MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Mijn eerste voorspelling in jaren:

Nederland:
1. PSV
2. AZ
3. Ajax
4. FC Twente
5. Feyenoord
6. SC Heerenveen
7. FC Utrecht
8. Vitesse
9. FC Groningen
10. NAC Breda

Spanje: 1. Barcelona; 2. FC Sevilla; 3. Real Madrid (hopelijk lager)
Italië: 1. Inter Milan; 2. AC Milan; 3. Genoa CFC
Duitsland: 1. Bayern Munchen; 2. Wolfsburg; 3. Schalke 04 (edit: aangepast)
Engeland: 1. Manchester United; 2. Liverpool; 3. Manchester City (of ze floppen totaal)

Ace schreef:
(quote)
Het gaat inderdaad terug naar die discussie over Sunderland. Flylo voelt zich blijkbaar geroepen om erop te reageren, lekker laten gaan

Qua arrogantie kan dit wel tellen. Vraag me af wat ik in godsnaam verkeerd heb gezegd. Of moet ik me iedere discussie die hier ooit is gevoerd kunnen onthouden?

Ace
FlyLo schreef:
Lees misschien eens alle berichten? .

Je verwacht het blijkbaar van een ander wel...

Ill
Nederland:
1. Ajax?
2. PSV
3. AZ
4. FC Twente
5. Feyenoord

Spanje:
1. Real Madrid
2. FC Barcelona
3. Valencia

Engeland:
1. Liverpool FC
2. Chelsea FC
3. Manchester United

Italië:
1. Internazionale
2. Juventus
3. AC Milan

Duitsland:
1. Bayern München
2. Wolfsburg
3. HSV

Ik zou het trouwens erg jammer vinden als Real Madrid kampioen zou worden...

Ace schreef:
(quote)

Je verwacht het blijkbaar van een ander wel...

Goh, het ging over één bepaalde speler en de hele discussie vond plaats op één pagina. Bovendien stond alles in quotes. En ik viel jou niet aan, hij viel mij wél aan.

Nu jij weer.
Ill schreef:
Ik zou het trouwens erg jammer vinden als Real Madrid kampioen zou worden...

Zoals het er nu voor staat, zal dat ook niet gebeuren.

Ze hebben minstens nog een LB en Xabi Alonso nodig als ze zelfs maar willen concurreren met de huidige kern van Barcelona. En dan nog schat ik Pellegrini als coach niet erg hoog in (zeker niet tegenover de geniale Guardiola) en is dat team allesbehalve op elkaar ingespeeld.

Ik geloof ook niet dat Real het dit jaar haalt van Barcelona, Bardelona heeft een systeem voor dat van Real zullen we nog moeten wachten, maar met sterspelers heb je daarom niet altijd onmiddelijk een systeem.

FlyLo schreef:
En ik viel jou niet aan, hij viel mij wél aan.

Hij viel jou helemaal niet aan, hij vroeg alleen of Arnautovic al verkocht was. Als je dat al als aanval ziet, dan heb je wel heel erg korte teentjes.

Ben het verder met je eens over Madrid. Om dezelfde redenen gaat Manchester City ook niet ver komen dit jaar: veel te veel aanvallers in de selectie en geen topcoach.

FlyLo schreef:
de geniale Guardiola.
Kom, niet overdrijven; deze man heeft vanaf het begin het best ingespeelde team ter wereld tot zijn beschikking gehad wat opgezet is door Rijkaard en o.a. Ten Cate en Neeskens. Bij een club die nog van voor af aan moest beginnen had hij het tig keer zwaarder gehad. Maar goed, als je de ''tripple'' wint ben je natuurlijk sowieso nooit een mindere coach.

herman schreef:
(quote)

Hij viel jou helemaal niet aan, hij vroeg alleen of Arnautovic al verkocht was. Als je dat al als aanval ziet, dan heb je wel heel erg korte teentjes.

Ben het verder met je eens over Madrid. Om dezelfde redenen gaat Manchester City ook niet ver komen dit jaar: veel te veel aanvallers in de selectie en geen topcoach.

Het bericht met de 'aanval' is ondertussen verwijderd.

Het was iemand anders die iets zei in de trant van: 'blalblablalba waar gaat deze discussie over'

En ja, Man City zie ik ook niet hoog eindigen. Mark Hughes is allesbehalve een topcoach.
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Kom, niet overdrijven; deze man heeft vanaf het begin het best ingespeelde team ter wereld tot zijn beschikking gehad wat opgezet is door Rijkaard en o.a. Ten Cate en Neeskens. Bij een club die nog van voor af aan moest beginnen had hij het tig keer zwaarder gehad. Maar goed, als je de ''tripple'' wint ben je natuurlijk sowieso nooit een mindere coach.

