Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2007, 18:24 uur
Laten we wel wezen: welke renner is helemaal clean? Zo een Leipheimer die een gemiddelde haalt van 51,5 km per uur. Het zal wel hoor.. Ik heb een prachtige Tour de France gezien, memorabele bergritten, prachtige slottijdrit. Het is maar waar je je meer door laat beïnvloeden: de doping perikelen of de prestaties (al dan niet dankzij doping) van de renners. Ik blijf erbij: laat iedereen doping gebruiken. Zijn we van al dat gezeik af. Ik heb meer dan vrede met Contador als winnaar. Net als ik destijds met Delgado had 

0
geplaatst: 30 juli 2007, 19:41 uur
Ja joh, iedereen aan de doping. De persoon met de beste doping wint, en de rest valt dood neer van al die inferieure troep die ze in hun lichaam spuiten.
0
geplaatst: 30 juli 2007, 22:14 uur
Net gelezen op sporza.be:
Mayo is tijdens Tour betrapt op epogebruik
ma 30/07/07 - Iban Mayo heeft op de tweede rustdag van de Tour een positieve plas afgeleverd. De Spanjaard, die 16e werd in de eindstand, is meteen geschorst door zijn team Saunier Duval.
Saunier Duval, sinds dit jaar de ploeg van Mayo, kwam zelf met het nieuws van de positieve test op de proppen. Tijdens de Tour vonden de dopingartsen epo in Mayo's bloed. (Belga) Mayo (foto) begon goed aan de Tour. Na de achtste etappe klom hij op naar de derde plaats.
Die positie kon hij vasthouden in de Alpen, maar de tijdrit en de Pyreneeën lagen hem duidelijk minder. Uiteindelijk beëindigde Mayo de Tour op de zestiende plaats.
Eerder dit jaar liep Mayo ook al eens tegen de lamp. In de Giro, waarin hij een rit won, bleek de 29-jarige Spanjaard een te hoge testosteronwaarde te hebben.
Maar de UCI sprak hem al snel vrij, omdat er geen bewijs was dat hij doping had genomen.
't Is maar dat je het weet
Mayo is natuurlijk al redelijk gewend aan doping. Zijn legendarische klimtijdrit op de Mont Ventoux een paar jaar geleden (snelste tijd ooit) was met manier van spreken met twintig spuiten in zijn gat.
Mayo is tijdens Tour betrapt op epogebruik
ma 30/07/07 - Iban Mayo heeft op de tweede rustdag van de Tour een positieve plas afgeleverd. De Spanjaard, die 16e werd in de eindstand, is meteen geschorst door zijn team Saunier Duval.
Saunier Duval, sinds dit jaar de ploeg van Mayo, kwam zelf met het nieuws van de positieve test op de proppen. Tijdens de Tour vonden de dopingartsen epo in Mayo's bloed. (Belga) Mayo (foto) begon goed aan de Tour. Na de achtste etappe klom hij op naar de derde plaats.
Die positie kon hij vasthouden in de Alpen, maar de tijdrit en de Pyreneeën lagen hem duidelijk minder. Uiteindelijk beëindigde Mayo de Tour op de zestiende plaats.
Eerder dit jaar liep Mayo ook al eens tegen de lamp. In de Giro, waarin hij een rit won, bleek de 29-jarige Spanjaard een te hoge testosteronwaarde te hebben.
Maar de UCI sprak hem al snel vrij, omdat er geen bewijs was dat hij doping had genomen.
't Is maar dat je het weet

