Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 16:01 uur
Hendrik68 schreef:
Ach ja, zo heeft ieder zijn gebreken. Nog een paar daagjes OS en dan nog een maandje wachten en dan begint de NFL weer. Heerlijk.
Ach ja, zo heeft ieder zijn gebreken. Nog een paar daagjes OS en dan nog een maandje wachten en dan begint de NFL weer. Heerlijk.
Eerst de Eredivisie start en uiteraard dan de MLB World Series in Oktober !!

0
Hendrik68
geplaatst: 9 augustus 2012, 16:03 uur
Honkbal is uiteraard een prachtige sport. Ik heb er zelf op gezeten, dus kan ik moeilijk anders zeggen. Ik vind ook cricket geweldig, al zie ik dat bijna nooit.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 16:21 uur
Honkbal is wel grappig als er iets gebeurd. Helaas duren die wedstrijden veel te lang en gebeurd en soms een lange tijd helemaal niks.
American Football kan in mijn ogen niet op tegen Rugby.
American Football kan in mijn ogen niet op tegen Rugby.
0
Hendrik68
geplaatst: 9 augustus 2012, 16:37 uur
Rugby heeft zeker ook zijn charmes en American Football is er enigszins van afgeleid. Rugby gaat mij meestal iets te traag en er mag, hoewel je anders zou denken, helemaal niks. Je mag de scheidsrechter nog niet eens vragend aankijken. Ik keek in het verleden redelijk veel naar Rugby League waar je net als met American Football ook met pogingen werkt. Krijg je bovenin beeld 5th tackle en zo. Is iets sneller dan gewoon rugby en was tot Rugby Union professioneel werd de tak van Rugby waar je geld mee kon verdienen. Tegenwoordig kan je in beide takken rijk worden.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 16:42 uur
American Football: man, man - aantal malen 'mee gemogen' naar een wedstrijd van de 49'ers. Het gedoe eromheen is leuker dan de wedstrijd zelf: booooring. En mijn US-collega bleef maar lullen over hoe mooi dit en hoe mooi dat - alleen de zwaai-meisjes van het voor- en tussenspel waren - langgebeend - wel te genieten.
Heb die collega destijds ooit ook meegenomen naar de FC en naar de Amsterdam Arena (we hadden vanuit het werk wel eens luxe tickets) - hij vond het een ongeordend gebeuren en bleef maar vragen stellen over spelregels en tactiek. Nee Europeanen en Amerikanen zijn hoogstens met sporten met twee wielen - 4 wielen ook niet; dat rare oval racing - en/of een racket een beetje compatibel.
Rugby, Gaelic Football en Hurling dat zijn ideale sporten om je tanden te verliezen
Heb die collega destijds ooit ook meegenomen naar de FC en naar de Amsterdam Arena (we hadden vanuit het werk wel eens luxe tickets) - hij vond het een ongeordend gebeuren en bleef maar vragen stellen over spelregels en tactiek. Nee Europeanen en Amerikanen zijn hoogstens met sporten met twee wielen - 4 wielen ook niet; dat rare oval racing - en/of een racket een beetje compatibel.
Rugby, Gaelic Football en Hurling dat zijn ideale sporten om je tanden te verliezen

0
geplaatst: 9 augustus 2012, 16:46 uur
BMX gaat prima. Van Gendt (eerste en tweede) en Van der Biezen (twee keer eerste) doen het goed.
En Cornelissen rijdt momenteel voor de dressuur. Zal mij benieuwen of ze goud weet binnen te slepen.
En Cornelissen rijdt momenteel voor de dressuur. Zal mij benieuwen of ze goud weet binnen te slepen.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 16:51 uur
Linius schreef:
Anky in elk geval niet, zoveel is zeker.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 16:54 uur
pfff kan het nog spannender voor de 3de plaats in de decathlon 

0
Hendrik68
geplaatst: 9 augustus 2012, 16:55 uur
Ja hoor, kijk maar eens naar het keirinnen van eergisteren.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 16:59 uur
Die van Nieuw-Zeeland besloot z'n BMX vooruit te gooien net 
Van der Biezen is al geplaatst.

Van der Biezen is al geplaatst.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 17:02 uur
Zilver dus voor de dressuur. Zonde hoor. Maar wel een medaille in ieder geval 
Van Gendt ook geplaatst inmiddels.

0
geplaatst: 9 augustus 2012, 17:10 uur
Van Gent is op het nippertje ook door.
Ik zag er eerder weer eens eentje die met zijn ballen fors op z'n zadel klapte. Dragen die lui eigenlijk een tok?
Ik zag er eerder weer eens eentje die met zijn ballen fors op z'n zadel klapte. Dragen die lui eigenlijk een tok?
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 17:15 uur
Justus18 schreef:
Ik hoop het voor ze

En België liet ook nog van zich horen afgelopen nacht...

