MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers

zoeken in:
Herman Finkers

Bert Visscher

Deze steken er bovenuit:

Hans Teeuwen (onbetwiste nr.1)
Waardenberg & De Jong
Theo Maassen

maar ben niet zo'n cabaretliefhebber eigenlijk

Ik was vooral vroeger gek op Bert Visscher. Zoals hij toen shows neerzette doet hij allang niet meer. De man wordt ook een dagje ouder he? Maar heb destijds krom gelegen van het lachen. Zijn kunst vind ik dat zijn hele show geen ene moer voorstelt, maar toch de mensen weet te vermaken. Met name zijn gelaatsuitdrukkingen vond ik geweldig En die humor..... Gort en gortdroog. En hyperactief natuurlijk, na een show van hem was je letterlijk bekaf. Ik als echte Groninger snapte de man maar al te best soms (hij is ook Groninger). Herkenbaar en leuk!

Hij kon altijd zo mooi "analyses" maken van bekende nummers. De bekendste was wel die van Andre Hazes.

Uit: 'n Beetje Verliefd

In een discotheek, zat ik van de week
En ik voelde mij daar zo alleen
't Was er warm en druk, ik zat naast een lege kruk (......)

En zoals hij dat kan brengen dan, geweldig.

Hansje Teeuwen oijiejoi

Ruby1966
Herman Finkers
Bert Visscher...allebei leuk
Theo Maassen ook leuk, maar minder
Hans Teeuwen...absoluut niet leuk

mijn absolute hedendaagse favoriet is:

Najib Amhali

oude favorieten:

Freek de Jonge (ten tijde van De Komiek, De Mars, De Tragiek)

Koot en Bie (typetjes als : Cor vd Laak (en wel hierom), oudere jongeren Koos Koets en Robbie Kerkhof, Wethouder Hekking van Juinen., enz enz.....ik mis ze )

Theo Maassen is de koning en daarna komt er eigenlijk een hele tijd niks. Teeuwen vind ik zwaar overschat.

Teeuwen vind ik geniaal, Maassen ook. En ook een aantal sketches van De Mannen van de Radio.

Verder vind ik Bert Visscher vreselijk en Finkers wel grappig. De rest doet me niet zoveel. Ik heb nog wel het boek van Andre Manuel, maar dat is ook het enige fysieke cabaret dat ik in huis heb.

Ik vind Teeuwen dan weer helemaal niks, op een enkel stukje na. Is me gewoon te grof. Voor mij dus Finkers op een voetstuk, fantastisch hoe die man uren achtereen grappig kan zijn. Ik ken hele stukken uit mijn hoofd.

Favorieten:
- Het spreukjesbos
- Geen jager geen neger
- Buren
- Gebarentaal (IK KAN ER HELEMAAL NIETS VAN VERSTAAN!!! JA, DAT KOMT, IK HEB MIJN VINGERS TUSSEN DE DEUR GEKREGEN, DUS IK LISPEL EEN BEETJE )
- Klein Duimpje

Finkers vind ik altijd wel leuk, maar ik moet er niet keihard om lachen. Bij Maassen lig ik om de minuut in een deuk.

En natuurlijk De Mannen van de Radio. Favoriet daarvan is toch wel 'Jaap Stobbe' over het mega standbeeld van papier maché op het 3 landen punt dat alleen maar wordt gemaakt om geld weg te halen bij Artsen Zonder Grenzen.

Ha, die ken ik niet. Ik vind die van die plant erg leuk en ook 06-lijn wel. Heb er wel zo'n 150 op mijn computer staan, maar ik heb ze nog niet allemaal gehoord.

Bert en Najib.

herman schreef:
Ha, die ken ik niet. Ik vind die van die plant erg leuk en ook 06-lijn wel. Heb er wel zo'n 150 op mijn computer staan, maar ik heb ze nog niet allemaal gehoord.

Snel luisteren herman! Andere toppers zijn: 87 nieren, henk belt bert, carnaval, clint eastwood, marmotten en geiten, aubergine, frisdrank en amateuraborteur.

Herman Finkers is inderdaad geweldig, zet je altijd op het verkeede been Huidige favoriet is Guido Weijers, die qua stijl wel wat weg heeft van Theo Maassen ook (die ik ook geweldig vind). Ook Jan Jaap van der Wal is erg goed.

Jullie zouden eens moeten luisteren naar Eric v. Sauers...

Heb trouwens ook krom gelegen toen ik laatst bij Xipnao ben geweest van Guido Weijers... erg goed!

Najib Amhali is duidelijk mijn favoriet, echt geweldig. Al z'n shows ken ik zo'n beetje uit m'n hoofd en in april volgend jaar ga ik 'm eindelijk live zien. Behoorlijk moeilijk om kaarten voor die man te krijgen.

Andere favorieten:

Jochem Myer
Raoul Heertje
Jan Jaap van der Wal

De Vliegende Panters, Klaas van der Eerden en Youp. Zeker geen Teeuwen

Ben nog nooit naar een cabaretvoorstelling geweest maar als het op tv komt kijk ik regelmatig.

Najib Amhali vind ik op dit moment geweldig, net als Lebbis en Jansen, en ook Bert Visscher vind ik erg grappig. Hans Teeuwen vind ik helemaal niks, zwaar overschat!

Hans Teeuwen blijft de nummer 1. Samen met Pieter Bouwman geniaal als Mannen van de Radio. Die twee samen met Gummbah leverde ook weer een goede combinatie op, al waren er veel mensen die de humor van Poelmo, slaaf van het zuiden, voor meisjes die van dieren houden niet inzagen.

