MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers

zoeken in:
HiLL schreef:
Misschien 'ken' je hem nu wel.

(afbeelding)

Richard Pryor

Nee, ken hem nog steeds niet.

Kos schreef:
Live on the Sunset Strip, Richard Pryor Here and Now en Live in Concert meteen aanschaffen danwel downen .

Zal ik zeker doen

Kos schreef:
Ook Eddie Murphy, Jerry Seinfeld en Chris Rock zijn erg, erg goed.

Ben een ontiegelijk grote Seinfeld de show fan, maar om zijn standup comedy kan ik nooit lachen. Ik heb altijd de reactie: 'Ja het klopt wat je zegt, nou en?'

pet
Harry Jekkers vind ik een super goede caberetier. Vooral zijn show De lachende piccolo vind ik geweldig (vooral het stukje met het de aap met de bril). Ken het stukje ongeveer uit mijn hoofd, en toch moet ik iedere keer nog lachen als ik het zie.

En hieronder nog een link naar een stukje cabaret tijdens de comedy factory over de albert heijn.
http://www.flabber.nl/archief/017040.php

Mojo Pin
Klaas v/d Eerden.

Ook briljant: Bill Hicks!

Helaas veel te jong overleden.

Dit vind ik een van zijn sterkste quotes:

"A lot of Christians wear crosses around their necks. You think when Jesus comes back, he ever wants to see a fucking cross? Kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on, you know."

Kos
Bill Hicks is ook zeker goed ja.

gemaster schreef:
Ben een ontiegelijk grote Seinfeld de show fan, maar om zijn standup comedy kan ik nooit lachen. Ik heb altijd de reactie: 'Ja het klopt wat je zegt, nou en?'

Hier hetzelfde. Maar in de Seinfeld-serie stelen natuurlijk George en Kramer de show!

'These pretzels are making me thirsty!'

Mojo Pin schreef:
Klaas v/d Eerden.

Heb voor volgend jaar de volgende cabaretiers op het programma staan (in Odeon te Zwolle):

Youp van 't Hek
Jan Jaap van der Wal
Javier Guzman
Onno Immenee
Eric van Sauers

Er gaan er nog een paar bij komen!

andré schreef:

Hier hetzelfde. Maar in de Seinfeld-serie stelen natuurlijk George en Kramer de show!

Klopt, maar Seinfeld schreef de teksten(samen met anderen natuurlijk). Hij was toch wel het komische genie van de serie, samen met Larry David.

'These pretzels are making me thirsty!'

Cosmo Kramer: You know Darren, if you would have told me twenty-five years ago that some day I'd be standing here about to solve the world's energy problems, I would've said you're crazy... Now let's push this giant ball of oil out the window.

gemaster schreef:
Klopt, maar Seinfeld schreef de teksten(samen met anderen natuurlijk). Hij was toch wel het komische genie van de serie, samen met Larry David.

Tuurlijk, daar ben ik Seinfeld en David nog steeds dankbaar voor! Maar, laten we wel wezen: Jerry Seinfeld kan voor geen meter acteren, dit in tegenstelling tot Jason Alexander en Michael Richards. Maar grappen verzinnen kan-ie natuurlijk als de beste, samen met Larry David

Overigens heb ik de hele serie op DVD, en de extra's zijn zeer de moeite waard als je benieuwd bent naar de oorsprong van een aflevering: veel situaties zijn echt gebeurd!

Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel cabaretiers, zelfs zoop is nog interresanter

Ik ken Zoop verder niet, maar misschien moet je dat maar blijven kijken dan? Ik heb tot mijn 16de ook alleen maar Youp geluisterd/gekeken...

andré schreef:

Tuurlijk, daar ben ik Seinfeld en David nog steeds dankbaar voor! Maar, laten we wel wezen: Jerry Seinfeld kan voor geen meter acteren, dit in tegenstelling tot Jason Alexander en Michael Richards. Maar grappen verzinnen kan-ie natuurlijk als de beste, samen met Larry David

Hij kan inderdaad niet acteren. Vaak zag je hem ook lachen tijdens de scenes, maar dat zorgde er alleen maar voor dat ik zelf ook hard moest lachen.

Overigens heb ik de hele serie op DVD, en de extra's zijn zeer de moeite waard als je benieuwd bent naar de oorsprong van een aflevering: veel situaties zijn echt gebeurd!

Heb ook alles op DVD. Jason Alexander liet zich laatst ontvallen dat seizoen 7 en 8 in november zullen uitkomen.

Mojo Pin
HiLL schreef:
(quote)

Die wigger imitatie is brillant
Voor de rest heb ik weinig met cabaret. Nou ja, Mike Boddé is uiteraard een held. En Thomas van Luyn eigenlijk ook wel. En Dolf.

De Mike en Thomas Show is natuurlijk heel erg gaaf.

'En dan gaan we nu kijken naar een filmpje van de Rietveld academie'.

Mojo Pin
"We kijken even naar de jury."

(neger trekt zijn shirt uit)

"Zo, we hebben even lekker naar de jury gekeken."

Geweldige show..

"Welke dode persoon doen we hier na?"

