MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Conway Twitty schreef:
1 Ajax (hoewel de hoop de overhand heeft over de verwachting)
2 AZ
3 PSV
4 Twente
5 Heerenveen
6 Vitesse
7 Groningen
8 Utrecht
9 NEC
10 NAC

1. Az
2. Ajax
3. Feyenoord
4. Psv
5. Twente
6. Heerenveen
7. Groningen

1. Ajax
2. AZ
3. PSV
4. Twente
5. Feyenoord

Ajax heeft een betere kern en betere trainer als AZ. Ik verwacht dat ze los kampioen zullen spelen.

FlyLo schreef:
Ajax heeft een betere kern en betere trainer als AZ. Ik verwacht dat ze los kampioen zullen spelen.
Een betere trainer geloof ik wel ja, een betere kern echter heeft Ajax niet. Nogmaals, elke linie van AZ is beter dan wat andere Nederlandse clubs (dus ook Ajax) hebben te bieden.

haveman
FlyLo schreef:

Ajax heeft een betere kern en betere trainer als AZ.

Die betere trainer daar kan ik me wel in vinden, maar betere kern?

Voorhoede:
Ajax heeft één speler die zich echt al heeft bewezen, Suarez.

AZ: Hamdaoui, Dembélé

Middenveld:
Ajax heeft met Aissatti, De Zeeuw, Gabri en Emanuelson een goed middenveld. Ze zijn alleen allemaal erg klein en Aissatti en Gabri zijn extreem blessure gevoelig.

Martens, Schaars, Holman/Wernbloom en Da Silva. Holman en Wernbloom moeten zich nog bewijzen.

Achterhoede:
Hier kan ik bij Ajax één goede speler noemen: v/d Wiel. Vertonghen stond dit seizoen vaak te schutteren en Oleguer en Wielaert hebben nog niet laten zien dat ze Ajax beter maken.

In de achterhoede van AZ staan geen grote namen, maar over het algemeen zijn het wel bikkels en zijn ze op elkaar ingespeeld.
Jaliens, Moreno, Moisander, Pocognoli en op de bank nog Swerts en Klavan.

Keepers:
Stekelenburg, Vermeer.

Romero, Didulica.

Mijn conclusie per linie:
AZ beschikt over betere keepers.
AZ beschikt over een betere en ingespeelde verdediging.
Ajax heeft op het middenveld meer mogelijkheden, maar wel erg veel kleine spelers.
AZ heeft voorin twee toppers, Ajax één. Voor de competitie zal het heel belangrijk zijn hoe Cvitanich en Sulejmani het doen.

Spelers die je absoluut niet in je selectie wil hebben.
AZ: Pelle
Ajax: Sno, Oleguer, Bakircoglu, Rommedahl.

Ik doe (nog) geen uitspraken over het seizoen. Stel je voor dat Schaars of Suarez zwaar geblesseerd raakt, dan verandert er al heel veel.

Maar nou om te zeggen dat Ajax een betere kern heeft.

haveman schreef:
(quote)
...

Linie per linie is geen manier om een ploeg te vergelijken. De kern van Ajax is in zijn geheel gewoon completer en meer uitgebalanceerd dan die van AZ. Ik ben trouwens noch Ajax noch AZ supporter (hoogstens sympathisant).

The Oath
Ace schreef:
Ze zullen wel gek zijn, Franck en Andy. Lekker het hele jaren naar de pijpen van Lance dansen en nooit voor eigen kansen rijden. Wel ideaal voor wat betreft media, daar heb je geen last van, want die stormen allemaal op Lance zelf af.

Ik denk dat ze eerder een grote, sterke, ploeg willen bouwen met verschillende kopmannen (zoals nu de 'big 4' van Astana).
=> Armstrong, Leipheimer, A. Shleck, F. Shleck.
Eventueel aangevuld met semi-toppers en superknechten. (Zubeldia? Hincapie?)

1. PSV
2. Ajax
3. AZ
4. Twente
5. Heerenveen

PSV heeft Oijer teruggehaald - verdediging meer in balans; op het middenveld Engelaar (Nederlander die team kan gaan sturen - Simons is geen leider); voorin heeft PSV veel opties.

Zal een heel close race worden tussen PSV en Ajax, maar ik verwacht dat verdediging als basis key zal blijken te zijn - tenzij er een belangrijke schakel als Marcellis (onderschat) of Oijer snel wegvalt. Lazovic: snel lozen.

