Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 januari 2010, 22:45 uur
Heb alleen de tweede helft gezien, maar wel leuk zeg. Feyenoord kon wel zo'n opsteker gebruiken. 
Prachtige goal ook van El Ahmadi, die sowieso wel goed speelde.

Prachtige goal ook van El Ahmadi, die sowieso wel goed speelde.
0
geplaatst: 27 januari 2010, 22:48 uur
Gefeliciteerd, Feyenoorders!
Erg balen deze 0-3, maar Feyenoord heeft zeker verdiend gewonnen. Vooral verdedigend heel indrukwekkend. Erg klote dat onze reeks hiermee verbroken is. Wel grappig dat Feyenoord ook de laatste wedstrijd was die we verloren hadden. Nu maar hopen dat Feyenoord dit spel kan voortzetten komende zondag tegen Ajax. En dat PSV in de competitie gewoon weer verder gaat met winnen.
DIe goal van Gio was echt fenomenaal.
Erg balen deze 0-3, maar Feyenoord heeft zeker verdiend gewonnen. Vooral verdedigend heel indrukwekkend. Erg klote dat onze reeks hiermee verbroken is. Wel grappig dat Feyenoord ook de laatste wedstrijd was die we verloren hadden. Nu maar hopen dat Feyenoord dit spel kan voortzetten komende zondag tegen Ajax. En dat PSV in de competitie gewoon weer verder gaat met winnen.
DIe goal van Gio was echt fenomenaal.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 00:55 uur
Running On Empty schreef:
Wie mag nu via Goahead Eagles naar de Finale in een walk-over? Ajax? Feyenoord? FC Twente?
Dat kan maar een ding zijn natuurlijk. Onze nationale duitsers Wie mag nu via Goahead Eagles naar de Finale in een walk-over? Ajax? Feyenoord? FC Twente?

haveman schreef:
maar voor de titelstrijd is dit alleen maar super gunstig!
Oh ja, das waar ook ?maar voor de titelstrijd is dit alleen maar super gunstig!
Whatever, ik ga, werkzaam in de buurt van Breda, morgen extra lang lunchen

0
geplaatst: 28 januari 2010, 08:58 uur
Nu weet ik als PSV'er eindelijk hoe het is om te verliezen tegen een ploeg die als PSV speelt, in dit geval Feyenoord; efficiëntie, controlerend, op de juiste momenten scoren, de tegenstander bij vlagen laten komen die ook vervolgens kansen krijgt maar niet scoort en die ploeg ook geen moment het gevoel geven dat ze de wedstrijd kunnen overnemen. Ik vind verliezen vervelend, maar dat het gelukkig voor de beker is en tegen zo'n organisatie maakt het allemaal wat minder zuur. Mijn complimenten naar Been en zijn spelers dus. Hopelijk leidt dit niet tot een mindere periode van PSV, want dan baal ik er natuurlijk uiteindelijk wél veel van
.
.
0
Ace
geplaatst: 28 januari 2010, 09:22 uur
Doordat het de scheidsrechter itt bij Ajax niet lukte om nac in de beker te houden, mag mijn club naar Deventer. Ideaal, als fnoord dan nog even van twente wint, krijgen we iig een mooie finale en kunnen we er twee keer dik overheen in eigen huis. Zondag vast een kleine generale...
0
geplaatst: 28 januari 2010, 09:27 uur
Ace schreef:
Zondag vast een kleine generale...
Nog praatjes ook Zondag vast een kleine generale...

