Overig / Algemeen / Kunst
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juni 2007, 13:25 uur
Lennonlover schreef:
Maar mijn favoriete stroming is de romantiek. En dan meer bepaald Caspar David Friedrich. Wat hij schilderde was prachtig. Een beetje donker misschien, maar het zijn schilderijen die je doet nadenken. Check it out:
(mijn favoriet)
http://www.success.co.il/knowledge/images/Wanderer-above-the-Mists-Friedrich.jpg
en
http://www.songsouponsea.com/Promenade/Cloister.jpg
Das wel mooi inderdaad. Hij schilderde wel meer personen die met hun rug naar de kijker toe stonden voor een uitzicht toch? Sowieso, bergen in de wolken zijn prachtig Maar mijn favoriete stroming is de romantiek. En dan meer bepaald Caspar David Friedrich. Wat hij schilderde was prachtig. Een beetje donker misschien, maar het zijn schilderijen die je doet nadenken. Check it out:
(mijn favoriet)
http://www.success.co.il/knowledge/images/Wanderer-above-the-Mists-Friedrich.jpg
en
http://www.songsouponsea.com/Promenade/Cloister.jpg

0
geplaatst: 28 juni 2007, 14:33 uur
Toon1 schreef:
Stan Brakhage:
(afbeelding)
Eén woord briljant. Niemand kan poëzie zo goed uitbeelden als meneer Brakahge. Een man die de schoonheid van het abstracte probeerde te laten zien (in dit geval abstracte film). Probeerde de grenzen van film en kunst te verleggen. Heeft dan ook niets te maken met Hollywood of de mainstream.
Een filmpje van hem:
The Garden of Earthly Delights
wowStan Brakhage:
(afbeelding)
Eén woord briljant. Niemand kan poëzie zo goed uitbeelden als meneer Brakahge. Een man die de schoonheid van het abstracte probeerde te laten zien (in dit geval abstracte film). Probeerde de grenzen van film en kunst te verleggen. Heeft dan ook niets te maken met Hollywood of de mainstream.
Een filmpje van hem:
The Garden of Earthly Delights
deed me denken aan de clip van Shadrach van de Beastie Boys door Nathanial Hörnblowér. Het is allemaal handgeschilderd met een liveshow video-opname als voorbeeld voor de meeste frames. De regisseur maakte onder meer ook de bekende clips Intergalactic, Body Movin' en Three MC's And One DJ voor de Beastie Boys.
0
geplaatst: 28 juni 2007, 23:00 uur
OldSkool schreef:
Voorbeelden?
voorbeelden van z'n clips bedoel je? Voorbeelden?
Hier zijn clips op een rij: Holy Snappers (1981) / Looking Down The Barrel Of A Gun (1988) / Shake Your Rump (1989) / Shadrach (1989) / So What'cha Want (1992) / Pass The Mic (1992) / Intergalactic (1998) / Body Movin' (1998) / Three MC's And One DJ (1999) / Alive (1999)
laatste clip is nooit gereleased hier, maar is zeker de moeite (regisseur in het gele pak weet ik nu
)
0
geplaatst: 1 juli 2007, 00:20 uur
Leuk topic, ben ook altijd al fan van Magritte geweest en moet nog steeds naar zijn museum/huis, nu ik toch in Brussel woon.
Verder houd ik ook van Kandinsky. Zijn gebruik van kleuren, vormen en contrast is echt fantastisch.
Verder houd ik ook van Kandinsky. Zijn gebruik van kleuren, vormen en contrast is echt fantastisch.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 11:43 uur
Franscisco de Goya is ook goed:
-Walpurgisnacht
- De Derde Mei
Rembrandt:
-De Maaltijd in Emma
Andy Warhol
en dan natuurlijk de fantastische Jackson Pollock
-Walpurgisnacht
- De Derde Mei
Rembrandt:
-De Maaltijd in Emma
Andy Warhol
en dan natuurlijk de fantastische Jackson Pollock
0
geplaatst: 1 juli 2007, 14:25 uur
T.O. schreef:
Leuk topic, ben ook altijd al fan van Magritte geweest en moet nog steeds naar zijn museum/huis, nu ik toch in Brussel woon.
Heel mooi!