Mayo is natuurlijk al redelijk gewend aan doping. Zijn legendarische klimtijdrit op de Mont Ventoux een paar jaar geleden (snelste tijd ooit) was met manier van spreken met twintig spuiten in zijn gat.
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 17:07 uur
De US Open staat voor de deur. Het WK Atletiek is begonnen. Maar toch is het erg stil hier.
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 17:12 uur
Ik voorspel wederom een kwartfinale voor Micha Krajicek. Moet ook wel kunnen nu ze geplaatst is.
Verder heb ik geen idee. Federer zal vermoedelijk ook wel zijn rondjes meepakken, zo niet zonder setverlies een miljoen bij kunnen schrijven op zijn rekening.
Atletiek volg ik niet meer zo erg. Hoop op een goede Ruckstuhl en weer 's een verspringer boven de 8,60.
Verder heb ik geen idee. Federer zal vermoedelijk ook wel zijn rondjes meepakken, zo niet zonder setverlies een miljoen bij kunnen schrijven op zijn rekening.
Atletiek volg ik niet meer zo erg. Hoop op een goede Ruckstuhl en weer 's een verspringer boven de 8,60.
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 17:17 uur
Wat atletiek betreft: vrij kleine Nederlandse ploeg dit keer. Medailles zitten er waarschijnlijk ook niet in, aangezien Smith en Ruckstuhl als grootste favorieten daar niet aan toe kwamen. Smith heeft misschien nog een kansje met de discus, want zijn kwalificatieworp was erg sterk. Met een uitschieter maakt hij misschien een kansje.
Wat de Belgen betreft greep Gevaert maar net naast het brons. Met lichte tegenwind benaderde ze het BR bovendien tot op 0,01. Dat belooft misschien nog wel een tijd onder de 11,00 (nu 11,05) met een gunstig briesje mee. Verder kan Hellebaut misschien nog voor een plak gaan bij het hoogspringen, hoewel ze dit seizoen duidelijk minder presteert dan de afgelopen twee jaar. Voor goud lijkt de Kroatische Vlasic bovendien een klasse apart.
Wat de Belgen betreft greep Gevaert maar net naast het brons. Met lichte tegenwind benaderde ze het BR bovendien tot op 0,01. Dat belooft misschien nog wel een tijd onder de 11,00 (nu 11,05) met een gunstig briesje mee. Verder kan Hellebaut misschien nog voor een plak gaan bij het hoogspringen, hoewel ze dit seizoen duidelijk minder presteert dan de afgelopen twee jaar. Voor goud lijkt de Kroatische Vlasic bovendien een klasse apart.
0
Lost Highway
geplaatst: 28 augustus 2007, 17:56 uur
Ik lees zopas het overlijden van Antonio Puerta, middenvelder van Sevilla; zeer spijtige zaak.
Wie het Spaanse voetbal een beetje volgt weet dat dit één van de grootste talenten van het Spaanse voetbal was.
De speler werd zaterdag overgebracht naar het ziekenhuis, na zijn ineenstorting op het veld. Sindsdien ging het steeds slechter met hem.
Wie het Spaanse voetbal een beetje volgt weet dat dit één van de grootste talenten van het Spaanse voetbal was.
De speler werd zaterdag overgebracht naar het ziekenhuis, na zijn ineenstorting op het veld. Sindsdien ging het steeds slechter met hem.
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 09:59 uur
Reijersen schreef:
De US Open staat voor de deur. Het WK Atletiek is begonnen. Maar toch is het erg stil hier.
Zit allebei niet in onze tijdzone hè ';)
Haase dus best hard ingemaakt helaas.
Maar Krajicek haalt de 4e ronde.
En Federer staat in de finale tegen Hewitt.
Wat betreft het atletiek ben ik niet zo erg op de hoogte.
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 11:42 uur
Lukas schreef:
Smith heeft misschien nog een kansje met de discus, want zijn kwalificatieworp was erg sterk. Met een uitschieter maakt hij misschien een kansje.
Smith heeft misschien nog een kansje met de discus, want zijn kwalificatieworp was erg sterk. Met een uitschieter maakt hij misschien een kansje.
Of zonder uitschieter