0
Ace
geplaatst: 28 januari 2010, 09:29 uur
Ik weet niet of jij jezelf de laatste paar edities van de klassieker kan herinneren... Ze zijn gemiddeld genomen goed voor het doelsaldo
Hoewel het naar ik meen de laatste twee keer in de poel des verderfs te zuid een gelijkspelletje was 
Hoewel het naar ik meen de laatste twee keer in de poel des verderfs te zuid een gelijkspelletje was 
0
geplaatst: 28 januari 2010, 09:52 uur
De balans in de klassieker slaat idd niet bepaald in het voordeel uit van Feyenoord. Maar het blijft altijd een wedstrijd opzich. Feyenoord heeft eindelijk een redelijk solide verdediging en het elftal staat verder goed. Daarnaast zal de overwinning van gisteren naar ik mag aannemen doorwerken in de koppies. Het enige wat voor dit moment in het voordeel van ajax spreekt is dat ze het geluk weer aan hun broek hebben hangen. We zullen het zien. Ik heb er wel een goed gevoel over. Maar ja, dat had ik wel vaker 

0
geplaatst: 28 januari 2010, 11:19 uur
Wat waren 'we' goed hè? Gisteren heb ik de tv op het werk aangezet toen ze met 2-1 achterstonden, en ik vond dat ze wel een goede indruk maakte. 
Ik heb het niet over NAC.

