Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Antonio
geplaatst: 26 februari 2010, 08:12 uur
Nou, het is mijn inziens te triest voor woorden die hele zaak Van Calker.
Alsof Lance Armstrong ineens niet meer durft te fietsen of Schumacher niet meer in zijn F1 wagen durft te stappen...
Elke sport heeft zijn risico's en dat weet je, zeker op Olympisch niveau, dus wat Van Calker hier doet is echt te zot voor woorden.
Bovendien is het lichtelijk egoistisch, aangezien de je de rest van je team (die hier lang voor getraind en naar uitgekeken hebben) laat zakken als een baksteen !!!
Hoeveel mensen komen er jaarlijks wel niet om in het verkeer, of bij vliegtuigongelukken ?
En toch zijn er dagelijks miljoenen mensen die in de auto stappen of in het vliegtuig...
Misschien een wat rare redenatie, maar ook daar zit altijd een risico aan verbonden.
Wat ik mij dan wel weer afvraag, is hoe het zou zijn afgelopen als een van de mannen (of Van Calker zelf) ineens door ziekte of een andere reden niet zou kunnen meedoen, dan betekent dat dus automatisch dat de rest van het team dus ook is uitgesloten...
In deze sport geen reservespelers dus, zoals bij voetbal wel het geval is ?
0
geplaatst: 26 februari 2010, 09:13 uur
Opnieuw hoera aan al de belgische ploegen!! Vooral Anderlecht was echt een knalprestatie! Check vooral de goal van Legaer even zou ik zeggen (kan geen linkje plaatsen hier...).
Anderlecht - Bilbao 4-0 (1-1)
Salzburg - Standard 0-0 (2-3)
Valencia - Brugge 3-0 (n.v.) (0-1)
Laat Hamburg maar komen!
Anderlecht - Bilbao 4-0 (1-1)
Salzburg - Standard 0-0 (2-3)
Valencia - Brugge 3-0 (n.v.) (0-1)
Laat Hamburg maar komen!
0
Ace
geplaatst: 26 februari 2010, 09:33 uur
Mooi, al die sympathie voor Van Calker. Ik vind het een lamtak. Train je vier jaar voor zoiets, met een team, beslis je op het allerlaatste moment dat je niet meedoet. Het was toch niet de eerste keer dat hij van die baan af ging met de tweemansbob? Dan had hij dat ook wel wat eerder kunnen bedenken. Gewoon een gebrek aan ballen en kwaliteit. Neem die Duitser, Andre Lange. Ik realiseer me dat dit de echte top is, maar niemand heeft 'm de hele spelen nog niet op 1 gevaarlijk momentje kunnen betrappen. Dat Timothy Beck (en met hem veel anderen) niet blij was, kan ik goed begrijpen. Die jongen heeft tenminste de vlag nog gedragen, maar had zich er vast meer van voorgesteld.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 09:37 uur
Sympathie voor Van Calker? Is dat er dan?
Een slappere zak is er niet. Beetje jammer dat nou net idioot aller idioten Arend Glas zo om zich heen mept. Maar het lijkt inderdaad net een Formule 1 coureur die zijn wagen op de vluchtstrook zet omdat het dreigt te gaan regenen. Allemachtig, het zal je chauffeur zijn.
Ze hadden dat vrouwtje moeten vragen die de dames-duo naar de 8e plek stuurde.
Een slappere zak is er niet. Beetje jammer dat nou net idioot aller idioten Arend Glas zo om zich heen mept. Maar het lijkt inderdaad net een Formule 1 coureur die zijn wagen op de vluchtstrook zet omdat het dreigt te gaan regenen. Allemachtig, het zal je chauffeur zijn.
Ze hadden dat vrouwtje moeten vragen die de dames-duo naar de 8e plek stuurde.
0
Ace
geplaatst: 26 februari 2010, 09:42 uur
Blijkbaar wel, heb hier al meerdere keren het woord 'respect' voorbij zien komen...
Arend Glas deed het niet veel beter, die vloog rechts uit de bocht
Check dit, rechts op de site: http://www.bsbn.nl/ Durf jij wel deel te nemen aan de Spelen?
Arend Glas deed het niet veel beter, die vloog rechts uit de bocht

Check dit, rechts op de site: http://www.bsbn.nl/ Durf jij wel deel te nemen aan de Spelen?