0
geplaatst: 1 september 2007, 17:27 uur
Kim Gevaert en co lopen naar brons
za 01/09/07 - De Belgische vrouwenploeg heeft het helemaal waargemaakt op de 4x100 meter op het WK. Kim Gevaert en co liepen met een Belgisch record naar het brons.
Het podium leek lang veraf, maar na een mislukte stokwissel bij Wit-Rusland en met een knappe eindsprint van Kim Gevaert kaapten de Belgen toch nog een bronzen plak weg.
Olivia Borlée, Hanna Mariën, Elodie Ouedraogo en Gevaert verbeterden zelfs het Belgisch record, dat ze in de kwalificaties nog hadden aangescherpt.
De nieuwe toptijd bedraagt nu 42"75.
Het goud ging zoals verwacht naar de Verenigde Staten, het zilver naar Jamaica.
Voor België is het nog maar de derde WK-medaille ooit. In 1987 won William Van Dijck brons op de 3.000 meter steeple en in 1999 werd Mohammed Mourhit derde op de 5.000 meter.

za 01/09/07 - De Belgische vrouwenploeg heeft het helemaal waargemaakt op de 4x100 meter op het WK. Kim Gevaert en co liepen met een Belgisch record naar het brons.
Het podium leek lang veraf, maar na een mislukte stokwissel bij Wit-Rusland en met een knappe eindsprint van Kim Gevaert kaapten de Belgen toch nog een bronzen plak weg.
Olivia Borlée, Hanna Mariën, Elodie Ouedraogo en Gevaert verbeterden zelfs het Belgisch record, dat ze in de kwalificaties nog hadden aangescherpt.
De nieuwe toptijd bedraagt nu 42"75.
Het goud ging zoals verwacht naar de Verenigde Staten, het zilver naar Jamaica.
Voor België is het nog maar de derde WK-medaille ooit. In 1987 won William Van Dijck brons op de 3.000 meter steeple en in 1999 werd Mohammed Mourhit derde op de 5.000 meter.

0
geplaatst: 1 september 2007, 17:39 uur
Jah Mohammed Mourhit, horen we dààr nog iets van? hmm... neen. Mag nog steeds niet meedoen veronderstel ik. Vuile EPO-pakker! Het zal hem leren: laat die schorsingen maar komen voor diegenen die het verdienen!
0
geplaatst: 1 september 2007, 17:41 uur
Het ging nu wel vooral om het brons op de 4x100m
Maar je hebt gelijk, van Mourhit horen we nog maar weinig.
Maar je hebt gelijk, van Mourhit horen we nog maar weinig.
0
geplaatst: 1 september 2007, 17:49 uur
Lennonlover schreef:
Jah Mohammed Mourhit, horen we dààr nog iets van? hmm... neen. Mag nog steeds niet meedoen veronderstel ik. Vuile EPO-pakker! Het zal hem leren: laat die schorsingen maar komen voor diegenen die het verdienen!
Wat te denken van Monder Rizki... gelukkig mag ie niet meedoen dit jaar. Prachtig resultaat voor Gevaert & co inderdaad. Kijken wat Hellebaut morgen kan. Ik denk op basis van voorseizoen en wat pijntjes dat ze niet in de medailles valt, eigenlijk. Goede meerkampen ook trouwens van Van Alphen en Gourmet!
Wat de Nederlanders betreft een erg tegenvallend toernooi, dat nog gered is door Smith met discus. Verder haalden alleen meerkampsters Jolanda Keizer en Yvonne Wisse en hordeloper Gregory Sedoc hun niveau. De rest viel bitter tegen.
0
geplaatst: 9 september 2007, 19:05 uur
Nog even wat atletiek: Powell loopt, een week na het WK waar hij slechts derde werd, het WR op de 100 meter.
Driehonderdste eraf maar liefst. 9,74. Wow!
0
geplaatst: 9 september 2007, 19:49 uur
Jammer dat dat ten koste van Devolder was. Gisteren was die nog iets sterker. Maar de Vuelta duurt nog twee weken natuurlijk