Welke werken?
0
wil
geplaatst: 10 augustus 2007, 15:06 uur
Ik heb en zwak voor kunsternaars die op zoek zijn naar verstilling en balans, mijn favorieten:
Silvia Bächli
Willem de Kooning
Terry Winters
Brice Marden
en Hiroshi Sugimoto
Tja en "Morning, The Springs" van de Kooning is toch wel een absoluut meesterwerk
Silvia Bächli
Willem de Kooning
Terry Winters
Brice Marden
en Hiroshi Sugimoto
Tja en "Morning, The Springs" van de Kooning is toch wel een absoluut meesterwerk
0
geplaatst: 17 november 2007, 01:26 uur
Vereeuwig uw eigen Picasso hier:
http://www.mrpicassohead.com/create.html
Mijn bijdrage vindt u onder #592803.
http://www.mrpicassohead.com/create.html
Mijn bijdrage vindt u onder #592803.
0
geplaatst: 17 november 2007, 19:50 uur
0
geplaatst: 17 november 2007, 20:13 uur
Dit is een van de mooiste werken die ik ken:

"Sint-Hiëronymus in zijn studievertrek", 15e-eeuws schilderij van de Italiaan Antonello da Messina. Het was een van de eerste werken waarin met dieptezicht gewerkt werd (kijk bijvoorbeeld naar die heuvels in de verte!).
Ik vind het vooral zo mooi omdat je er een gevoel van warmte bij krijgt. Wanneer ik de ruimte zie, heb echt zin om zelf aan die bureau te gaan zitten. Een gevoel van gezelligheid wordt gekoppeld aan een open ruimte, erg knap!
"Sint-Hiëronymus in zijn studievertrek", 15e-eeuws schilderij van de Italiaan Antonello da Messina. Het was een van de eerste werken waarin met dieptezicht gewerkt werd (kijk bijvoorbeeld naar die heuvels in de verte!).
Ik vind het vooral zo mooi omdat je er een gevoel van warmte bij krijgt. Wanneer ik de ruimte zie, heb echt zin om zelf aan die bureau te gaan zitten. Een gevoel van gezelligheid wordt gekoppeld aan een open ruimte, erg knap!
0
Sheplays
geplaatst: 17 november 2007, 21:59 uur
Je kunt wel zien dat ze toen nog niets begrepen van perspectief 
Er is wel een wonderbaarlijk verschil tussen de hoogte van de ramen en de vloer rechts en linksonder!

Er is wel een wonderbaarlijk verschil tussen de hoogte van de ramen en de vloer rechts en linksonder!
0
geplaatst: 17 november 2007, 22:14 uur
Misschien is het een uitbouw en hadden ze in die tijd graag schuin oplopende vloeren 

0
geplaatst: 17 november 2007, 22:21 uur
mijn favoriete kunstwerk
35 ton steen, ergens in noord Noorwegen ... op een plek waar je bijna 100km voor moet omrijden... en een stukje waden als het tij tegen zit ....
de kunstenaar: Anish Kapoor. Hij is vooral bekend van het Diana Memorial kunstwerk dat hij in Londen heeft gemaakt (en dat ook best mooi is)
In Nederland heeft hij werk in de Pont, Tilburg

35 ton steen, ergens in noord Noorwegen ... op een plek waar je bijna 100km voor moet omrijden... en een stukje waden als het tij tegen zit ....
de kunstenaar: Anish Kapoor. Hij is vooral bekend van het Diana Memorial kunstwerk dat hij in Londen heeft gemaakt (en dat ook best mooi is)
In Nederland heeft hij werk in de Pont, Tilburg