0
geplaatst: 26 februari 2010, 11:25 uur
Iemand die angst in zijn kop heeft, kan én moet je niet verplichten een helling af te gaan. Bange mensen gaan twijfelen (aan zichzelf) en maken (gevaarlijke) fouten. Dan had er een andere piloot in gemoeten; dat was een betere oplossing geweest. Gisteravond oud-bobber John Drost erover gesproken, die dat deelde.
Ik heb respect voor het feit dat hij ervoor uit durfde te komen. Nee maar - zo te lezen - heel wat dappere MuMe-mannen hier waren er zo in gestapt, the show must go on - allen jongens van stavast - ferme, stoere knapen. Dream on white boys!
Ik heb respect voor het feit dat hij ervoor uit durfde te komen. Nee maar - zo te lezen - heel wat dappere MuMe-mannen hier waren er zo in gestapt, the show must go on - allen jongens van stavast - ferme, stoere knapen. Dream on white boys!

0
geplaatst: 26 februari 2010, 11:30 uur
Ace schreef:
Dat Timothy Beck (en met hem veel anderen) niet blij was, kan ik goed begrijpen. Die jongen heeft tenminste de vlag nog gedragen, maar had zich er vast meer van voorgesteld.
Dat Timothy Beck (en met hem veel anderen) niet blij was, kan ik goed begrijpen. Die jongen heeft tenminste de vlag nog gedragen, maar had zich er vast meer van voorgesteld.
Voor Beck is het wel heel erg triest. Liep tijdens de zomerspelen erg goed in de estafette, maar zijn collega's moesten het verprutsen bij de stokjeswissel.
Verder wel heel erg een 'de beste stuurlui staan aan wal'-discussie dit...
0
geplaatst: 26 februari 2010, 11:47 uur
Mijn eerste reflex was ook even dat die Bobber een sneue slapjurk was maar heb er even over nagedacht en denk er toch wat anders over nu. Of zijn observatie van de situatie aldaar juist is, is mogelijk een twistpunt al denk ik dat hij het wel zal kunnen beoordelen. Beter dan wij in ieder geval.
Ik heb wel degelijk een vorm van waardering voor iemand die, wetende dat zijn kop er nu in figuurlijke zin af gaat, toch in staat blijkt om zo'n moeilijke beslissing te nemen. Ondanks alle druk van buitenaf, slaagt hij er (wel) in om hoofdzaken als een gezond leven van volstrekte bijzaken als 18e worden met het bobsleeen en verontwaardigde Nederlanders die verder nooit een seconde tijd besteden aan die sport, te scheiden. Wat mij betreft de enige echte NL held van de OS.
Ik heb wel degelijk een vorm van waardering voor iemand die, wetende dat zijn kop er nu in figuurlijke zin af gaat, toch in staat blijkt om zo'n moeilijke beslissing te nemen. Ondanks alle druk van buitenaf, slaagt hij er (wel) in om hoofdzaken als een gezond leven van volstrekte bijzaken als 18e worden met het bobsleeen en verontwaardigde Nederlanders die verder nooit een seconde tijd besteden aan die sport, te scheiden. Wat mij betreft de enige echte NL held van de OS.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 11:47 uur
Mjuman schreef:
Fantastische vergelijking

