MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Examens

zoeken in:
Ja, mijn lerares zei precies hetzelfde . Ik ben er niet heel slecht in maar ik heb niet voor niets Wiskunde A (!) gekozen. Dat is veel leuker om te doen en bovendien ook nog eens belangrijker voor mijn studie.

Maarja, het zal dus Wiskunde B-igger gaan worden dan voorgaande jaren denk ik. Zolang ik maar een 7 haal, dan sta ik nog een 8.

Misterfool
ik sta een 5.7 voor wiskunde. voldoende vind ik best.
overigens ben ik juist slechter in kansrekenen dan in algabra.
goed nieuws dus

leander?
Wat voor onderwerpen vallen er onder algebra?

Benno
Speciaal voor de leerlingen met meetkunde: klik

Social_Mask
Ik moet nog beginnen. Maar ik verwacht uiteindelijk toch geen voldoende voor wiskunde, dus zo heel erg is dat niet. Ik had ook begrepen dat er focus zou liggen op algabra. Tja, ik mijn beleving is het allemaal 1 pot nat. Dus.. Gelukkig hebben we nog duits!! Geweldig.. Wat een moedeloosheid.

Algebra is toch doodeenvoudig? Analyse is stukken moeilijker.

Wiskunde hard verneukt! Hopelijk heb ik een 3,5 dan sta ik nog een 5, maar ik weet niet of dat het geval is .

Filo begon wel goed, maar kwam in tijdnood, waardoor ik 5 vragen heb afgeraffeld. Hopelijk valt 't allemaal mee.

Misterfool
wiskunde(A) ging prima hoewel haast geen algabra

Ja dat vond ik ook erg jammer (ook A). Er werden echt veel dingen gevraagd waar ik vrij weinig tijd aan had besteed, tekentoets die log dingen.

Het ging eigenlijk wel redelijk tot en met die bomen, maar vooral die laatste 5 vragen , was echt chinees voor mij. Toch fijn om te horen dat er wel mensen zijn die er iets van hebben gemaakt . (ik vind algebra trouwens ook beter te doen dan kansberekenen, ik ben wel blij dat ze niet aan kwamen zetten met allemaal 'piet pakt 20 knikkers vragen')

Social_Mask
Geen algabra inderdaad.. Maar of dat zo erg was? Het was makkelijker dan ik had verwacht. Ik ging voor een 2, maar een 4 of 5 zit er wel in. Met een heel klein beetje geluk misschien zelfs een voldoende. Ik was gisteren om een uur of 8 begonnen met 'leren', dus een aantal dingen waren niet blijven hangen. Ik was zelfs vergeten wat afgeleide betekende. Bij de vragen over kansen was ik ook de weg kwijt, hoewel dat best makkelijk is. Alleen ik had dus niet geoefend. Die redeneer-vragen waren wel pure onzin!!! En zo verdomd veel punten waard. Toen werd ik wel een momentje boos. Die vraag over logaritme heb ik maar overgeslagen. En wtf is nou weer linear interpoleren?!

Misschien moet ik die voldoende maar uit m'n hoofd zetten.

Bij mij ging ie wel OK. Zal er om hangen of het een 7 wordt of niet. Vooral omdat ik 7 punten ben misgelopen omdat ik (en ik haat mezelf doorom nog steeds) de groeifactor niet meer wist. Ik was kwijt dat je 1.045 moest doen ipv 4.5 of 0.045.
Echt zo stom!! Daar blijf ik de komende week nog wel boos om.

Verder teveel redeneer vragen die bij elkaar zelfs 14 punten waard waren (dit was toch wiskunde?) en vraag 19 vond ik echt onmogelijk (geen tijd aan besteed dus).

Social_Mask
Ja, 19 was ook best wel kut. En die redeneer vragen heb ik maar overgeslagen. Best wel dom, maar ach.. Ik was overigens vrij snel klaar. Heb er zo rond de 2 uur over gedaan.

Ja, dan ben je inderdaad snel klaar als je die vragen overslaat .

Die waren overigens best wel te doen (hoop ik), ik heb het niet nagekeken want daar word ik alleen maar chaggie van .

Op naar Economie

Social_Mask schreef:
En wtf is nou weer linear interpoleren?!

Interpolatie - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Zou je toch écht moeten weten hoor
Heel belangrijk voor later allemaal (ja, echt)

Social_Mask
Oh, dat...
De term was mij niet bekend, of ik heb het verdrongen. Excuses!

Ik wist ook niet wat het betekende maar ik deed maar wat ik dacht hoe het moest en wat ik dacht dat ze bedoelde. Volgens mij heb ik 'm wel goed gedaan.

