MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Examens

zoeken in:
MDV
Aardrijkskunde viel een beetje tegen. Moeilijker dan ik had verwacht. Schriftelijke examens zijn nu klaar, op naar de mondelingen -_-.

leander? schreef:
Jezus wat was Duits veel. Iedereen zat er aan het einde nog. Behalve de paar Duitsers die na een uurtje klaar waren..

Dat hoorde ik ook inderdaad van mensen van mijn school die Duits hebben.

Economie viel heel erg mee . Ik durf niet te zeggen of ik daadwerkelijk een voldoende heb of niet maar het ging iig wel beter dan verwacht.

Misterfool
zowel economie als duits gingen goed. Ik was 20 minuten eerder klaar voor duits maar ik heb zitten werken als een bezetene. Economie vond ik eigenlijk erg meevallen. Alleen engels nog.

maar ik hoef niks meer te leren.
voel me wel Heel erg moe. maar voldaan

Over Duits (VWO) zijn nu al meer dan 4000 klachten
Ik hoorde ook van mijn klasgenoten dat het veel te lang en te moeilijk was. Gelukkig heb ik geen duits gekozen (misschien kan ik beter tot maandag wachten met deze opmerking )

Economie was inderdaad niet zo heel moeilijk, al vond ik het wel heel jammer dat er niet meer rekenwerk inzat. Maar volgens mij ben ik de enige die er zo over denkt.

Nu alleen nog Engels en Frans. Het zwaarste heb ik achter de rug

En bij Scheikunde is vraag 4 voor iedereen goed gerekend. Zie hier. Ik had daar maar één keer gebruik gemaakt van hergebruik, dus ik heb er weer een puntje bij

BPDD
Duits was tamelijk veel, ik heb nog flink moeten haasten om het op tijd af te krijgen.
Ondanks de tijdsdruk is het erg goed gegaan, volgens examennogwat.nl zal mijn cijfer tussen de 8.2 en 9 gaan liggen.
Economie viel inderdaad erg mee, het ligt natuurlijk aan de leraar of antwoorden goedgekeurd worden maar ik reken -wat tegen mijn aanvankelijke verwachtingen in- op een ruime voldoende.

Enkel Engels en Aardrijkskunde nog morgen, dan is het afgelopen

BPDD schreef:
Duits was tamelijk veel, ik heb nog flink moeten haasten om het op tijd af te krijgen.
Ondanks de tijdsdruk is het erg goed gegaan, volgens examennogwat.nl zal mijn cijfer tussen de 8.2 en 9 gaan liggen.

Je kan trouwens beter zelf je cijfer uit rekenen. Het wordt namelijk bepaald met de volgende formule:

EDIT: Klopt niet, zie bericht hierna.

Cijfer = 9 * S / L + N

S = score
L = lengte van de scoreschaal (maximumscore)
N = norm

De norm (N) varieërt van 0 tot 2. Zo weet je zeker dat het cijfer niet ineens lager uitvalt, dan je verwacht had. De norm is bij duits gemiddeld 0,271 (over de laatste 7 jaar). Maar er zijn nu wel al heel veel klachten, dus de norm wordt waarschijnlijk wel wat hoger dan 0,271.

Lukk0
Ja, maar het is wel iets complexer dan dat, want de formule die je nu opschrijft geldt eigenlijk alleen bij n=1. Zoals jij hem voorstelt kun je namelijk bij een norm van bv. 1,6 boven de tien uitkomen, ook met minder dan het maximale aantal punten.

Ook kun je met die berekening in het geval van een lage n van 0,2 door het laatste punt ook te hebben boven één minder dan het maximale, ineens van een 9,1 naar een tien gaan. Reken maar na met bijvoorbeeld een maximum van 60 en 59 behaalde punten.

Dus die berekening op die site geeft dan wel een bandbreedte, maar is toch wel beter dan het zelf uitrekenen.