0
geplaatst: 26 februari 2010, 11:50 uur
Apart. Wat jij nu zegt was mijn eerste reflex.
Pas later ben ik het een enorme slappe zak gaan vinden. En dat zal ik blijven vinden.
Zo zie je maar.
Pas later ben ik het een enorme slappe zak gaan vinden. En dat zal ik blijven vinden.
Zo zie je maar.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 11:50 uur
GrafGantz schreef:
Nummer zoveel. Dat je er nog op reageert...(quote)
0
geplaatst: 26 februari 2010, 12:35 uur
Running On Empty schreef:
De blunder van Isaksson was het begin van het einde. Die rode kaart was ook HEEL dom. PSV heeft zichzelf uitgeschakeld.
Niet echt een grote fout van Isaksson; de kans dat die Kroaat nog bij de bal kwam was erg klein, maar helaas wipte hij hem er fantastisch overheen, echt een hele moeilijk goal. (quote)
De blunder van Isaksson was het begin van het einde. Die rode kaart was ook HEEL dom. PSV heeft zichzelf uitgeschakeld.
De rode kaart van Dzsudzsák was zo'n beetje het keerpunt en de pingne natuurlijk de deksel op de neus. PSV had ook minimaal een penalty moeten krijgen (de arbitrage was een drama), maar ook misschien wel één of twee rode kaarten (in Nederland zouden Toivonen en Engelaar er uit worden gestuurd). Erg zuur dit allemaal.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 12:45 uur
Isaksson hoefde zijn goal helemaal nog niet uit te komen. En jammer dat PSV die pingel niet kreeg inderdaad. Waarom zet je dan een 4e en 5e man neer? Zonde van het geld als ze toch hun werk niet doen. PSV had het zelf moeten afmaken, maar ik heb het steeds meer gehad met dit soort arbitrale blunders. Het kost PSV wellicht een extra ronde, want 3-1 had de KO kunnen zijn voor HSV.
Vond die rode kaart ook wel wat overdreven eerlijk gezegd. Die scheids springt nogal pedant voor Dzsudzsak's neus en gaat zowat op zijn tenen staan. Die Hongaar raakt hem uit verbouwereerdheid met 2 vingers aan. Dat had ie niet moeten doen, maar omdat nou uit te leggen als duw...
Vond die rode kaart ook wel wat overdreven eerlijk gezegd. Die scheids springt nogal pedant voor Dzsudzsak's neus en gaat zowat op zijn tenen staan. Die Hongaar raakt hem uit verbouwereerdheid met 2 vingers aan. Dat had ie niet moeten doen, maar omdat nou uit te leggen als duw...
0
geplaatst: 26 februari 2010, 12:52 uur
In het vervolg moeten die bobbers toch ook maar een reserve-stuurman meenemen.
Voetbal geheel gemist gisteren....maar trieste constatering dat alle NL clubs er alweer uitliggen.
Voetbal geheel gemist gisteren....maar trieste constatering dat alle NL clubs er alweer uitliggen.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 12:54 uur
Isaksson hoefde de goal idd niet uit (achteraf), maar zoals ik al zei was de kans dat die aanvaller er nog bij zou komen niet groot. Dzsudzsak's rode kaart was overdreven, maar hij maakt wel vaker domme overtredingen waardoor hij geel krijgt en zijn ploeg benadeeld (Utrecht uit). Van een scheids hoor je af te blijven, maar hij stelde zich wel heel autoritair op. Je had hem ook geel kunnen geven, maar dat had weinig uitgemaakt gezien hij dus al 10 seconden daarvoor een gele prent had gehad
. Waarom kreeg ie die eerste kaart eigenlijk; ben het alweer vergeten?
. Waarom kreeg ie die eerste kaart eigenlijk; ben het alweer vergeten?
0
geplaatst: 26 februari 2010, 12:55 uur
Eerste geel was niet zo duidelijk in beeld ook, maar volgens mij voor klagen over die penalty die PSV had moeten krijgen. Hoe erg moet je hands maken wil je een penalty mee krijgen? 

0
geplaatst: 26 februari 2010, 12:56 uur
Ja, meende ook dat dat het was. Dat bedoel ik nou net met domme gele kaarten van dhr. Dzsudzsák. En het was moeilijk te zien of het hands was, gezien die 5e man namelijk aan de andere kant van die goal stond, voor de grens was het blijkbaar niet zichtbaar omdat de verdediger met de rug naar hem was gekeerd, en de scheids stond er tever vanaf. Heel ongelukkig allemaal.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:07 uur
Vind het ook wel spijtig dat PSV niet doorgegaan is. Een belgie nederland met Anderlecht - PSV had ik wel zien zitten. Maar we zullen proberen een beetje wraak te nemen voor PSV!
0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:07 uur
VanDeGriend schreef:
Wat mij betreft de enige echte NL held van de OS.
Hij had toch ook met z'n teamgenoten kunnen overleggen om met een geringe aanloop de baan met 90 km per uur te nemen ? Ik vind dit niet chique tegenover iedereen die hier tijd geld en moeite in heeft gestoken. Bovendien doe je Mark Tuitert nogal tekort.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:18 uur
De bobbers zijn voorpaginanieuws op de CNN site:

www.cnn.com
Aldus Van Calker zelf. Niet specifiek vanwege de spannende baan dus, maar gewoon vanwege het ontbreken van een winnaarsmentaliteit die noodzakelijk is om jezelf topsporter te noemen. En inderdaad, ik heb die mentaliteit zelf ook niet, maar daarom zit ik 5 dagen per week op een kantoor. Lijkt me voor Van Calker ook wel een tip aangezien hij nu zonder werk zit. Vier jaar lang is hij voorzien van geld en kennis en dan op het belangrijkste moment afhaken omdat je het allemaal best wel eng vindt. Mag ik zo iemand een lul noemen? Ja, dat mag ik.