0
Spijtoptant
geplaatst: 17 november 2007, 22:40 uur
Mooie foto, daar niet van, maar wat is nu precies wat je in dit kunstwerk ziet? Ik zie een soort huisje, beetje organisch van vorm. op een koud mini-eilandje in, dus, Noorwegen.
0
geplaatst: 17 november 2007, 23:13 uur
Ik zou echt niet kunnen kiezen hoor wat betreft mijn favoriete kunstwerk, lijkt me ook niet nodig, maar wat mij wellicht het meeste heeft geraakt is het vrij onbekende beeldhouwwerk Asleep van Peter Schipperheyn.

Zie hier voor meer info (en muziek die ik hierbij toepasselijk vond):
Sleep Cycle pt.2: Asleep Eternally

Zie hier voor meer info (en muziek die ik hierbij toepasselijk vond):
Sleep Cycle pt.2: Asleep Eternally
0
geplaatst: 18 november 2007, 00:11 uur
Spijtoptant schreef:
Mooie foto, daar niet van, maar wat is nu precies wat je in dit kunstwerk ziet? Ik zie een soort huisje, beetje organisch van vorm. op een koud mini-eilandje in, dus, Noorwegen.
nog een mooie foto:

Skulpturlandskap is met een beetje goeie wil te beschouwen als 's werelds grootste beeldenpark. Bijna alle gemeentes in de provincie Nordland hebben een beeld geplaatst van meest internationaal bekende kunstenaars. Er staat werk van onder andere Tony Cragg, Dan Graham en Per Kirkeby. Het meeste werk staat vrij in het overweldigende Noorse landschap, sommige staan ook gewoon binnen de bebouwde kom. Ik ben een aantal malen in de provincie Nordland geweest, en heb -per auto, anders is het niet te doen- inmiddels aardig wat van deze werken bezocht. In het geval van het werk van Kapoor was het niet alleen bezocht, maar ook vooral gezocht. Het staat werkelijk totaal geïsoleerd aan een hele fraaie baai, waar je tientallen kilometers verlaten weg voor moet afleggen. De plaats is niet toevallig, op dezelfde plek is een prehistorische vindplaats van enkele vikinggraven.
Wat het zo mooi maakt ? Ik was wel enigszins bekend met het werk van Kapoor, zoals gezegd heeft hij twee werken in de Pont in Tilburg (voor wie er ooit geweest is: dat misterieuze blauwzwarte gat in een van die nissen ... als je erin kijkt dan lijk je naar het middelpunt van de aarde te staren....) en ben gecharmeerd geraakt van de eenvoudige wijze waarmee hij contrasten maakt. Het contrast hier is enerzijds dat van een miniem (maar toch 35 ton) stuk cultuur in een inmens fjordenlandschap, en anderszijds dat van een blok graniet met een harde, ruwe rechthoekige opening van binnen volledig gecurved geschuurd en gepolijst. Dat maakt het tot een heel tactiel beeld, fijn om aan te zitten.
Wat zeker bijdraagt is het feit dat je ook echt moeite moet doen om het te kunnen zien, het werk zelf vormt zo de beloning voor de tocht die je ervoor hebt moeten maken (met Supersilent op de autostereo). Hoe subjectief dat natuurlijk ook is, op een rotonde was ik er wellicht wat sneller aan voorbijgereden. Andere beelden van Skulpturlandskap staan ook vaak op dit soort onherbergzame plaatsen, in enkele gevallen bijna letterlijk.
0
geplaatst: 18 november 2007, 00:25 uur
nog een paar, om een idee van het 'park' (500km X 500 km) te krijgen...

