Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2008, 15:55 uur
@ El Ninjo: De Olympische gedachte: deelnemen is belangrijker dan winnen
Daarom kijk ik er niet naar, dat zijn dingen die verliezers roepen na afloop.
Daarom kijk ik er niet naar, dat zijn dingen die verliezers roepen na afloop.
0
geplaatst: 24 maart 2008, 22:39 uur
Mag hier nog even het top zwem-EK inbrengen. Wat is die Veldhuis een topper en alle andere dames (Kromowidjojo, Dekker, Schreuder) + de heren van Aggele en Driebergen. Netjes!
0
geplaatst: 26 maart 2008, 17:55 uur
Klopt inderdaad, Daniël. Ik heb er ook van genoten!
Marleen Veldhuis
En dat Franse kanon Bernard dat even 47,50 zwemt... het is net Jerom van Suske en Wiske qua postuur, alleen dan wat groter nog.
Ik ben benieuwd wat dat wordt op de Olympische Spelen. Ik heb het zwembad gezien (op TV), ziet er echt fantastisch uit. Kon ik daar maar zwemmen.
Gennadi Toeretski (ex-coach Popov en sowieso zwemlegende) denkt dat PvdH misschien nog wel een 46'er in zich heeft, omdat ie mentaal de sterkste is. We zullen zien...
Marleen Veldhuis

En dat Franse kanon Bernard dat even 47,50 zwemt... het is net Jerom van Suske en Wiske qua postuur, alleen dan wat groter nog.
Ik ben benieuwd wat dat wordt op de Olympische Spelen. Ik heb het zwembad gezien (op TV), ziet er echt fantastisch uit. Kon ik daar maar zwemmen.
Gennadi Toeretski (ex-coach Popov en sowieso zwemlegende) denkt dat PvdH misschien nog wel een 46'er in zich heeft, omdat ie mentaal de sterkste is. We zullen zien...
0
geplaatst: 5 april 2008, 15:19 uur
Reijersen schreef:
Het wielerseizoen is weer geopend. Gilbert wint de Omloop en de Jongh Brussel-Keurne-en weer terug.
Wat verwachten we, buiten alle doping en bondenheisa, sportief van dit seizoen?
Het wielerseizoen is weer geopend. Gilbert wint de Omloop en de Jongh Brussel-Keurne-en weer terug.
Wat verwachten we, buiten alle doping en bondenheisa, sportief van dit seizoen?
Een reeks klassiekers met een erg spannend verloop, héél veel favorieten. Brabantse Pijl, Dwars door Vlaanderen & de E3-Prijs waren 3 schitterende koersen. Chapeau voor Nick Nuyens die Chavanel tot 2 maal toe aan de zege helpt !
Vanaf morgen is het natuurlijk het 'echte' werk..
De Ronde van Vlaanderen:
Wie gaat er volgens jullie winnen ?
Ik tip op Cancellara, al zie ik liever Van Avermaet winnen

Boontjes zal er kort bij zijn ..
0
geplaatst: 5 april 2008, 15:43 uur
Ze zeggen vaak dat de winnaars van de Panne ook een goede kans maakt bij de Ronde van Vlaanderen. Dus ga je gang Posthuma 

0
geplaatst: 5 april 2008, 16:27 uur
Dat is toch wel iets te hoog gegrepen voor Posthuma denk ik maar wie weet doet hij wel mee in de 'finale' 
Op Sporza.be kan je tevens een filmpje bekijken waarop Ludo Dierckxsens de beruchte Koppenberg beklimt.
Ik ben blij dat ik als amateurtoerist niet over zoiets moet fietsen.
Als iemand als Ludo Dierckxsens daar al bijna plafonneert (als het dan nog droog is!!!) denk ik dat we daar een heus spektakel krijgen morgen
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wielrennen/ProTour/Ronde%2Bvan%2BVlaanderen/080404_ronde_weer
... is de link voor het de pagina waarin je dan het filmpje kan openen waar Ludo Dierckxsens de Koppenberg oprijdt.

