Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2009, 15:21 uur
Ploppesteksel schreef:
Redelijk positief. Met Koita / Bakx / Camus zijn ze aanvallend er toch wat op vooruit gegaan. Het enige wat hen nu nog rest is Stein Huysegems niet in de basis zetten. Jezus, wat een ongelofelijke prutser !
Verdedigend blijven ze zoals elk seizoen niet zwak, maar toch goed genoeg om in België de meubelen te redden. Die Anele Ngongca kan best wel goed voetballen, moet ik zeggen.
(quote)
Redelijk positief. Met Koita / Bakx / Camus zijn ze aanvallend er toch wat op vooruit gegaan. Het enige wat hen nu nog rest is Stein Huysegems niet in de basis zetten. Jezus, wat een ongelofelijke prutser !
Verdedigend blijven ze zoals elk seizoen niet zwak, maar toch goed genoeg om in België de meubelen te redden. Die Anele Ngongca kan best wel goed voetballen, moet ik zeggen.
Ze hadden idd beter Stein's contract ontbonden dan dat van Alex.. Camus is natuurlijk een heerlijke voetballer. Hopelijk zet Hein Vanhaezebrouck Anele terug centraal en Dimi rechts op de flank.
Prono: 5e plaats na reguliere competitie, 4e na playoffs. Als we nog een diepe spits halen misschien nog een plek hoger.
0
haveman
geplaatst: 27 juli 2009, 15:30 uur
FlyLo schreef:
Ze hadden idd beter Stein's contract ontbonden dan dat van Alex.. Camus is natuurlijk een heerlijke voetballer. Hopelijk zet Hein Vanhaezebrouck Anele terug centraal en Dimi rechts op de flank.
Prono: 5e plaats na reguliere competitie, 4e na playoffs. Als we nog een diepe spits halen misschien nog een plek hoger.
(quote)
Voor iemand die geen tijd heeft om te onderbouwen waarom de kern van Ajax sterker en uitgebalanceerder is dan die van AZ, spendeer jij hier wel erg veel tijd.

0
geplaatst: 27 juli 2009, 16:22 uur
Is ook bedoeld voor Ace 
Voor de rest blijf ik bij mijn stelling dat Juventus destijds beter was. De cijfers spreken ook voor zich. Dat je het voetbal dat Ajax speelde leuker vond om naar te kijken is een kwestie van smaak. Het spel van Juventus was een lust voor het oog. Hoe kan het ook anders met Zidane als dirigent.

Voor de rest blijf ik bij mijn stelling dat Juventus destijds beter was. De cijfers spreken ook voor zich. Dat je het voetbal dat Ajax speelde leuker vond om naar te kijken is een kwestie van smaak. Het spel van Juventus was een lust voor het oog. Hoe kan het ook anders met Zidane als dirigent.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 16:27 uur
FlyLo schreef:
En Juventus speelde in zijn hoogdagen echt niet zo'n aantrekkelijk voetbal. Gewoon de typische Italiaanse Catenaccio. Maar misschien zien jullie dat graag?
Als Juventus iets wel niet speelde was het catenaccio. Maar goed, gezien je leeftijd kan ik je deze opmerking niet kwalijk nemen.En Juventus speelde in zijn hoogdagen echt niet zo'n aantrekkelijk voetbal. Gewoon de typische Italiaanse Catenaccio. Maar misschien zien jullie dat graag?
0
boomkat
geplaatst: 27 juli 2009, 16:34 uur
Iets wel niet speelde. Doet me denken aan met zonder jas 

0
geplaatst: 27 juli 2009, 16:52 uur
Ace schreef:
Een net gelijkspel tegen Atletico vandaag! Gelukkig ontlopen we zondag het grote Sunderland en spelen we tegen Benfica...
Een net gelijkspel tegen Atletico vandaag! Gelukkig ontlopen we zondag het grote Sunderland en spelen we tegen Benfica...
En wie hadden dan wedstrijden gewonnen op die tournament?

met 2 overwinningen waren Benfica terecht winnaars van die tournament ... Jammer dat Sunderland niet de kans kreeg om ook tegen Ajax te spelen ... ook zeer grappig hoe Ajax toch als 2de kon eindigen zonder zelfs een wedstrijd te kunnen winnen op hun eigen tournament! eigenlijk best triest voor zo`n "wereld beroemde club"!
Ploppesteksel schreef:
Dat Aguero niet is gekocht door een topclub .. Wat een speler !
Dat Aguero niet is gekocht door een topclub .. Wat een speler !
volgens mij is Athletico een van de top clubs in Spanje? - Spaanse competitie is een van de beste in de wereld. Waar zou hij dan naar toe moeten?

