MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers

zoeken in:
Inmiddels is Phillippe Geubels ook een van mijn favoriete cabaretiers geworden:

En ik heb gisteren goed gelachen om Wim Helsen. Hij was in mijn televisie. Wat een malle fratsen.

Ik heb ook een stuk van die show gezien en heb me een aantal keren helemaal stuk gelachen! Belgische humor is vaak goed te pruimen.

Ik kan de cynische humor van Daniel Arends ook wel waarderen

Daniel Arends vind ik inderdaad veelbelovend.
Hij is wel negatief inderdaad, maar vaak zegt hij wel herkenbare dingen.

Gisteren heb ik die Wim Helsen geprobeerd (Het Uur van de Prutser), maar het is hem toch niet voor mij. Heel soms kon ik lachen, maar in de meeste gevallen wacht ik tot er iets gebeurt en dan springt hij weer over naar een volgende situatie.

Daniel Arends is inderdaad heerlijk cynisch en herkenbaar en op een heel ontwapenende manier. Hij speelt inmiddels ook al aardig wat schouwburgen avonden achtereen vol trouwens.

Ik denk dat ik Wim Helsen de allerbeste cabaretier van dit moment vind. Als geen ander weet hij zijn publiek zowel te pleasen als af te stoten. Dat hij verwarring zaait vind ik nou juist zo leuk. Je kruipt in de geest van een verward persoon en probeert het te begrijpen.

Sowieso vind ik de antihelden op het podium het leukste. Kees Torn, Micha Wertheim, dat soort jongens.

Onweerwolf
Hehe, die Daniel Arendsen kende ik niet maar ik vind hem erg goed. Doet me denken aan Youp.

jasper1991 schreef:
Daniel Arends vind ik inderdaad veelbelovend.
Hij is wel negatief inderdaad, maar vaak zegt hij wel herkenbare dingen.

Gisteren heb ik die Wim Helsen geprobeerd (Het Uur van de Prutser), maar het is hem toch niet voor mij. Heel soms kon ik lachen, maar in de meeste gevallen wacht ik tot er iets gebeurt en dan springt hij weer over naar een volgende situatie.

Ik vraag me alleen af in hoeverre hij veelbelovend is. Heb 'm een jaar of 6 / 7 op zien treden, toen hij veelbelovend was. Hij moet nu eigenlijk al tot de gevestigde orde behoren.

Stijn_Slayer
Houd eigenlijk helemaal niet van cabaret. Wat dan nog het dichtste bij komt zijn Cheech & Chong en Maarten van Rossem.

Ook niet zo'n liefhebber maar een Maarten van Rossum Live at Carre- Amsterdam dat zou ik wel graag op tv of dvd willen zien....en dat zenden ze dan weer niet uit.
Altijd beter dan zo'n malloot of mallotin met een probleem in het autistische spectrum.

Oldfart schreef:
Ook niet zo'n liefhebber maar een Maarten van Rossum Live at Carre- Amsterdam dat zou ik wel graag op tv of dvd willen zien....en dat zenden ze dan weer niet uit.
Altijd beter dan zo'n malloot of mallotin met een probleem in het autistische spectrum.

Maarten Van Rossum maakte gisteren bij De Wereld Draait Door anders een nogal misplaatste grap over Carre met betrekking tot de acteur Jeroen Willems die echt net was overleden.

DjFrankie (moderator)
Eerst Jochem Myer en Jeroen Leenders.
Dan Wim Helsen en Guido Wijers

Guido Wijers kan ik nou helemaal niks mee.
Totaal niet grappig of origineel naar mijn mening.
Maar goed, ieder zijn ding.

Maarten van Rossum heb ik nog nooit op een podium zien staan. Wel zat op tv, maar zijn formule begint een beetje uitgewerkt te raken op mij. Je hoort tegenwoordig het publiek al grinniken als hij zijn verhaal begint met 'volslagen ...'

Stijn_Slayer
Oldfart schreef:

Z'n conference van 2010 ofzo staat wel op Youtube.

Net even 'Voor de zoveelste keer' gezien van Micha Wertheim. Dat stukje waarbij hij alles herhaalt wat hij zegt, en dan vooral dat hij bij die heilige graal uitkomt en met die gozer praat is wel echt een van de meest indrukwekkende stukken cabaret die ik heb gezien, alhoewel het daarvoor eigenlijk een beetje middelmatig allemaal op mij overkwam.

jasper1991 schreef:
Net even 'Voor de zoveelste keer' gezien van Micha Wertheim. Dat stukje waarbij hij alles herhaalt wat hij zegt, en dan vooral dat hij bij die heilige graal uitkomt en met die gozer praat is wel echt een van de meest indrukwekkende stukken cabaret die ik heb gezien, alhoewel het daarvoor eigenlijk een beetje middelmatig allemaal op mij overkwam.