Is dat zo? Hij had het lef om een aantal grote sterren zonder pardon buiten te zwieren. Hij haalde Busquets uit het B-team en liet hem meteen starten aan het seizoen (ook al was hij al 20 ofzo en had nog nooit iemand van hem gehoord).
Bovendien is de hand van Guardiola heel erg te zien geweest in het spel van de ploeg: de driehoekjes van Frank Rijkaard zijn verdwenen en hebben plaats gemaakt voor zig-zaglijnen.
Als je een team op een paar maanden tijd zóveel anders kan laten spelen, ben je geniaal.

Ace
FlyLo schreef:
de driehoekjes van Frank Rijkaard zijn verdwenen en hebben plaats gemaakt voor zig-zaglijnen.

Nu maar hopen dat Guardiola niet net als Fernando Alonso op het idee komt om een wielerploeg te beginnen...

Oh begrijp me niet verkeerd, ik vind Guardiola een prima coach die dit seizoen perfect heeft gepresteerd maar om hem nu al geniaal te noemen na één jaar vind ik te vroeg. En met spelers als Messi, Iniesta en Xavi is mooi voetbal sowieso een zekerheid.

MJ_DA_MAN schreef:
Oh begrijp me niet verkeerd, ik vind Guardiola een prima coach die dit seizoen perfect heeft gepresteerd maar om hem nu al geniaal te noemen na één jaar vind ik te vroeg. En met spelers als Messi, Iniesta en Xavi is mooi voetbal sowieso een zekerheid.

Rijkaard had dezelfde spelers in zijn laatste seizoen.

Uiteraard, maar het kan ook wel eens een seizoen minder lopen (doh). Was ook dat onrustige Ronaldinho-jaar, wat er ook niet goed aan had gedaan. Maar ik blijf erbij dat Guardiola geniaal noemen te vroeg is voor nu; over een paar jaar kan ik je pas gelijk of ongelijk geven, vind ik.

MJ_DA_MAN schreef:
Maar ik blijf erbij dat Guardiola geniaal noemen te vroeg is voor nu; over een paar jaar kan ik je pas gelijk of ongelijk geven, vind ik.

Hier volg ik je wel in, maar in je eerste jaar als T1 een nooit eerder geziene Spaanse Triplete pakken met het mooiste voetbal dat de wereld heeft gezien in de laatste 30 jaar (of meer?), tja.. Dat behoeft geen verdere uitleg.

FlyLo schreef:
met het mooiste voetbal dat de wereld heeft gezien in de laatste 30 jaar (of meer?)
Daarvoor moet je bij het Juventus van halverwege jaren 90 zijn.

haveman
Joy4ever schreef:
(quote)
Daarvoor moet je bij het Juventus van halverwege jaren 90 zijn.

Ik ben heel erg anti-ajax Joy, maar het mooiste voetbal midden jaren 90 werd toch echt door Ajax gespeeld.

haveman schreef:
(quote)

Ik ben heel erg anti-ajax Joy, maar het mooiste voetbal midden jaren 90 werd toch echt door Ajax gespeeld.
Toen Ajax en Juventus op hun top waren troffen ze elkaar in de halve finale van de CL jaargang 1996/1997. Ajax werd compleet weggespeeld. Zeker in Turijn. Ik geef toe dat Ajax prachtig voetbal speelde destijds maar Juventus was toch echt de overtreffende trap.

FlyLo schreef:
Het bericht met de 'aanval' is ondertussen verwijderd.

Het was iemand anders die iets zei in de trant van: 'blalblablalba waar gaat deze discussie over'

"blablabla
waar gaat dit over?"

Als je dat al als aanval ziet... Maar goed, genoeg hierover.

En ja, Man City zie ik ook niet hoog eindigen. Mark Hughes is allesbehalve een topcoach.

Een topkeeper en 1 of 2 goede centrale verdedigers zou ook geen overbodige luxe zijn... Je ziet het aan Chelsea: dat kocht zich ook een slag in de rondte, maar pas toen er een topcoach kwam werd het een titelkandidaat.

Wat Barcelona betreft: ik denk dat het team onder Rijkaard en Neeskens te sterk afhankelijk was van Ronaldinho. Wat op zich niet erg was, want zolang die speelde wonnen ze meestal wel. Nu lijkt het team me wat evenwichtiger opgebouwd. Of Guardialo geniaal is, weet ik niet, maar hij heeft wel een paar geniale manoeuvres uitgehaald vorig seizoen (bv. in de CL-finale door Messi zo ondiep te laten spelen).

Joy4ever schreef:
(quote)
Toen Ajax en Juventus op hun top waren troffen ze elkaar in de halve finale van de CL jaargang 1996/1997. Ajax werd compleet weggespeeld. Zeker in Turijn. Ik geef toe dat Ajax prachtig voetbal speelde destijds maar Juventus was toch echt de overtreffende trap.