0
geplaatst: 9 augustus 2012, 17:20 uur
He$$el_01 schreef:
Honkbal is wel grappig als er iets gebeurd. Helaas duren die wedstrijden veel te lang en gebeurd en soms een lange tijd helemaal niks.
Kwestie van het spel tot in details begrijpen. Dan kan er sprake zijn van een hele tactische wedstrijd. Niets mooier dan een close game tot de 9e inning waarin alles op het laatst nog mogelijk is.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 17:22 uur
Ik vermoed van niet. Het lijkt me te lastig fietsen met zo'n ding.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 17:52 uur
Ik wist niet dat je nog allerlei herkansingen had bij de BMX.
Ondertussen staat Duitsland bij het hockey (verrassend) met 3-2 voor op Australië.
Edit: 4-2
Ondertussen staat Duitsland bij het hockey (verrassend) met 3-2 voor op Australië.
Edit: 4-2
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 17:55 uur
We staan op de beoogde 16+1 (hockeyvrouwen meegerekend) medailles! 
En er komt nog heel wat aan... jammer van Cornelissen trouwens.

En er komt nog heel wat aan... jammer van Cornelissen trouwens.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 17:58 uur
Linius schreef:

Laat me raden? Een Brit eerste? Ik vertrouw die Britten bij jurysporten totaal niet meer.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 18:16 uur
Ja, zes van de zeven juryleden gaven de Brit wel een eerste plaats. De Nederlandse analist kon zich er ook wel in vinden. Ik blijf het wel raar vinden waarom je een Brit juryvoorzitter maakt, dan roep je commotie op je af.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 18:17 uur
He$$el_01 schreef:
Ik vertrouw die Britten bij jurysporten totaal niet meer.
Ik vertrouw die Britten bij jurysporten totaal niet meer.
Ik vind jurysporten überhaupt al helemaal niets behalve dan de rekstok bij turnen voor mannen

0
geplaatst: 9 augustus 2012, 18:18 uur
Nou, ik heb het niet gezien en heb er sowieso niet veel verstand van maar ik las het volgende op de FB pagina van nu.nl:
Het is geen geweldige prestatie: Het is een schandaal! De jury heeft een flinke fout van de engelse winnaar over het hoofd gezien. Dat ging echt niet per ongeluk. Dit had GOUD MOETEN zijn! Voor iedereen: check de overgang van de passage naar de piaff en dan zie je waarom deze jury corrupt is!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 augustus 2012, 18:30 uur
Titmeister schreef:
Klopt, van ringboll. Maar in principe zijn alle sporten hetzelfde: je moet de bal door gat gooien. Nou vind ik sporten waarbij de bal vastgepakt kan worden sowieso al saai, maar bij basketbal gaat het maar om 2 elementen: heen en weer rennen en het balletje erin proberen te mikken.
(quote)
Klopt, van ringboll. Maar in principe zijn alle sporten hetzelfde: je moet de bal door gat gooien. Nou vind ik sporten waarbij de bal vastgepakt kan worden sowieso al saai, maar bij basketbal gaat het maar om 2 elementen: heen en weer rennen en het balletje erin proberen te mikken.
Als je bij voetbal de bal verliest moet je 'm toch ook weer afpakken en dan weer naar voren? Liever rechtstreeks naar voren dan eerst saai rondtikken en bijv. een paar keer terug op de keeper.
Er zit geen variatie in, amper tactiek, kortom: dodelijk saai.
Als er geen (tactische) variatie is, zou elk team precies hetzelfde spelen.
Alleen time-outs vind ik heel erg storend. Als kijker kun je toch niet verstaan wat er gezegd wordt en moet je dus steeds wachten.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 20:17 uur
GrafGantz schreef:
Nou, ik heb het niet gezien en heb er sowieso niet veel verstand van maar ik las het volgende op de FB pagina van nu.nl:
(quote)
En ik lees nu soortgelijke verhalen op teletekst. Cornelisse vlekkeloos en de Britse die de fout ingaat in de overgang naar de piaffe. Desondanks scoort de Britse de hoogste score van allemaal. Ook de Nederlandse bondscoach heeft er zo te lezen z'n vraagtekens bij...
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 20:46 uur
Hm heftig, maar toch minder heftig als het daar staat omdat het om het kuitbeen gaat.
Ik heb eens eens de laatste paar KM van een halve marathon uitgelopen met een gescheurd kuitbeen, tiijdens het lopen voelde ik er weinig van, over de finish even stilstaan en dan ja auw.
Ik heb eens eens de laatste paar KM van een halve marathon uitgelopen met een gescheurd kuitbeen, tiijdens het lopen voelde ik er weinig van, over de finish even stilstaan en dan ja auw.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.