En gisteren avond kwam hij voor de 2de helft op het veld tegen Sunderland ... maar kreeg weinig kansen!

en dan deze parel van de combo van
Ace schreef:
Sampdoria is geen Sunderland. Maar inderdaad, nette uitslag! ..
en Sampdoria is geen Sunderland. Maar inderdaad, nette uitslag! ..
FlyLo schreef:
Nee, ze zijn zo'n 10x sterker..
Nee, ze zijn zo'n 10x sterker..
10x sterker? En nu geeft iemand anders (FlyLo) nu ook aan dat ze duidelijk weinig verstand hebben over buitenlandse voetbal

over NL competitie, mijn voorspellingen ... de top 2 voor volgend jaar wordt:
1. PSV
2. AZ
en het zou mij ook niet verbazen dat Ajax niet in de Top 3 eindigd. misschien zelfs Feyenoord in de 3de positie?
0
geplaatst: 27 juli 2009, 16:58 uur
Atletico is een goede club, maar er zijn er toch betere..
En over Sunderland:
Ze waren misschien een topclub, maar nu zijn ze dat niet meer.
Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen ?
En over Sunderland:
Ze waren misschien een topclub, maar nu zijn ze dat niet meer.
Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen ?
0
lowriderluuk
geplaatst: 27 juli 2009, 17:02 uur
Juventus gaat het dit seizoen helemaal waar maken denk ik.
Na het omkoop-schandaal zat "de oude dame" tijdelijk in de put maar ze staan er weer helemaal getuige dat ze het afgelopen seizoen reeds 2e zijn geworden.
Na het omkoop-schandaal zat "de oude dame" tijdelijk in de put maar ze staan er weer helemaal getuige dat ze het afgelopen seizoen reeds 2e zijn geworden.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 17:06 uur
Heeft Juventus eigenlijk veel aangekocht ?
Daar heb ik niet echt op gelet.
Daar heb ik niet echt op gelet.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 17:46 uur
Ploppesteksel schreef:
Daar heb ik niet echt opgelet.
Daar heb ik niet echt opgelet.
Diego, Felipe Melo, Cannavaro. Misschien ben ik nog iemand vergeten? Die eerste twee zijn iig topaankopen. Ze willen ook nog Caceres lenen van Barcelona. Voorlopig zijn zij m.i. de topfavoriet voor de Scudetto. Tenzij Inter nog een paar aankopen realiseert natuurlijk.
TerryA schreef:
10x sterker? En nu geeft iemand anders (FlyLo) nu ook aan dat ze duidelijk weinig verstand hebben over buitenlandse voetbal
(quote)
en (quote)

Nu kan ik helemaal niet meer volgen. De ene zegt dat de opmerking cynisch was, maar jij gelooft het blijkbaar? Denk jij echt dat Sunderland beter is als Sampdoria?
en @haveman: daar ga ik dus echt niet op reageren. Aan jou verspil ik geen seconde meer.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 17:56 uur
FlyLo schreef:
... Denk jij echt dat Sunderland beter is als Sampdoria? ....
... Denk jij echt dat Sunderland beter is als Sampdoria? ....
ik gaf aan dat Sampdoria niet 10x beter zijn dan Sunderland - wat jij wilde beweren?
0
geplaatst: 27 juli 2009, 18:03 uur
TerryA schreef:
ik gaf aan dat Sampdoria niet 10x beter zijn dan Sunderland - wat jij wilde beweren?
(quote)
Ben je bekend met de stijlfiguur hyperbool?
Veelvouden zijn sowieso niet geschikt om voetbalkwesties te vergelijken (behalve de score misschien). Lijkt me toch vrij logisch. Ik wou gewoon aangeven dat Sampdoria momenteel een paar trappen hoger staat in de voetbalhiërarchie.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 18:18 uur
Ik was het vergeten, maar die 3 transfers had ik wel al van gehoord.
Diego is in ieder geval een geweldige aankoop. Eén van de beste voetballers van dit moment.

Melo heb ik nog niet al te vaak zien spelen. 2 keer met Fiorentina en ook op de Confederations Cup. Leek mij een secure verdedigende middenvelder. Voetballend beter dan Sissoko, maar Sissoko is wel een beest, die vreet alles op wat er op het veld staat.
Cannavaro is een goede verdediger maar goed. De gemiddelde leeftijd van de verdedigers gaat dan richting 34 zeker ?

Ook hoop ik dat Giovinco dit seizoen bijna altijd in de basis mag starten. Geweldige speler.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 18:25 uur
ja
FlyLo schreef:
... Ik wou gewoon aangeven dat Sampdoria momenteel een paar trappen hoger staat in de voetbalhiërarchie.
... Ik wou gewoon aangeven dat Sampdoria momenteel een paar trappen hoger staat in de voetbalhiërarchie.
is dat zo?

zo ver ik weet is Sampdoria een club die maar een keer de landstitel heeft gewonnen en bijna 20 jaar geleden hadden ze een intussen defunkt Europa Cup II gewonnen?
Dan zou ik zeggen, misschien zijn ze op dit moment een beter team maar ze zijn een veel kleiner club.
Maar ik kan begrijpen als je de NL media beluistert dat je naast zit met je conclusies!

