Overig / Algemeen / Kunst
zoeken in:
0
VB1
geplaatst: 28 april 2010, 14:54 uur
Deze vond ik in het echt wel indrukwekkend. (fall of the rebel angles - james ensor). Kon geen versie zonder letters vinden.
Ik houd sowieso wel van Ensor. Nog wat meer van hem:

0
geplaatst: 2 mei 2010, 14:59 uur
VB1 schreef:
Ik houd sowieso wel van Ensor.
Ik houd sowieso wel van Ensor.
Same here.
En in dat geval moet je zeker de tentoonstelling bezoeken die momenteel loopt in MU.ZEE in Oostende: "Bij Ensor op Bezoek". Zeker de moeite!
0
geplaatst: 2 mei 2010, 15:16 uur
Nog een favoriet van mij:
Leon Spilliaert

"Duizeling" (1908)

"Zelfportret met Spiegel" (1908)

"De Absintdrinkster" (1907)
Leon Spilliaert

"Duizeling" (1908)

"Zelfportret met Spiegel" (1908)

"De Absintdrinkster" (1907)
0
geplaatst: 2 mei 2010, 17:43 uur
Volgens mij nog niet genoemd, maar wel erg - erg mooi 

Antony Gormley

Installatie van Christian Boltanski in het Grand Palais in Parijs. Afgelopen winter gezien, erg indrukwekkend.

Het Istanbul van Ara Güler, misschien wel net zo mooi als het Amerika van Jacob Holdt, hieronder.

Antony Gormley

Installatie van Christian Boltanski in het Grand Palais in Parijs. Afgelopen winter gezien, erg indrukwekkend.

Het Istanbul van Ara Güler, misschien wel net zo mooi als het Amerika van Jacob Holdt, hieronder.

0
hdk-nl
geplaatst: 2 mei 2010, 21:54 uur
Gewoon uit interesse: vanwaar die fascinatie van Gallow voor Franz Kline & Adolph Gottlieb? Misschien sowieso wel leuk als mensen er ook bij posten waarom ze iets zo mooi vinden.
0
Gallow
geplaatst: 12 mei 2010, 14:44 uur
hdk-nl schreef:
Gewoon uit interesse: vanwaar die fascinatie van Gallow voor Franz Kline & Adolph Gottlieb?
Gewoon uit interesse: vanwaar die fascinatie van Gallow voor Franz Kline & Adolph Gottlieb?
sorry, geen flauw idee. Misschien is het de (schijnbare) simpelheid.

0
geplaatst: 29 mei 2010, 13:04 uur
Zie mooi werk voorbij komen, die van ZXZW erg tof..
Kent Williams

Derek Hess

Francis Bacon

Dadara

Nick Walker

Kent Williams

Derek Hess

Francis Bacon

Dadara

Nick Walker

0
Gallow
geplaatst: 29 mei 2010, 13:13 uur
heb Nick Walker altijd wel een rip off van Banksy gevonden, en die Dadara..... brrrr
0
geplaatst: 29 mei 2010, 13:14 uur
Het is ook wel de stijl van street art.
Vindt zelf Banksy's stijl iets liever,
daarom spreekt Nick Walker mij meer aan.
Vindt zelf Banksy's stijl iets liever,
daarom spreekt Nick Walker mij meer aan.
0
geplaatst: 29 mei 2010, 15:08 uur
Gallow schreef:
heb Nick Walker altijd wel een rip off van Banksy gevonden, en die Dadara..... brrrr
Banksy (zie avatar van mij) heeft grotendeels ook Blek Le Rat geript. ..... Respect gaat uit naar beiden trouwens!
0
geplaatst: 29 mei 2010, 16:49 uur
die dingen van Koen van den Broeck zijn af-schu-we-lijk. Sorry.

Fans van Goya hier?

Fans van Goya hier?

0
geplaatst: 29 mei 2010, 17:39 uur
GrafGantz schreef:
C.H. Sexton
C.H. Sexton
Wie is dit? Alsof Pollock en Rothko een baby hebben gemaakt.

Ik ben trouwens wel groot liefhebber van die laatste, Mark Rothko:

Hier werkt het natuurlijk niet, maar in een museum kan ik gemakkelijk een kwartier naar zo'n doek staan staren.
0
geplaatst: 29 mei 2010, 19:36 uur
Vindt de 2e en 3e pics van Koen van den Broeck wel strak.
C.H. Sexton ook goed, die van Goya vindt ik niet zo.
C.H. Sexton ook goed, die van Goya vindt ik niet zo.
0
geplaatst: 29 mei 2010, 19:37 uur
kemm schreef:
Hier werkt het natuurlijk niet, maar in een museum kan ik gemakkelijk een kwartier naar zo'n doek staan staren.
Ik heb wel wat van Rothko gezien, maar vond het in de regel maar matig. Deze 3 vind ik echter erg mooi. Dus: of je hebt het beste van zijn werk geplaatst of ik vind het op de computer beter uitkomen dan in het museum. Dat laatste zou ik trouwens wel grappig vinden.
0
Lukk0
geplaatst: 30 mei 2010, 11:53 uur
Die eerste van Sexton vind ik echt geweldig. De tweede is ook mooi, maar minder, en die derde, tja, die snap ik niet zo. Ik weet niet echt wat ik daar in zou moeten zien.
En Beeswax, als ik dat zo zie, heb ik het idee dat ik geen fan van Goya ben
.
En Beeswax, als ik dat zo zie, heb ik het idee dat ik geen fan van Goya ben
.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 13:35 uur
Ik vind de derde van Sexton juist mooi. En met Goya kan ik ook niks, ik zit hier een appel te eten, krijg je zoiets voorgeschoteld.
Zijn hier nog liefhebbers van graffiti trouwens? Ik ben me ervan bewust dat veel mensen dit geen kunst vinden hoor.
Zijn hier nog liefhebbers van graffiti trouwens? Ik ben me ervan bewust dat veel mensen dit geen kunst vinden hoor.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 13:48 uur
Kan erg mooi zijn, als het maar op geoorloofde plaatsen gesprayed wordt. In combinatie met humor vind ik het meestal wel wat hebben:

0
geplaatst: 30 mei 2010, 13:58 uur
Die is inderdaad grappig ja
Over het legale/illegale gedeelte ga ik me maar niet teveel uitlaten, aangezien ik de mening van mensen grotendeels al weet. De lijn tussen de twee is heel erg dun en komt in veel verschillende vormen (ook bijvoorbeeld stickers). En je kan er dagen over discusseren.
Ik denk dat veel mensen inderdaad meer het street-art gedeelte mooi vinden dan de echte "bombers". Ben zelf hier wel fan van dit:
El Mac & Retna:

Banksy: (Is één van de bekendste ook)"

Replete:

Over het legale/illegale gedeelte ga ik me maar niet teveel uitlaten, aangezien ik de mening van mensen grotendeels al weet. De lijn tussen de twee is heel erg dun en komt in veel verschillende vormen (ook bijvoorbeeld stickers). En je kan er dagen over discusseren.Ik denk dat veel mensen inderdaad meer het street-art gedeelte mooi vinden dan de echte "bombers". Ben zelf hier wel fan van dit:
El Mac & Retna:

Banksy: (Is één van de bekendste ook)"

Replete:

0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:20 uur
Zeker wel, zelf ook ooit lopen prutsen met stiften en spuitbussen.
Wat mij betreft mag het ook op ongeoorloofde plaatsen staan.
Vindt het nog altijd kicken om een trein voorbij te zien rijden
met een toffe piece erop.
Ben zelf wel fan van Daim DAIM | graffiti-art
Qua NL artiesten zijn Zedz en Delta wel erg strak,
hoewel dat het 'gewone' bomben ook wel overstijgt.
Wat mij betreft mag het ook op ongeoorloofde plaatsen staan.
Vindt het nog altijd kicken om een trein voorbij te zien rijden
met een toffe piece erop.
Ben zelf wel fan van Daim DAIM | graffiti-art
Qua NL artiesten zijn Zedz en Delta wel erg strak,
hoewel dat het 'gewone' bomben ook wel overstijgt.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:22 uur
Oow dan heb ik er ook geen moeite mee, als het maar niet op huizen of monumenten gespoten wordt.
0
Improvision
geplaatst: 30 mei 2010, 14:23 uur
Bedorvenkebab schreef:
Zijn hier nog liefhebbers van graffiti trouwens?
Zijn hier nog liefhebbers van graffiti trouwens?
Vorig jaar naar Spanje geweest, echt ongelooflijk mooie graffiti daar. Vooral in Granada. Ik heb er jammer genoeg geen foto's van genomen, maar hier enkele dingen die ik via google vond:

0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:25 uur
Leuke om die positieve reacties te zien op het werk van m'n lief 
Verbaast me ook niet dat de meningen uiteenlopen over welke de mooiste is, het lijkt wel of elk nieuw werk van haar weer een andere richting op gaat. Hoewel ik bevooroordeeld zou moeten zijn vind ik daarom toch niet alles van haar even sterk

Verbaast me ook niet dat de meningen uiteenlopen over welke de mooiste is, het lijkt wel of elk nieuw werk van haar weer een andere richting op gaat. Hoewel ik bevooroordeeld zou moeten zijn vind ik daarom toch niet alles van haar even sterk

0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:27 uur
@GrafGantz
Is ook beter voor 'je lief' als je kritisch blijft.
Anders krijg je een soort idols-achtige toestanden.
Zo van... maar iedereen zegt altijd dat ik heel mooi zing
Is ook beter voor 'je lief' als je kritisch blijft.
Anders krijg je een soort idols-achtige toestanden.
Zo van... maar iedereen zegt altijd dat ik heel mooi zing
0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:28 uur
Ja ik ben nog zo'n prutser die bezig is met de chemische bende haha. De treinen zie je inderdaad veel te weinig inderdaad (in Nederland). Van Daim ben ik minder fan, te plastisch en het heeft meer met commerciële dingen te maken. Vind er erg weinig van zich zelf in zitten lijkt het wel, andere 3D stijlen kan ik wel waarderen.
Om je NL lijstje aan te vullen: Ces 53 en Erosie zijn ook erg goed. Meer traditionele schrijvers zijn dan Same, Again en Pone. Toch leuk om te zien dat Nederland in sommige opzichten zeker een belangrijke rol (heeft ge)speelt in de graffiti scene.
Om je NL lijstje aan te vullen: Ces 53 en Erosie zijn ook erg goed. Meer traditionele schrijvers zijn dan Same, Again en Pone. Toch leuk om te zien dat Nederland in sommige opzichten zeker een belangrijke rol (heeft ge)speelt in de graffiti scene.
* denotes required fields.