AZ: Koeman brengt niet datgene wat Scheringa wil/verwacht, maakt verkeerde keuzes en heeft zelden goed aangekocht (kijk naar zijn aankopen bij Ajax en PSV). Twente is kwalitatief achteruit gegaan.

The Oath schreef:
!!!citeert Ace: "Ze zullen wel gek zijn, Franck en Andy. Lekker het hele jaren naar de pijpen van Lance dansen en nooit voor eigen kansen rijden. Wel ideaal voor wat betreft media, daar heb je geen last van, want die stormen allemaal op Lance zelf af. "einde citaat !!!

Ik denk dat ze eerder een grote, sterke, ploeg willen bouwen met verschillende kopmannen (zoals nu de 'big 4' van Astana).
=> Armstrong, Leipheimer, A. Shleck, F. Shleck.
Eventueel aangevuld met semi-toppers en superknechten. (Zubeldia? Hincapie?)

Buitengewoon genant hoe Armstrong als een echte autocraat probeerde de koers vanhet team te bepalen de afgelopen 10 dagen - beetje zielig ook dat pure powerplay.

En wat voor naam heeft RadioShack in de Verenigde Staten van Europa, 0,0 - herinner me nog jaren geleden een Tandy-winkel in het zuiden des lands; was je toch wel knap mesjogge als je daar ging winkelen.

De eerste keer dat ik in Spanje het merk Once tegenkwam - juist ja de loterij o.m voor blinden - vervulde me dat met een postief gevoel en zo keek ik ook naar dat team.

Nee, denk niet dat team Radioshack op veel warme gevoelens in de Europese wielewereld hoeft te rekenen - i.i.g. niet op de steun uit de wereld van Spanje en Astana. Het zou me niets verbazen als pure pegelpedalisten voor dat team tekenen en vervolgens door hun collega's met de nek worden aangekeken (herinner me nog een vete tussen Panasonic en Kwantum ('kwallen") van een aantal jaren her.

Ace
Mijn prognose:
1. Ajax
2. Psv
3. FC Twente
4. Az
5. Feyenoord
6. Heerenveen

Ace
haveman schreef:
Ajax: Sno, Oleguer, Bakircoglu, Rommedahl.

Voor wat betreft Sno en Bakircioglu ben ik het met je eens, maar Oleguer heeft het best goed gedaan afgelopen seizoen. Bouwt niet best op, maar verdedigt prima. Rommedahl is best leuk om af en toe in te laten vallen en daar neemt hij zelf ook genoegen mee. Zijn snelheid kan wat forceren en voor wat dreiging zorgen als het vast zit.

Overigens is Jol het met je (en mij) eens. Wielaert (die van mij ook weer naar nec mag ofzo), Sno en Bakircioglu zitten vanavond op de tribune.

Sno was vrijdag ook met afstand de slechtste. Je kan het hem niet eens kwalijk nemen, want het is sowieso al een wonder dat hij een contract heeft gekregen bij Ajax. Die jongen komt veel tekort voor dit niveau. Geen goede passing, handelingssnelheid veel te traag, etc.

Social_Mask
1. Az
2. Psv
3. Ajax
4. Feyenoord
5. Twente
6. Heerenveen
7. Groningen
8. Utrecht

Feyenoord - Sampdoria 3-0

Geen slechte uitslag zo op het 1ste gezicht!

Ace
Sampdoria is geen Sunderland. Maar inderdaad, nette uitslag!

Ace schreef:
Sampdoria is geen Sunderland. Maar inderdaad, nette uitslag!

Nee, ze zijn zo'n 10x sterker.. Speelde Sampdoria met hun beste spelers?

stuart
Cavendish...geweldig!! Hoe die ook mede 'gebracht'/gelanceerd werd door eerst Hincapie en die 2e(?). Dit was geen 'normale' sprint meer, maar een teken van machtsvertoon die ik niet vaak gezien heb van zo'n ploeg/renner.

P.S. won Freddy Maertens in '76 er overigens niet 7 etappes (ik weet het niet zeker meer;overigens weet ik ook niet of dat allemaal sprints waren)

Father McKenzie
Prachtsprint, inderdaad, wàt een overmacht.

De laatste week van deze Tour was zéér de moeite.

De Schleck's hebben me ook kunnen bekoren, alsook Hushovd en sprinter Cavendish.