Antwoord: "Guus Meeuwis, ja ok hij is niet dood, maar een mens kan altijd blijven hopen"

Mojo Pin
En hij was ook de enige artiest uit het rijtje die niet in zijn eigen braaksel was gestikt, maar een mens kan altijd blijven hopen

Improvision
Ik heb niet echt een favoriet, maar: Hans Teeuwen, Theo Maassen, Wim Helsen en Geert Hoste vind ik wel goed.

godlydevil7
Hans Teeuwen rules!

verder vind ik Najib Amhali te gek en Jorgen Rayman is ook wel goed, guido weijers weer wat minder maar die ene met ADHD(naam?) is echt geweldig

Jochem Meijer bedoel je... die is inderdaad goed...

Martijn Oosterhuis is ook erg leuk...

godlydevil7
Bighead schreef:
Jochem Meijer bedoel je... die is inderdaad goed...

ja die ja! geweldig!

Ik heb zowat iedereen live bezig gezien, behalve m'n grote held: Hans Teeuwen. Deze man is verreweg het meest talentvol. Het lijkt zó simpel wat hij doet, maar het is zó moeilijk. Alleen hij kan dat. Het gaat nergens over en toch weet hij de absolute top te halen. Balen dat hij gestopt is.... Echt balen. Vooral "Hard & Zielig" is briljant. De beste show die ik ooit heb gezien.

Theo Maassen is briljant is zijn one-liners. Pas nog gezien. Zijn laatste show is misschien iets minder dan zijn voorgangers. Theo Maassen heeft net niet het talent dat Teeuwen wel heeft, maar Theo Maassen verveelt nooit!

Youp van 't Hek weet me heel vaak te raken, maar ik word er zo somber van. Ik heb een tijd gehad dat ik er bijna elke avond naar luisterde, maar dat kan ik nu niet meer. Youp is wel een absolute vakman.

@ Kos: Jerry Seinfeld geweldig? Pfffff, "Seinfeld" is geweldig, maar die stukjes dat hij optreedt... Oei, wat slecht.

Freek de Jonge heeft mooie teksten, maar ik kan er niet naar kijken. Één van de weinigen die ik slecht vind.

Jochem Meyer, Javier Guzman, Najib Amhali, Jorgen Rayman, Klaas van der Eerden, Jan-Jaap v/d Wal, Arie & Sylvester, enz. zijn allemaal goed, maar niet zo goed als de eerste drie heren die ik noemde.

Verder vond ik Lebbis (solo) erg zwak. Jansen was solo iets beter.

Bert Visscher is ook fantastisch. Je moet er van houden, maar af en toe kom je niet meer bij van zijn actieve gedoe en zijn mimiek. 2 Heerlijke avondjes gehad.

Herman Finkers is goed, maar na een uurtje krijg ik de neiging om de dvd stop te zetten.

De Vliegende Panters kunnen goed zijn, maar ook slecht. Vaak geven ze dan ook afwisselende shows.

"Vroeger" vond ik Harrie Jekkers altijd goed. Sommige stukjes vind ik nog steeds briljant, maar een echte topper vind ik het niet meer. Je proeft bij hem wel altijd de gezelligheid.

Ik heb het idee dat ik er veel vergeten ben....

Oh ja, Guido Weijers heb ik nooit live gezien... Maar dat hoeft ook niet.

Kos
Nicolage Rico schreef:

@ Kos: Jerry Seinfeld geweldig? Pfffff, "Seinfeld" is geweldig, maar die stukjes dat hij optreedt... Oei, wat slecht.

Nou nee .

Misschien is het te conventienele humor voor veel mensen of zo, geen idee.

Kos schreef:
(quote)
Nou nee .

Misschien is het te conventienele humor voor veel mensen of zo, geen idee.

Nogmaals: de show is GEWELDIG! Daarin vind ik Jerry ook goed, al vind ik Kramer en George beter.

Maar als hij optreedt als stand-up comedian dan voel ik bijna plaatsvervangende schaamte.... Sorry.

Nicolage Rico schreef:

Oh ja, Guido Weijers heb ik nooit live gezien... Maar dat hoeft ook niet.

Waarom nie?

Ten eerste vind ik hem geen leuke uitstraling hebben en mag ik hem niet zo op de 1 of andere manier... Toen hoorde ik ook nog dat hij veel stukjes gejat heeft van een engelse caberatier. Dan houdt het sowieso op.... Toch?

Ik heb hem live gezien en ik heb respect voor de manier waarop hij in een theater de zaal aan het lachen kan krijgen... wat betreft dat jatwerk, daar heb ik geen weet van. Hij heeft de grappen dan in ieder geval wel moeten vertalen en daarmee maakt hij me wel aan het lachen!

UmmaGumma 44 schreef:
Ik heb hem live gezien en ik heb respect voor de manier waarop hij in een theater de zaal aan het lachen kan krijgen... wat betreft dat jatwerk, daar heb ik geen weet van. Hij heeft de grappen dan in ieder geval wel moeten vertalen en daarmee maakt hij me wel aan het lachen!

Je hoort mij ook niet over respect praten. En vertalen is niet zo moeilijk. Als hij alles zelf heeft bedacht, heb ik wel respect voor hem.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.