0
geplaatst: 27 juli 2009, 18:39 uur
TerryA schreef:
ja
is dat zo?
zo ver ik weet is Sampdoria een club die maar een keer de landstitel heeft gewonnen en bijna 20 jaar geleden hadden ze een intussen defunkt Europa Cup II gewonnen?
Dan zou ik zeggen, misschien zijn ze op dit moment een beter team maar ze zijn een veel kleiner club.
Maar ik kan begrijpen als je de NL media beluistert dat je naast zit met je conclusies!
(quote)
ja
(quote)
is dat zo?

Ik heb er zorgvuldig het woord 'momenteel' bijgeplaatst. Sportief is Sampdoria momenteel (kijk, weeral) een stuk beter als Sunderland. En ik woon in België dus wat de Nederlandse media vertellen weet ik niet.
Sunderland is nog maar één seizoen terug in de Premier League, Sampdoria eindigde op de 6e plaats in de Serie A.. Een voetballer als Cassano bv. heeft Sunderland toch echt niet

0
Ace
geplaatst: 27 juli 2009, 19:13 uur
He Terry, ben je er weer?
Ok, ik geef toe. Al die opmerkingen waren om jou een beetje te stangen
Vergeef me! Ga maar in discussie met Flylo, das veel leuker. Gr, Wim Kieft
Ok, ik geef toe. Al die opmerkingen waren om jou een beetje te stangen
Vergeef me! Ga maar in discussie met Flylo, das veel leuker. Gr, Wim Kieft
0
lowriderluuk
geplaatst: 27 juli 2009, 19:41 uur
Diego, die bij Werder actief was en DE grote aankoop van Juventus, is niet mijn favoriet, dat kleine menneke schoffelt iedereen grof onderuit maar is wel een super-handige dribbelaar en zeer snel.
Werder heeft er ca. 25 miljoen voor ontvangen en kan daar gemakkelijk mooie kwaliteit spelers voor terug kopen.
Borowski vorig seizoen nog verkocht aan Bayern is weer terug bij Werder en ze hebben meer nieuwe spelers aangetrokken, per saldo is Werder sterker geworden.
Werder heeft er ca. 25 miljoen voor ontvangen en kan daar gemakkelijk mooie kwaliteit spelers voor terug kopen.
Borowski vorig seizoen nog verkocht aan Bayern is weer terug bij Werder en ze hebben meer nieuwe spelers aangetrokken, per saldo is Werder sterker geworden.
0
haveman
geplaatst: 27 juli 2009, 19:56 uur
FlyLo schreef:
[
en @haveman: daar ga ik dus echt niet op reageren. Aan jou verspil ik geen seconde meer.
[
Geachte FlyLo,
Jij dropt hier dus een stelling.
Meerdere mensen geven tegenargumenten en jij blijft bij je standpunt zonder tegenargumenten of uitleg.
Volgens mij begrijp jij niet wat dicussiëren inhoudt.

0
geplaatst: 27 juli 2009, 20:51 uur
0
stuart
geplaatst: 27 juli 2009, 21:41 uur
Voor wielrenliefhebbers (dus niet dat duffe voetbal.
..): om 22.10 op Canvas (België) een docu over de ADR ploeg met Greg Lemond, die onder leiding van een schimmige zakenman eind jaren 80 grote successen behaalde.
..): om 22.10 op Canvas (België) een docu over de ADR ploeg met Greg Lemond, die onder leiding van een schimmige zakenman eind jaren 80 grote successen behaalde.
0
Antonio
geplaatst: 27 juli 2009, 21:53 uur
stuart schreef:
..): om 22.10 op Canvas (België) een docu over de ADR ploeg met Greg Lemond, die onder leiding van een schimmige zakenman eind jaren 80 grote successen behaalde. Diezelfde Greg komt nu met schimmige verhaaltjes over het vermeende dopinggebruik van winnaar Contador...
0
stuart
geplaatst: 27 juli 2009, 21:55 uur
Ja, dat is is zo....wat dat betreft is die hele zooi niet te vertrouwen (denk ik).
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:50 uur
Nicolage Rico schreef:
Jasje uit, jasje aan doet me denken aan Klazien uit Zalk.
Jasje uit, jasje aan doet me denken aan Klazien uit Zalk.
Klaziek uit Zalk - Willemien oet Wisp: peterselie in de oren, tegen hoofdpijn en halfnatte spons onder het kussen (tegen droge bek bij zoenen).
En "Petje op" of "Petje af" - Wilfried de Jong!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.