Ook de oude Armstrong kon nog wat bewijzen en Contador is een mooie eindoverwinnaar;

Jürgen Van Den Broeck kan een hele grote worden, denk ik, die man kon me ook bijzonder bekoren!

Wàt is wielrennen toch een duizend keer leuker en interessanter dan voetbal...

FlyLo schreef:
(quote)

Nee, ze zijn zo'n 10x sterker.. Speelde Sampdoria met hun beste spelers?

Volgens mij maakt Ace een grapje ten nadele van Sunderland.

Heb de wedstrijd verder niet gezien, maar op papier een mooi resultaat en in De Kuip hebben ze vast een mooie middag gehad.

Mijn prognose voor volgend seizoen:

1. Ajax
2. PSV
3. AZ
4. Heerenveen
5. Feyenoord
6. Twente
7. Groningen
8. Utrecht
9. NAC

10. Vitesse
11. NEC
12. Heracles
13. Sparta
14. Roda
15. Willem II
16. Ado Den Haag
17. VVV
18. RKC

Ik verwacht dat zowel Ajax als PSV een stuk sterker zullen zijn als vorig seizoen. AZ schaal ik qua selectie erg hoog in, maar de Champions League-wedstrijden zullen er wel in hakken en ik heb ook weinig vertrouwen in Koeman.

Feyenoord reken ik niet als titelkandidaat, maar Europees Voetbal moet er wel weer in zitten. Twente gaat er kwalitatief op achteruit: enkele uitblinkers van vorig seizoen weg, pijlers als Boschker, N'Kufo en Perez worden steeds ouder.

Father McKenzie schreef:

Wàt is wielrennen toch een duizend keer leuker en interessanter dan voetbal...

zo'n 8 weken per jaar wel; en verder... team spirit en teamsport zijn wel leuker.

The Oath
stuart schreef:

P.S. won Freddy Maertens in '76 er overigens niet 7 etappes (ik weet het niet zeker meer;overigens weet ik ook niet of dat allemaal sprints waren)

- Proloog
- St-Jean-de-monts - Angers
- Le Touquet-Paris-Plage - Le Touquet-Paris-Plage
- Nancy - Mulhouse
- Auch - Langon
- Langon - Lacanau-Océan
- Montargis - Versailles
- Paris - Paris

Daarnaast ook nog zege voor:
- Willy Teirlinck: Font-Romeu - Saint-Gaudens
- Lucien Van Impe: Saint-Gaudens - Saint-Lary-Soulan (eindwinnaar)
- Ferdinand Bracke: Fleurance - Auch
- Michel Pollentier: Pau - Fleurance

Maar ook Joop Zoetemelk deed het goed die tour:
- Divonne-les-Bains - L'Alpe d'Huez
- Bourg d'Oisans - Montgenèvre
- Tulle - Puy de Dôme

Daarnaast won het Nederlandse Ti-Raleigh ook de ploegentijdrit en Hennie Kuiper (1) en Gerben Karsten (2) ook nog 3 ritten.

Tour van de Lage Landen

Freddy Maertens deed in 1978 nog eens mee aan de tour, met slechts 2 ritzeges tot gevolg.
In 1981 was zijn 3de tourdeelname: toen won ie er 5
In zijn 3 deelnames won ie steeds de groene trui.

Mogen we niet vergeten: de Vuelta van 1977! Daar won die 12 etappes en werd 1ste in het eindklassement.

De tijden zijn spijtiggenoeg veranderd.

Chapeau voor de franse regie die de eindsprint van Cavendish werkelijk prachtig in beeld lieten zien. Wat een atleet.

haveman
FlyLo schreef:
(quote)

Linie per linie is geen manier om een ploeg te vergelijken. De kern van Ajax is in zijn geheel gewoon completer en meer uitgebalanceerd dan die van AZ.

Als linie per linie geen goede manier is om te vergelijken, kun je mij dan uitleggen hoe je er bij komt dat de kern van Ajax beter is, en vooral dat die meer uitgebalanceerd en completer is. Want als je ze als team naast elkaar legt is AZ (op dit moment) ook beter.