Misterfool
allemaal klagen dat we die term niet kennen. welicht krijgen we er dan nog wat bij. zit zelf tussen de 5,7 en 7,7. voldoende

BPDD
Misterfool schreef:
wiskunde(A) ging prima hoewel haast geen algabra

Ondanks een gebrekkige voorbereiding, nauwelijks nachtrust, wat kwalijke gevolgen van mijn ziekte en het overslaan van enkele vragen (ook ik wist niet wat interpol poleren of iets dergelijks was, dank voor de link) ging wiskunde alleraardigst, bijna geen algebra .
Volgens een internet normering zit ik met mijn puntenaantal tussen een 5.5 en een 7.5, hetgeen volstaat voor een 6 of 7 op mijn diploma.
Ik kan nu denk ik wel zeggen dat ik mijn diploma zo goed als binnen heb, wiskunde was het enige vak waarover ik enigszins bezorgd was.

Social_Mask schreef:
Geen algabra inderdaad.. Maar of dat zo erg was? Het was makkelijker dan ik had verwacht. Ik ging voor een 2, maar een 4 of 5 zit er wel in. Met een heel klein beetje geluk misschien zelfs een voldoende. Ik was gisteren om een uur of 8 begonnen met 'leren', dus een aantal dingen waren niet blijven hangen. Ik was zelfs vergeten wat afgeleide betekende. Bij de vragen over kansen was ik ook de weg kwijt, hoewel dat best makkelijk is. Alleen ik had dus niet geoefend. Die redeneer-vragen waren wel pure onzin!!! En zo verdomd veel punten waard. Toen werd ik wel een momentje boos. Die vraag over logaritme heb ik maar overgeslagen. En wtf is nou weer linear interpoleren?!

Haha herkenbaar stukje. Ik had ook niet echt geleerd en inderdaad wtf is een linear interpoleren en logaritme gaat ook nergens over. Op dat logaritmisch papiertje heb ik maar een random streep gezet misschien zien ze er nog wat in.

Overmorgen al de laatste tentamens voor mij

Zelf Economie gehad vandaag, cijfer zal rond de 7 liggen. Tevreden dus.

Blij trouwens dat ik geen logaritmisch papier nodig had op Havo haha. Wat een onzin vond ik dat.

Social_Mask
Dwejkk_ schreef:
Haha herkenbaar stukje.

Zullen we elkaar troosten als het volledig misgaat? Hoe precies zien we dan wel! No homo.

Ik heb vrijdag mijn laatste examens. Ec en Ak moet ik alleen nog leren.. Maar dat is te doen! Toch..?

Social_Mask schreef:
(quote)

Zullen we elkaar troosten als het volledig misgaat? Hoe precies zien we dan wel! No homo.

Ik heb vrijdag mijn laatste examens. Ec en Ak moet ik alleen nog leren.. Maar dat is te doen! Toch..?

Zelfde moment Pink Moon opzetten is voor mij voldoende .

Hier moet ik ook nog eco en ak leren, eerste is niet mijn ding maar heb ik wel al een beetje geleerd (bijles van vriend die gemiddeld een 10 staat). En AK moet wel lukken inderdaad (denk ik...toch 4 boeken in totaal, ach leven de samenvatting ). Dan nog Engels en Duits, tja niet echt leren denk ik.

Succes iedereen met de laatste lootjes (hè het ging inderdaad best snel )

Misterfool
de laatste lootjes zijn het zwaarst. Aan de ene kant kan ik er al haast van uit gaan dat ik het gehaald heb en een aantal van voor mij belangrijke vakken(geschiedenis,nederlands) met een 7 gemiddeld heb afgesloten. Aan de andere kant is daar economie wat voor mij Zeer belangrijk is.(recht en economie) Daar sta ik nu een 7.0 voor. Mijn studie heeft geen loting maar toch vind ik het comfortabeler om ook voor economie afgerond een 7 gemiddeld te staan.

Dwejkk_ schreef:
Meer mensen die al proberen te leren, maar toch steeds weer afgeleid worden door musicmeter?

Heel herkenbaar dit. Ik doe net zoals velen hier (opvallend) VWO. Ik heb heel veel mazzels dat ik ben geboren met een stel briljante hersens, want van mijn inzet moet het niet komen
Cijferlijst SE:
Nederlands: 7,3
Frans: 7,5
Engels: 7,2
Combinatiecijfer: 8
Wiskunde B: 8,9
Wiskunde D: 9,1
Natuurkunde: 8,1
Scheikunde: 8,4
Economie: 7,7

Dat is dus een cum laude kandidaat. Dat moet ook wel gezien mijn capaciteiten. Probleem is wel dat ik dan heel hard moet leren voor economie. En leren, dat ben ik volgens mij verleerd. Ik kan het echt gewoon niet meer

Ik doe vrij weinig voor wiskunde, maar blijkbaar heb ik een of andere gave. We hebben dit jaar 5 oude examens gemaakt en gingen me heel gemakkelijk af, dus heb ik niet geleerd voor het examen van gisteren. Hij ging heel erg goed (terwijl de rest hem zwaar kut vond), mijn cijfer is waarschijnlijk behoorlijk dik in de 9 (alleen de laatste vraag heb ik fout).