"It's a challenging and exciting track. You have to deal with it as a pilot. That comes with the job. Sometimes you deal with it less good," he said. "It's nothing to do with the track, just my lack of confidence at the moment."
www.cnn.com
Aldus Van Calker zelf. Niet specifiek vanwege de spannende baan dus, maar gewoon vanwege het ontbreken van een winnaarsmentaliteit die noodzakelijk is om jezelf topsporter te noemen. En inderdaad, ik heb die mentaliteit zelf ook niet, maar daarom zit ik 5 dagen per week op een kantoor. Lijkt me voor Van Calker ook wel een tip aangezien hij nu zonder werk zit. Vier jaar lang is hij voorzien van geld en kennis en dan op het belangrijkste moment afhaken omdat je het allemaal best wel eng vindt. Mag ik zo iemand een lul noemen? Ja, dat mag ik.

0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:21 uur
'... at the moment ...'
na de sluitingsceremonie gaat ie stiekum toch een keer de baan af vermoed ik
na de sluitingsceremonie gaat ie stiekum toch een keer de baan af vermoed ik
0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:24 uur
Dat er camera's op gericht moge zijn.
Dan wil ik die rituele slachting door zijn duwmaatjes ook zien.
Dan wil ik die rituele slachting door zijn duwmaatjes ook zien.
0
Ace
geplaatst: 26 februari 2010, 13:27 uur
herman schreef:
Wat een onzin. Dan zou ik er dus alleen een mening over mogen hebben als ik zelf stuurman was van de viermansbob die naar de OS gaat?
VanDeGriend schreef:
Helden zijn voor mij mensen die prestaties leveren, niet de mensen die hun verantwoordelijkheden uit de weg gaan. Ik zou een type als Tuitert toch meer als held betitelen in dit geval.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:29 uur
Kunnen we dit hele topic wel sluiten met al die kritiek op blunderende verdedigers en keepers en falende spitsen en scheidsrechters. Ik zou er overigens geen traan om laten maar dit terzijde...
Nogmaals,
Nogmaals,

0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:30 uur
Dat geld voor het volledige sporttopic, en uiteindelijk ook voor musicmeter als geheel.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:37 uur
Is ook zo. Maar ik vind dat er wel erg makkelijk wordt geoordeeld over iemand in wiens schoenen je niet staat.
Overigens heeft het bobben nu al meer publiciteit gehad dan wanneer ze 9de ofzo waren geworden.
Overigens heeft het bobben nu al meer publiciteit gehad dan wanneer ze 9de ofzo waren geworden.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:39 uur
Ik herinner me hier een discussie over Europese plaatsen en dat NL er toch geen zou verliezen.
Nou, ik had anders toch gelijk: http://www.vi.nl/Achtergronden/UEFA-ranglijst/176771/UEFAcoefficientenlijst-Nederland-raakt-plaats-kwijt.htm
Nou, ik had anders toch gelijk: http://www.vi.nl/Achtergronden/UEFA-ranglijst/176771/UEFAcoefficientenlijst-Nederland-raakt-plaats-kwijt.htm
0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:46 uur
Dat zat er toch allang aan te komen? De halve finale CL van PSV en halve UEFA Cup van AZ van 5 jaar geleden vervallen nu. Roemenie zullen we volgend jaar dan wel weer inhalen, aangezien die dan ook hun goede jaren kwijt zijn. Op zich vind ik het nu ook niet zo'n ramp: een club als NAC heeft eigenlijk ook niets te zoeken in Europa.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 13:54 uur
0
geplaatst: 26 februari 2010, 14:57 uur
Ace schreef:
Helden zijn voor mij mensen die prestaties leveren, niet de mensen die hun verantwoordelijkheden uit de weg gaan. Ik zou een type als Tuitert toch meer als held betitelen in dit geval.
Ik vind dat die knaap juist, onder moeilijke omstandigheden, zijn verantwoordelijkheid neemt. Maar goed, dat gaan we niet eens worden natuurlijk. Verder vind ik het lastig om een schaatser als held te zien. Nette prestatie natuurlijk en daar mogen de liefhebbers en Tuitert zeker ook trots op zijn maar die sport is mij uiteindelijk iets te klein om echt sportief heldendom mee te verdienen.Helden zijn voor mij mensen die prestaties leveren, niet de mensen die hun verantwoordelijkheden uit de weg gaan. Ik zou een type als Tuitert toch meer als held betitelen in dit geval.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.