Overig / Algemeen / Examens
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2011, 19:42 uur
Nee, maar zo kun je overal wel de theorie achter leren. Sommige dingen moet je gewoon aannemen.
0
Misterfool
geplaatst: 26 mei 2011, 19:54 uur
Nee juist niet; garnalenpeller komt verder. Zo maar dingen aannemen is niet wetenschappelijk. Ik wil juist weten waarom iets zo is als het is.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 19:55 uur
Nee, want je valt in een eindeloze "Waarom?"-cirkel. Ooit zul je dingen aan moeten nemen.
0
Misterfool
geplaatst: 26 mei 2011, 20:00 uur
Bulshit. Dat gebeurt enkel als je vaak doorvraagt en dat is ook niet de bedoeling. Maar je afvragen waarom bepaalde zaken zo zijn als ze zijn, is juist een zeer goede kwaliteit. Kritisch blijven noemen we dat. Dat laaste zouden meer mensen in de wereld moeten doen tegenwoordig, maar dat is een andere zaak.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 20:05 uur
Ik ben nieuwsgierig genoeg om te willen weten hoe dingen in elkaar steek, maar weet ook wanneer je dingen gewoon aan moet nemen. Het denken alles te kunnen begrijpen zolang je maar lang genoeg zoekt en nadenkt, is een naïeve en bijna arrogante gedachte van de mensheid.
0
Misterfool
geplaatst: 26 mei 2011, 20:11 uur
Ach, die menselijke arrogantie heeft ons wel veel vooruitgang gegeven.
0
Lukk0
geplaatst: 26 mei 2011, 20:31 uur
chevy93 schreef:
Het wiel weer uitvinden, noemen we dat hier. Waarom zou je moeten weten waarom de cosinus werkt? Hij werkt en meer hoef je ook niet te weten. Allemaal onnodige kennis. Mocht je ooit iets gaan doen met de cosinus, kun je dat later tijdens die cosinusstudie wel leren.
Het wiel weer uitvinden, noemen we dat hier. Waarom zou je moeten weten waarom de cosinus werkt? Hij werkt en meer hoef je ook niet te weten. Allemaal onnodige kennis. Mocht je ooit iets gaan doen met de cosinus, kun je dat later tijdens die cosinusstudie wel leren.
Niet de cosinus, de cosinusregel. Dus c^2 = a^2 + b^2 - 2*a*b*cos(gamma) (zou je volgens mij moeten weten bij het examen wiskunde b). Dat is nogal iets anders en ook best prima te bewijzen met vergelijking van oppervlakken.
Een beetje vwo-er zou in mijn ogen trouwens ook best wel wat meer interesse mogen hebben in de achterliggende gedachte, behalve enkel te willen weten wat hij/zij nodig heeft. Heb ik in dat langere stuk vast ook wel ergens staan.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 20:34 uur
chevy93 schreef:
Zojuist Engels gehad. 39/40 punten. Zit tussen de 6,6 en 8,6 volgens examen.nl. Ik hoop eerlijk gezegd op een 7,6, maar dat zit er niet in ben ik bang.
Zojuist Engels gehad. 39/40 punten. Zit tussen de 6,6 en 8,6 volgens examen.nl. Ik hoop eerlijk gezegd op een 7,6, maar dat zit er niet in ben ik bang.
Normering van engels is laatste jaren volgens mij elke keer 0 geweest, dus ben bang dat een 7.6 lastig wordt.
0
Lukk0
geplaatst: 26 mei 2011, 20:39 uur
Vorig jaar was hij nog 1,1, daar heb ik aardig van geprofiteerd 

0
geplaatst: 26 mei 2011, 20:40 uur
Ik heb (7 jaar terug) enkel mijn examens gemaakt, en nadat ik ze gemaakt had nooit weer gezien, nooit naar de uitwerking of normering gekeken ofzo... wel interessant om iedereen daar nu zo druk mee bezig te zien zijn.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 20:56 uur
The Scientist schreef:
Ik heb (7 jaar terug) enkel mijn examens gemaakt, en nadat ik ze gemaakt had nooit weer gezien, nooit naar de uitwerking of normering gekeken ofzo... wel interessant om iedereen daar nu zo druk mee bezig te zien zijn.
Zelfde hier, m.u.v. een paar examens die multiple keuze waren (Engels en Duits).
0
geplaatst: 26 mei 2011, 22:31 uur
chevy93 schreef:
Dat is absoluut geen onnodige kennis. Je verplaatst je bij zo'n bewijs heel even in de gedachtegang van iemand die oneindig veel intelligenter dan jou is. Daar kan je heel wat van leren.
En dan heb ik het niet specifiek over de cosinusregel ofzo, maar vooral over de afleidingen van verschillende natuurkundige verbanden en formules.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 23:23 uur
Lukk0 schreef:
Niet de cosinus, de cosinusregel. Dus c^2 = a^2 + b^2 - 2*a*b*cos(gamma) (zou je volgens mij moeten weten bij het examen wiskunde b). Dat is nogal iets anders en ook best prima te bewijzen met vergelijking van oppervlakken.
Ja, die herinner ik me nog wel, maar die heb ik al een paar jaar niet meer hoeven gebruiken, geloof ik. Ons boek was dusdanig dat ik elke regel en elke stelling wel een keer bewezen moet hebben, dus waarschijnlijk die ook wel.Niet de cosinus, de cosinusregel. Dus c^2 = a^2 + b^2 - 2*a*b*cos(gamma) (zou je volgens mij moeten weten bij het examen wiskunde b). Dat is nogal iets anders en ook best prima te bewijzen met vergelijking van oppervlakken.
Lukk0 schreef:
Vorig jaar was hij nog 1,1, daar heb ik aardig van geprofiteerd
Maar dit jaar was die niet zo heel moeilijk. Gewoon een aantal stomme fouten gemaakt. Ik verwacht iets van 0,4-0,6. Er is ook heel weinig geklaagd.Vorig jaar was hij nog 1,1, daar heb ik aardig van geprofiteerd
0
geplaatst: 27 mei 2011, 18:08 uur
Biologie ging vandaag wel ok (denk ik). Heb alleen de multiple choice nagekeken en daar had ik 12 van de 16 goed.
Maar het gaat vooral om de open vragen, denk ik.
Maar het gaat vooral om de open vragen, denk ik.
0
geplaatst: 27 mei 2011, 18:56 uur
Biologie (Begrijpend Lezen) ook weer gehad.
Vond het toch wel redelijk pittig moet ik toegeven.
Vond het toch wel redelijk pittig moet ik toegeven.
0
geplaatst: 28 mei 2011, 12:10 uur
Biologie was nog best wel lastig. Zal van die normering afhangen of ik voldoende heb.
0
geplaatst: 15 juni 2011, 15:24 uur
Marco1994 schreef:
Ik bedoel natuurlijk mijn
Ah, ik vroeg het me al af. Welk examen eigenlijk?(quote)
Ik bedoel natuurlijk mijn
0
geplaatst: 15 juni 2011, 15:50 uur
Alle examens behalve wiskunde daar had ik een 5.1 op, alleen daar stond ik al een 6 op dus dat is afgerond een 6

* denotes required fields.