MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Blijft wel heel erg jammer dat Van Marwijk KJH's Oranjecarrière kapot heeft gemaakt. Hij had nu allang de topscoorder aller tijden moeten zijn. En met een ruime voorsprong ook.

Ben zelf wel fan van KJH.

Stijn_Slayer schreef:
Blijft wel heel erg jammer dat Van Marwijk KJH's Oranjecarrière kapot heeft gemaakt.

...

Ben zelf wel fan van KJH.
Dan krijg je dit soort kort-door-de-bocht-opmerkingen. Met Klaas-Jan voorin zouden we zeker Europees Kampioen worden?

Hij heeft daar sowieso net zolang gestaan als Van Persie; anderhalve wedstrijd.

Stijn_Slayer
jasper1991 schreef:
(quote)
Dan krijg je dit soort kort-door-de-bocht-opmerkingen. Met Klaas-Jan voorin zouden we zeker Europees Kampioen worden?

Ik heb er sowieso nooit in geloofd dat ze het EK zouden winnen. Daar waren ze gewoon niet goed genoeg voor.

KJH scoort bijna altijd, als hij er vaker in zou staan, had hij meer goals. Als je dat kort door de bocht vindt, ga ik me haast afvragen of je Huntelaar wel eens ziet spelen. Hij heeft nu al 34 goals, Kluivert heeft er 40. Huntelaar had 'm allang ingehaald als hij meer zou spelen.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Ik heb er sowieso nooit in geloofd dat ze het EK zouden winnen. Daar waren ze gewoon niet goed genoeg voor.

KJH scoort bijna altijd, als hij er vaker in zou staan, had hij meer goals. Als je dat kort door de bocht vindt, ga ik me haast afvragen of je Huntelaar wel eens ziet spelen. Hij heeft nu al 34 goals, Kluivert heeft er 40. Huntelaar had 'm allang ingehaald als hij meer zou spelen.
Ik vind het kort door de bocht als je zegt dat Van Marwijk zijn Oranjecarrière kapot heeft gemaakt. Als hij er vaker in zou staan zou hij waarschijnlijk wel meer goals hebben gemaakt ja. Hij had destijds Van Persie in bloedvorm voor zich...

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Zo kun je niet redeneren. Kluivert had er wel 60 gehad als hij geen concurrentie had gehad van Bergkamp en Van Nistelrooy.

Stijn_Slayer
Dat was in ieder geval terechte concurrentie. Van Persie bakt er vaak niet veel van, maar dan staat hij er toch steeds weer in.

Het feit je KJH en Kluivert op een hoogte plaatst, geeft al aan dat er nog een leertraject in het verschiet ligt. En een artiest als RVP zo onderwaarderen bevestigt dat alleen maar. Wellicht speelt KJH op 'cruising altitude' (zeg 3.000 m), RVP zit een op een hoogte waar de vlieger van KJH nooit zal komen ( >12.000 m).

Stijn_Slayer
Zeik toch niet altijd zo en doe eens wat je andere users elke dag vertelt: goed lezen. Ik plaats KJH en Kluivert helemaal niet op een hoogte.

Van Persie kan nog zo goed voetballen, maar zolang hij dat voornamelijk bij z'n club doet...

Stijn_Slayer schreef:
Zeik toch niet altijd zo en doe eens wat je andere users elke dag vertelt: goed lezen. Ik plaats KJH en Kluivert helemaal niet op een hoogte.

Van Persie kan nog zo goed voetballen, maar zolang hij dat voornamelijk bij z'n club doet...

Snackbar weer dicht of was de kalkoen koud? Vrolijke kerst knul en verwijt andere mensen niet wat je zelf continue doet: slecht lezen en snel op de kast zitten.

Ik mot naar m'n eend

31 goals voor Nederland, ja echt een prutser die RVP.

Stijn_Slayer
De lol is er nu gewoon wel vanaf; het geintje wordt eentonig. Waarom moet er altijd iets over leeftijd, leertrajecten en andere flauwekul bij betrokken worden als je het niet eens bent met iemand?

Die 31 goals hadden er veel meer moeten zijn. Hij speelt meestal ook niet bepaald briljant, dus dan zou ik graag KJH zien, aangezien hij meer doelpunten maakt. Dat hij minder goed kan 'voetballen' vind ik zo'n gemakkelijk excuus. Dat gaat alleen op als RVP op z'n minst regelmatig laat zien dat hij dat zo goed kan.