Compleet weggespeeld gaat me wel wat ver, maar Juventus was wel de betere. Denk dat Ajax toen al wel over hun top heen was, trouwens.

haveman
Joy4ever schreef:
(quote)

Ze werden niet compleet weggespeeld en je moet het niet baseren op twee wedstrijden.

Feit is dat Ajax AC Milan 3x versloeg, Bayern Munchen met 5-2 vernederde en ik zal Real Madrid - Ajax nooit vergeten. Ajax kreeg een staande ovatie van de Spaanse supporters in Bernabeu.

herman schreef:
(quote)

"blablabla
waar gaat dit over?"

Als je dat al als aanval ziet... Maar goed, genoeg hierover.

(quote)

Een topkeeper en 1 of 2 goede centrale verdedigers zou ook geen overbodige luxe zijn... Je ziet het aan Chelsea: dat kocht zich ook een slag in de rondte, maar pas toen er een topcoach kwam werd het een titelkandidaat.

Wat Barcelona betreft: ik denk dat het team onder Rijkaard en Neeskens te sterk afhankelijk was van Ronaldinho. Wat op zich niet erg was, want zolang die speelde wonnen ze meestal wel. Nu lijkt het team me wat evenwichtiger opgebouwd. Of Guardialo geniaal is, weet ik niet, maar hij heeft wel een paar geniale manoeuvres uitgehaald vorig seizoen (bv. in de CL-finale door Messi zo ondiep te laten spelen).

Aanval was zeker een onjuist woord. Maar het was onbeleefd en ik reageerde er dus ook zo op.

Manchester City wil naar het schijnt Lescott, Terry (en nog een verdediger maar de naam ontsnapt me) binnenhalen. Terry heeft echter al laten weten dat hij niet vertrekt. Qua keepers zitten ze wel goed denk ik. Lescott zou een prima aankoop zijn, maar niet genoeg om de top 3 uit te dagen.

Het team onder Rijkaard was niet echt afhankelijk van Ronaldinho, ze teerden wel teveel op zijn kwaliteiten. Ze waren het gewoon geworden om hem de bal te geven zodat hij een opening kon forceren. Toen hij dat niet meer kon was het plots zoeken naar een nieuwe manier van spelen. Die heeft Rijkaard nooit gevonden.

En Juventus speelde in zijn hoogdagen echt niet zo'n aantrekkelijk voetbal. Gewoon de typische Italiaanse Catenaccio. Maar misschien zien jullie dat graag?

Ik ben altijd al fan geweest van Juventus maar hoe zij speelden in het jaar 1996 weet ik niet, vanwege mijn leeftijd. En volgens mij geldt dan voor jou net hetzelfde ? Enfin, dit is maar een veronderstelling natuurlijk.

Mijn voorspelling in buitenlandse competities en ook in die van België:
België: 1. Standard / 2. Anderlecht / 3. Racing Genk
Duitsland: 1. Werder Bremen / 2. Bayern München / 3. HSV
Engeland: 1. Chelsea / 2. Arsenal / 3. Liverpool
Italië: 1. Juventus / 2. AC Milan / 3. Internazionale
Spanje: 1. Barcelona / 2. Real Madrid / 3. Villarreal CF

Ace
Laat ik maar niet op de gebruikelijke onzin van Joy reageren wanneer het voetbal aangaat, want mijn mening is al door haveman, herman en flylo verwoord. Ik kan het Joy ook niet eens kwalijk nemen als doorgewinterd Ajax-hater en Juve-adept

Waarmee je toch weer hebt gereageerd en Thomas dus weer zijn zin heeft, want Ees is uit zijn tentje gelokt.

Persoonlijk vind ik Juventus ook niet het leukste voetbal spelen, maar desondanks is het mijn favoriete ploeg, samen met Racing Genk.

Ace
hee raajman.

Hey Eesje.

Alles wel vader?

Ploppesteksel schreef:
Persoonlijk vind ik Juventus ook niet het leukste voetbal spelen, maar desondanks is het mijn favoriete ploeg, samen met Racing Genk.

Hoe schat jij het komend seizoen in? Van Racing Genk dus.

rayman schreef:
Waarmee je toch weer hebt gereageerd en Thomas dus weer zijn zin heeft, want Ees is uit zijn tentje gelokt.

FlyLo schreef:
(quote)

Hoe schat jij het komend seizoen in? Van Racing Genk dus.

Redelijk positief. Met Koita / Bakx / Camus zijn ze aanvallend er toch wat op vooruit gegaan. Het enige wat hen nu nog rest is Stein Huysegems niet in de basis zetten. Jezus, wat een ongelofelijke prutser !
Verdedigend blijven ze zoals elk seizoen niet zwak, maar toch goed genoeg om in België de meubelen te redden. Die Anele Ngongca kan best wel goed voetballen, moet ik zeggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:19 uur

geplaatst: vandaag om 01:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.