Ik dacht dat ik die formule van een officiële site had, maar ik heb het examenreglement er maar eens bijgehaald. Daarin staat alleen dat het College voor Examens de regels voor de omzetting van de scores in cijfers geeft. Niks over hoe ze dat bepalen, of dat er een formule voor is. Zo heb ik ook weer wat geleerd vandaag

EDIT: Ik heb even vorige examens gecheckt, en in negen van de tien gevallen klopt de formule wel. En wanneer het niet klopt is het wel een goede benadering.

Social_Mask
Teunnis schreef:
Over Duits (VWO) zijn nu al meer dan 4000 klachten
Ik hoorde ook van mijn klasgenoten dat het veel te lang en te moeilijk was.

Het was inderdaad bijzonder veel. Toen werd aangeven dat we nog een kwartier hadden, was ik bij vraag 32 (van de 46). Een andere jongen was toen pas bij 25.

Economie.. tja, ik weet niet. Ik denk dat het wel ging, en wellicht dat het een voldoende wordt, maar toch heb ik het gevoel dat ik waarschijnlijk een tiende tekort zal komen. Nou, morgen alleen nog AK en dan ben ik er van af! Lijkt me alleen wel een pittige examen. En ik heb me ook nog niet echt optimaal voorbereid..

Ravenous
Wie gaat dit geloven.

Vanochtend kreeg ik een telefoontje van de school. De eindexamens aardrijkskunde van HAVO zijn gisteren bij ons op school gestolen. Op de video waren twee mannen te zien. De daders dachten waarschijnlijk een laptop mee te nemen aan de tas te zien, maar gingen er dus vandoor met de examens.
Zo als het mij is verteld.

23 juni zal ik het eindexamen opnieuw moeten maken.

Hoe in fucks naam kan zo iets gebeuren. Twee mannen die zomaar de school binnen kunnen lopen en een tas, met eindexamens nochtans, mee kunnen nemen.

Deze school heeft gefaald. Hard. Maar de vraag is vooral: Wie doet zoiets?

Misterfool
iemand die het examen slecht gemaakt heeft?

Ravenous
Haha dat zou het wel afmaken.

Maar is wel erg onwaarschijnlijk, de daders konden in feite niet weten dat er eindexamens in die tas zaten. Het ding leek op een laptoptas, daar zullen ze dus over op uit zijn geweest.

Moet er nog iemand leren met dit supermegaveeltewarme weer? Zeg alsjeblief ja...

Ja!
Energieconversiemachines en -systemen nog wel

Wat is er toch gebeurt met klassiekers als Wiskunde of Nederlands?

Of Kunstgeschiedenis.

Standaardvak voor de tweedejaars student ingenieur werktuigkunde.. Spijtig genoeg

Mijn broer doet Ingenieur Bouwkunde en hij krijgt Beton! Had ik dat geweten...

Ingenieursopleidingen hebben wel meer van die welluidende vakken, selectie en dimensionering van machine-elementen bv, of rotsmechanica

Ik ook jammer genoeg. Maandag beginnen we ermee, en dinsdag 22 juni mogen we het laatste examen komen afleggen.
Geen idee hoe het er in de Nederlandse middelbare scholen aan toe gaat, maar wij hebben elke weekdag één of twee examens, dus in totaal 12 keer.

Deze maandag wiskunde, meer bepaald integralen. Da's nog wel oké om te bekijken/begrijpen.

Integralen vond ik vroeger ook relatief leuk. Nu dus niet meer (we moeten ze toch meestal niet meer met de hand uitrekenen)

Alvast gefelici aan alle geslaagden.

Ravenous

Nog een paar uur..

Misterfool
om 4 uur kom ik te weten of ik geslaagd ben voor mijn vwo

Mensen die 'ik ben geslaagt' schrijven mogen van mij per direct terug de schoolbanken in.

Misterfool
dats inderdad een niet echt geslaagte manier van spelluh

Over 9 minuten kan ik al gebeld worden, maar als ik de normen kijk gaat dat wel goed komen.

Ik heb het papiertje gehaald

Ravenous
Gefeliciteerd!

Hier ook geslaagd!

Gefeliciteerd iedereen!!!

Ik ben gezakt , Gelukkig is het maar school .

Gast
geplaatst: vandaag om 14:42 uur

geplaatst: vandaag om 14:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.