MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / slappe zever

zoeken in:
Ruby1966
Er wórden op deze site heel veel zinnige dingen gezegd bij albums en er zijn leuke forumdiscussies!
En er is dus ook een slappe zever topic, één topic!
Geen hele site vol, dus als herman zegt dat wanneer hij op een forum beland en hij ziet dat daar alleen maar slap geouwehoerd wordt en daarom meteen weer vertrekt...dan lijkt me dat vertrek heel logisch, maar het is geen goede vergelijking met deze site waar dus maar 1 zo'n topic is.

Zo'n goed voorbeeld vind ik het dus niet.

Verder reageert de crew alleen maar op berichten die hun standpunt enigszins steunen en de andere berichten worden genegeerd....erg jammer.

Waar moet nog op ingegaan worden dan? Het lijkt me toch vrij duidelijk allemaal. Dit topic zal gewoon blijven bestaan maar zelfs bij slap zeveren heb je je aan enkele gedragsregels te houden op MusicMeter en die staan duidelijk in de faq. Als je graag over politiek wil praten ga je naar een site waar dat mogelijk is. Wil je gezellig in BrEeZaH taal kletsen, doe dat op MSN. Wil je slowchatten, ga naar de chat of SoulSeek, maar doe dat niet hier.

Je kan niet het ene zeggen (slowchatten mag niet) en het vervolgens wel toelaten in één enkel topic, dat lijkt me vrij duidelijk.

neo
Inderdaad En daarnaast werd ook over iets breders gesproken behalve dit topic, maar dat haal jij maar weer boven door weer te roepen 'waarom niet die ene topic' Ruby.

Ruby1966 schreef:
Verder reageert de crew alleen maar op berichten die hun standpunt enigszins steunen en de andere berichten worden genegeerd....erg jammer.
Tja, daar kan ik me op zich nog wel wat bij voorstellen ook maar t prikt wel een beetje als de opmerkingen van users die aansluiten bij de inzichten van de crew de kwalificatie "spaarzaam nuttig" meekrijgen. Is imo een impliciet negatief waarde-oordeel over de andere berichten. Ook wordt gemeld dat we er niet uitkomen als meningen niet opschuiven richting die van diezelfde "spaarzaam nuttig" users. Zo'n standpunt leidt natuurlijk zelden tot concensus. Nou zal 't bereiken daarvan ook wel niet meevallen, maar een dergelijke houding polariseert eerder dan dat t wat oplost en dat is jammer.

Ik zou zeggen(poging tot voorstel):

De boodschap van de crew is duidelijk. We gokken op het zelfregulerend karakter van de users. We kijken het de maand oktober aan. Is er in die maand oktober geconstateerd dat de inhoud van het slappe zever topic een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van de berichten in andere topics, of de sfeer op de site: sluiten. Zo niet, dan mag iedereen blijven melden wat ie op zijn lever heeft .......of op zijn brood.

Ruby1966 schreef:
Er wórden op deze site heel veel zinnige dingen gezegd bij albums en er zijn leuke forumdiscussies!
En er is dus ook een slappe zever topic, één topic!
Geen hele site vol, dus als herman zegt dat wanneer hij op een forum beland en hij ziet dat daar alleen maar slap geouwehoerd wordt en daarom meteen weer vertrekt...dan lijkt me dat vertrek heel logisch, maar het is geen goede vergelijking met deze site waar dus maar 1 zo'n topic is.

Op een gegeven moment was het wel zo dat er in dit topic net zoveel werd gepost als op de rest van de site. Althans, zo leek het. Misschien is dat overdreven ja.

Maar goed, ik houd er over op, ik heb geen zin in (weer) een herhaling van zetten. Als Ace nog een reactie op zijn bericht (het gedeelte 'dan lees je het toch niet') wil, moet ie maar even een van mijn eerste posts in deze discussie (van gisterenavond, geloof ik) teruglezen.

neo schreef:

Stond nog niet in de faq zag ik net. Staat er nu wel bij.

BoordAppel schreef:
.. en die staan duidelijk in de faq.
Nu wel ja

neo
Nee, het is alleen zo dat bepaalde users met een bepaalde nuance er naar kijken (ook al is diegene niet het er niet helemaal mee eens).

Ruby1966
Ja, precies, want dat was mijn vraag..waarom toch in hemelsnaam niet in 1 topic?
En nogmaals, daar is het allemaal mee begonnen gisteren hoor, een discussie over dit topic.

Maar ok, de regels zijn nu geheel duidelijk. Sinds gisteren staat het ook allemaal netjes vermeld in FAQ: geen slowchat.
Allemaal heel duidelijk nu.
Er zullen geen verkeerde signalen meer worden afgegeven.

neo
Ouwe schreef:
(quote)
Nu wel ja

Ook al zou het een ongeschreven regel zijn; veel fora willen het niet. Jordy zit lijkt mij niet te wachten op een soort van Fok forum.

Ironisch eigenlijk, het is zowaar serieuze discussie in het slappe zever-topic...

En volgens mij zijn we aan t slow chatten..of hoe dat ook mag heten in die Hyves-taal

edit : correctie (thanks Louis )

neo
Weet je dan niet het verschil tussen slow chat en een discussie?