Op Sporza.be kan je tevens een filmpje bekijken waarop Ludo Dierckxsens de beruchte Koppenberg beklimt.
Ik ben blij dat ik als amateurtoerist niet over zoiets moet fietsen.
Als iemand als Ludo Dierckxsens daar al bijna plafonneert (als het dan nog droog is!!!) denk ik dat we daar een heus spektakel krijgen morgen

http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wielrennen/ProTour/Ronde%2Bvan%2BVlaanderen/080404_ronde_weer
... is de link voor het de pagina waarin je dan het filmpje kan openen waar Ludo Dierckxsens de Koppenberg oprijdt.
0
geplaatst: 5 april 2008, 16:48 uur
Mijn top 3 voor morgen: 1. Cancellara, 2. Boonen, 3. Flecha.
Eerst dacht ik nog aan Pozzato, maar door het slechte weer toch maar niet. Misschien wel voor Paris-Roubaix.
Verder hoop ik dat Gilbert nog eens wat laat zien. Een overwinning is misschien wat te hoog gegrepen, maar een mooie ereplaats moet lukken. En Hoste, tjah...
Eerst dacht ik nog aan Pozzato, maar door het slechte weer toch maar niet. Misschien wel voor Paris-Roubaix.
Verder hoop ik dat Gilbert nog eens wat laat zien. Een overwinning is misschien wat te hoog gegrepen, maar een mooie ereplaats moet lukken. En Hoste, tjah...
0
geplaatst: 5 april 2008, 17:07 uur
Er is maar 1 renner echt in vorm en dat is Cancellara. Toch wint de favoriet meestal niet.
Dus hier mijn top3:
1. Ballan, 2. Cancellara, 3. Flecha
Dus hier mijn top3:1. Ballan, 2. Cancellara, 3. Flecha
0
Spijtoptant
geplaatst: 5 april 2008, 23:38 uur
Reijersen schreef:
Ze zeggen vaak dat de winnaars van de Panne ook een goede kans maakt bij de Ronde van Vlaanderen. Dus ga je gang Posthuma

Een goede kans maken is mooi, en ook zeker waar, de koersen liggen dicht bij elkaar dus de vorm kan meegenomen worden.
Maar de feiten zeggen dat slechts één keer de winnaar van de Driedaagse van de Panne ook de Ronde van Vlaanderen won: Peter van Petegem in 1999.
Ik zet mijn geld maar niet op Posthuma.
Ik ga voor Hoste of Boonen.
0
geplaatst: 5 april 2008, 23:46 uur
Spijtoptant schreef:
Maar de feiten zeggen dat slechts één keer de winnaar van de Driedaagse van de Panne ook de Ronde van Vlaanderen won: Peter van Petegem in 1999.
Dat is niet compleet waar, vorig jaar won Alessandro Ballan ook beiden. Maar ik verwacht ook geen Posthuma vanvoor. Hij mag ons verbazen natuurlijk, maar ik denk dat ie te jong is & niet die kwaliteiten heeft. En tenslotte heten de kopmannen bij Rabobank nog steeds Flecha & Freire.
Mijn prono:
1: Cancellara
2: Hoste
3: Boonen
4: Hammond
5: Nuyens
6: Hincapie
7: Flecha
8: Franzoï
9: Gilbert
10: Scheirlinckx
met Muravyev als joker. (arme Hoste overigens als dit uitkomt)
0
Spijtoptant
geplaatst: 5 april 2008, 23:54 uur
Waldo Jeffers schreef:
Dat is niet compleet waar, vorig jaar won Alessandro Ballan ook beiden.
Dat is niet compleet waar, vorig jaar won Alessandro Ballan ook beiden.
Je hebt helemaal gelijk, de door mij geraadpleegde lijst ging tot en met 2006.

Dat verandert de zaak. De laatste 10 jaar is de kans minimaal 20 procent om de RvV te winnen als je ook de DvdP gewonnen hebt.
Hup Posthuma !

0
geplaatst: 6 april 2008, 00:03 uur
Vaak wint natuurlijk een ploeggenoot van de favoriet 
01. Breschel
02. Boonen
03. Ballan
04. Hoste
05. Cancellara
06. Gilbert
07. Flecha
08. Gasparotto
09. Kroon
10. Nuyens

01. Breschel
02. Boonen
03. Ballan
04. Hoste
05. Cancellara
06. Gilbert
07. Flecha
08. Gasparotto
09. Kroon
10. Nuyens
0
geplaatst: 6 april 2008, 00:08 uur
Daar herinner ik me eigenlijk geen enkele editie in eigenlijk de laatste 18 jaar...

