MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Maar dat wisten "we" natuurlijk al een paar jaar.

HammerHead schreef:
Maar dat wisten "we" natuurlijk al een paar jaar.

Ja, maar niemand die dat ooit zegt.

Ik heb wel vaker oud renners dit horen beweren.

Maar nu is de tour ook echt niet intressant meer, net nu ik het leuker begon te vinden.

de tour wacht op niemand.

HammerHead schreef:
Ik heb wel vaker oud renners dit horen beweren.

In een schunnig blaadje ja, waarbij het later weer ontkracht wordt...

Niet live op tv in ieder geval.

Conway Twitty schreef:
Maar nu is de tour ook echt niet intressant meer, net nu ik het leuker begon te vinden.

Volgens mij wordt de Tour met de dag interessanter. Helaas niet op een positieve (sorry voor de woordkeuze) manier. Nu komt eindelijk goed boven water wat iedereen eigenlijk al jaren (of misschien wel decennia) weet; het is schier onmogelijk om zonder prestatiebevorderende middelen op hoog niveau te wielrennen. Ik vind het overigens uitermate arrogant van de Franse pers en renners om met een beschuldigende vinger naar renners uit andere landen te wijzen terwijl natuurlijk ook sommige Franse renners zich niet helemaal aan de voorschriften houden.

Ik ben ook uitermate benieuwd naar de verklaring van Rasmussen waarom hij onjuiste informatie heeft gegeven over zijn verblijfplaats in de maand juni. Is het alleen omdat hij met rust gelaten wilde worden of schuilt er meer achter? (laat de speculaties maar komen) Ook een lekker dubieuze rol voor Rolf Sørensen. Ik weet niet of hij en Rasmussen nog lang met elkaar bevriend zullen zijn.

De beerput raakt steeds verder open.

... spannende onwikkelingen.

ik wilde gisteren rond 23.30 de tv afsluiten via tt101 (ik probeerde god's eigen headhunter Antwan Bodaar te vermijden) toen ik ineens kapitalen op teletekst zag...

goeiendag zeg. ik moet wel zeggen dat ik het een moedige beslissing van de Rabobank vind, en bijzonder sneu voor Michael Boogerd

Ace
De een na de ander sneuvelt. Ik zei het: Valverde wint de tour! Prachtig complot van Caisse d'Epargne. Gaat het niet goedschiks, dan moet het maar kwaadschiks. De volgende zijn de Discovery's, dat scheelt weer 2 plaatsen en houdt hem nog maar 1 plaatsje van het podium verwijderd!

charlezzz schreef:
... spannende onwikkelingen.

ik wilde gisteren rond 23.30 de tv afsluiten via tt101 (ik probeerde god's eigen headhunter Antwan Bodaar te vermijden) toen ik ineens kapitalen op teletekst zag...

goeiendag zeg. ik moet wel zeggen dat ik het een moedige beslissing van de Rabobank vind, en bijzonder sneu voor Michael Boogerd

Inderdaad een moeilijke en moedige beslissing. Rabo had ook gewoon met Rasmussen de tour kunnen pakken, want hij is feitelijk nog geen dopingzondaar. Maar bij Rabo wisten ze ook dat als ze niet zelf het besluit zouden nemen, de leugens van Rasmussen uitgebreid in de pers terecht zouden komen. Ze hadden volgens mij ook niet veel keus. Nu houden ze de eer aan zichzelf en dat betekent minder gezichtsverlies dan wanneer ze onder druk van de tourdirectie en de UCI hetzelfde besluit een paar dagen later hadden genomen.

Dit is sneu voor de hele ploeg. Ook Dekker en Mentsjov hebben zich uit de naad gewerkt voor Rasmussen. En voor Boogerd is het helemaal sneu, in zijn laatste tour was een tourzege voor Rabo een ultieme bekroning geweest.

niets dan lof over de Rabo's. ik kreeg vorige week mij Rabo Mobiel pakket (fuck the KPN) en daar zaten alleen bidon en zonnebril bij, en geen spuiten of bloedzakjes - wat maar bewijst hoe goed die ploeg bezig is.

benieuwd of jacques C het vandaag de hele dag over de Rabi ploeg heeft

Laatste tour?