meer info, ook over de rest van het project:
http://www.skulpturlandskap.no/Skulpturlandskap/Kunst/oye.html

meer info, ook over de rest van het project:
http://www.skulpturlandskap.no/Skulpturlandskap/Kunst/oye.html
0
geplaatst: 18 november 2007, 00:28 uur
titan schreef:
Wat mij betreft is dit het mooiste kunstwerk ooit gemaakt
: * picasso - guernica *
(afbeelding)
Wat mij betreft is dit het mooiste kunstwerk ooit gemaakt
: * picasso - guernica *
(afbeelding)
ik heb 'm ooit in het echt gezien - een van de schilderijen die in real life echt verpletterend blijkt.
0
geplaatst: 18 november 2007, 00:35 uur
En ja, ik wil ook graag gewoon een schilderijtje in de MuMe-galerij ophangen.
Dit valt vast in de smaak want lekker gothic.
Maar .... ook wel heel mooi.
Toteninsel - Böcklin

hij heeft het een keer of zes geschilderd, deze hangt in de Nationalgalerie in Berlijn
(van architect Mies van der Rohe - ook een topstuk an sich)
Dit valt vast in de smaak want lekker gothic.
Maar .... ook wel heel mooi.
Toteninsel - Böcklin

hij heeft het een keer of zes geschilderd, deze hangt in de Nationalgalerie in Berlijn
(van architect Mies van der Rohe - ook een topstuk an sich)
0
geplaatst: 18 november 2007, 21:54 uur
1 van mijn favorieten is Maurizio Cattelan, iemand die steeds d.m.v. zijn kunstwerken kritiek geeft op de maatschappij en zijn werking.
Bijvoorbeeld bij het volgende kunstwerk vroeg hij aan zijn beste vrienden om naar het politiebureau te gaan en vervolgens een beschrijving (van Maurizio natuurlijk) te geven om zo tot een robotfoto te komen. Zoals u kan zien verschillen de foto's sterk. Zeer eigenaardig toch?

De volgende verhalen zijn ook allemaal waar gebeurd:
http://www.kunstbus.nl/verklaringen/maurizio+cattelan.html
Er zijn natuurlijk veel mensen die er niets aan vinden, maar met de juiste visie is dit een fantastisch kunstenaar.
Bijvoorbeeld bij het volgende kunstwerk vroeg hij aan zijn beste vrienden om naar het politiebureau te gaan en vervolgens een beschrijving (van Maurizio natuurlijk) te geven om zo tot een robotfoto te komen. Zoals u kan zien verschillen de foto's sterk. Zeer eigenaardig toch?

De volgende verhalen zijn ook allemaal waar gebeurd:
http://www.kunstbus.nl/verklaringen/maurizio+cattelan.html
Er zijn natuurlijk veel mensen die er niets aan vinden, maar met de juiste visie is dit een fantastisch kunstenaar.
0
Sietse
geplaatst: 18 november 2007, 23:46 uur
Ik hou erg van de kunst van Marcel Duchamp, wat ik er dan van heb gezien...waaronder "Nude Descending A Staircase"

Verder ben ik met name groot liefhebber van echt moderne kunst (en dan het liefst zo minimaal mogelijk) Zo ben ik bijv. erg groot liefhebber van het werk van Carsten Nicolai (oa. alle hoezen van Raster Noton, tevens muzikant op dat label).

Verder ben ik met name groot liefhebber van echt moderne kunst (en dan het liefst zo minimaal mogelijk) Zo ben ik bijv. erg groot liefhebber van het werk van Carsten Nicolai (oa. alle hoezen van Raster Noton, tevens muzikant op dat label).

0
geplaatst: 20 november 2007, 11:29 uur
Het late werk van Willem de Kooning is fantastisch; geweldig om te zien hoe hij zich uiteindelijk naar een balans en eenvoud schildert die het eind van een zoektocht markeert.

Maar ook fotografie van Hiroshy Sugimote is heel mooi, eenzelfde soort rust maar dan in een ander medium.

Maar ook fotografie van Hiroshy Sugimote is heel mooi, eenzelfde soort rust maar dan in een ander medium.

* denotes required fields.