0
geplaatst: 6 april 2008, 17:22 uur
Prachtige wedstrijd, enorm spannend, én een meer dan verdiende winnaar. Na het BK en de Vuelta vorig jaar, nu weer een mooi prestatie van Devolder. Jammer genoeg ook alwéér pech voor Hoste.
Mijn nummer 3 is toch uitgekomen
Haha, inderdaad ja
Arno schreef:
Mijn nummer 3 is toch uitgekomen

Waldo Jeffers schreef:
Je had zowaar nog gelijk ook lukas
Je had zowaar nog gelijk ook lukas

Haha, inderdaad ja

0
geplaatst: 7 april 2008, 13:39 uur
Overigens wel leuk dat het Nederlands wielrennen ten dode was opgeschreven nu Boogerd en Dekker niet meer rijden, maar dat er vier Nederlanders in de eerste groep finishten (en dan viel Kroon nog weg door een lekke band, anders waren het er vijf).
Langeveld
Langeveld

0
Jornaquin
geplaatst: 7 april 2008, 15:49 uur
Ik weet niet of je dat er zelf van gemaakt hebt Lukas, maar het was juist vorig seizoen al duidelijk dat Nederland nu een vrij talentvolle lichting heeft met oa. T. Dekker, Gesink, Boom(die zich nu nog richt op het veldrijden) en Langeveld. Dat vooral Gesink en Langeveld dit seizoen al zo goed rijden is wel een verrassing natuurlijk. Van Boom en Dekker had ik dat al wel gedacht(alhoewel ik Dekker dit seizoen nog niet veel heb gezien, maar die is eigenlijk vorig jaar al wel definitief doorgebroken). Maar de toekomst voor het Nederlandse wielrennen ziet er vrij goed uit ben ik van mening.
0
geplaatst: 7 april 2008, 18:38 uur
Langeveld was echt verbluffend goed gister. Zo goed zelfs dat je je gaat afvragen wat hij had gekund als hij zich wat rustiger had gehouden en pas op de muur voluit was gegaan. Je kan zeggen dat hij er al aan zat te komen (al 2e achter Boogerd op het NK 2 jaar geleden), maar gister is hij toch wel definitief doorgebroken. Zelfde geldt voor Terpstra en Maaskant. Het mooie is dat Nederland zowel voor de kasseiklassiekers als de heuvelklassiekers (Dekker, Gesink) grote talenten heeft, en die laatste 2 gaan ook nog is een grote toekomst als ronderenner tegemoet (net als Devolder trouwens). Ik zie het zo gebeuren dat over een jaar of 3 Dekker en Devolder gaan strijden om het geel in Parijs 