Ik heb het niet over NAC.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 11:27 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Nu weet ik als PSV'er eindelijk hoe het is om te verliezen tegen een ploeg die als PSV speelt, in dit geval Feyenoord; efficiëntie, controlerend, op de juiste momenten scoren, de tegenstander bij vlagen laten komen die ook vervolgens kansen krijgt maar niet scoort en die ploeg ook geen moment het gevoel geven dat ze de wedstrijd kunnen overnemen. Ik vind verliezen vervelend, maar dat het gelukkig voor de beker is en tegen zo'n organisatie maakt het allemaal wat minder zuur. Mijn complimenten naar Been en zijn spelers dus. Hopelijk leidt dit niet tot een mindere periode van PSV, want dan baal ik er natuurlijk uiteindelijk wél veel van
.
. Ik snap het wel maar echt balen doe ik niet - had al zo'n voorgevoel en daarom niet gekeken; ben van huis uit geen sm-fan. Heb het sterke vermoeden dat de abslute waarde van deze gebeurtenis hoger ligt in R'dam dan in Eindhoven; daarmee bedoel ik dat het positieve effect in R. groter is dan het negatieve in E.
Het zat er gewoon al een tijdje in dat PSV (met al die 1-0 wedstrijden) een keer zou verliezen/gelijk spelen. En dan kan je dat beter in de beker doen, hoef je niet meer op 3 fronten actief te zijn. Er komen drukke tijden aan - en het t eam kon wel een kleine schok gebruiken om bij de les te blijven. En het effect aan de andere kant is dat Feyenoord's blazoen is opgepoetst zodat ze nu weer in dingen geloven en goed van leer trekken tegen Ajax.
0
Daily Operator
geplaatst: 28 januari 2010, 17:48 uur
En ajax mag weer lekker tegen Go Ahead.
En daarvoor tegen NEC en toen ontliepen ze Feyenoord en PSV en Twente.
En daarvoor tegen amateurs terwijl Feyenoord tegen AZ speelde.
Ik heb even snel een berekening gemaakt met categorieën van zwakkere en sterkere ploegen en de kans dat ajax deze zwakke ploegen geloot had bedraagt 4.16%.
Maar dit was nog niet makkelijk genoeg voor neus en co. dus hielp de scheidsrechter maar een handje gister tegen NEC.
Omkoping lijkt me geen spraken van, de knvb likt gewoon graag de billen van ajax.
En daarvoor tegen NEC en toen ontliepen ze Feyenoord en PSV en Twente.
En daarvoor tegen amateurs terwijl Feyenoord tegen AZ speelde.
Ik heb even snel een berekening gemaakt met categorieën van zwakkere en sterkere ploegen en de kans dat ajax deze zwakke ploegen geloot had bedraagt 4.16%.
Maar dit was nog niet makkelijk genoeg voor neus en co. dus hielp de scheidsrechter maar een handje gister tegen NEC.
Omkoping lijkt me geen spraken van, de knvb likt gewoon graag de billen van ajax.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 17:57 uur
Ik weet niet hoeveel lessen kansberekening jij hebt gehad, maar de kans dat Ajax juist deze ploegen zou loten lijkt me nog wel kleiner, eigenlijk. Dat Ajax een extreem gelukkige loting heeft, daar zijn we het dan wel weer over eens.
Stel je voor dat Feyenoord de beker wint: dan hebben ze achtereenvolgens AZ, PSV, Twente en (waarschijnlijk) Ajax verslagen. Dat is dan meteen de meest indrukwekkende KNVB-beker zege ooit, denk ik. Maar goed, eerst de halve finales nog...
Stel je voor dat Feyenoord de beker wint: dan hebben ze achtereenvolgens AZ, PSV, Twente en (waarschijnlijk) Ajax verslagen. Dat is dan meteen de meest indrukwekkende KNVB-beker zege ooit, denk ik. Maar goed, eerst de halve finales nog...
0
geplaatst: 28 januari 2010, 17:59 uur
Mjuman schreef:
[Het zat er gewoon al een tijdje in dat PSV (met al die 1-0 wedstrijden) een keer zou verliezen/gelijk spelen. En dan kan je dat beter in de beker doen, hoef je niet meer op 3 fronten actief te zijn
Tja Mjuman...dit hoor je wel vaker. Toch om twee redenen een aparte redenering. Een nederlaag in de competitie is te herstellen, een nederlaag ik een KO systeem is definitief. In die zin kun je beter een keer tegen verlies in de competitie aan lopen. Ben je heus ook gelijk scherp.[Het zat er gewoon al een tijdje in dat PSV (met al die 1-0 wedstrijden) een keer zou verliezen/gelijk spelen. En dan kan je dat beter in de beker doen, hoef je niet meer op 3 fronten actief te zijn
