MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers

zoeken in:
jasper1991 schreef:
Misschien kunnen jullie Belgen minder lachen om zijn accent. Zijn combinatie van (trage) intonatie, accent en droogheid is echt geweldig...

Voor nu kan het best grappig zijn. Ben alleen bang dat het op d'n duur gaat vervelen.
Bovendien blijft het veredelde kroeghumor met een houdbaarheidsdatum ben ik bang.

Theo Maassen erg degelijk bij zijn oudejaarsconference als je het mij vraagt. Af en toe wel erg hard, maar ik heb me best vermaakt.

Casartelli (moderator)
Voor mij de eerste keer dat ik een hele Theo Maassen uitgezien heb. Viel niks tegen eigenlijk. Toch wel echt een fractie minder voorspelbaar dan de meeste oude gardeleden.

Erg goede oudejaarsconference van Theo Maassen.

Ja, ik moest lachen
Ik woon niet ver van hem vandaam, soms speel ik hem zelfs een mop toe

Casartelli (moderator)
Rudi S schreef:
Ik woon niet ver van hem vandaam, soms speel ik hem zelfs een mop toe

En dan moet Theo Maassen zeker kijken wat hij ermee doet?

Theo Maassen was awesome. Ik heb gelachen op de bank. En ik lach nooit. Dus dat zegt genoeg.

Gisteren ook afgestemd op Theo Maassen en hij stelde zeker niet teleur!

Lekker harde humor afgewisseld met spitsvondige taalmierneukerij, bv. geweldig hoe hij onze premier met zijn olifant metafoor voor lul zette. Hij werkte erg mooi naar een climax toe.

Het argument van de groepsverkrachting vond ik wel een schitterende vondst.

Valt mee, waarschijnlijk heeft ie gewoon naar Micha Wertheim Voor Gevorderden zitten kijken

Maassen is over zijn top heen, toch nog leuk om te kijken though

Nou ik denk dat Maassen nog wel beter kan dan die nieuwjaarsshow, dus er vanuit gaan dat hij nu zijn top wel gehad heeft is een beetje te voorbarig.

Ik bedoel als in: vroeg zat ie op zijn top, dat haalde hij met zijn nieuwjaarsshow niet, bij lange na niet zelfs. En ik denk dat hem dat ook niet meer gaat lukken

Ted Kerkjes
De enige cabaretier van wie ik echt heel zijn oeuvre ken, is Harrie Jekkers. Hij heeft schitterende nummers en veel leuke vondsten.
Verder vind ik Herman Finkers ook erg grappig, alleen vind ik hem 'te grappig'. Na een tijdje ben je zijn taalvirtuositeit gewend en zie je niet meer dat het briljant is. Een hele show van hem vind ik dan ook wat te veel van het goede.
Van andere cabaretiers ken ik slechts flarden. Theo Maassen vind ik ook erg leuk.

Altaria
Theo Maassen, Hans Teeuwen, Youp van 't Hek...

Paar favo sketches:
- Theo Maassen - oudejaarsconference - Willempie, verstandelijk gehandicapte koning.
- Hans Teeuwen - Jostiband
- Hans Teeuwen - Bootsjunge
- Hans Teeuwen - Aarslikker Danny
- Hans Teeuwen - kabouter

Lewis Black, Bill Burr & Jim Jeffries

Lewis Black on evolution voor wie het nooit gezien heeft, ff goegelen, is verplichte kost, de manier waarop hij o.a Bush afserveert, naast alle andere reli-gekkies, briljant

Nou vooruit, Hier

Herman Finkers, Ronald Snijders,Natalie Baartman, Jörgen Rayman(zonder typetjes), Pepijn Schooneveld(talent).

Daniel Arends en Henry van Loon zijn ook echt goed.

Ponty Mython
Gisteren de laatste show van Hans Teeuwen (deels) gekeken op RTL4. Wat een armoe troef zeg. Dit hebben we allemaal al eens eerder en beter gezien van de beste man. Het voelde als een grote herhaling. Hier en daar een glimlach en dat was het ook wel. Hij trekt nu volle zalen in Engeland, maar in Nederland is hij wel klaar. Je zag dat publiek ook de hele tijd denken: 'Moeten we hier nu voor klappen of niet?'.

Bill Burr
Jimmy Carr
George Carlin
Stephen Fry
Bill Hicks

Ponty Mython schreef:
Gisteren de laatste show van Hans Teeuwen (deels) gekeken op RTL4. Wat een armoe troef zeg. Dit hebben we allemaal al eens eerder en beter gezien van de beste man. Het voelde als een grote herhaling. Hier en daar een glimlach en dat was het ook wel. Hij trekt nu volle zalen in Engeland, maar in Nederland is hij wel klaar. Je zag dat publiek ook de hele tijd denken: 'Moeten we hier nu voor klappen of niet?'.
Behalve de schrijver, dat was even Hans Teeuwen-brille, maar was inderdaad een tegenvaller. Spiksplinter vond ik echter een van zijn betere.

Ponty Mython
jasper1991 schreef:
(quote)
Behalve de schrijver, dat was even Hans Teeuwen-brille, maar was inderdaad een tegenvaller. Spiksplinter vond ik echter een van zijn betere.

Alles tot en met Industry of Love kan ik waarderen. De laatste vind ik persoonlijk één van zijn beste shows. Daarna is ie de weg kwijt geraakt, of gewoon lui en laks geworden ('Alles wat ik doe is toch wel leuk!').

Gast
geplaatst: vandaag om 13:01 uur

geplaatst: vandaag om 13:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.