MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Kunst

zoeken in:
Aangezien het hier thuishoort:

Mijn avatar.

(afbeelding)

De verleidster, ook Magritte

Sheplays
ik zie niets

Andere

(afbeelding)

Sheplays
Mooi! In het klein komt het niet zo duidelijk over, helaas.

De schilderingen van Magritte bieden nog veel meer mogelijkheden voor avatars (google op Magritte > afbeeldingen!).

Heb ik gedaan, maar echt goede kwaliteit-beelden zijn te groot voor een avatar en worden helaas onduidelijk als je ze verkleint waardoor ook het hele beeld verloren gaat

Sheplays
Het kan volgens mij wel, zoals deze bijvoorbeeld:

(afbeelding)

OldSkool schreef:
Andere

(afbeelding)

Hmmm, in het groot vind ik het ook niet echt bijzonder...

Leuk topic dit! Zal het eens doorneuzen

Dit gedeelte in de video van 'Umbrella' van Rihanna

(afbeelding)

kwam me erg bekend voor:

(afbeelding)

Zwarte Magie, opnieuw Magritte

Sheplays
Wat bedoel je precies OldSkool?

Wat ik ermee wil zeggen, ShePlays, is dat als je goed oplet je erachter komt dat kunst eigenlijk vrij vaak nog zijn toepassing vindt in de hedendaagse clipcultuur

Dat Magritte veel blote vrouwen in zijn schilderijen gebruikte, daar kan ik niks aan doen

Sheplays
OldSkool schreef:
Wat ik ermee wil zeggen, ShePlays, is dat als je goed oplet je erachter komt dat kunst eigenlijk vrij vaak nog zijn toepassing vindt in de hedendaagse clipcultuur

Dat Magritte veel blote vrouwen in zijn schilderijen gebruikte, daar kan ik niks aan doen

Dat bedoel ik niet, ik vind het heel mooi.

Ik dacht dat jij wees op overeenkomsten tussen de foto en het schilderij van Magritte.

Sheplays schreef:
Ik dacht dat jij wees op overeenkomsten tussen de foto en het schilderij van Magritte.

Ja, dat was ook de bedoeling

Voortaan even beter opletten

Sheplays
OldSkool schreef:
(quote)

Ja, dat was ook de bedoeling

Voortaan even beter opletten

Ja, meester

*ik had een wolkenlaagje dan toch overtuigender gevonden*

Dus iedere clip waarin een vrouw een dergelijke pose aanneemt is schatplichtig aan Magritte? Denk dat je nu toch echt tever zoekt hoor, OldSkool.

Sorry herman, maar dit gaat om het feit dat de kleur van de muur, dat verloop, ook op Rihanna toegepast wordt. Als je goedt kijkt zie je de overgang. Bij Zwarte magie is dat ook zo

Het gaat me meer over het verloop...dus

Sheplays
Dat kwartje viel bij mij ook pas later. Zullen de Rihanna liefhebbers het begrijpen?

Ik heb dit topic nu pas ontdekt
Heel wat prachtige schilderijen hier gepost. Muurschilderingen zoals in psychonaatje's bericht vind ik ook erg mooi.

Een paar maanden geleden was ik in een museum voor moderne kunst in Berlijn. Er hing daar een enorm mooi, kleurrijk schilderij van een autokerkhof met een blauwe lucht erboven. Ben natuurlijk vergeten de titel of schilder te noteren

Ah, bedoel je dat. Ja, zou kunnen inderdaad. Maar kan ook gewoon toeval zijn. Je zou eens na kunnen gaan wie de clip heeft geregisseerd en of die persoon van Magritte houdt. Is vast wel te vinden.

Sheplays
Arno schreef:
Ik heb dit topic nu pas ontdekt
Heel wat prachtige schilderijen hier gepost. Muurschilderingen zoals in psychonaatje's bericht vind ik ook erg mooi.

Een paar maanden geleden was ik in een museum voor moderne kunst in Berlijn. Er hing daar een enorm mooi, kleurrijk schilderij van een autokerkhof met een blauwe lucht erboven. Ben natuurlijk vergeten de titel of schilder te noteren

Dat wordt dan een zoekklus voor je op internet, want nu willen wij dat natuurlijk wél weten

Ik heb alvast gevonden welk museum het was: Hamburger Bahnhof.

Allright

Nergens iets van te vinden. Ik heb dan maar een e-mail gestuurd Hopelijk krijg ik antwoord.

héél mooi, dat surrealisme. Ik ben eens een tentoonstelling van Dali gaan bekijken in Zwitserland. Zéér mooi.

Maar mijn favoriete stroming is de romantiek. En dan meer bepaald Caspar David Friedrich. Wat hij schilderde was prachtig. Een beetje donker misschien, maar het zijn schilderijen die je doet nadenken. Check it out:

(mijn favoriet)
http://www.success.co.il/knowledge/images/Wanderer-above-the-Mists-Friedrich.jpg

en

http://www.songsouponsea.com/Promenade/Cloister.jpg

Wanderer above the mist is inderdaad een hele mooie. Misschien ook wel mijn favoriet.

sxesven
Ik dacht dat ik allang een paar favorieten van mij had geplaatst, maar blijkbaar nog niet (hoewel ik het gros van wat Oldfart heeft gepost ook prachtig vind). Nog een paar extra toevoegingen temidden van alle surrealistische kitsch dan maar.

Damien Hirst:

(afbeelding)

(afbeelding)

Robert Motherwell

(afbeelding)

(afbeelding)

On Kawara:

(afbeelding)

(afbeelding)

Bill Viola (dit moet je in het echt zien; beweegt dan tergend traag, bijna onwaarneembaar)

(afbeelding)

Ernst Barlach

(afbeelding)

Chuck Close

(afbeelding)

Takagi Masakatsu - Girls

handsome_devil
Oeh ik vind die 2e en 3e tof Ik houd van antikunst

De laatste van Chuck Close is wel indrukwekkend

sxesven schreef:
Nog een paar extra toevoegingen temidden van alle surrealistische kitsch dan maar.

Bill Viola (dit moet je in het echt zien; beweegt dan tergend traag, bijna onwaarneembaar)

(afbeelding)

Is dat met die overstroming waarmee die mensen worden geconfronteerd? Die heb ik een keer 'in het echt' gezien(in een stadje ten noorden van Kopenhagen), en is van Bill Viola(ben de titel kwijt) en die vond ik fe-no-me-naal. Het lijkt er iig wel op.

Yak
sxesven schreef:

Die hing een tijd geleden in het Gemeentemuseum in Den Haag, inderdaad geweldig om te 'zien'.

Deze van Claude Monet hangt op mijn kamer. Ik hou ervan dat er een soort transparantie is en er geen omlijningen zijn gebruikt. Daardoor krijgt het diepte. Zachtheid en rust heeft het daarbij ook. Past daarom bij een goed ambient nummer

Ik heb een site genomen waarbij geen image-link mogelijk is, aangezien de kleuren daar nog wel bewaard zijn gebleven. Zie dat op internet op zijn beurt ook slechts een ''impressie'' van de realiteit wordt gegeven, met dit schilderij als voorbeeld.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:35 uur

geplaatst: vandaag om 03:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.