MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
1. Kramer
2. Bokko
3. De Jong
4. Skobrev
5. Lee
6. Fabris
7. Van der Kieft

Edit:

8. Contin
9. Haugli
10. Kuck
11. Christiansen
12. Weber
13. Hirako
14. Druszkiewicz
15. Rumyantsev
16. Bedford

Zo u wilt GG.

Nog iemand zin om de hele uitslag met 16 rijders te voorspellen?

GrafGantz schreef:
Nog iemand zin om de hele uitslag met 16 rijders te voorspellen?

Ja hoor

1. KRAMER
2. SKOBREV
3. VAN DER KIEFT
4. DE JONG
5. BOKKO
6. CONTIN
7. LEE
8. FABRIS
9. HAUGLI
10. RUMYANTSEV
11. CHRISTIANSEN
12. WEBER
13. HIRAKO
14.DRUSZKIEWICZ
15. KUCK
16. BEDFORD`

Nou, het zal mij benieuwen...

Christiansen is de gedoodverfde nummer 11.

En Bedford de gedoodverfde nummer laatst

1. Kramer
2. Skobrev
3. De Jong
4. Van der Kieft
5. Lee
6. Contin
7. Bokko
8. Haugli
9. Christiansen
10. Fabris
11. Weber
12. Kuck
13. Rumyantsev
14. Hirako
15. Bedford
16. Druszkiewicz

De tijden van de top 3:

Kramer: 12.58.46
Bokko: 13.02.97
Lee: 13.04.25

Ik ga geen lijst neerzetten, want - zo wil bijgeloof - dat is de goden verzoeken. Iedereen hier doet alsof Sven alleen nog maar even hoeft te schaatsen om zijn medaille op te halen en we hebben de afgelopen dagen wel meer verrassingen gezien, zoals - onder druk van de omstandigheden - falende Canadese favorieten.

Ik zit een beetje op de lijn van Oldfart en ik vraag me af in hoeverre het een voordeel is dat ie als laatste start. Ik denk dat de winnaar een tijd zal realiseren van onder de 12:50 - ca . 2,5 - 3% boven het wereldrecord.

Mjuman schreef:
Ik denk dat de winnaar een tijd zal realiseren van onder de 12:50 - ca . 2,5 - 3% boven het wereldrecord.

Dat lijkt me stug, ik denk dat ze blij mogen zijn met een tijd die überhaupt onder de 13 minuten uit gaat komen.

2 keer de tijd op 5 km + minimaal 30 seconden als je kijkt naar de baanrecords op laaglandbanen. 12:50 lijkt me ook wat hooggegrepen, maar je weet nooit. Het zou wel erg mooi zijn.

herman schreef:
2 keer de tijd op 5 km + minimaal 30 seconden als je kijkt naar de baanrecords op laaglandbanen. 12:50 lijkt me ook wat hooggegrepen, maar je weet nooit. Het zou wel erg mooi zijn.

Ik heb het even nagezocht: het huidige wereldrecord van Sven staat op 12:41(...); tel daar 2,5% bovenop. Ik ging (per vergissing) uit van een wereldrecordtijd van 12:35.

Dat betekent idd voor de winnaar een eindtijd van ca. 13:00, net eronder; in de praktijk gaat degene die 25 rondjes lang zo dicht mogelijk bij de 31 seconden, winnen. Grafische analyses (leuk is dat in de krant) tonen aan dat races met een groot verval (verschil tussen snelste en traagste rondes van bijv. 3-4 seconden) zelden tot een overwinning leiden.

Mjuman schreef:

Dat betekent idd voor de winnaar een eindtijd van ca. 13:00, net eronder

Dat klinkt heel wat realistischer

Ik weet niet of er iemand DWDD gezien heeft maar daar was een filmpje waarbij Sven daadwerkelijk blijk geeft te denken dat hij ook buiten NL wereldberoemd is en even fijntjes en geheel terecht voor joker wordt gezet op een Amerikaans TV station . Zoek het op op youtube.

En we hebben een afmelder: Enrico Fabris

VanDeGriend schreef:
Ik weet niet of er iemand DWDD gezien heeft naar daar was een filmpje waarbij die Sven daadwerkelijk blijk geeft te denken dat hij ook buiten NL wereldberoemd is en even fijntjes en geheel terecht voor joker wordt gezet op een Amerikaans TV station . Zoek het op op youtube.

Tegen iemand die net goud heeft gewonnen op de OS vragen of hij even kan zeggen wie hij is en wat hij heeft gewonnen, tsja... Sven reageert daarop heel normaal. Het is niet zo dat hij het werk van een journaliste hoort te doen.

Overigens vraagt ze dat blijkbaar omdat NBC zo hun banden archiveert, ze doen dat bij alle sporters. Dat is blijkbaar niet aan Sven uitgelegd dus is zijn reactie nogal logisch.

Meenje dat nou ?Ik vond het tamelijk onbeschoft. Maar goed, ik vind schaatsen ook niks aan dus vind het nogal snel grappig als heldendom op dat vlak naar normale proporties wordt teruggebracht. In ieder geval was het wel een aardig filmpje.

De waarheid ligt in het beetje in het midden denk ik. Die reporter komt inderdaad vreemd en ongeïnteresseerd over, maar ze legt het wel beleefd uit. De reactie van Sven laat zien dat hij niet de meest bescheiden sporter van Nederland is

Dat DWDD nu nog met een filmpje van een week terug komt. Ik vond Sven's reactie wel begrijpelijk: als journalist kun je toch wel even de moeite doen even uit te zoeken wie of wat je voor de camera vraagt?

Het was meer dat een een of ander satirisch sportprogramma (denk ik) met die beelden aan de haal ging. Dat filmpje vond ik grappig. En ik vond zijn reactie niet zo begrijpelijk. Gewoon antwoord geven had minder energie gekost. Maar goed, sporters krijgen wel meer stomme vragen dus kan me ook voorstellen dat dat wel eens in het verkeerde keelgat schiet.

Hmm, de baan ligt er nu beter bij dan de vorige dagen. Die Lee heeft een goede tijd geklokt. Maar ik verwacht nu toch wel dat de winnaar onder het baanrecord moet rijden.

Daar gaat mijn voorspelling

Kramer verkeerd gewisseld

Die gaat een mentale dreun krijgen straks.

Ongelooflijk, dat kost hem de gouden plak. Pfff. Hij ging zo geweldig.

Got to be kidding me. Wat een debacle.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:47 uur

geplaatst: vandaag om 22:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.