MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Hulp gezocht bij enquete/onderzoek//etc.

zoeken in:
1-2-2-2-3

In Overigen > Algemeen > zoek standpunt voor betoog nederlands:

hallo allemaal

ik weet dat het misschien een beetje raar is om op deze site en dit forum deze vraag neer te gooien, maar ik zoek een standpunt voor mijn betoog nederlands.
mijn onderwerp is: het misleidende schoonheidsideaal.
nu heb ik al wat informatie over dit onderwerp maar een goed standpunt kan ik niet vinden..
misschien kunne jullie me helpen

bvd.

Gallow
reclame zorgt voor onzekerheid bij vrouwen

sq
Yapi_Yapo een (serieuze) reactie gestuurd over pm. Ik kon er niets muzikaals van maken.

Onderzoek voor school, ik hoef enkel een hoop mensen te hebben die aangeven of ze het eens of oneens met deze stelling zijn.

Muziek is anno 2008/2009 afgezakt naar het niveau van product

Oneens (integendeel).

edris.
Oneens.

Oneens

Sheplays
Eens

Eens

Muziek is altijd al een product geweest; heb er een aantal cd-rekken mee vol staan.

pretfrit
oneens

muziek blijft in basis een individuele emotionele uiting.

deric raven schreef:
Eens

Muziek is altijd al een product geweest; heb er een aantal cd-rekken mee vol staan.

Dan ben je het oneens met de stelling. Ik vind ook dat muziek altijd een product geweest is, maar dan is het anno 2008 dus niet afgezakt.

Daar heb je wel een punt.

Oneens dus.

fastpulseboy
domme vraag
muziek is geen product, dat is iets wat je kan horen
een cd is wel een product ja.

andnino schreef:
Onderzoek voor school, ik hoef enkel een hoop mensen te hebben die aangeven of ze het eens of oneens met deze stelling zijn.

Duidelijk, ik weet het zelf nog niet helemaal, muziek in de media is vaak wel erg productachtig, kijkend naar het ringtonegebeuren, Idols, Tokio Hotel en muziek van Paris Hilton die nog nooit een instrument heeft aangeraakt.

Muziek in zijn algemeenheid is een kunstuiting. Net als beeldhouden, literatuur, schilderen, fotografie. Natuurlijk heb je verschillende subgroepen. Pop Rock, Klassiek, Jazz, Proza, Dichtkunst, etc.
Dat de opkomst van de lp, cd, computer in opkomst zijn geraakt en muziek als een product werd verkocht, wil nog niet zeggen dat muziek an sich een product is. Ook niet doordat cocerten met luidsprekers elektrisch worden versterkt.
Het feit alleen al dat klassiek geschoolde muzikanten in concertgebouwen zonder microfoons optreden en duidelijk hoorbaar zijn maakt muziek per definitie tot geen product.

Bertus schreef:
(quote)

Dan ben je het oneens met de stelling. Ik vind ook dat muziek altijd een product geweest is, maar dan is het anno 2008 dus niet afgezakt.

Ja, dit argument wordt altijd gebruikt om muziek gratis te kunnen downloaden. Maar ik vind dat diefstal.

andnino schreef:

Oeps ik had de stelling nog niet gelezen. Sorry

Wel, eh, toen we alleen nog maar lp's, casettebandjes en tapedecks hadden, was er ook al zoiets als een muziekindustrie. Ja, die leveren producten aan consumenten. Dus het is ja en nee. Ja, in de jaren '60 was het dus al een product. Nee, het is dus niet afgezakt, er zijn andere geluidsdragers voor in de plaats gekomen.

Maar ik blijf erbij dat muziek an sich een kunstuiting is. Het wordt alleen als een tierelier geconsumeerd Meeste mensen zien het helaas denk ik toch anders. Het wordt als een hap snap bitterbal weggeklotst om even later weer...nou ja jebegrijpt het wel.

Gallow
Korter schreef:
(quote)

Ja, dit argument wordt altijd gebruikt om muziek gratis te kunnen downloaden. Maar ik vind dat diefstal.

Och, ik heb geen argumenten nodig om mijn geweten schoon te houden.