En, ten tweede, als je sportman bent, wil je toch alles winnen waar je aan mee doet? Ik denk heus dat PSV en al zijn supporters heel graag hadden gezien dat er gewonnen was. Zeker van feyenoord. Praat over hoe handig de nederlaag voor het vervolg van de competitie is, is wel een beetje achteraf prietpraat in een poging een pijnlijke nederlaag als "goed resultaat" te bestempelen. Vergelijkbaar met politici die na een verkiezingsnederlaag toch gaan uitleggen hoe prima de uitslag eigenlijk is.
0
Daily Operator
geplaatst: 28 januari 2010, 18:04 uur
herman schreef:
Ik weet niet hoeveel lessen kansberekening jij hebt gehad, maar de kans dat Ajax juist deze ploegen zou loten lijkt me nog wel kleiner
Ik weet niet hoeveel lessen kansberekening jij hebt gehad, maar de kans dat Ajax juist deze ploegen zou loten lijkt me nog wel kleiner
En dat overkomt Feyenoord dus wel
Het is dus een beetje dubbel op...
0
geplaatst: 28 januari 2010, 18:10 uur
VanDeGriend schreef:
Niet mee eens; de nationale beker is van de drie fronten waarin ze nog meestrijden verreweg het minst belangrijke, en het ''voordeel'' van deze nederlaag is dat ze weer wat wedstrijden minder hebben (lees: meer rust).(quote)
Tja Mjuman...dit hoor je wel vaker. Toch om twee redenen een aparte redenering. Een nederlaag in de competitie is te herstellen, een nederlaag ik een KO systeem is definitief. In die zin kun je beter een keer tegen verlies in de competitie aan lopen. Ben je heus ook gelijk scherp..
0
geplaatst: 28 januari 2010, 18:34 uur
VanDeGriend schreef:
!! citeert Mjuman"Het zat er gewoon al een tijdje in dat PSV (met al die 1-0 wedstrijden) een keer zou verliezen/gelijk spelen. En dan kan je dat beter in de beker doen, hoef je niet meer op 3 fronten actief te zijn !! einde citaat
Tja Mjuman...dit hoor je wel vaker. Toch om twee redenen een aparte redenering. Een nederlaag in de competitie is te herstellen, een nederlaag ik een KO systeem is definitief. In die zin kun je beter een keer tegen verlies in de competitie aan lopen. Ben je heus ook gelijk scherp.
En, ten tweede, als je sportman bent, wil je toch alles winnen waar je aan mee doet? Ik denk heus dat PSV en al zijn supporters heel graag hadden gezien dat er gewonnen was. Zeker van feyenoord. Praat over hoe handig de nederlaag voor het vervolg van de competitie is, is wel een beetje achteraf prietpraat in een poging een pijnlijke nederlaag als "goed resultaat" te bestempelen. Vergelijkbaar met politici die na een verkiezingsnederlaag toch gaan uitleggen hoe prima de uitslag eigenlijk is.
!! citeert Mjuman"Het zat er gewoon al een tijdje in dat PSV (met al die 1-0 wedstrijden) een keer zou verliezen/gelijk spelen. En dan kan je dat beter in de beker doen, hoef je niet meer op 3 fronten actief te zijn !! einde citaat
Tja Mjuman...dit hoor je wel vaker. Toch om twee redenen een aparte redenering. Een nederlaag in de competitie is te herstellen, een nederlaag ik een KO systeem is definitief. In die zin kun je beter een keer tegen verlies in de competitie aan lopen. Ben je heus ook gelijk scherp.
1. een nederlaag is een nederlaag - klaar; en dit was een duidelijke
2. de geschiedenis heeft geleerd op te veel fronten actief willen zijn is niet altijd haalbaar; je ziet het: Engelaar, krap an weer terug, Dzudsag geschorst, Reis uitgesnoven - 3 flinke slokken op een borrel.
3. als ik mocht kiezen averij oplopen in: a. compeitie, b. beker of c. internationaal wist ik het wel, was het altijd b. En die KNVB-beker heeft nou eenmaal niet de uitstaling van een bekertoernooi in Engeland.
4. Mijn vader was een Rotterdammer, dus een beetje Maasverf is wel aan me blijven hangen. En eerlijk is eerlijk ik kom tien keer liever in de Kuip dan in die niet-vliegende schotel waar ze hun eigen plastic geld hebben.
Als jullie nou Ajax even tracteren, kunnen we er mee leven.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 19:16 uur
Mjuman schreef:
de geschiedenis heeft geleerd op te veel fronten actief willen zijn is niet altijd haalbaar;
Dzudsag
eerlijk is eerlijk ik kom
tracteren
de geschiedenis heeft geleerd op te veel fronten actief willen zijn is niet altijd haalbaar;
Dzudsag
eerlijk is eerlijk ik kom
tracteren

