Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 26 februari 2010, 15:01 uur
Een van de grootste sporten in Nederland dus dat lijkt me toch wel voldoende om in datzelfde Nederland als held bestempeld te kunnen worden. Dat ze in Kulala Lumpur, Uruguay en Burkina Faso nog nooit van Mark Tuitert gehoord hebben zal me dan persoonlijk worst wezen.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 15:04 uur
Voor veel Nederlanders wel ja zo blijkt en voor mij niet zo. No problem verder.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 15:11 uur
herman schreef:
Overigens heeft het bobben nu al meer publiciteit gehad dan wanneer ze 9de ofzo waren geworden.
Overigens heeft het bobben nu al meer publiciteit gehad dan wanneer ze 9de ofzo waren geworden.
Wat is dat nou weer voor drogreden. Écht serieuze publiciteit was er pas geweest als ze met z'n vieren te pletter waren geslagen.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 17:51 uur
Vandaag in de krant gelezen dat het getuigt van echte moed om toe te geven dat je bang bent. Ik ben het daar wel mee eens. En natuurlijk had het meer publiciteit gegeven als ze te pletter waren geslagen, maar dat zou dan weer Kramers wissel overschaduwen. Daar zou ik ook niet zo vrolijk van zijn geworden.
De site van de bobbond hoort trouwens meer thuis in de rubriek just a joke of anders bij geenstijl.
De site van de bobbond hoort trouwens meer thuis in de rubriek just a joke of anders bij geenstijl.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 19:32 uur
Ik vind afzeggen op een cruciaal moment niet echt iets wat hoort bij een heldenstatus. Moedig en verstandig kan Van Calker wel zijn met zijn beslissing, maar ik vind het wel raar dat hij daar nu mee komt, en niet al eerder.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 22:51 uur
2/100ste verschil na de eerste run. miniem. het moet kunnen!
0
geplaatst: 26 februari 2010, 23:30 uur
De eerste gouden medaille voor Nederland die niet op het ijs behaald wordt. Best wel bijzonder dus.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 23:37 uur
0
speranza
geplaatst: 27 februari 2010, 03:19 uur
Roda JC boekt een knappe uitzege bij ADO Den Haag. Dat is heel gunstig voor VVV-Venlo.
0
Zorin
geplaatst: 27 februari 2010, 08:16 uur
Sauerbreij fantastisch
: duidelijk een favoriet en het dan ook gewoon doen, terwijl de schaatsploegen door het ijs zakten.....
: duidelijk een favoriet en het dan ook gewoon doen, terwijl de schaatsploegen door het ijs zakten.....
0
geplaatst: 27 februari 2010, 09:34 uur
Zorin schreef:
terwijl de schaatsploegen door het ijs zakten.....
terwijl de schaatsploegen door het ijs zakten.....
Onderdeel is gewoon onderschat. Je komt er blijkbaar toch niet met 3 sterke individuele mensen die nooit hebben samengereden (al bewijzen de amerikanen weer dat het toch wel kan), dan loop je in ieder geval een verhoogd risico dat er wat fout kan gaan.
Maar als je al 4 jaar lang rijd met een team wat op elkaar ingespeeld is en verscheidene malen wereldkampioen is geworden en je laat 2 mensen daarvan thuis dan kan ik niet anders concluderen dat de teampursuit gewoon een ondergeschoven kindje bij de KNSB is en moet je hier ook niet zeuren over het tegenvallende resultaat.
En als je het onderdeel wel serieus had genomen dan had je daar op moeten selecteren. Dus en/of Wennemars mee op de 1500m (ten koste vd nummer 4 op dat onderdeel dus ipv Kramer) en/of Verheijen meenemen op de 5 of 10 km (ten koste vd nummer 3 op dat onderdeel), ook al vielen ze daar individueel net buiten de boot.
0
geplaatst: 27 februari 2010, 12:09 uur
(al bewijzen de amerikanen weer dat het toch wel kan)
Die zijn het blijkbaar gewend vanuit het inline skaten.
0
geplaatst: 27 februari 2010, 12:12 uur
BoordAppel schreef:
(quote)
en het short-tracken.
0
ElMeroMero
geplaatst: 27 februari 2010, 12:33 uur
El Ninjo schreef:
Maar als je al 4 jaar lang rijd met een team wat op elkaar ingespeeld is en verscheidene malen wereldkampioen is geworden en je laat 2 mensen daarvan thuis dan kan ik niet anders concluderen dat de teampursuit gewoon een ondergeschoven kindje bij de KNSB is en moet je hier ook niet zeuren over het tegenvallende resultaat.
En als je het onderdeel wel serieus had genomen dan had je daar op moeten selecteren. Dus en/of Wennemars mee op de 1500m (ten koste vd nummer 4 op dat onderdeel dus ipv Kramer) en/of Verheijen meenemen op de 5 of 10 km (ten koste vd nummer 3 op dat onderdeel), ook al vielen ze daar individueel net buiten de boot.
(quote)
Ik denk niet dat je het hier bij het rechte eind hebt Erminio. Athleten die bij de ploegenachtervolging mee mogen doen, moeten volgens de regels van ik meen de ISU ook op een individuele afstand deel hebben genomen. Wat dat betreft kan de KNSB het ook niet helpen dat Wennemars en Verheijen zich nét niet hebben gekwalificeerd voor respectievelijk de 1500 en 10000 meter.
Ze hebben tot het eind de optie open gehouden om een extra schaatser mee te nemen voor de ploegenachtervolging in ruil voor een 500 meter rijder. Toen ze vernamen dat deze mogelijkheid niet openstond vanwege de bovengenoemde regel, mocht Ronald Mulder alsnog deelnemen aan de 500 meter.
Individueel falen heeft hier dus weer geleid tot collectief falen maar om de KNSB hiervan meteen de zwarte piet toe te schuiven vind ik niet helemaal terecht. Ook ter overweging: als in NL de ploegenachtervolging niet serieus wordt genomen was NL ook niet vier keer wereldkampioen op deze discipline geworden.
0
speranza
geplaatst: 27 februari 2010, 12:57 uur
Over één uur ontwaakt het prachtige wielrennen eindelijk uit een heel lange winterslaap met de Omloop het Nieuwsblad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.