Ace
herman schreef:
(quote)

Op een gegeven moment was het wel zo dat er in dit topic net zoveel werd gepost als op de rest van de site. Althans, zo leek het. Misschien is dat overdreven ja.

Maar goed, ik houd er over op, ik heb geen zin in (weer) een herhaling van zetten. Als Ace nog een reactie op zijn bericht (het gedeelte 'dan lees je het toch niet') wil, moet ie maar even een van mijn eerste posts in deze discussie (van gisterenavond, geloof ik) teruglezen.

Ik heb die post een aantal keer gelezen en ik zie het verband niet. Anyway, ik ben hier klaar mee. Het is me allemaal duidelijk. Blijkbaar is mijn beleving iets te ontspannen.

Vandaag kwam mijn collegaatje met een wel hele mooie. Een weekje naar de zon heet tegenwoordig "Sun snacken"

Ruby1966
Rob

VanDeGriend schreef:
hives-taal

Tis Hyves-taal! grrrrr...

Ruby1966 schreef:

Ace schreef:

Deze discussie lijkt uitgemolken doordat enkele crew-leden inhoudelijke argumenten negeren en gewoon niet meer reageren. D66-gedrag noemen ze dat in Den Haag.

De crew zit niet 24 uur per dag op deze site, mensen...zoals iemand wijselijk opmerkte, wij doen dit ook in onze vrije tijd.

VanDeGriend schreef:
Tja, daar kan ik me op zich nog wel wat bij voorstellen ook maar t prikt wel een beetje als de opmerkingen van users die aansluiten bij de inzichten van de crew de kwalificatie "spaarzaam nuttig" meekrijgen. Is imo een impliciet negatief waarde-oordeel over de andere berichten.

Dat was het ook.

Ook wordt gemeld dat we er niet uitkomen als meningen niet opschuiven richting die van diezelfde "spaarzaam nuttig" users. Zo'n standpunt leidt natuurlijk zelden tot concensus. Nou zal 't bereiken daarvan ook wel niet meevallen, maar een dergelijke houding polariseert eerder dan dat t wat oplost en dat is jammer.

Dat is niet waar, want met 'spaarzaam nuttig' haalde ik Lukas aan, en die kwam juist met een constructief kritische reactie.

neo
Indien iemand zijn visie geeft en ik er mij niet in kan vinden, geef ik mijn visie. Dat heet ook discussie. Zodra iemand iets zegt iets zegt waar ik wat inzie, reageer ik daarop. En dat waren echt niet alleen voorstanders.

Wat een leuke discussie... helemaal geen slap gezever eigenlijk... hoort dat hier wel?

Vind de mix tussen goede info, beargumenteerde meningen en een beetje slap gel*l eigenlijk wel prettig hier...

Muziek is voor vele hier een hobby, een passie en soms zelfs een lifestyle. Het is dan fijn dat je met 'soortgenoten/lotgenoten/medeverslaafden' zo nu en dan ook eens wat kunt ehhh...minder nuttig converseren...

Maar petje af voor de crew hoor... vind het hier nog steeds prima te pruimen

Helemaal met je eens Bighead! Men moet niet te zwaar tillen aan het slappe gezever hier. Lighten up!

Ik kan niet eens zwaar tillen met die kippespieren van me

herman schreef:
(quote)

Je kan het ook omdraaien. Als ik op een ander forum beland en ik zie dat er alleen maar slap geouwehoerd wordt, dan ben ik daar ook snel weer weg. Ik heb liever dat de mensen wat meer zinnige dingen zeggen de albums of in een leuke forumdiscussie.

Maar goed, deze discussie is al aardig uitgemolken, inmiddels.

Onzin, ik kan mij niet voorstellen dat te midden van velen zinnige topics, mensen die hier net komen denken: 'Goh wat een geouwehoer, weg hier'. De naam van het topic zegt hen toch genoeg?

Ace
T.O. schreef:
(quote)

(quote)

De crew zit niet 24 uur per dag op deze site, mensen...zoals iemand wijselijk opmerkte, wij doen dit ook in onze vrije tijd.

Je hebt gelijk en daarom probeer ik wellicht enigszins sarcastisch maar met respect wat echt goede tegenargumenten uit te lokken... Nothing personal

Omayyad
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat Yak in zijn opzet is geslaagd om dit topic van verder onnozel gezever te vrijwaren...

Omayyad schreef:
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat Yak in zijn opzet is geslaagd om dit topic van verder onnozel gezever te vrijwaren...

Zit niet zo te zeveren man.

Omayyad
Paalhaas schreef:
Zit niet zo te zeveren man.

Gelieve jouw ironieblokkering uit te zetten, Paalhaas en tevens goed te kijken naar de door mij gebruikte smilie...

Omayyad schreef:
(quote)

Gelieve jouw ironieblokkering uit te zetten, Paalhaas en tevens goed te kijken naar de door mij gebruikte smilie...

Gelieve jóuw ironieblokkering uit te zetten, Omayyad...

Ace
Omayyad schreef:
(quote)

Dat je uberhaupt een zmeilie durft te gebruiken...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.