Tegen Denemarken was Van Persie aan de bal gewoon uitstekend. Ook bij het WK deed hij veel goede doch onopvallende dingen. Huntelaar zie ik niet zo veel potten breken tegen sterke landen, in clubverband blijkt het ook een subtopper.

Stijn_Slayer
Ik heb toch wat moeite met de term subtopper. Vorig seizoen was misschien wel z'n beste jaar en topscorer van de Bundesliga is niet niets. Hij is geen fenomeen pur sang, maar wel een Europese topspeler. Als Gomez erin staat bij Bayern, dan kan Huntelaar dat ook.

Hij is ook een constantere speler dan Van Persie in Oranje.

Dit seizoen doet Huntelaar het toch niet zo goed bij Schalke?

Ik was eerst ook wel een fan van Huntelaar alleen is dat wat minder geworden, tegen topteams zie je hem niet, en hij kan geen bal vasthouden. Volledig afhankelijk van andere spelers.
Van Persie is dan toch wel een stuk beter, alleen in Oranje laat hij het niet altijd zien.

Stijn_Slayer
Heel Schalke doet het niet zo goed.

In de CL doet hij (en heel Schalke) het dan weer wel goed.

KJH is zonder meer een uitstekende Torjäger (zoals de Duitsers dat noemen), een goalgetter. Ik zag hem al voetballen bij de C-tjes van PSV, omdat meerdere PSV-supporters heel enthousiast over hem waren (in 2002) en hem een heel groot talent noemden.

Hij werd voor ca 1 miljoen aan Heerenveen verkocht, na uitgeleend te zijn geweest aan Graafschap en AGOVV - da's een soort van kweekvijver - maar zat achter Kezman; PSV wilde hem liever een derde jaar verhuren "om te rijpen, maar o.m. op aanraden van Hiddink werd hij verkocht.

Het voetbal is de afgelopen 10 jaar sterk veranderd en van een spits wordt nu veel meer verwacht. KJH heeft zelf altrijd aangegeven heel sterk te zijn ''in de 16". I.t.t. bij een Van Nistelrooy, Melito of Kluivert die ook goed in de diepte konden worden aangespeeld en meer meevoetbalden. Denk dat dat wellicht een van de redenen is geweest dat Hiddink hem liet vertrekken. Als doelpuntenmaker is ie top, wanneer je andere eisen gaat stellen, wordt het anders. Ik ben zelf een groot voorstander van meer meevoetballende, technische spitsen - Bergkamp bijv.

Denk ook dat het meespelen van RVP in Oranje voortvloeit uit de keuze van spelwijze - bij onderdrukstaan heb je met RVP ahw een extra meevoetballende middenvelder en is KJH alleen een aanspeelpunt wanneer de bal wordt weggewerkt.

Dan nog blijft het vreemd dat je op het EK 2012 de door Duitsers eigenlijk wel gevreesde topscorer van Duitsland, ik zag NL - Duitsland in Oberhausen (Duitsland) - buiten het team laat. Vooraf hoopten we op een combi RVP/KJH, maar dat zat niet in de vrij behoudende mindset van Van Marwijk.

RVP is wellicht minder constant, maar dat vloeit mede voort uit zijn onberekenbaarheid - op totaal onverwachte momenten iets geniaals doen. Die genialiteit (ook Marco van Basten, Dennis Bergkamp, JC) vind ik niet terug bij KJH.

Stijn_Slayer
Op zich wel mee eens, maar wat voor gevoel moet het geven als je weet dat er voorin een spits staat die de bal er wel eventjes in legt als hij 'm goed krijgt? Ik weet even niet meer uit m'n hoofd of het op het WK of EK was (misschien beiden), maar RVP heeft ook flink geblunderd in een aantal aanzienlijke kansen. Kan me er nog wel iets bij voorstellen dat dat bij teamspelers wat frustratie en/of ongeloof opwekt. Als RVP 'm al niet maakt, aan wie moeten ze de bal dan geven?

Van Gerwen!

Ik kijk niet veel darts, maar dit was geen verkeerde pot tegen Lewis - razendspannend!