Mijn prognose voor volgend seizoen:

1. Ajax
2. AZ
3. Feyenoord
4. PSV
5. Heerenveen
6. NAC
7. Twente
8. Groningen
9. Vitesse

10. Utrecht
11. Roda
12. Heracles
13. NEC
14. Sparta
15. Ado Den Haag
16. Willem II
17. VVV
18. RKC

haveman schreef:
(quote)

Als linie per linie geen goede manier is om te vergelijken, kun je mij dan uitleggen hoe je er bij komt dat de kern van Ajax beter is, en vooral dat die meer uitgebalanceerd en completer is. Want als je ze als team naast elkaar legt is AZ (op dit moment) ook beter.

Bekijk de kern gewoon als een geheel, niet speler per speler of linie per linie. Ik zie dat de kern van Ajax gevarieerder is als die van AZ. Dat is mijn mening erover. Of je het eens bent of niet.. We zullen komend seizoen wel zien wie gelijk heeft.

Eindstand MuMe TourTalent pool

1 Hop, R (Rico) (14) 6562
2 Mulder, T (Tom) (13) 6347
3 maillot jaune (14) 6308
4 Bettini, P. (Paolo) (14) 6287
5 De Witte, S (Frozen Devil) (13) 6038
6 freitzen (12) 5960
7 Vercammen, J. (Jens) (13) 5816
8 Ace (13) 5797
9 Coppi, F.C. (Fausto) (13) 5727
10 Paap (12) 5354
11 Timo (11) 4965

Rico: feliciflap!! PM me even je bank- of girorekeningnummer.

Wat valt er verder op? Paolo Bettini valt net buiten de Top 3 met vrijwel alleen sprinters in zijn ploeg. De winnaar van vorig jaar J. Vercammen (Plop) vinden we pas terug op plaats 7. Deelnemer Ace zal ik verder niet plagen

Tot volgende keer! Beloofd een mooie Tour te worden. Basso weer terug? Vinokourov? Valverde? Mis ik nog iemand? Gesink weer een jaar sterker geworden. Armstrong een eigen team. We gaan het meemaken. Hopelijk ook een mooi etappeschema.

stuart schreef:
Cavendish...geweldig!! Hoe die ook mede 'gebracht'/gelanceerd werd door eerst Hincapie en die 2e(?). Dit was geen 'normale' sprint meer, maar een teken van machtsvertoon die ik niet vaak gezien heb van zo'n ploeg/renner.

Die 2e zal dan wsl Mark Rashal zijn?

FlyLo schreef:
Bekijk de kern gewoon als een geheel, niet speler per speler of linie per linie. Ik zie dat de kern van Ajax gevarieerder is als die van AZ. Dat is mijn mening erover. Of je het eens bent of niet.. We zullen komend seizoen wel zien wie gelijk heeft.

Vreemd, ik vind de selectie van Ajax juist vrij eenzijdig. Een overschot aan middenvelders, bv. En ook een gebrek aan types met een flinke dosis leiderschap. Misschien dat er bij Ajax meer individuele kwaliteit rondloopt, maar als geheel is het team/selectie van AZ toch wel een stuk verder lijkt me.

haveman
FlyLo schreef:
(quote)

Met alle respect voor jou mening uiteraard FlyLo. Maar wie er dit jaar kampioen wordt bepaalt niet wie er gelijk heeft. Daar spelen te veel factoren een rol bij. En het gaat er mij ook niet om wie gelijk heeft, ik was gewoon benieuwd naar je argumentatie.

Hoe bedoel je gevarieerd? Kijk bijvoorbeeld eens naar het middenveld: De Zeeuw, Aissatti, Anita, Lindgren, Enoh, Emanuelson. Allemaal kleine technische mannetjes toch? En voorin heb je met Suarez, Cvitanich en Sulejmani ook allemaal technische spelers met een passeerbeweging en geen balvasthouder bijvoorbeeld. Daarnaast zijn al deze genoemde spelers erg jong.

Daarnaast heb ik ook nooit gezegd dat AZ kampioen wordt. Dat is weer een hele andere discussie.

Ik hoop dat je met echte argumenten alsnog probeert me over te halen.

dix
Eindelijk eens een finish op de Champs-Elysees die níet in een massa-sprint ontaard.

barrett schreef:
(quote)

Die 2e zal dan wsl Mark Rashal zijn?

Mark Renshaw

Ik wist niet dat ik vorig jaar gewonnen had ? Wauw, dan ben ik al veelwinnaar aan het worden. Gefeliciteerd Rico !

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:41 uur

geplaatst: vandaag om 04:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.