Waar ik kaartjes voor koop:

- Eric van Sauers
- Javier Guzman

Waar ik geen kaartjes voor koop maar wel op TV kijk en blijf kijken

- Hans Teeuwen
- Theo Maassen

Waar ik geen kaartjes voor koop maar wel op TV kijk maar niet altijd blijf kijken

- Vliegende Panters
- JJ vd Wal
- Najib A.
- Freek
- Youp

Waar ik geen kaartjes voor koop, de tv voor uit zet en dus minder geslaagd vind

- Bert Visscher
- Lebbis en Jansen (heel ernstig)
- Herman Finkers

Waar ik geen kaartjes voor kan kopen en welke ik ook niet meer op TV kan zien en dus maar zo'n beetje alle cd's en dvd's van heb gescoord.

- Koot en Bie
- Jiskefet

Nummer 1 is zonder enige twijfel Theo Maassen. Daar ga ik altijd heen als 'ie hier in de buurt komt (in september weer ). Hans Teeuwen is ook erg sterk, hoewel ik Industry of Love dan weer slecht vond (op enige geniale momenten na). Najib Amhali en Herman Finkers behoren ook tot de top, vooral de oude shows van Herman Finkers zijn briljant.
Daarnaast vind ik Wim Helsen ontzettend goed, maar zijn shows moet je in het theater zien. Heden Soup! was op tv een stuk minder leuk (er was helaas ook in geknipt) en ik hoop niet dat ze Bij Mij Zijt Ge Veilig (waarin hij de zaal zo'n beetje gijzelt) op tv uitzenden, want ik kan alvast zeggen dat dat op tv niet werkt, je mist dan de spanning die je voelt als je in de zaal zit. Die show was echter fantastisch, op Theo Maassen na het beste wat ik heb gezien in het theater.

Verder wil ik kwijt dat ik Lebbis een keer solo heb gezien, maar dat ik dat heel erg slecht vond. Lebbis & Jansen kan ik nog wel trekken op tv, maar dit was echt bagger. Ik heb welgeteld twee keer hardop gelachen in anderhalf uur tijd en ik ben iemand die eigenlijk om het minste of gerinste al hardop moet lachen.

Theo Maassen staat absoluut op eenzame hoogte. 1x live gezien, alle shows verder op dvd of op tv gezien. Zit geen mindere tussen, en ik ken ondertussen hele stukken uit mijn hoofd. Hans Teeuwen is ontegenzeggelijk talentvol maar gaat er een beetje te makkelijk mee om. Herman Finkers vind ik af en toe langdradig, maar kan geweldig uit de hoek komen (dat van dat tellen bij het onweer ).

Koot en Bie zijn 2 legendes en om Jiskefet moet ik af en toe lachen.

Theo:

"ik kijk me vrouw eigenlijk nooit aan tijdens het neuken. ja 1 keer, was ik bezig, stapte ze inneens binnen: "hoi"

"ja Fleur, ik zou het best met je willen doen. dit klinkt natuurlijk een beetje plat, maar met het "willen doen", bedoel ik natuurlijk niet alleen sexueel, dat snap je wel hè?
Jahoor
Wil je met dat dan even uitleggen?"

"ik ben zo vaak de enige hè, met van die dingetjes. dan denk ik: "JAA ben ik zeker ook de enige die zich in vrouwenkleren aftrekt met de foto's van zijn eigen vader"

luc011190 schreef:

"ja Fleur, ik zou het best met je willen doen. dit klinkt natuurlijk een beetje plat, maar met het "willen doen", bedoel ik natuurlijk niet alleen sexueel, dat snap je wel hè?
Jahoor
Wil je met dat dan even uitleggen?"

En dan daarna:

"Maar jij bent wel het type meisje waarvan ik denk dat ik daar ook een stukje van mezelf in kwijt kan"

Het gedeelte daarvoor vind ik het leukst:

'Hoe heet je?'
'Fleur'
'Fleur, wat een leuke naam zeg, nee hoor...'

Zo ongelooflijk droog!

gemaster schreef:
Het gedeelte daarvoor vind ik het leukst:

'Hoe heet je?'
'Fleur'
'Fleur, wat een leuke naam zeg, nee hoor...'

Zo ongelooflijk droog!

FANTASTISCH

ik kan eerlijk gezegd zo snel geen muzikant of acteur of sportman noemen die ik net zoveel waardeer als Theo Maassen.

De Volkskrant verwoordde het nog het meest treffend: "Eerst is er het gelach, en daarna komt de waarheid pijnlijk naar boven drijven"

Kos
Maassen, Teeuwen, Amhali en Guzman kunnen me altijd wel aan het lachen krijgen. Freek de Jong ook wel, zij het iets minder.

Die ene rare Belg vind ik ook wel geinig, vergeet alleen altijd z'n naam (niet Urbanus).

Herman Finkers varieert van briljant tot soms TE flauw.

Vliegende Panters vind ik irritante aanstellers evenals die sukkel van een Lebbis (Janssen vind dan wel weer geinig) en Arie en Sylvester kunnen me ook gestolen worden.

En wat mensen leuk vinden aan Bert Visscher is altijd een mysterie voor me geweest .

Overigens vind ik Richard Pryor 10 keer leuker dan alle bovengenoemden. Ook Eddie Murphy, Jerry Seinfeld en Chris Rock zijn erg, erg goed.

Ik kan je bericht bijna precies kopieeren.
Alleen ken ik Richard Pryor niet.

Misschien 'ken' je hem nu wel.

(afbeelding)

Richard Pryor

Kos
Live on the Sunset Strip, Richard Pryor Here and Now en Live in Concert meteen aanschaffen danwel downen .

Richard Pryor Here and Now is erg goed! Lang geleden een keer gezien!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:59 uur

geplaatst: vandaag om 12:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.