Ben je niet lekker, Mjuman

0
haveman
geplaatst: 28 januari 2010, 19:26 uur
We zijn altijd calimero geweest en zullen dat altijd blijven.
Ik ben een supporter die ook over zijn eigen club de waarheid onder ogen ziet en durft uit te spreken.

Als AZ straks wellicht nog verder afzakt ben ik de eerste die weer een seizoenskaart aanschaft(nu bezoek ik alleen uitwedstrijden). Moeten ze wel stoppen met die vreselijke klappers.

0
geplaatst: 28 januari 2010, 19:46 uur
@Lukas: nee, beetje koorts en voorhoofdsholte-ontsteking. Dank voor de belangstelling!
D'r zat gewoon een zeperd aan te komen - met al die 1 - 0 werdstrijden; liever dit dan tegen HSV, de boot in en de Elbe op. Bovendien heeft zo heeft PSV ontwikkelingswerk gedaan voor R'dam; gaat het vast uit bij Feyenoord goed komen, revanche!
D'r zat gewoon een zeperd aan te komen - met al die 1 - 0 werdstrijden; liever dit dan tegen HSV, de boot in en de Elbe op. Bovendien heeft zo heeft PSV ontwikkelingswerk gedaan voor R'dam; gaat het vast uit bij Feyenoord goed komen, revanche!
0
geplaatst: 28 januari 2010, 22:12 uur
Ik hoop niet dat het heerst bij de PSV-fans. Anders wordt het misschien tijd voor een Reisverbod naar Eindhoven...
0
geplaatst: 28 januari 2010, 22:18 uur
Ik ben geen PSV-fan, kom wel bijna dagelijks in Eindhoven, heb al flink griep gehad vorige week en ben nog steeds snipverkouden. Dus...
0
geplaatst: 28 januari 2010, 23:11 uur
Heerlijk voetbalavondje gisteravond. Nu maar hopen dat Feyenoord de lijn doortrekt zondag. Maar goed, iedereen weet dat ajax met of zonder Suarez een wereld van verschil is. Zonder Suarez heeft het moeite tegen een Dordt en een NEC.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 23:22 uur
herman schreef:
Ik hoop niet dat het heerst bij de PSV-fans. Anders wordt het misschien tijd voor een Reisverbod naar Eindhoven...
Mooie paapgrap 4*Ik hoop niet dat het heerst bij de PSV-fans. Anders wordt het misschien tijd voor een Reisverbod naar Eindhoven...
0
geplaatst: 29 januari 2010, 12:51 uur
Ik ben geen supporter, maar als honderd procent Eindhovenaar en volger van PSV kan ik zeggen: ik voel me prima. 
Jammer van de beker, maar liever bovenaan in de competitie, zo simpel is het.

Jammer van de beker, maar liever bovenaan in de competitie, zo simpel is het.
0
geplaatst: 29 januari 2010, 18:17 uur
Mooi - Slory uit, Wanderson in.
Slory heb ik nooit een goede voetballer gevonden, rennen oké, maar een voetballer moet meer kunnen en hij kon niet meer. Ik ben benieuwd of Wanderson een echte versterking zal zijn. Scoorde veel in Zweden, maar daar staan ze niet bekend als goede verdediging.
Slory heb ik nooit een goede voetballer gevonden, rennen oké, maar een voetballer moet meer kunnen en hij kon niet meer. Ik ben benieuwd of Wanderson een echte versterking zal zijn. Scoorde veel in Zweden, maar daar staan ze niet bekend als goede verdediging.
0
boomkat
geplaatst: 29 januari 2010, 19:02 uur
Is nog helemaal niet bevestigd. Zolang het niet op de officiele site staat ben ik er niet gerust op. In het mannetje zelf heb ik wel vertrouwen. Steenkool verdedigers of niet, in de Eredivisie - waar het vak verdedigen ook niet al te veel is - gaat Feyenoord daar met de juiste spelers om zich heen (El Ahmadi, Fer, Babo etc.) veel plezier aan beleven 

0
Ace
geplaatst: 30 januari 2010, 10:56 uur
Je kent 'm? Ik vind dat altijd erg knap, van die mensen die spelers van de meest nietszeggende clubs kennen en nu al weten dat het wat wordt. Het zou zomaar kunnen, maar ik heb er ook genoeg zien mislukken. Even afwachten dus... Hij is in ieder geval jonger dan 40, dat is al heel wat.
0
geplaatst: 30 januari 2010, 11:05 uur
Nee natuurlijk kent diegene hem niet. Ja een hoop doelpunten gemaakt in Zweden maar over het algemeen slagen dit soort spelers enkel in Heerenveen...
0
geplaatst: 30 januari 2010, 12:29 uur
Ik hoop op hetzelfde scenario als Alves - op sportief gebied dan. Die scoorde er ook een hoop in Zweden, net als Wanderson, en deed het ook zeer behoorlijk op de Nederlandse velden. Tevens Braziliaan. Daarnaast is een half jaar huren, met een optie tot koop, een zeer goede keuze. Kijk naar Ignjatovic. Godzijdank had Feyenoord hem niet gekocht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.