Stijn_Slayer
Eens

sxesven
Oneens

sq
Met de opkomst van het downloaden zou je ook kunnen stellen dat dat beter is voor de muziek: het is dan minder een product meer. De muziek zelf is dat van oorsprong ook niet. De geluidsdragers zijn producten en ik koop ze in grote hoeveelheden.

Naar een concert gaan wordt ook steeds meer tot product gemaakt, maar het blijft toch het dichtste bij wat muziek is, denk ik. En concertkaartjes is evengoed een industrie hoor. Als ik twee kaartjes van 35 euro laat thuisbezorgen krijg ik een rekening van 90 euro. Dat is product met forse strijkstokflauwekul, soms berooerde service en er zit niet eens een mooi hoesje omheen .
Al die horzels die vroeger rond de platenmaatschappijen verdienden zitten nu zeker rond Mojo en aanverwant? Enfin, het is ook wel duidelijk dat dáár het geld zit want het is toch schokkend te zien hoeveel ´revival´ ouwe knarrenoptredens er georganiseerd worden. Jaja ik ga er zelf ook heen. Die 90 euro waren voor Chaka Khan. Over 3 weken ga ik ws naar Focus. Dat is gesponsord dus dat kost maar 25 euro. Krijg ik Livin´ Blues er gratis bij.

andnino schreef:

oneens

Vroeger werd muziek al weggezet als product en dat is nog steeds zo. Met die bedoeling zoveel mogelijk plaatjes verkopen en daardoor zou je het als een product kunnen zien.

Gelukkig zijn er nog meer muzikanten voor wie muziek een emotionele uitlaatklep is en waarvan wij mogen meegenieten.

overigens is het best wel een rare vraag maar dit terzijde...

Bas I.
Hallo allemaal,

Ik doe samen met twee collega's onderzoek naar begeleiding van kinderen met autisme op de middelbare school. We doen dit onderzoek voor onze studie psychologie aan de Radboud universteit Nijmegen. We zoeken hiervoor een aantal mensen die onze vragenlijst in willen vullen. Uiteraard gebeurt dit volledig anoniem. Het invullen zal ongeveer 5 minuten in beslag nemen. Deze vragen zullen gaan over hoe u denkt over dit onderwerp en een vraag over schoolcijfers van uzelf of eventueel uw kind (deze zijn dus handig om bij de hand te houden). We zoeken kinderen met autisme of begeleiders/ouders hiervan. Voor meer informatie, zie de vragenlijst. U kan de lijst invullen bij de onderstaande link:

Begeleiding en hoogfunctionerend autisme - studentenenquete.nl

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,
Bas

sq
maarreh.. dit gaat helemaal niet over muziek

Lukk0
Het Algemeen Sporttopic wel dan? Volgens mij is dit topic gewoon voor dit soort vragen bedoeld, lijkt me geen enkel probleem.

Heliophobic
ik krijg dit bericht:

FOUT
U heeft niet (voldoende) rechten voor deze actie.

Neem contact op met Student En Enquete ([email protected]) voor hulp.

wat kan ik daaraan doen? Moet ik me inschrijven ofzo?

Ik neem aan dat de enquete al verlopen is.

In Muziek > Algemeen > Online Survey:

Hallo allemaal van MusicMeter,

Wij zijn een viertal studenten aan de Universiteit van Amsterdam. We doen een survey voor een onderzoek voor onze studie over het downloaden van muziek in Nederland. En daarvoor hebben we jullie hulp nodig! We kunnen jullie verzekeren dat de gegevens die uit dit onderzoek komen enkel voor dit onderzoek worden gebruikt. Persoonlijke gegevens zullen NOOIT aan derden geleverd worden en zullen vernietigd worden na het onderzoek.

De survey duurt ongeveer 5 minuten, en gaat over:
- In hoeverre Nederlanders zich bewust zijn van de staat van de wetten met betrekking tot het downloaden van muziek, en of deze wet voldoet.
- Welke redenen er zijn voor het downloaden van muziek.
- Of het downloaden van muziek als 'stelen' wordt gezien.

De link naar onze survey is: Onderzoek naar het downloaden van Muziek in Nederland - surveygizmo.com

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:51 uur

geplaatst: vandaag om 16:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.