0
geplaatst: 7 april 2008, 19:12 uur
Prachtige wedstrijd inderdaad! Gunde het deVolder ook wel, hij reed er in ieder geval voor en ging niet echt linkeballen. Langeveld is denk ik iedereen wel positief opgevallen. Mooi seizoen tot nog toe.
0
geplaatst: 5 mei 2008, 21:43 uur
Ronnie O Sullivan wint de finale van het WK Snooker van Alie Carter met 18-8 Ronnie "the rockett" O Sullivan rules (nog steeds)
0
Pink Queen
geplaatst: 5 mei 2008, 21:49 uur
Idd, hoewel ik een grote Stephen Hendry fan ben.
Wat O'Sullivan hier heeft laten zien, vooral in de wedstrijd tegen Hendry, is ongeevenaard.
Dus de terechte kampioen.
Wat O'Sullivan hier heeft laten zien, vooral in de wedstrijd tegen Hendry, is ongeevenaard.
0
geplaatst: 5 mei 2008, 21:57 uur
Pink Queen schreef:
Hendry benadert in techniek de perfectie van Steve Davis, maar vind Hendry zo weining charisma hebben......
Vind het overgens wel een beetje zielig voor Carter dat hij zijn 147.000 pond voor zijn maximum moet delen met degene van wie hij de finale heeft verloren........
0
Spijtoptant
geplaatst: 6 mei 2008, 08:28 uur
thelion schreef:
Vind het overgens wel een beetje zielig voor Carter dat hij zijn 147.000 pond voor zijn maximum moet delen met degene van wie hij de finale heeft verloren........
Mag hij nog van geluk spreken dat de prijs niet naar de eerste gaat die een maximumbreak neerlegt, want dan had hij niets gekregen.
(Zou ik wel zo terecht vinden eigenlijk)
0
geplaatst: 8 mei 2008, 16:51 uur
Ik ben geen Club Bruggesupporter, maar dit is natuurlijk vreselijk nieuws:
François Sterchele komt om bij ongeluk
do 08/05/08 - Rode Duivel François Sterchele is afgelopen nacht om het leven gekomen bij een auto-ongeluk in Vrasene, bij Beveren. Rond 3 uur raakte hij van de weg met zijn sportauto. Sterchele was op slag dood. De aanvaller van Club Brugge was 26 jaar.
Het ongeluk gebeurde op de N49 tussen Antwerpen en Knokke. Sterchele verloor de controle over het stuur en botste tegen een boom. De spits, die alleen in zijn auto zat, was op slag dood.
Uit de eerste vaststellingen van een verkeersdeskundige blijkt dat Sterchele met zijn Porsche tegen een onaangepaste snelheid reed.
Sterchele moet bruusk naar rechts afgeweken zijn en reed in een sloot langs de kant van de weg. Hij werd daardoor weggekatapulteerd tegen een boom. Er was geen andere auto bij het ongeluk betrokken.
François Sterchele was aan zijn eerste seizoen bezig bij Club. Daarvoor speelde hij bij Charleroi en Germinal Beerschot. Vorig jaar werd hij topschutter. Hij speelde 4 keer met de Rode Duivels. Sterchele was niet getrouwd, maar had wel een vriendin. Hij had geen kinderen.

François Sterchele komt om bij ongeluk
do 08/05/08 - Rode Duivel François Sterchele is afgelopen nacht om het leven gekomen bij een auto-ongeluk in Vrasene, bij Beveren. Rond 3 uur raakte hij van de weg met zijn sportauto. Sterchele was op slag dood. De aanvaller van Club Brugge was 26 jaar.
Het ongeluk gebeurde op de N49 tussen Antwerpen en Knokke. Sterchele verloor de controle over het stuur en botste tegen een boom. De spits, die alleen in zijn auto zat, was op slag dood.
Uit de eerste vaststellingen van een verkeersdeskundige blijkt dat Sterchele met zijn Porsche tegen een onaangepaste snelheid reed.
Sterchele moet bruusk naar rechts afgeweken zijn en reed in een sloot langs de kant van de weg. Hij werd daardoor weggekatapulteerd tegen een boom. Er was geen andere auto bij het ongeluk betrokken.
François Sterchele was aan zijn eerste seizoen bezig bij Club. Daarvoor speelde hij bij Charleroi en Germinal Beerschot. Vorig jaar werd hij topschutter. Hij speelde 4 keer met de Rode Duivels. Sterchele was niet getrouwd, maar had wel een vriendin. Hij had geen kinderen.

0
geplaatst: 8 mei 2008, 19:13 uur
Jammer voor hem; anderzijds vind ik het natuurlijk weer typisch dat zo'n dikkenek-type met zijn Porsche'ke tegen een boom knalt om 3u (wat in godsnaam doet een prof die volgende ochtend om 9u moet trainen...)
0
geplaatst: 8 mei 2008, 21:40 uur
Ploppesteksel schreef:
Jammer voor hem; anderzijds vind ik het natuurlijk weer typisch dat zo'n dikkenek-type met zijn Porsche'ke tegen een boom knalt om 3u (wat in godsnaam doet een prof die volgende ochtend om 9u moet trainen...)
Ploppesteksel, dit was geen dikkenek, het was gewoon een levensgenieter... Hij was altijd de eerste om handtekeningen te geven, supporters te groeten enz...
Francois was natuurlijk wel bekend om graag te gaan stappen, maar dit doet hij al heel z'n leven en als je hem dan bezigzag tijdens wedstrijden of tijdens trainingen, zag je dat het zijn professionaliteit niet beïnvloedde...
Alle respect voor Sterchele...
0
geplaatst: 14 mei 2008, 16:12 uur
Justine Henin stopt met tennissen.

Bizar, ze heeft nog een paar grandslamtitels te verdedigen...

Bizar, ze heeft nog een paar grandslamtitels te verdedigen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.