Nummerdor, wie weet wat Martina kan op de 200. Dan vergeet ik de kans op een zeilmedaille nog en vast nog wel een. Met een beetje geluk overschrijden we de 18 nog.

Zondag begint de competitie alweer, maar hoe zo'n voetballiefhebber ik ook ben, het kan me op dit moment helemaal niet boeien. Groningen moet direct uit naar Twente, ze doen maar. De OS zijn vele malen interessanter op dit moment.

Klopt, als het tij weer keert kan het zomaar zijn dat Ajax 5 jaar geen CL speelt.

Maar moet zeggen dat het voetbal mij momenteel ook niet kan schelen. Heb ook niets van Feyenoord - Kiev gezien, op een minuutje samenvatting na.

Nee, van het voetbal volg ik nu ook helemaal niets. Transfernieuws, de Johan Cruijff-schaal of kwalificatierondes voor Europese toernooien kunnen me op dit moment niks schelen.
Naar mate het voetbalseizoen vordert, krijg ik toch wel weer (veel meer dan) genoeg voetbal voorgeschoteld.

Stijn_Slayer
vigil schreef:
(quote)

En een stuk minder punten voor Nederland, waardoor Ajax als het dadelijk weer 2de gaat worden achter PSV zich niet direct kan plaatsen maar ja dat zijn van die lange termijn zaken...

Ach, geen enkele Nederlandse club heeft wat te zoeken in de CL.

En BATE Borisov, Cluj of Famagusta wel? Zowel Nederlandse als Belgische topclubs verdienen een CL-deelname.

Stijn_Slayer
Natuurlijk verdienen die clubs het ook niet, maar om die clubs nu als maatstaf te gebruiken... Financieel is het aantrekkelijk en spelers kunnen zich een klein beetje ontwikkelen, maar sportief gezien is het vaak ronduit vernederend.

Vernederend? Dat vind ik toch niet hoor. Ajax heeft zich vorig jaar kranig geweerd in 4 van de 6 wedstrijden en ook in de thuiswedstrijd tegen Real speelden ze respectabel voetbal. Ze missen nu dan wel Vertonghen, maar alle andere spelers zijn weer een tikje beter en ervarener en het team is weer iets meer op elkaar ingespeeld. Ik denk dat Ajax het best positief in kan zien, al kan het natuurlijk zijn dat PSV langszij komt. Maar dat is ook geen wonder gezien de spelers die zij de afgelopen twee seizoenen hebben aangekocht.

Teunnis schreef:

Dit zijn ook zo'n beetje mijn hoogtepunten. Murray volgde ik dan wat minder. Maar wat ik in de samenvatting zag was fantastisch.
Zelf zou ik als hoogtepunt de 100m vrije slag willen toevoegen van Kromowidjojo. Sowieso vind ik zwemmen samen met atletiek de spectaculairste onderdelen van de spelen. Ook de keirin vond ik gister een erg vet onderdeel.

Ik vond het zeilen waarin we bijna goud haalden ook wel mooi. De twee topfavorieten hinderden elkaar zo erg dat een minuut voor het einde een Nederland virtueel goud te pakken had. Helaas werd hij toch nog vijfde. Wel jammer dat de NOS het amper in beeld heeft gebracht, maar er kwam wel een leuk item over voorbij in het programma van Smeets.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:37 uur

geplaatst: vandaag om 11:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.