0
geplaatst: 9 september 2007, 20:40 uur
Lukas schreef:
Nog even wat atletiek: Powell loopt, een week na het WK waar hij slechts derde werd, het WR op de 100 meter.
En de laatste meters liep ie volgens mij een shaggie te rollen. Als ie tot de finish was doorgehold had de tijd nog scherper geweest.
Maar dit was pas de halve finale.
0
geplaatst: 9 september 2007, 20:51 uur
Ik heb het niet gezien, maar 9,74. Amai... en blijkbaar kan het nog sneller. Toen het WR naar 9,84 ging, dacht ik dat het wel even zou blijven staan, maar de huidige generatie haalt er nog een heel stuk vanaf.
0
geplaatst: 9 september 2007, 20:56 uur
Vraagje aan Lukas (omdat die het waarschijnlijk weet
): hoe komt het dat langeafstandlopers meestal vrij licht en mager zijn, terwijl sprinters (zoals Powell) vaak veel breder en gespierder zijn. Is dit omdat ze explosiever zijn of zoiets?
): hoe komt het dat langeafstandlopers meestal vrij licht en mager zijn, terwijl sprinters (zoals Powell) vaak veel breder en gespierder zijn. Is dit omdat ze explosiever zijn of zoiets?
0
geplaatst: 10 september 2007, 01:17 uur
Arno schreef:
): hoe komt het dat langeafstandlopers meestal vrij licht en mager zijn, terwijl sprinters (zoals Powell) vaak veel breder en gespierder zijn. Is dit omdat ze explosiever zijn of zoiets?Dat heeft inderdaad met explosiviteit te maken. Bij hardlopen maak je snelheid volgens de formule snelheid = paslengte x pasfrequentie. Wil je de benodigde paslengte kunnen maken, moet je over veel spierkracht beschikken. Er zijn ook wel minder forse sprinters, die vaak uitblinken in de component frequentie (kijk naar de Antilliaan Martina of naar de ex-wereldkampioen Collins). Voor een hele snelle sprint is in elk geval heel veel kracht en explosiviteit nodig, en daar is spiermassa voor nodig.
Dat langeafstandlopers licht en mager zijn, is daaruit volgend vrij simpel en logisch te verklaren volgens mij. Alles aan overtollige kilo's moet je meeslepen als je rent. Bij lange afstanden komt het vooral op uithoudingsvermogen aan, dus is spiermassa minder belangrijk. Je hoeft immers geen uitzonderlijke prestatie van je lichaam te vergen om het tempo op een lange afstand te ontwikkelen. Wel om het vol te houden. En daar speelt een efficiente energiehuishouding een grote rol, evenals een flinke longinhoud. Voor een efficiente energiehuishouding is het alleen maar hinderlijk als er energie naar enorm zware spieren moet gaan.
0
geplaatst: 10 september 2007, 18:54 uur
En Devolder nog dieper weggezakt. We hebben weer te vroeg gejuigd 

0
geplaatst: 11 september 2007, 00:27 uur
Het is dat hij reeds van maanden op voorhand liet weten op een top 3-plaats te mikken in de Vuelta. Nu wordt dat natuurlijk 'verwacht' van 'm.
0
geplaatst: 11 september 2007, 00:49 uur
Arno schreef:
Het is dat hij reeds van maanden op voorhand liet weten op een top 3-plaats te mikken in de Vuelta. Nu wordt dat natuurlijk 'verwacht' van 'm.
Zeker na die gouden trui van zaterdag... Maar in elk geval presteert hij al 2 dagen onder zijn kunnen (zit wel beterschap in, dat wel). Overigens best een saaie rit vandaag met dat overdreven gecontroleer in de klim... Sastre en de anderen moeten het toch eens over een andere boeg gaan gooien, anders lukt het niet meer vrees ik. (of mss kunnen zij nu Piepoli omkopen ofzo...)
0
geplaatst: 11 september 2007, 12:14 uur
Ben niet zo van de sport,
maar ik snap er niets van dat iemand die maar nipt tweede wordt op een WK ( turnen; van Gelder dus) niet naar een Olympische spelen mag, en een ander die vierde wordt wel.
Blijkbaar gaat het er niet om de besten af te vaardigen
maar ik snap er niets van dat iemand die maar nipt tweede wordt op een WK ( turnen; van Gelder dus) niet naar een Olympische spelen mag, en een ander die vierde wordt wel.

0
geplaatst: 11 september 2007, 12:17 uur
Oldfart schreef:

De nummers 53, 54 en 64 gaan zelfs.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.