Ik zat ook op het puntje van mijn stuitje.

jasper1991 schreef:
Van Gerwen!

Ik kijk niet veel darts, maar dit was geen verkeerde pot tegen Lewis - razendspannend!

Ja echt een fantastische match

jasper1991 schreef:
Van Gerwen!

The Green Machine

Speler van het Jaar: Lionel Messi
Nederlander van het Jaar: Van Persie
Coach van het Jaar: Frank de Boer (nationaal) Antonio Conte (internationaal)
Persoonlijkheid van het Jaar: Cesare Prandelli
Wedstrijd van het Jaar: Italië - Duitsland (halve finale EK)

Hoogtepunt van het Jaar: Juventus ongeslagen kampioen
Goal van het jaar: Zlatan tegen Engeland
Dieptepunt van het Jaar: Oranje op het EK
Calimero van het jaar: Frank de Boer (ivm het te hoge gras)
Loser van het jaar: Joachim Löw

Speler van het Jaar: Andres Iniesta
Belg van het Jaar: Vincent Kompany
Coach van het Jaar: John Van den Brom of Peter Maes (nationaal) Cesare Prandelli (internationaal)
Persoonlijkheid van het Jaar: Vincent Kompany
Wedstrijd van het Jaar: Spanje - Italië (finale EK)

Hoogtepunt van het Jaar: Spanje terug europees kampioen
Goal van het jaar: 1-0 van Spanje in de finale tegen Italië
Dieptepunt van het Jaar: Chelsea die de CL wint
Calimero van het jaar: deze sla ik over
Loser van het jaar: George Leekens

Coach van het Jaar: Frank de Boer (nationaal) Prandelli (internationaal)
Persoonlijkheid van het Jaar: zou het niet weten
Wedstrijd van het Jaar: Italië - Duitsland (halve finale EK)

Hoogtepunt van het Jaar: Barcelona uit de CL
Dieptepunt van het Jaar: Oranje op het EK en Zeefuik bij Groningen.
Calimero van het jaar: Dick Advocaat
Loser van het jaar: Dick Advocaat (wat een sjagerijn is dat)

Coach van het Jaar: Ronald Koeman (nationaal) Juergen Klopp (internationaal)
Persoonlijkheid van het Jaar: Joachim Löw
Wedstrijd van het Jaar: Oekraïne - Zweden op het EK

Hoogtepunt van het Jaar: Het sluwe Italië op het EK met een glansrol voor Pirlo
Dieptepunt van het Jaar: Het halve b-team van FC Twente tegen Schalke en het demasqué van Oranje op het EK
Calimero van het jaar: geen idee
Loser van het jaar: Manchester City in de CL

Nederlander van het Jaar: Robin Van Persie
Coach van het Jaar: Ronald Koeman (nationaal) Juergen Klopp (internationaal)
Persoonlijkheid van het Jaar: Zlatan Ibrahimovic, mede door z'n boek.
Wedstrijd van het Jaar: Queens Park Rangers - Manchester City

Hoogtepunt van het Jaar: Tweede plaats Feyenoord, hattrick Guidetti tegen Ajax
Goal van het jaar: Papis Cisse vs. Chelsea
Dieptepunt van het Jaar: Oranje op het EK, Robben in de beide finales voor Bayern Munchen
Calimero van het jaar: Sir Alex Ferguson
Loser van het jaar: Tottenham Spurs dat eigenlijk zou kwalificeren voor de CL.

Stijn_Slayer
Speler van het Jaar: Ronaldo
Nederlander van het Jaar: Huntelaar, maar veel concurrentie was er niet....
Coach van het Jaar: Mourinho zal niet meer gaan, euhm.. dan Diego Simone (nationaal) en Löw (internationaal).
Persoonlijkheid van het Jaar: Ik weet 't niet zo goed. Löw of Frank de Boer misschien.
Wedstrijd van het Jaar: Real - Valencia 1-1, onwijs spannend en wat een tempo.
Hoogtepunt van het Jaar: Real kampioen
Dieptepunt van het Jaar: Real geen kampioen
Calimero van het jaar: Mark van Bommel. 'Kon je op wachten, zeurpietenjournalistiek'.
Loser van het jaar: Bert van Marwijk en Mark van Bommel

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:32 uur

geplaatst: vandaag om 03:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.