Nederlands ging ook redelijk. Normaal gesproken haal ik voor examens een cijfer ergens in de 8, nu is het rond de 8 geworden. Alleen met een hele lage normering en als dat onderdeel van de samenvatting waar LAKS een klacht over heeft ingediend (kosmopolitisme) dan kan het wel eens te weinig worden voor een 8.

Maar toen kwam vorige week vrijdag natuurkunde. We hebben daarmee nog geen enkele keer examens geoefend. Sterker nog, we hebben dit jaar nauwelijks iets uitgevoerd bij natuurkunde. En dat merkte ik wel tijdens de examens. Ging echt totaal niet en ik verwacht als echt alles mee zit een 6,5 (niet boos op me worden dat ik dit een slecht cijfer vind )

Nu hopen dat óf economie heel goed gaat óf dat ik op miraculeuze wijze een 7,5 haal voor frans óf dat scheikunde heel goed gaat. Want dan ga ik waarschijnlijk cum laude slagen.

Vandaag Scheikunde. Ik heb weinig vertrouwen in een 8,6, dus heb ik nauwelijks geleerd. Hopelijk is dat wel voldoende voor een 6,6 (wat ik nodig heb voor een 8 gemiddeld). Morgen is dan hét examen, Economie. Daar moet ik een 7,3 halen. Zo niet, dan moet ik voor Frans een 7,5 halen om cum laude te slagen (en dan ben ik ook nog eens afhankelijk van de norm van nederlands en mijn cijfer voor engels).

Maar wat zeur ik eigenlijk Er zijn ook leerlingen die een maand van tevoren elke dag moeten leren om überhaupt een kans te maken om te slagen. Iedereen, heel veel succes gewenst met de examens.

EDIT: En wat ik hierna ga doen? Wist ik het maar. Ik heb blijkbaar een of andere wiskundige gave (mijn wiskunde leraar zei tegen mijn zusje dat ik "briljant" ben ), dus een wiskundige studie is een logische stap. Eerst dacht ik altijd dat ik naar Delft wilde. Maar nu zijn er twee andere opties. Wiskunde aan de UvA (wordt overal heel hoog beoordeeld) of naar Groningen (en daar is keuze uit heel veel studies). Waarschijnlijk wordt het Groningen, omdat de stad mij meer aanspreekt en omdat zes andere klasgenoten er ook heengaan. We denken er nu over om met zijn drieën een appartement te gaan huren. Scheelt heel erg in de kosten, meer ruimte en het idee van een studentenhuis trekt me niet zo.

Lukk0
Teunnis schreef:
Ik doe vrij weinig voor wiskunde, maar blijkbaar heb ik een of andere gave. We hebben dit jaar 5 oude examens gemaakt en gingen me heel gemakkelijk af, dus heb ik niet geleerd voor het examen van gisteren. Hij ging heel erg goed (terwijl de rest hem zwaar kut vond), mijn cijfer is waarschijnlijk behoorlijk dik in de 9 (alleen de laatste vraag heb ik fout).

Die had ik wel goed, ik had alleen vraag 9 fout omdat ik niet goed gelezen had . Ik had die zin waarin iets over 4 cm stond gewoon overgeslagen en heb dus beargumenteerd waar dat punt in het algemeen kon liggen. Erg handig, anders had ik toch wel een erg leuk cijfer gehaald .

Trouwens, is cum laude dan niet dat je alleen maar achten en hogere cijfers gehaald hebt, want in dat geval zou je het op je natuurkunde-cijfer al niet halen?

Social_Mask
Teunnis schreef:
ik ben geboren met een stel briljante hersens

En dan ben je ook wel bekend met het begrip 'bescheidenheid', of niet?

Dwejkk_ schreef:
Zelfde moment Pink Moon opzetten is voor mij voldoende

En dan op hetzelfde moment een traantje wegPINKen.. Ik kijk er al naar uit!

Ach, als je 9,1 voor wiskunde D hebt, dan mag je zeker wel trots zijn. Hopelijk haal je die cum laude, zou te gek zijn . Succes met eco!

Lukk0 schreef:
(quote)

Trouwens, is cum laude dan niet dat je alleen maar achten en hogere cijfers gehaald hebt, want in dat geval zou je het op je natuurkunde-cijfer al niet halen?

Nee, het is gemiddeld een 8 of hoger. Dus twee 9's en twee 7's is genoeg.

Social_Mask schreef:
(quote)

En dan ben je ook wel bekend met het begrip 'bescheidenheid', of niet?

Waarom zou ik daar bescheiden over moeten zijn? Ik geef zelf al aan dat ik gewoon mazzel heb gehad, dus het is geen prestatie van mezelf (misschien heeft een goede opvoeding door mijn ouders ook geholpen). Maar nu moet ik me haasten naar scheikunde

leander?
Jezus wat was Duits veel. Iedereen zat er aan het einde nog. Behalve de paar Duitsers die na een uurtje klaar waren..

Klaar met die examens Engels was makkelijk (dat is het ook voor mij althans) en aardrijkskunde waarschijnlijk voldoende gehaald.

Grote kans dat ik slaag dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:06 uur

geplaatst: vandaag om 13:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.