Kan je een linkje plaatsen?

rock-rick schreef:
(quote)

Kan je een linkje plaatsen?

Uitzending gemist

jasper1991 schreef:

Micha Wertheim probeert echt een ongemakkelijk sfeer te creëren tijdens zijn optredens. En dat is grappig, maar niet toegankelijk voor het grote publiek.

Ik ben één keer naar zijn voorstelling geweest. Toen stond er een kleine koelkast op het podium en wij maar 30 minuten (ongeveer) wachten tot hij opkwam. Gaat de deur van de koelkast ineens met een ruk open en komt hij er vrolijk uitgestapt.

Schnee
Bardt1980 schreef:
Guido Wijers kan ik nou helemaal niks mee.
Totaal niet grappig of origineel naar mijn mening.
Maar goed, ieder zijn ding.

Ik heb net even een stukje oudejaarsconference gekeken... Maar dat hij dat mag doen zeg...
Zeldzaam slecht cabaret, en hij moet zijn publiek zijn eigen doorzichtige "grappen" nog gaan uitleggen. Dit is nog onder middelbare school niveau.

Ik vond de nieuwe show van Theo Maassen zeer goed en ik heb me ook zeer vermaakt met de voorstelling van Ronald Goedemondt. Gisteren ook nog Raw van Eddie Murphy gezien, die was in het begin erg grappig maar daarna zeer eentonig. Daarna heb ik nog naar een show van Michael McIntyre gekeken, daar heb ik me echt kapot bij gelachen.

Yann Samsa
Don Cappuccino schreef:
Inmiddels is Phillippe Geubels ook een van mijn favoriete cabaretiers geworden.
Wat bazel jij nou, Geubels is helemaal geen cabaretier.

Geubels is geniaal!
Niet alleen op het podium maar ook bv. in "De Slimste Mens Ter Wereld."

Don Cappuccino schreef:
Ik vond de nieuwe show van Theo Maassen zeer goed

Ik vond deze show juist echt een paar pakken minder dan zijn vorige show(s). Hij gaat een beetje zeuren, haalt een flauw goocheltrucje uit en tapt veel uit hetzelfde seksuele vaatje. Ik snap niet dat juist deze show de Poelifinario gewonnen heeft, ik heb me een stuk beter vermaakt met Ronald Goedemondt.

Fathead schreef:
(quote)

Ik vond deze show juist echt een paar pakken minder dan zijn vorige show(s). Hij gaat een beetje zeuren, haalt een flauw goocheltrucje uit en tapt veel uit hetzelfde seksuele vaatje. Ik snap niet dat juist deze show de Poelifinario gewonnen heeft, ik heb me een stuk beter vermaakt met Ronald Goedemondt.
Mee eens, ik vond deze van Maassen zwaar tegenvallen. Veel banaliteit inderdaad en niet op een doeltreffende manier. Ook zijn maatschappijkritiek was niet scherpzinnig genoeg.

jasper1991 schreef:
(quote)
Mee eens, ik vond deze van Maassen zwaar tegenvallen. Veel banaliteit inderdaad en niet op een doeltreffende manier. Ook zijn maatschappijkritiek was niet scherpzinnig genoeg.
Ook ik ben het met jullie eens. Theo Maassen kan best leuke grappen maken, maar liet dat veel te weinig horen. Dat maatschappijkritische waardeer ik wel, maar Maassen is ene held in het opzoeken van de grens en er vervolgens (bijna) overheen gaan. Jammer.

Ronald Goedemondt vond ik wel erg vermakelijk! Ik heb deze voorstelling in de schouwburg gezien en heb toen ook al in een deuk gelegen. Zaterdag weer. Cabaret hoeft niet kritisch te zijn. Zolang je ermee kunt lachen en het niet platvloers wordt, vind ik het ook prima.

Ferre Clabau schreef:
(quote)
Wat bazel jij nou, Geubels is helemaal geen cabaretier.

Stand-upcomedian dan. Niet zo zeuren.

Yann Samsa
En dan nog een overschatte ook.

Misschien kunnen jullie Belgen minder lachen om zijn accent. Zijn combinatie van (trage) intonatie, accent en droogheid is echt geweldig.

In zijn soort vind ik de oudejaarsshow van Van Muiswinkel ook erg sterk, vooral die Van der Laan en Woe zijn erg goed en kunnen veel. Het is wel een beetje gezapig, maar de uitvoering is uitstekend mijns inziens.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.