Mijns inziens is het dus echt een zooitje in de organisatie van de rabo-wielerploeg. Ze hadden voor de tour al informatie dat Rasmussen niet altijd op de plek was waar hij zei te verblijven, aldus de Rooij. Daar hebben ze hem nota bene 10.000 euro boete voor gegeven. Nu blijkt hij ook nog achter te hebben gehouden dat hij in Italië was ipv in Mexico, en wordt hij niet alleen uit de Tour gehaald, maar ook nog eens op staande voet ontslagen.
Oftewel de ploeg heeft voor de tour besloten om met een renner te gaan rijden die volledig op scherp stond, of deze beslissing is genomen onder druk van de tourorganisatie. Erg zuiver is het allemaal niet in elk geval.

Ik geloof het ook niet helemaal. Het woordje 'nieuwe informatie' staat mij niet aan. Er zit veel meer achter dan we denken.

Kennelijk is dit tegenwoordig al genoeg om de carrière van een renner te ruïneren. Zelfs in een gemiddelde bananenrepubliek gaat het er rechtvaardiger aan toe.

Terug over naar de Rondemaster. Ik had vandaag nog eens een goeie dag, met de nummers 2 en 4, Fothen en Voigt, in mijn team

Ace
En dat levert zeker nog niet al te veel op in de dagprijs? Ik had er vorig jaar tijdens een vlakke ontsnappingsetappe eens 8 van de 9 bij de eerste 11 en toen werd ik nog 19e. Ongelofelijk hoe sommigen het daar voor elkaar krijgen...

Ik snap niet veel van al die standen en prestaties, maar ik geloof dat ik 903 sta vandaag Ik zie daar ook iets staan van 473ste, maar vraag mij niet wat dat dan weer wil zeggen.

Als de mensen nog een spelletje willen spelen.

http://www.detoer.nl/

Ace
Ik heb mijn Rondemaster voor volgend jaar ook al klaar: kies de renners die betrapt gaan worden en vermeld erbij in welke etappe! Dat komt tenminste niet op geluk aan... Gewoon even de Franse kranten in de gaten houden!

het is nog even afwachten wanneer Contador betrapt wordt, maarre... over 49 weken begint in Brest de 95e Tour de France! tegen die tijd weten we wie die van 2006 gewonnen heeft, en is Nederland weer uitgeschakeld op het EK Voetbal (nadat van Basten naar de tribunes is gestuurd wegens een te hoge hypocrietwaarde).

om met een (niet)oud-(geworden)-stadgenoot te spreken: ik heb er weer zin an

Contador

Ace
Ik vertrouw die gast voor geen meter en had dus liever Evans zien winnen... Maar goed, het is weer afgelopen. Kunnen we ons gewoon weer ouderwets richten op het voetballen

Spannend was het hoe dan ook wel de afgelopen dagen De eerste drie binnen 31" is het kleinste verschil ooit vermoed ik.

Arno schreef:
Spannend was het hoe dan ook wel de afgelopen dagen De eerste drie binnen 31" is het kleinste verschil ooit vermoed ik.

Nope, 8 seconden tussen Fignon en Lemond in ik geloof '89.

satie schreef:
(quote)

Nope, 8 seconden tussen Fignon en Lemond in ik geloof '89.

Inderdaad, daarom zei ik de eerste drie

excuse me, de eerste twee was even te vanzelfsprekend. De eerste drie is mij onbekend, maar dit kon wel eens de eerste keer zijn.

Jornaquin
Ace schreef:
Ik vertrouw die gast voor geen meter en had dus liever Evans zien winnen... Maar goed, het is weer afgelopen. Kunnen we ons gewoon weer ouderwets richten op het voetballen

Contador zit gewoon aan de dope, die klootviool valt bijna om als hij praat.

(afbeelding)

(afbeelding)

NEUSS - De Duitse dopingexpert Werner Franke heeft de Tour-zege van de Spanjaard Alberto Contador bestempeld als de grootste zwendel in de sportgeschiedenis.

Voor de Duitse televisiezender ZDF heeft hij gezegd in het bezit te zijn van documenten die bewijzen dat Contador verboden middelen heeft gebruikt. De papieren zouden in beslag zijn genomen bij een huiszoeking bij de Spaanse arts Eufemiano Fuentes.

Volgens Franke staat in de documenten dat Contador insulinepreparaten heeft genomen om de aanmaak van testosteron te verhogen en het astmamiddel trigon heeft gebruikt. ,,De bevindingen zijn in mijn aktetas beland, maar de zaak wordt in de hoogste Spaanse kringen goed afgedekt.''

De naam van Contador wordt al tijden genoemd in de zaak rond Fuentes. Zijn naam zou door zijn rol als kroongetuige echter van de lijst zijn geschrapt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:18 uur

geplaatst: vandaag om 15:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.